***Toukokuun touat 2010 marraskuuhun***
Kommentit (88)
ja tulen kirjoittelemaan jahka ehdin, kiirettä kiirettä..
Noniin, joskos tuo esikoinen antaisi edes hetken kirjoitella..
Oma olo on edelleen ihan hyvä, etomista ehkä kerta viikkoon ja ei väsytä tms.. Kuin raskaana ei olisikaan olo jatkuu siis vain..
Tavaroista.. Meiltä sopivasti vapautuu esikoiselta kaikki seuraavalle. Juuri tuli turvaistuinkin niin nyt sitten on kaukalokin vapaana käyttöön. Pikkuinen pääsee kehtoon nukkumaan ja siitä sitten pinnasänkyyn kunhan se taas esikoiselta vapautuu. Mitään tuollaista tavarapuolta ei siis tarvitse hankkia, että ainoa on vaatteet sitten riippuen onko tyttö vai poika. Jos on tyttö niin vaatteetkin on sitten valmiina koska esikoisella kaikki pieneksi menneet hyvässä kunnossa ja paljon semmoisia mitä ei ehditty edes käyttämään eli uusia vielä..
Uusille tervetuloa mukaan, vanhasta pinosta kävin kanssa poimimassa muutamia mukaan, kun olivat siellä käyneet kirjoittelemassa..
Pesukeijulle piti sanomani, että jos vaikka viikkoja on 10+3 niin jotkut sanoo, että olet viikolla 10 ja jotkut 11 koska tuossahan on jo 10vko täysi ja yhettätoista elellää, että siitä saattaa johtua tuollainen et kaik sanoo erilail..
Gibbotar kyseli tuosta pärjäämisestä.. Mikä meillä kanssa edessä, mulla loppuu tammikuun loppupuolella äitiysloma ja 19.4 alkais sit seuraava.. Siinä välissä en aio mennä töihin koska viimeksikin olin 5kk kotona ennen la:ta koska selkä ei kestänyt työntekoa niin miksi nyttenkään kestäisi.. Miehelle tulee tonni kuussa käteen rahaa ja itelle sitten sillon se 500e.. Että haluaisin kanssa kuulla miten muut pärjänneet.. On asuntolainaa ja autolainaa ja miljoona muuta lainaa.. Makaronia pitää sitten vaan syödä, mutta en mä ole valmis laittamaan 9kk ikäistä esikoistanikaan mihinkään hoitoon! Ja sitä paitsi hoitopaikkaakin on haettu jo varmaan 2kk sitten eikä vieläkään ole mitään kuulunut, että.. Ja sitten kun turun päiväkodeissa ei saa käyttää kestovaippoja ja mein neidille ei kerttikset sovi niin eihän tuota voi päiväkotiin edes laittaa.. Perhepäivähoitajat on täys..
Itse en tiedä vielä tuosta vaunuhommasta, että hankitaanko tuplarattaita vai ei.. Kun esikoinen nyt jo kävelee tuen kanssa ja harjoittelee jo tuetta seisomista ja hän olis silloin sitten vuoden niin jos se jaksaisi sittenkin seisomalaudalla seistä niin tarttis taas uusia rattait ostaa.. Meillä siis nyt emmaljungan yhdistelmät.. Ja en haluaisi niitä poiskaan myydä..
Jeps, mutta nyt pitää mennä valmistelemaan ruokaa esikoiselleni ja sitten vaunulenkille jälleen..
Verticia & Vuokralainen Rv 12+6
Täällä ei ole oksennettu kai pariin viikkoon ja töihin on palattu. Pieni etova olo välillä aamusin, mut helpottaa onneks nopeesti. Mut nyt on sitte alkamassa noi pahuksen alavatsakivut! Viimeksi jouduin jäämään töistä pois aika aikasin. Toisaalta olis tylsä näin aikasessa vaiheessa joutua jäämään saikulle. Mut toisaalta meillä töissä ei tuo ymmärrys ole ollut parasta mahdollista ja se taas ei kannusta sinnittelemään. Tänään meni muutenkin työkaveriin hermot. Että voi kohta jäädä potutuksen takia saikulle :D Mikä on kylläkin harvinaista koska tykkään työstäni ja oon pitänyt työyhteisöä hyvänä. Mutta joo. Ehkäpä tämä oli jonkin sortin hormonien aiheuttama väärinymmärrys (toivoo hän). Mutta ÄRH! Onkos muuten kellään ollut kummallista alavatsakipua, joka ilmenee rasituksen jälkeen viiveellä. On tullut tosi pienestäkin rasituksesta. Toisaalta on vaikea säädellä kun kipu ei tule heti vaan esim. työpäivän rasitus vasta illalla kipuna. Tosi vaikee kuvailla mut mun mielestä ei ole supistelua eikä liitoskipuja. Osaltaan voisi kuvata sellasena kuin jos olisi rakko niin täynnä, että sattuu... Voisko kohtu painaa rakkoa jotenkin kummasti tms. Ei tajua. Tästä päästään tohon talousasiaan. Pitkä saikku vaikuttaisi tuloihinkin... Mitkä on kyllä ihan sellaset perus hyvät molemmilla. Että pärjäilee. Mutta taatusti on tekemistä sitten kun jää hoitovapaalle ja nyt tulee tuo iso asuntolaina. Toisaalta aika paljon pystyy vaikuttamaan. Meillä kanssa kestot tulee taas käyttöön. Kirppikseltä hankitaan paljon taikka muuten käytettynä. Jne. Saas kattoo. Itse olisin mielelläni kotona mahdollisimman pitkään. Jahas, mut nyt voisi mennä pakkaamaan muuttolaatikoita. Muutama viikko enää muuttoon! Jei! Täytyy hyvissä ajoin alottaa tekeen vähän jotain kun tosiaan kunto ei ole paras mahdollinen... Nyt sekavan selostuksen jälkeen se on moro!
Tuollaanen75 rv 13+5
Kiva lukea että kaikilla alkaa olemaan alun vaikeudet voitettu! Ihme kyllä vointi on palautunut täysin normaaliksi, en olisi vielä kuukausi sitten uskonut. Nyt täytyy nauttia kun mahan kasvaessa kaikki vaivat kuitenkin lisääntyy. Huomasin yhtenä päivänä etten ollut varmaan pariin päivään ajatellut edes olevani raskaana. Jotenkin olen taas niin pirteä ja urheilukin maistuu kuten ennen. Kävin sunnuntaina juoksemassa ensimmäisen kerran kahteen kuukauteen. Yllättävää että juoksu kulki, jouduin meinaan lopettaa sen kun tuntui painetta vatsassa ja silloin oli tietysti pahoinvointi myös hidastamassa menoa.
Kiersin viime viikolla kaupungin jokaisen mammavaatteita myyvän liikkeen ja kokeilin varmaan 30 farkut. Ne oli kaikki niin kerrassaan kamalia! Menin urheilukauppaan ja ostin kahdet siistit trikoiset vapaa-ajanhousut. Töihin mulla on yhdet housut ja muuten käytän sitten mekkoja. Rasittavaa mutta kai näillä selviää toukokuuhun.
Itse olin ajatellut olla kotona ainakin syyskuulle 2011. Nuorimmainen aloittaisi silloin syksyllä koulun joten nyt olen alkanut miettimään että jäisin kotiin pidemmäksi aikaa. Olen ollut lasten kanssa 6-vuotta kotiäitinä ja nyt kun jään äitiyslomalle olen ehtinyt olla työssä reilun 5v. Silloin ennen ei tuntunut miltään jäädä kotiin mammaloman päätteeksi, sillä en ollut ehtinyt töihin ennen lapsia ja sain minimi rahat. Miehellä oli silloin pienempi palkka eikä meillä ollut velkaa. Nyt tuntuu hurjalta jäädä kotiin sillä oma palkkani on hyvä naiselle, samoin miehellä on hyvä palkka. Toisaalta menot on nykyään mitoitettu tulojen mukaan. Onneksi meillä on todella kohtuullinen asuntolaina isoon taloon nähden ja nyt lyhennömme reilusti eli sieltä pystyy "säästämään" hetkellisesti. Raha on kyllä merkillinen asia, eipä sitä kaipaa jos ei ole ja kun sitä on, sitä myös kuluu. Yritän nyt opetella uudelleen rahankäyttöä malliin opiskeluvuodet. Tämän kotiin jäämis ongelman ratkaisisi tietysti mukavasti expat-vuosi jota vähän töissä väläyteltiin.
Kerään muuten tässä rohkeutta marssia kertomaan pomolle että olen raskaana. En ollut vielä ajatellut kertoa, mutta tyhmä minä menin luottamaan työkaveriin jolle kerroin raskaudesta. Hän oli sitten vahingossa ensi vuoden suunnittelupalaverissa maininnut että minut kannattaa jättää laskuista kun olen mammalomalla... Great! Eli nyt on pakko kertoa ja tokihan tuo maha alkaa uhkaavasti myös paljastamaan totuuden:)
Marttis 15+6
Meillä on kuopus ollut kipeänä sunnuntaista lähtien, eilen ja tänään pojun vointi on jo parempi. Pojalta rupeaa tekemiset loppumaan kesken ja lievää turhautumista alkaa olla ilmassa, kun ulos en viitsi vielä pientä viedä, tämä päivä ollaan vielä rauhassa ja huomenna poju pääsee kaverilleni hoitoon, jossa hänellä on onneksi leikkiseuraa. Itsellenikään ei tämä jatkuva sisälläolo tee hyvää, jotenkin tosi vetämätön olo. Ajattelin kuitenkin ryhdistäytyä ja alkaa siivoamaan lasten huoneen lelu- ja vaatekaappeja. Me muutettiin tähän nykyiseen asuntoon puolisenvuotta sitten ja vieläkin on vähän keskeneräistä, ts. tavarat etsivät omia paikkojaan.
Ratasasiaan en osaa oikein kommentoida, meillä kun ekan ja tokan välille tuli ikäeroa 4 v ja nyt kakkosen ja kolmosen väliin tulee 5v, niin kaksostenrattaita ei olla tarvittu. Meillä on kuopuksen Emmaljungan rattaat, joihin ostettiin pehmeä kantokoppa, ne saavat kelvata tälle kolmosellekkin.
Äitiysvaatteita en ole vielä mennyt ostelemaan, kaverit on luvanneet lainata omia äitiysvaatteitaan, ja jotain on edellisten lasten odotuksista jäänyt, katsastan ensin ne ja sitten mietin, että mitä tarvitsisi mahdollisesti ostaa.
Oma olo on aika hyvä, varsinkin iltaisin maha tuntuu jo tosi isolta, en tiedä onko vaan omaa kuvitelmaa.
Tuollaaselle tsemppiä muuttorumbaan, vielä on tuoreessa muistissa meidän viimekeväinen muutto, hommaa siinä riittää.
Hyviä vointeja kaikille, taidan mennä siivoilemaan, kun poikakin on vihdoin rauhassa.
T:Jean+salamatkustaja 14+1
Nyt on meille sitten hankittu rattaat tai vaunut kummat lie nuo sitten ovat. Äidin naapurissa oli myynnissä halvalla emmaljungan rattaat, harmittaa vaan kun en tiedä mitä mallia ne ovat. Mutta tuntuvat todella hyviltä ainakin vielä. Eivät nuo ainakaan kovin vanhaa mallia ole kun niidenkin lapsi on jo pari vuotias. Vielä olisi turvakaukalon osto edessä, no jos tuhlaisi veronpalautuksia siihen;)
Meillä olisi kovasti halu kanssa muuttaa. Tällä hetkellä asumme kaksiossa ison koiran kanssa ja olisi kovasti halua löytää vuokra kolmio, mutta tuntuu tällä lähiseudulla olevan taas kiven ja kannon alla (ainakin ne meidän hintahaitariin sopivat)
Mutta nyt tuon koira lapsen kanssa lenkille
kevätörkki 14+ 1
Tänään oli aamulla neuvola.
Paino oli tippunut noin puoli kiloa, hemoglobiini oli tosi alhainen (122), kuitenkaan vielä ei kehotettu syömään rautaa. Pitää nyt miettiä miten sen kanssa tekee.. Molempien sydänäänet kuuluivat hyvin, eli hyvältähän tää näyttää :)
Ihmettelen vaan miten tuo maha on jo voinut kasvaa niin paljon, kun ei kuitenkaan painoa ole tullut lisää. Eli ei enää toivoakaan mahtua ns normaaleihin housuihin, äitiyshousuihin jouduin jo siirtymään. Ja samalla piti laittaa paljon paitojakin syrjään, toivottavasti niihin mahtuu sitten taas joskus..
Ostin vähän äitiysvaatteita huuto.netin kautta. Hyvälaatuisia vaatteita sain, ja ihan hyvään hintaan. Olettekos muut saaneet tutuilta äitiysvaatteita, ostatteko käytettyinä vai uusina? Tuli vaan mieleen..
Vaunuja ollaan jo kovasti mietitty. Nuo kaksosvaunut tuntuu vaan olevan niin isoja kokoontaitettuina. No autonvaihtohan tässä nyt on muutenkin edessä, ei taida meidän "kauppakassi" enää riittää..
Kati_82 & Jampat rv 15+6
Maha se on tääläkin ihan selvä (toki, on tullu painoakin, vaikka en o ihmeitä syönytkään, samoin on tullu edellisis alkuraskaudesta, terkkari sanoi että seon hormonaalista ::) On kauhean vaikeaa olla kertomatta lapsille odotuksesta, nekun olisi asiasta ihan innoissaan, mutta päätettiin että odotellaan vielä että a) ollaan varmasti "paremmalla" puolella (ai koskahan? rvllä 38?) ja b) niille ei tulisi niin hirmu pitkä odotusaika kun ovat kuitenkin vielä "pieniä" (5 ja 7), mutta toki nyt kun useat jo tietää (tai arvaa) odotuksesta niin kaippa olisi reilua kertoa etteivät kuule muilta ja ovat ihan hämillään että mitäs tää on... no semmosta aamupähkinää..
Gibbonen ja gabbonen 14+5
nyt viikonloppuna.
Meillä tuli nyt sit paljastettua vauvauutinen tuolle esikoiselle (4v) tänään kun totesi tuossa yhtäkkiä että mammalla on vauva mahassa niin mies vastasi että niin on. Vähän kyllä neidillä ilme venähti ja tuli heti mahaa silittämään ja halaamaan. Sen jälkeen sitten kovasti miettinyt ja puhunut että miten se vauva sinne mahaan on joutunut. Tarkoitus ei ollut vielä kertoa mutta näin kävi. Toivottavasti masussa kaikki on kunnossa.
Liikkeitä olen kovasti odotellut. Esikoisesta tunsin ne rv 15+0 joten nyt olen malttamattomana odotellut kun sanotaan että pitäis aiemmin tuntua jo. Voihan se olla että ovat liikkeet tuntuneet mutta vähän epäileväinen olen kuitenkin että jopa ovat vain suolistoääniä:)
Oli vaan niin ihana tuntea liikkeet kun tietäis että kaikki on hyvin. Seuraava neuvolakin vasta jouluviikolla. Oletteko muut jo tunteneet liikkeet?
Omia juttuja vaan, tälläkin kertaa..
Heffis 14+6
Niitä täälläkin epäillään kurinoitten aiheuttajaksi :)) Siis ei selviä liikkeitä, mutta epäilys ja jos oikein haluaa kovasti.. en yhtään pysty muistaa koska edellisistä liikket alko selvästi tuntumaan, mutta eiköhän tässä jo pian, ainakin neuvolassa mentiin tädin sydänääni "anturin" alta valtavaa vauhtia karkuun.. tästäpä seuraakin seurava kulutussukupolven dilemma, kun tekisi niin hitsisti mieli ostaa se "kuuntelulaite" jolla vois kotonakin pientä sykettä kuunnella.. onko kellään kokemusta ja joo ja tiedän että on turhanpäivästä ja voi aiheuttaa ylim paniikkia jos ei pieni osukkaan kohdalleen, mutta ja mutta, kun joulukin tulee (ja mitäs se tähän liittyy:)?)
G 15+1
likkeita. Epailyja kylla on :)
Itse en ole hankkimassa dopleria. Aika hiljasta taalla on.... ei ole niin paljon tapahtumia kun kaikilla taitaa olla jo tuo 12-viikon ultra takana. Kohtapuoleen varmaan alkaa 20-viikon ultra tuloksia tulla :)
Pomena rv 14 +5
On ollut aika hiljasta juu. Kyllä ne epäilyt Pomena vois olla jo liikkeitä :) Meillä on se rakenneultra tossa joulun alla. Vähän on alkanut mietityttää, että kysyiskö sitä sukupuolta sitten kuitenkin ;) Mites muut, meinaatteko kysyä sukupuolen, jos se selkeesti näkyy?!
Äsken istuin sohvalla ja tuli kauhee potkusarja vasemmalle puolelle masua :) Liikkeet näkyikin tosi selkeesti! Toukka tuntuu muutenkin viihtyvän enempi vasemmalla puolella. Tuntuu hullulta nähdä liikkeet tässä vaiheessa! Aika myllertäjä tää tapaus onkin, isukki tietty puhuu jalkapalloilijasta, odottaa pelikaveria ;) Oonkin jo hetken miettinyt, että tunsinko jo kädellä liikettä ja nyt oon varma, että olen tuntenut, kun se jo näkyykin.
Alotin myös ketjun paniikkihäiriöstä raskausaikana, kun semmonen kohtaus iski tänään bussissa... Oli aika inhaa. Toivottavasti menee ohi, tai saan apua tähän, ettei tarvi loppuraskautta kotinurkilla viettää :D
Iisa 16+4
Eli hiljennyt on pino tosiaan. Ehkä monella raskauden ns. paras vaihe menossa. Huonosta olosta ei tarvi valittaa ja vielä ei ehkä oo niin tuskasta. Täällä on tosin edelleen se lievä aamuällötys... Moni on sanonut, ettei välillä edes muista olevansa raskaana :) Mulla on jotenkin ajatukset aika paljon masuasukissa. Ja vaikka töissä muuten saa ajatuksiaan välillä jopa työasioihin, niin monelta tulee kommenttia masusta ym. Se kun on jo aivan selkeä pallo :D Ja siis neuvolalääkärillä käydessä myös se kaks kiloa heti tullut kun on kyennyt kunnolla syömään. Ei mitään vaikeuksia :D Tarttee varmaan pitää varansa... Liikkeitä olen luullut tuntevani jo pari viikkoa sitten. Vai milloin se oli? Mutta toisaalta en tunne niitä joka päivä lähestään. Että saattaa se kai olla suolistoakin. Tiedä häntä. Jotenkin olivat tosi selkeitä olevinaan... Hmm... Sukupuolesta me saadaan luultavasti ensi viikolla varmuus. Mennään siis nyt torstaina sinne lapsivesitutkimukseen ja siellä selviää sitten sukupuolikin. Aluksi mietittiin, ettei ultrassa kysyttäisi, mutta tuossa kun sen saa tietää varmaksi, niin ajateltiin kysyä :) Jotain positiivista asiassa. Aika hyvin oon saanu pidettyä pelot kurissa keskenmenon tms. suhteen. Eikä tuloskaan jännitä enää (tai vielä) niin paljon kun on jotenkin oppinut suhtautumaan asiaan. Paljonhan niitä vääriä hälyytyksiäkin lopulta on. Mietitään sitten jos oikeesti on aihetta. Lapsi on joka tapauksessa tervetullut. Siitä ei ole epäselvyyttä :) Ja iisa, tsemppiä tuon paniikkihäiriön kanssa! Toivottavasti selviät ilman lääkityksiä raskausajan. Vaikken kylläkään ole lääkkeiden suhteen asiantuntija. Mutta siihen on saatavissa monenlaista muutakin apua. Kannattaa kysellä. Mä taas pelkään, että nää jo alkaneet vatsakivut pitää mut kohta siellä kotinurkilla. Vielä on onneks voinu käydä töissä ym. Mut että harmittaa kun ei pääse lenkille eikä mitään. Mutta. Nyt muuttolaatikoiden kimppuun! Jos ei muuta, niin ainakin on kohta kivat kotinurkat :)
Tuollaanen75 rv14+5
Meilläkin oli jo lääkärineuvola. Paino oli laskenut entisestään, vaikka olen saanut normaalisti syötyä. Ja syön parikertaa päivässä kunnon ruoan ja sit tietty aamu ja iltapalat sun muut. Eikä paljon laihduttamisen tarvetta ole ollut, ku painoindeksi on 19. No kaippa se paino alkaa kohta nousta.
Sydänääniä ei kuunneltu vielä, koska ei kuulemma välttämät kuulu vielä. Mut ultrassa se syke silloin näky, enkä usko että nyt ois mitään oikee tapahtunu, ku mahakin tuntuu ulkonevan.
Vointi on muuten ollut ihan hyvä, mutta hiukan iltaisin mahaa nipistelee, ku remontteeraan liian innokkaasti tätä meidän kämpää välillä. Tänää onki huilipäivä, ku oon saanu oman osani hommista toistaseks tehtyä. Tai ei tässä paljon huilata, ku pikku neidillä on jonkin sortin tottelemattomuus ja pahanteko kausi alkanut. Ei usko mitään vaikka kuinka nätisti koittaa ensin sanoa muutaman kerran, ja ääntä sais korottaa niin, et talokin tuntuu tutisevan välillä ja siltikään ei usko. Ja kun mies tulee kotiin alkaa sen päiväiväinen tekoporu. Kahtena päivänä on puolituntia putkeen huutanut miehen töistä tulon jälkeen. Ja muuta ei tehdä enää ku vaan levitellään kaikki mahdollinen irtonainen tavara lattialle ja kosketaan ja räpelöidään just niitä mitä ollaan aina kielletty. Mutta sepä nyt meidän ongelmista.
Hmm, tuntuu, että kirjoittelen vain keskiviikkoisin jostain syystä. Tosiaan pino on aika hiljainen, varmaan tulee eloa, kun raskaudet etenevät pidemmälle ja alkaa tulla ultra kuulumisia. Meillä ultra on 30.12, eli vielä kuukauden verran odoteltava, onneksi neuvola on viikon päästä. Tuntuu, että tässä kolmannessa raskaudessa on tullut enemmän pelkoja kuin kahdessa aikasemmassa, pelottaa, että meneekö kaikki hyvin ja tuntuu vähän epätodelliselta, että oikeasti toukokuussa meitä on viisi.
Me ajateltiin kysyä vauvan sukupuoli, jos se vaan näkyy. On se kiva isommillekkin kertoa kumpi tulee ja jotenkin vauvastakin tulee todellisempi varsinkin miehelle.
Minä olen huomannut, että tässä raskaudessa tarvitsee lepoa enemmän, meillä arki on aika kiireistä esikoisen harrastuksen takia ja huomaa, että illalla lasten mentyä sänkyyn on puhti ihan poissa.
Liikkeitä en ole tuntenut vielä, enkä muista millä viikoilla tunsin edellisissä raskauksissa.
menen jatkamaan töitä, voikaa hyvin
T:Jean+salari 15+2
Eipä tännekään ihmeitä kuulu. Etomiset on mennyttä ja kaikki muutenkin ihan hyvin. Ainakin näin päältä päin :) Ensi viikolla mennään taas ihan perusneuvolaan niin sydänäänet pitäisi sitten jo saada niillä antiikkilaitteillakin kuuluviin. Sitten taas tiedetään, että masuasukillakin on kaikki hyvin. Odotan ihan hirveästi, että alkaisi tuntua liikkeet.. Osaisi niitäkin seurailla ja juniorin olotiloja arvailla. Jospa sitten joululahjaksi ne liikkeet tuntuisi..
Viime aikoina on vihlomisia ja paineen tunteita tuntunut alamahassa. Alkaa asukki ja asumuksensa ilmeisesti vallata tilaa :)
Mukavaa pikkujouluaikaa masun kasvattajat!
- Justiina rv 14+3
Minäkin odottelen liikkeitä. Jotain pieniä juttuja on välillä tuntunut, mutta ei säännöllisesti ja selkeitä. Edellisissä raskauksissa tunsin liikkeet noin vko 16 lähtien. Toisessa raskaudessa oli istukka edessä ja liikkeet ei oikein missään vaiheessa tuntuneet kovin voimakkaasti. Nyt istukka on muodostumassa taakse ja koska edellisestä raskaudesta on vain vajaa vuosi, odotan, että tunnistaisin liikkeet aiemmin. Mutta eipä sitä tiedä, miten menee. Pahaa oloa on vielä joinakin päivinä, mutta sekin alkaa selvästi helpottaa. Maha on iso kuin ilmapallo ja yksi tuttukin totesi, kun kerroin raskaudesta, että "joo, huomasin jo viime viikolla". Mulla on aina maha pullahtanut viimeistään vklolla 12 palloksi. Saisi olla vähän maltillisempi.
Nyt rv 14+0
Tuollaanen: Kiitos! :) Uskon, että homma on hallussa. Eilen ei ahdistanut bussissakaan. Hain kuitenkin apua homeopaatilta ja nukuinkin tosi hyvin. Sekin on tainnut auttaa, että oon täällä saanut avautua :)
Aamutoimia pitäis jatkaa ja kauppaan lähteä, palailen taas paremmalla aikaa!
Iisa 16+6
Nyt tulee sepustusta. Mutta ei ole täällä mikään paras päivä meneillään. Aamulla ei kaikki mennyt ihan putkeen lapsivesipunktiossa. Lääkäri ei juuri aikaa kulutellut mun ns. valmistamiseen. En ollut ehtinyt vessaan kun kutsu tuli niin nopeaa ja kun pyysin vessaan, niin siitä sitten saman tien hommiin. Joopa. En uskaltanut itse seurata neulaa enkä ultraa. Paitsi aluksi piti ihastella pientä kun tutki muuten mittoja ja sellasta. Tosin lääkärikin oli tiellä. Mutta varmaan hyvä, etten nähnyt, mitä sinne tungettiin. Toimenpide ei sinänsä sattunut rokotusta enempää. Epämiellyttävää toki kun lujaa "runnovat", siis täytyy nopealla ns. iskulla se sinne saada. Ja sitten kun mulla eivät saaneet. Ekalla yrittämällä osuvat johonkin seinämään tms. eikä neula mennyt kalvon läpi ja tukkeutui jotenkin tms. Toisella kerrallakin kalvo jotenkin ratsasti karkuun, mutta saivat sitten näytteen. Olin valmaan kalpea kuin mikä enkä tosiaan kyennyt olemaan rentona vaikka välillä muisti yrittää. Keskittyi vaan pysymään paikallaan. Sain sitten saikkuakin tavallista enemmän. Siis kaksi päivää. Mitkä olisin joka tapauksessa pyytänyt sitten neuvolasta koska on vatsa ollut jo muista syistä kipeä välillä. Otin päiväunet ja näin unta, että vettä alkoi tihkumaan ja vähän verta ja apua! Onneks heräsin! Mutta kyllä nyt kaks reikää siellä pelottaa enemmän... Soitin miehellekin töihin, että täällä olis yks halipulainen, että tulis nopeeta kotiin :)
Kuulostaa karseelle ja tästä sai nyt ehkä vähän turhan huonon kuvan. Toisaaltahan asiat menivät hyvin. Näyte saatiin ja nyt sen jälkeen ei ole iltaan mennessä ollut mitään muuta kuin pientä kipua. Auttaa muistamaan, että täytyy levätä. Ja olokin alkaa asian suhteen paranemaan kun jännitys laukeaa. Ehkä tää tästä. Ja nyt tosiaan tajuan pysyä erossa noista muuttolaatikoista.
Näkyy tää kirjoittaminen onnistuvan vaikka laittaisikin väliä noihin kappaleisiin (toivottavasti nytkin tulee kaikki perille). Iisalle piti vielä kommentoida, että se kummasti auttaa kun saa onnistumisenkokemuksia. Ehkä se oli vaan ohimenevää. Jo se, että nukkuu hyvin vaíkuttaa ihmisessä niin moneen asiaan. Jos vaan saat rytmin pidettyä säännöllisenä ja tarpeeksi unta, niin hyvä. Kannattaa kokeilla myös erilaisia rentoutuskasetteja esim. kirjastosta. Rentoutusta tarvii ehkä vähän opetella jos ei ole tuttua, mutta usein auttaa. Itseasiassa tää olis kaikillekin hyvä vinkki synnytystä ajatellen. Jotkut ottaa bussiin hyvän kirjan mukaan tai musiikkia kuulokkeilla. Ylipäätään on hyvä, ettei jätä kulkematta bussilla. Ja jos sulla vaan on ketään, kelle puhua, niin loistavaa! Ollaanhan me täällä, mut silti olis vielä parempi puhua naamatusten jollekulle. Olkoon ammattilainen tai kuka vaan. Mies? Tosin joskus on hyvä, ettei liikaa pohdi esim. kotona tai lähimpien kavereiden kanssa ja keskittyy heidän kanssaan normaaliin arkeen pienine ja suurine iloineen. Niitäkin kun on :) No. Tässä jotakin ajatuksia. Ehkä niistä on jotain apua tai sitten ei. Jokaisella on omat keinonsa ja monesti on paljon juttuja, mitä kokeilla ennen lääkehoitoa -Hengitystekniikasta alkaen. Voisin tän rimpsun lisätä tuonne sun alottamana pinoonkin jos se jotakuta auttaisi :)
Mutta nyt omiin ajatuksiin ja keskittymään, ettei kalvo repeä eikä mitään muutakaan kurjaa. Pitäkäähän tekin huoli masuistanne ja nauttikaa liikkeistä tai liikkeiden odottelusta!
Tuollaanen75, rv15+0
painoa on tullut jo 4 kiloa :D
Osa varnaan johtuu sitta etta lopetin tupakanpolton ->tulee syotya enemman seka olen joutunut syomaan aklotyksen takia enemman kuin yleensa syon. Mutta jos nyt tulen sukuuni, niin aika hanakasti on kaikki keranneet kiloja. Ma olen varmaan aika Muumi loppuvaiheilla.