Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Toukokuun touat 2010 marraskuuhun***

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Possuflunssasta.. Mua ahdisti tosi paljon, ettei mitään yhtenäistä infoa asiasta saa, vaikka hakisi. Luin jos jonkinlaista ja telkkari uutisineen ja keskusteluohjelmineen kaupan päälle.. Puhumattakaan, jos esim. neuvolat jakaa erilaista infoa. Tänään hain itse rokotteen toiseen riskiryhmään kuuluvan hlön kanssa ja vielä rokotuspaikallakin kävi ilmi, että ohjeistuksessa on puutteita :/

Noh, nyt on piikki isketty.

Täälläkin etominen on vähentynyt, väsymys jäljellä.. Odotellen siis sitä keskiraskauden energistä olotilaa :)

Mä olen nyt hiukan henkäissyt helpotuksesta, kun tuosta ensimmäisestä kolmanneksesta on nippa nappa päästy ohi ja nt-ultrassa nähtiin pikkuisen heiluttelevan tyytyväisenä. En kyllä vieläkään raskautta megafonilla huutele, mutta nyt jo useampi ihminen tietää.

Justiina ja junior rv. 12+1

Vierailija
42/88 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tai sukulaisten luona. Minä olisin jo varmasti ostellut kaikenlaista kivaa, mutta mies toppuuttelee. Ei haluaisi hankkia tavaraa liian aikaisin, mikä kyllä on toisaalta ihan järkevää, kun ei tiedä mitä kaikkea vielä tapahtuu. Viikonloppuna isovanhempien luona tuli puhetta rattaista. Siellä olisi sedälläni käytössä olleet vaunut ja matkarattaat. Ovat vanhoja kummatkin mutta jos vain huolimme ne niin saisimme ihan ilmaiseksi. Joudumme muutenkin ostamaan kaikenlaista, koska on ensimmäinen lapsi. Matkarattaat ovat ihan ok väriset (siniset), mutta vaunut ovat yök!!! ruskeat. Voisikohan niitä tuunata jotenkin? Ei kellään olisi ehdotuksia. Sen verran käsityöihminen, että voisi onnistuakin tuunailut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään ensimmäisen kerran neuvolalääkärillä. Kovin oli vaisu lääkäri mutta tarkkaan tutki kaiken. Kaikki oli kunnossa ja mikä parasta painoa oli tullut vain 500gr viiteen viikkoon. Pelkäsin isonmpaa lukua kun olen syönyt lähes mitä tahansa. Puhuin lääkärin kanssa välillä kiusaavasta päänsärystä, käski panadolin sijaan lähteä kotiin lepäämään jos päänsärky iskee koska se on kropan merkki ilmaista levontarpeesta. Taas tyrkytti sairaslomaa vaikka olen oikeen pirteä ja hyvinvoiva. Mun mieelstä pääsärky ei ole mikään ongelma mutta kiusaa tosiaan pari kertaa viikossa. Puhuin työkaverini kanssa ja hän sanoi samaa että olivat aina neuvolasta tyrkyttämässä sairaslomaa. Ilmeisesti kiireisenä uraäitinä ei voi mitenkään selvitä ja eihän kukaan raskaanaoleva voi jaksaa reissata joka viikko. No olen päättänyt näyttää tädille ja lääkärille että hyvinhän tuo onnistuu ja hammasta purren vaikka päänsäryn kanssa jos ei pahempaa skremppaa tule.

Tavaroita olen hiljakseen alkanut katsoa. Ajateltiin tilata Saksasta kerralla koko kasan tavaraa; vaunut, matkarattaat ja turvakaukalo. Vaunut haluan ehdottomasti kolmipuöräisinä että pystyn juoksemaan niiden kanssa. Luulen että tilataan Quinny Freestylet kovalla kantokopalla, niihin sopiva turvakaukalo ja ne mini matkarattaat myös samaa merkkiä. Mulla on ihana pikkuinen kauppakassi-auto joten sinne tarvitaan aina mukana kulkevat rattaat. Vaatteita olen ostanut jo nyt liikaa, rintareppu saadaan kavereilta lainaan ja sitteri varmaan ostetaan kunhan löydetään sisustukseen sopiva(onko joku nähnyt myynnissä yksiväristä tai hillittyä mustaa, valkoista tai harmaata?). Pinnasänky on ainut tallessa oleva joten muu vauvanhuone sisustetaan pinnasänkyyn sopivaksi kunhan päästään Ikeaan joku lauantai. Viikonloppuna käytiin ajamassa pari autoa ja uusi Volvo kai meille lähtee tilaukseen, tämä neljäs lapsukainen oli kyllä kallis ja sitäkin toivotumpi:)

Hyvää vointia kaikille!

Marttis 14+4

Vierailija
44/88 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmottaudun joukkoonne :)

Meillä kolmas lapsi tulossa, ja laskettuaika olisi 8.5.10... Kahdessa ultrassa olen jo käynyt, ja kaikki tähän asti hyvin. Potkutkin jo tuntuvat, pikkuinen pippuri tulossa...

-Kii rv 14+3-

Vierailija
45/88 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ilmoittautua joukkoonne. Meillä ylläikolmonen tulossa. Vanhemmat lapset 03/01 ja 05/05 eli toinen toukokuinen meille olisi tulossa, jos kaikki menee hyvin. Viime viikolla käytiin ultrassa, siellä näkyi vilkas pikkuinen joka vastasti viikkoja 12+2, 5 päivää isompi kuin oletettiin. LA olisi 18.5.2010. Synnärinä KOS, eli pk-seudulla asustellaan. Meillä seuraava ultra 30.12.

Jean ja pikkukolmonen 13+1

Vierailija
46/88 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä löytyy aika paljon kuopuksen jäljiltä tavaroita, varmaan joskus rv 20 jälkeen alan tutkia kaapeista, että mitä on jäljellä. Minä nimittäin myin aika paljon tavaroita viime keväänä. Kummipojan perheestä on luvattu vaatteita yms. tälle pienelle, joten mitään kiirettä en tavaroiden kanssa ajatellut pitää.

Jean+toukka

Vierailija
47/88 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei olla hankittu mitaan tavaroita viela. Tuskin hankitaankaan ennen ensi vuotta. Ollaan suunniteltu etta muutetaan ennen syntymaa joten ei viitsi ostaa lisaa tavaroita kannettavaksi.

Vaatteita ja muuta pikkusalaa varmaan saadaan joululahjaksi ihmisilta.

Vierailija
48/88 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, pienen opiskelun ja pähkäilyn jälkeen hoksasin, että miten saan itseni tänne keskustelun ketjuun...=) Eli yksi uusi toukokuun toukka olisi tulossa mukaan matkaan, sopiikos vielä tänne? Raskausviikkoja 14 ja laskettu aika 12.5.. Heippa hei vaan kaikille kanssa odottajille...=)

Vierailija
49/88 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta

Eilen kävin sitten neuvolassa hakemassa possupiikin ja tapaamassa ekan kerran neuvolalääkäriä. Hemoglobiini oli yllättäen tosi alhaalla, tosin mulla se on ollu alhainen aina.

Miten voi olla että laskettu aika on kaikkien mielestä sama, mutta mä oon mielestäni viikolla 15 ja ne sanoo et oon viikolla 14?

Vierailija
50/88 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen siis oltiin ultrassa uudemman kerran. Nyt oltiin ihan oikeilla viikoilla eli 11+5 oli. Kaikki näytti olevan kunnossa ja niskaturvotuskin oli 1,2. Katseltiin 4D ultrallakin, mut ei se nyt niin kovin erikoiselta näyttänyt vielä siinä. Isompaa sit voikin olla mielenkiintoisempi katsoa sillä.

Sikarokotekin otettiin viime viikolla ja nyt odotellaan lääkärineuovolaa. Seuraava oikea neuvola aika tartteekin varata toho 5 viikon päähän.

Ja tavaroistakin nyt sen verran, et lähes kaikkea löytyy meiltäkin, ku mitään ei olla oikee hävitetty. Vaatteita ei ole paljoa ku ne lähti kiertoon seuraaville pienille. Mut muut tarpeet löytyy kyllä. Ainoa hankinta on kylläkin noihin emmaljungan city crosseihin se vaunukoppa. Sitä ku ei noita ostaessa enää tarvittu, ni on nyt sit edessä sekin homma.

Vierailija
51/88 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kävin alkuviikosta niskaturvotusultrassa ja kaikki oli ihan ok. Viiden sentin vauva pyöri kuin väkkärä kohdussa, kun heräsi. Hillitöntä kiipeämistä ja kuperkeikan heittoa - huippuhauskan näköistä. En muista, että aiemmat kaksi olisivat olleet näin kovia menemään. Saa nähdä, onko tilanne sama sitten syntymän jälkeen. Eka lapsemme on huippurauhallinen ja toinen aika paljon kovempi menemään. Ja kyllä sen eron vatsassakin jo huomasi.

Sikapiikillä minäkin kävin viime viikolla. Toivottavasti vaan rokotteet alkaa tehota ennen kuin tauti iskee. Meilläkin on jo lähikoulussa tautitapauksia ja vanhempi lapsista on koulun yhteydessä eskarissa.

Tarvikkeista - koska nuorempi lapsemme on vasta vajaa vuoden ja ikäeroa tulee vajaa puolitoista vuotta, pitänee hankkia sellaiset tuplarattaat. Pitänee alkaa katsella myyntipalstoja... Ohhoijaa, se onkin ihan uusi juttu, mulla ei ole mitään käsitystä, mitkä olis hyviä ominaisuuksia sellaisille kärryille. Jos jollain on vinkkiä, kertokaa ihmeessa!

Vierailija
52/88 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sitten ole taaskaan saanut aikaiseksi kirjoitella tänne. No jos nyt yritän korjata asiaa..

Possurokotteen kävin ottamassa viime viikolla. Sen jälkeen käsi oli ihan älyttömän kipeä kolme päivää, siis ihan kosketusarka. Onneksi rokotteesta ei kuitenkaan seurannut sen enempää, toivottavasti siitä nyt sitten on suojaa..

Joku kysyi aiemmin et onko vatsa jo kuin iso. Sanotaan vaikka näin, kyllä sen jo selvästi erottaa, eli tuskin pystyn enää hirveesti huijaamaan ihmisiä sen suhteen. No eipä sinäänsä tarviskaan, kaverit, työkaverit, molempien suvut yms tietää jo asiasta. :) Painoa ei kuitenkaan ole vielä juurikaan tullut, korkeintaan ehkä puoli kiloa. Eli ihmetyttää mistä tää pömppö oikein tulee ;)

Äitiysvaatteita olen jo ostanut, kun omat housut ja hameet ei enää mahdu päälle. Osa ns normaaleista paidoista mahtuu edelleen hyvin (siis ne löysemmät). Kai se on vaan aika pakata normaalit vaatteet vaatehuoneesta pois ja tehdä tilaa äitiysvaatteille. Jos sitten joskus myöhemmin taas mahtuisi niihin..

Lapsille mekään emme ole vielä ostaneet mitään. Potkupukuja yms tulemme saamaan tutuilta käytettyinä, muuten varmaan joutuu ostamaan. Eli niitä vinkkejä kaksosrattaiden yms suhteen otetaan kyllä täälläkin mielellään vastaan. :)

Pitäisi aloitella kotona pian remonttia, olisi sitten kaksosille huone valmiina kun ne syntyy. Ja auton vaihtokin olisi edessä, kun ei tuo meidän pikku kauppakassi taida enää riittää (kuitenkin pitäisi saada mahtumaan kaksi aikuista, kaksi vauvaa ja yksi koira). Eli hommaa kyllä riittäisi.. Onneksi on mies joka osaa remontoida yms :)

Mutta nyt taitaa olla jo aika mennä nukkumaan, jaksais sit taas huomenna töissä..

Kati_82 & Jampat, rv 14+6

Vierailija
53/88 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nonniin, piikki on lihassa :)) toissapäivänä pistettiin, vähän olka arka, ei muuta. Meillä lapset räkätaudissa, ilman kuumetta, mutta ihan totaalisen tukossa reppanat.. Itellä jo ohi menossa, täälä e-p:llä on sikaa tarjolla joka kolkassa että joutais tuosta rokotteesta olla jotain hyötyä (jotta siis pysyis vielä poissa tästä firmasta) Täälä on kyllä sairastettu tosi lievänä, pelkkänä "lenssuna" ihan testattuja tapauksia. Noh hysteria seis, mulla oli tää porsasten tauti jotenkin semmonen peikko että salaa ajattelin koko valtavan kovasti odotetun odotuksen kaatuvan tähän tautiin (tietenkin just nyt kun mä olen raskaana :)) ompa vähän napaista, mutta nyt kun tauti on täällä, piikki on nahassa niin JOS oikeesti vois olla varma odotuksestaan ja onnestaan ja olla vaan.. saapa nähdä, aina muresta.. pikkuhiljaa ollaan kerrottu sukulaisille kun ei tätä oike piilonkaan saa, työmaalla valtavat spekulaatiot, pomolle tunnustan "syntini" ens viikolla, ajatella jos vois olla niiiin itsekäs et sais pitää tän odotuksen itellään, eikä tarvisi sitä mainostaa ympäri kylää ennenko maha on niin isoo ettei ovitsa mahdu, olispa hienoa.. no sitä odotelles..

Olo on mitä mainioin, ainoa mikä vaivaa on valtava ilmavaiva (anteeks) ja hidas vatsa (anteek taas) mutta haitanneeko tuo, miesin vaan nauraa mun rupsuttelulle ja kysyy et "okos rouvan vatsa toiminu" :))) on vissiin "jotenkin" yhteydes tähän yleiseen mielialaan, eilen pimahdin lapsille ihan syyttä ja sekunnin päästä jo otti niin aivoon ja äitihin siinä joutui anteeksi pyytämään (saikin vissiin).. Vauvan tavarat ollaan annettu kaikki "arvokas" kiertoon että niitä saa sitten joskus (joulun jälkeen) ruveta katselemaan.. ja auto olis pakko vaihtaa mutta täytyis löytää se rahapuu... eipä kasva täällä päin..

Hey muutes oletteko ajatelleet kotiin jäämistä, niinkun pidemmäksi aikaa, vai kutsuuko työ heti äippäloman jälkeen??? Molen menny aina heti töihin (tai opiskelemaan) mutta NYT olen satku varma että haluan olla kotona, tosin tässä on sitten se rahapuu asia taas... kuinka te jotka ootte olleet kotona, miten ootte selvinneet, onko asuntolainoja ja tienaako tein ukkeli tuhatmäärin?

Gibotuksen perjantai tohina rv 13+5

Vierailija
54/88 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gibbotar kyseli kotiinjäämisestä, itse olin kuopuksen kanssa kotona 3 vuotta ja ajatteli olla tämänkin pienen kanssa kotona samanverran, osittain senkin takia, että kuopus menee kouluun, kun tämä pieni on 2v, ihan kiva jos voi olla kotona, kun nykyinen kuopus menee kouluun. Esikko meni kouluun viime vuonna ja silloinkin järjestelin duunit niin, että pystyin olemaan iltapäivät kotona koululaisen kanssa. Meillä on asuntolainaa, eikä tuo mies nyt ihan tuhatmäärin tienaa, mutta ihan ok kuitenkin. Ajattelin,että selvitään kun karsitaan turhat kulut pois ja tehdään ruokaa paljon itse. Vähän mietityttää kun esikoinen harrastaa urheilua tosi paljon ja siihen saa rahaa kulumaan aika paljon, mutta budjetoimalla selviää =) En tiedä voihan se mieli muuttua ja haluankin pois kotoota aikaisemmin, mutta nyt tälläiset ajatukset.

Omaa napaa, vointi on ihan hyvä, ainut oire on selkä, joka kipeytyy välillä, eilen varsinkin huomasin sen, kun siivosin koko illan. Tuntuu, että nyt on menossa joku välivaihe, kun näki että pikkuisella on kaikki hyvin, toisaalta mahakaan ei kovin iso ole, eikä liikeet vielä tunnu. Ehkäpä vauva tulee konkreettisemmaksi, kun alkaa liikkeet tuntua ja pääsee neuvolaan kuuntelemaan sydänääniä. Seuraava neuvola on joulukuun alussa ja silloin viikkoja omien laskujen mukaan suurinpiirtein 16.

Jaahas, pitää välillä tehdä töitäkin =)

T:Jean+asukki 13+3

Vierailija
55/88 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ensimmäinen lapsi, tai siis minun ensimmäinen ja kaikki pitää hankkia uutena. Muutaman vaatteen ostin kesällä matkalta ennen kuin tulin raskaaksi, kun olivat niin suloisia ja ostelin silloin vaatteita parille kaverin vastasyntyneelle. Äiti on ostellut lisää vauvanvaatteita tuliaisiksi, mutta eiköhän niitäkin pidä vielä ostaa paljon.

Auto pitäisi mennä keväällä vaihtoon ja isommasta asunnostakin haaveillaan. Nyt meillä on tosi maltillinen velka ja sen puitteissa haluisin olla vaikka 5 vuotta kotona, jos meille siunaantuisi 1 tai 2 lasta lisää. Jos nyt muutetaan ja otetaan iso velka niin sit pitää katsoa kuinka kauan voin kotona olla, mutta haluisin olla siihen asti kuin mahdollinen tuleva kuopus olisi 2v.. Noh, aika näyttää. Niin ja kumpikaan meistä ei tienaa mitenkään erityisen hyvin, ihan peruspalkkaa.

Esmeralda ja masu 12+5

Vierailija
56/88 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä mulla oikeastaan mitään sen kummempaan, mutta tohon sisarusratas pohdintaan ajattelin hiukan sanoa.

Niissä kai tärkeintä olis se käytännöllisyys ja käyttömukavuus. Isot renkaat toimii maalla ja kaupungissa. Kääntyvät etupyörätkin tietysti helpottaa kulkemista, mut huonommalla tiellä usein kuljettaessa eivät ole kätevät ja menevät helpommin rikki ku ihan normaalit.

Rinnakkain istuttavat ovat paremmat, ku peräkkäin työnnettevät. Niissä yleensä vain takin istuin menee makuuasentoon täysin ja isompi joutuu siks matkaamaan edessä, ja tästä aiheutuu painon jakaantuminen eteen. Ja se sit haittaa työntämistä.

Myöskin jalkatuet ja selkänojat täytyis olla erikseen säädettävissä.

Itse olin ajatellut joskus aikoinaan hommata, jos olis ollu tarvis, emmaljungan gangaroot. Nihiin erikseen oikein vaunukoppa ja se sisaruspaketti, mutta ku ikäeroa tulee olemaan noilla lapsilla yli 2 vuotta ni hankita muuttui pelkäksi seisomalaudaksi ja citykopaksi. Ja osan reissuista meinataan mennä noilla pienemmillä kuomurattailla ja kantoliinalla.

Niin ja jos pidemmäksi aikaa ja paljolle käytölle meinaa hommata kärryt, ni kannattaa kyllä aina satsata laatuun, ettei sitten osta niitä halvimpia sisarusmatkarattaita ja kiroo sitten useaan otteeseen, ku ovatkin ihan lahot ja epäkäytännölliset.

Ja mainitsempa senkin, että olen ollut kotiäitinä nyt reilun vuoden ja aion olla ainakin seuraavan synnyttyä vielä parivuotta jos rahatilanne sallii. Otettiin uusi talolaina loppukeväästä, ku muutettiin isompaan ja autokin piti vaihtaa sen totaalisen maanantaikappaleen tilalle. Remonttia on tehty ja tehdään vielä lisää. Saan itse varmaan pienintä hoitorahaa, koska mies muka tienaa liikaa. Meidän mielestä kyllä aika vähän tässä tilanteessa ollessa. Aikalailla mies saa peruspalkkaa. Mutta pärjätty ollaan vaikka tili ehtii käydä melkein nollas ennen seuraavaa tilipäivää. Mutta ei kyllä ihan kauheasti pihistellä mistään, joten enemmän säästäis jos haluis. Ja nyt kun suurin remontti non altapois, ni alkaa ehkä enemmän siinäkin rahaa jäämään käyttöön.

Mukavaa viikonlopun jatkoa ja odotusta.

T. Pirreliini 12+1

Vierailija
57/88 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, Pirreliini, hyvistä vinkeistä. Esikoiselle vaunuja hankittaessa mietittiin kaikenlaisia asioita, mutta nyt ei oikein pääkoppa taivu noin vaativille pohdinnoille... Mutta tosiaan, käyttötarkoitus tietty pitää huomioida, että kyntääkö peltoa vai ostoskeskuksen laattalattiaa. Meillä vähän kumpaakin... Pitänee katsella Huuto.netistä tai jostain, jos saisi käytettynä jotkut hyvät.

Kotona olosta: Ollaan oltu nyt miehen kanssa molemmat osittain kotona vuoden verran (lapsi syntyi viime joulukuussa) ja ajateltiin olla vielä toinen perään. Nyt kun tuleekin vielä vauva, ollaan ilman muuta ainakin vuosi tietty kotona, joten suunnitelmat ei ensi vuodelle muuttuneet. Paitsi että mä olen kokonaan kotona ja mies töissä sitten jonkin aikaa vauvan syntymän jälkeen. Esikoinen menee kouluun ensi syksynä, joten aikataulu menee ihan mukavasti. Siitä eteenpäin ei oikein tiedä vielä, katsotaan, miltä tuntuu. Tienestit ei ole meilläkään sitä luokkaa, että hoitorahan pienuus ei tuntuisi. Mutta toisaalta, lapset on pieniä vain kerran, eipä se raha ole niin tärkeää, jos vain jotenkin pärjää. Kotona olo on kyllä mukavaa, että sen puolesta olisi kiva olla pidempäänkin kotona. Mutta mä tykkään työstänikin, joten osittainen työaika voisi olla jatkossakin ok.

Olotilasta vielä... mulla on myös ikävää turvotusta, aiemmissa raskauksissa ei ole ollut yhtä pahaa. Tosi mälsän tuntuista. Pitäisi syödä terveellisesti, mutta se se vasta mälsää onkin... Oletteko huomanneet, mitkä ruoat turvottavat pahiten? Jos yrittäisi vähän välttää jotakin.

Vierailija
58/88 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rattaista kovasti ollut keskustelua. Meidän esikoinen kun on jo 4v ni menee nuo hänelle ostetut emmaljungat kyllä tälle toisellekin.

Itsellä tää raskaudessa näyttää vaivana olevan rusehtava vuoto. Tällaisesta ei ollut tietoakaan viime raskaudessa. Viime viikonloppuna tuli yhtenä päivänä ja säikäytti tosi kovasti. Neuvolalääkäri totesi kuitenkin olevan vaaratonta mutta neuvoi otattamaan bakteeriviljelyn jos jatkuu. No eipä jatkunut kunnes tänään sitten taas. Yhtä hysteeriseksi en ruvennut mutta kai e on käytävä labrassa sitten tutkituttamassa.:( Voi kurjuus että aina pitää jotain miettiä...onkos kenelläkään muulla vuodot vaivannut? Seuraava neuvola vasta viiden viikon päästä joten toivottavasti liikkeet alkaisi pian tuntumaan jotta tietäisi että pikkuisella kaikki kunnossa. Viime raskaudessa liikkeet tuntui rv 15 ni kyllähän ne kohta pitäis sitten tästäkin...

Turvotusta en oo ite huomannu en kummemmin ku että pitkävartiset kengät on vähän hankala saada työpäivän jälkeen jalkaan mut se lienee ihan normaalia ja maha nyt on aika pallo mut sitä nyt ei enää ota selvää et onko se turvoksissa vai jo niin iso.

Kotona olosta. Toivon pystyväni olemaan mahdollisimman pitkään kotona mutta raha en ratkaisee. Miehen tulot eivät kovin huippuluokkaa eikä kotikunnasa makseta kuntalisää kuin 1v4kk asti. Että sinne asti kyllä ainakin mutta kovin pieneltä tuntuu lapi silloinkin olevan hoitoon menemään. Sen näkee sitten, on vielä aika pitkä aika kunne tuo on ajankohtaista.

Heffis 13+6

Vierailija
59/88 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta töihin menosta. Itse kun opiskelen oppisopimuksella niin minun on "lähes pakko" mennä äippäloman jälkeen takaisin töihin ja koulunpenkille. Me saamme onneksi nuo rattaat kaverilta, ei kyllä mitään tietoa että minkä merkkiset ovat. Itselläni nyt vasta alkanut rinnat olemaan kipeät, mutta masu on kyllä alkanut jo kasvamaan vaikka painoa ei ole tullut kuin alle kilo:)

kevätörkki 13+5

Vierailija
60/88 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen vähän ihmetellyt, kun masu on kyllä kasvanut ja varsinkin iltaisin turvottaa, mutta painoa on vieläkin kilo vähemmän, kuin mitä oli kun raskaaksi tulin. ;) no, hyvä niin. Pari viikkoa sitten tästä neuvolassa sanoin ja siellä vaan sanottiin että ole iloinen, kyllä se paino vielä nousee. Pikkasen kumminkin ihmetyttää. Toisaalta nyt olen syönyt terveellisemmin ja yrittänyt jättää herkkuja vähemmälle.

Esmeralda, rv 13