Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UUSI: Esikoishaaveilijoiden loppuvuosi 2009 * * *

Kommentit (353)

21/353 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elise, mäki ravaan täällä kokoajan, itseasiassa mulla on tää sivu auki kokoajan ku mulla on muutenki kone päällä illat ku oon tämmönen "nörtti" :D

Minäki ostin tänää taas greippimehua et sit on sit valmiina jos seuraavien menkkojen jälkee alkas juomaan taas sitä. Jos nuo menkat nyt ees alkaa, ei oo mitään näkyny nuitten muutamien tippojen jälkee et olo on nii ihmetyttävä että.

Ootan jo aamua ku kuuta nousevaa et pääsen tekee testin. Sais jotai vastausta ees. Jännää tää jännääminen mut samalla kyllä hermoja raastavaa, ja mulla tämä kaikki vasta alussa. Pitäis saaha muuta ajateltavaa välillä. Tosin sain sitä jo kun autorakkaani päätti olla menemättä katsastuksesta läpi 500euron huollon jälkee. lisää siis luvassa. Helppoa ois jos ois rikas. Noh jos haluaa ajatella positiivisesti nii ompahan sit turvallinen auto millä uskaltaa ajaa ison mahan kans :D Ei siinä mitää muuta positiivista ookkaa :/ Hehe

Ois jo aamu,ois jo aamu, ois jo aamu...

Vierailija
22/353 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elise: Mene ihmeessä juhliin, alkoholi tosiaan kannattaa jättää jos lasta yrittää..

Tosta greippimehusta, mä ostin sitä, maistoin ja hyi yäk! Niin karvaan/katkeran makuista et huh huh! Ei voi ees sanoilla kuvailla. Maku/tunne jäi suuhun vähäks aikaa. No lavuaarista alas se meni. Mä taidan pysyä appelsiinimehussa ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/353 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se greippi mehu on tosiaan aluksi pahaa mut sen makuu tottuu. Ekat lasit minäki irvistelin ja mietin et kaikkeen sitä ryhtyy :D Vai sit purkin loppu lasista pysty ottaan jo kunnon hörppyjä ja loput yhellä kulauksella. Mut ei se namia oo silti.

Tänään piti ne vitamiinit ostaa vai ne jäi vielä ku oli nii paljo tuttuja liikkeellä etten viittiny ostaa jos joku ois nähny :D Minä höppänä. Sattu vaan oleen semmosia sukulaisia jokka ois kyl nähdessään tienny mitä ne on ja juorunnu heti mun mummulle et jotai on meneillään :D Joten taijanpa ostaa sit vähän myöhemmin.

Nyt minä en enää tänää täälä käy... Huomena sitte tuun kertomaan mitä testi näytti mikäli sen teen. Kauheeta ku tuntuu et oon täälä kokoajan pälättämäsä. hys pitäs olla. Joo mut jos nyt käpertys tuonne avokin kainaloon ( Sekin muuten kiinnostu siitä dokumentti sarjasta ku katottiin yhesä tuo kolmas osa siitä :) )

Nyt menen XD Hyvää yötä ja pankaas peitot heiluten :D

Vierailija
24/353 |
31.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin täällä istun varmaan puolet päivästä. Vähän väliä käyn katsomassa, mitä on tapahtunut muilla.

Kävin tänään kirjastossa mutkan ja menin lainaamaan pari Vauva-lehteä. Arvatkaa oliko huono idea?! Ei kun kuume vaan kasvaa ja kasvaa. Mutta oli kyllä hyviä ja mielenkiintoisia juttuja. Enhän ole kun puolet hamstraamistani lehdistä ehtinyt jo lukea :D

Toivotaan Pärri, että aamulla tuut kertomaan hyviä uutisia! :)

Vierailija
25/353 |
31.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että muutkaan ei pysty olemaan täältä poissa.. ;)

Tänään avasin ton greippimehupurkin ja piti kyllä vähän laimentaa vedellä, että pysty juomaan. Ei se kyllä mitään herkkua ole!!

Pärrille täälä pidetään kanssa peukkuja pystyssä!! Joko oot testaillut? Jänskää! :)

Nannak: Mä sorruin kans ostamaan yhden Vauva-lehden ja sielä oli mukana aika hyvä tilaustarjous.. Olikahan joku 34.90€ vuosi ja kaupan päälle sai valita semmosen vauvan kantoliinan tai hoitokassin.. Houkuttelevaa! Mutta en vielä oo siihen antanut itselle lupaa..

26/353 |
31.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!

Negahan sieltä tuli :/ Mut siihen olin varautunutki...Jospa se tätiki sieltä tulis ja menis nii pääsis taas hommaileen :D

Tuosta Vauva-lehdestä.Minä tilasin ilmasen näytenumeron siitä ku semmonen pisti silmään (heh kylläki ehtimällä ehin kaikkia ilmaisvauvajuttu lehtiä) Tulee varmaa ens kuun numero sitte :)

Vierailija
27/353 |
31.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elise mietti, juoko kukaan muu kuin kuumeilijat greippimehua. Greippimehu on ollut pitkään yks mun suosikeista eli ainakin mä olen juonut sitä jo ennen näitä vauvahaaveita. Mä kyllä laimennan kaikki tuoremehut, niin myös greippimehun. Musta se on hyvää.

Täällä on myös yks palstaan addiktoitunut, eikä pöpiloma tältä palstalta tekis varmaan pahaa mullekaan... En vaan ossa pysyä poissa ja päivittäin täytyy tsekata, mikä on tilanne.

Omaan napaan ei kuulu mitään ihmeellistä. Eilen soitti tk:n omalääkäri labrasta ja ultrasta ja sanoi, että HCG on laskenu ja kaikki on kunnossa. Keskiviikon ultralääkäri oli jotenkin tosi tympeä ja mulla olikin kurja fiilis loppupäivän. Mut tää omalääkäri oli tosi kiva. Kun se oli todennut fyysisen puolen olevan kunnossa, se vielä kyseli, mun jaksamista ja henkistä vointia. Olo alkaa olla parempi, mut jotenkin tuli hyvä mieli, kun lääkäriä kiinnosti muukin kuin se, onko mun kohtu tyhjä.

Thelma kp 14/?? (tosin en tiedä, miten noi kp:t pitäis keskenmenon jälkeen laskea)

Vierailija
28/353 |
31.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thelma, mietit noita km:n jälkeisiä kiertopäiviä. Mulla oli ekasta vuoto päivästä laskien 30pvän kierto, kaks päivää tavallista pidempi. Seuraava kierto tais olla aika normaaleissa mitoissa kanssa, koska ovulaatioon on osuttu:) Nyt siis km:n jälkeen toisesta kierrosta plussasin ja jännityksellä odotan. 12.11. on aika varattu varhaisultraa varten, se olkoon se varsinainen raskaustesti! AIE, Thelma, Pupuliini: positiivista mieltä uuteen yritykseen pettymyksen jälkeen.

Tänään on halloween pirskeet, joissa haluan pitää tilanteen salassa! Laitanko laimennettua omenamehua valkkaripulloon? Vai ginger alea, näyttäiskö se lasissa siideriltä? Tai "lääkekuuri"-selitys? Eilen jätin jo yhden baarikäynnin suosiolla väliin, kun en halunnut herättää epäilyksiä porukassa.. On se niin tavatonta olla juomatta :D Elise, greippimehuhan menee lonkerosta!

Hauskaa viikonloppua kaikille!

Han

Vierailija
29/353 |
31.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa nähdä mitä kans keksin illaksi. Pitäisköhän ottaa tota greippimehua mukaan, hih.. Vois välillä vähän irvistää.. ;) En kyllä oikeestaan voi edes esittää juovani, koska poltan yleensä aina ku juon niin voisivat ihmetellä, et miksen mee mukaan pihalle. On tää kyllä hullua ku ei vaan haluais sanoa mitään vielä, muutaku ehkä parhaille kavereille ja ei ehkä vielä niillekkään.. Melkeen kyllä olis helpointa jäädä kotiin ja potea vaikka jotain vatsapöpöä..

Vierailija
30/353 |
31.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vm. -82, mies -82, pirkanmaalta.

Yritys aloitettu tammikuussa 2009.

Kp 25-29.

Nyt justiin loppui tätipäivät, huh ja uusi yk alkaa.

Vierailija
31/353 |
31.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut eilisen jälkeen pois koneelta ja tuntuu että täällä käy oikein kuhina! Kivaa!

Itse kans jätin eilen ottamatta viiniä kun syömässä käytiin ja olen täysin samaa mieltä että yritysaikana jätän väliin etenkin jos vähänkään mahdollista että raskaana ollaan. Sellainen tuli vain mieleen että viimeksi kun soittelin silloin neuvolaan kun epäilin raskautta ja panikoin puhelimessa että olin juuri kyseisenä kuuna ollut illan vietoissa, syönyt kortisoneja( kuten nytkin jouduin :/ )ja käynyt uusimassa jäykkäkouristusrokotteen, mitä ei tosiaan pidä jos on raskaana, ja neuvolasta sitten sanoivat ettei tarvi olla yhtään huolissaan, koska ennen kun nainen on plussannut ja tiennyt edes olevansa raskaana, ei istukkakaan ole ehtinyt rakentua tai jotain eli alkioon ei pääse vaikuttamaan vielä mikään ja kyseessä on vasta aivan aivan alkuhetket.. Ja melkein kaikki varmasti muuttavat tapojaan jo ennen yrityksen aloitusta, mutta harva kieltäytyy täysin ottamasta lasillistakaan siinä vaiheessa kun vauva on vasta pilke silmäkulmassa, koska tosiaan tärpissäkin voi kestää.. Mutta itse olen ehdottomasti kyllä sitä mieltä että jos tiedän että on hyvinkin mahdollista että olisin jätän väliin, ja muutenkin kyllä tarkkailen tapojani. Itse tosin hyvin harvoin muutenkaan jaksan viihteelle lähteä, enkä polta, mitä nyt ennen ollut satunnais baari sauhuttelija, mutta sekin jäänyt. Mutta juuri yritysaikainen runsas käyttöhän jo itsessään voi vaikeuttaa raskaaksi tuloa..tai ei ainakaan edesauta sitä.

Sit mietin myös ku just luin jostain vauva-aiheisesta sivusta siitä että raskausaikanakaan ei tarvi totaalikieltäytyä alkoholista, että viikossa 2 annosta olisi sallittava määrä vaikka onkin raskaana.. musta se on aika paljon jos alkaa miettiin et useampana viikkona ottaa. On vaan niin piirtnyt selvä kuva ja käsitys että raskaana ei yhtään, eikä se varmasti huono asia ole :) Ymmärrän ehkä just jonkin koko raskauden aikana jos tyyliin kerran ottaa ruoan kanssa vähän viiniä, mut tuntuu sekin jotenkin ..öö.. uudelta ajatukselta. Vai olenko turhan vanhanaikainen?? Sitten taas se on mielestäni ihan okei jos ei vielä ole raskaana että ottaa vähän, mutta kännäily on kyl hyvä lopettaa...Eli mun mielestä voithan elise ottaa vaikka lasillisen illalla ja sanoa että on päänsärky eikä pysty kyl juoda :D

Mua houkkais taas testailla huomenna, mut saa nähdä.. eilen oli kyl illalla tosi äklö olo, mut hedarikin oli jatkunu koko päivän ja sillon kyl yleensäki saattaa ellottaa.. mut tätä ellotusta on kyl jatkunu tän viikon enkä tiedä kuvittelenko sen vai onko ilmaa mahassa vai ellottaako oikeasti :D

Vierailija
32/353 |
31.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en oo vielä greippimehua uskaltanu kokeilla :D kaikki sanoo että se on niin pahaa. :o mut ehkä sitä vielä tulee ostettua jossain kohtaa.

kumpa tää kuukausi taas menis nopeesti,nyt vasta kp9/28, h-hetkeenki vielä aikaa mooonta päivää,mut kai sitä vois kuitenki jo alkaa peittoja heilutteleen niin sitten ainaki mahdollisimman suuret mahdollisuudet raskautua..

ihana istua kynttilän valossa aviomiehen syleilyssä näin lauantai iltana :) rentouttavaa!

hyvää lauantai-iltaa vaan kaikille tasapuolisesti,ja ihania peiton heilutteluhetkiä !

++ plussatuulia nyt kaikille ! toivotaan että me kaikki plussataan nyt ainaki ees tän vuoden puolella,moni meistä sen jo ansaitsee pitkän yrityksen takia ! :)

Vierailija
33/353 |
31.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei mitä mieltä olette kohdunnapukan tutkimisesta? Mulle ihan uus juttu oikeestaan vaikka tiedänkin että siitä pystyy kai jotain päätellä kierrosta ja raskautumisesta,vaikka sekin kai kovin yksilöllistä. Mutta miltä sen kuuluisi tuntua ja missä kohdalla olla jos on raskautunut? Ite olen tuntenut yleensä normaalisti, mutta nyt aloin kiusalla kokeilla niin en löytänyt kyseistä nipukkaa lainkaan eli on noussut niin korkealle.. mietinkin että miten sitä tulkita ku palstoilla paljon eri tietoa.. mutta taidan jättää tulkitsematta ollenkaa :D

Vierailija
34/353 |
31.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nannnak: Itse tilaan jo vauvalehteä ;) Pari numeroa tullut ja kaupan päälle hoitolaukku. Tilasin netistä niin kantoliinaa ei ollut edes vaihtoehtona. Laukku kuitenkin kuulemma n. 30euron arvoinen..

Thelma: Olipas mukavanoloinen lääkäri! Tuollaisia saisi olla enemmänkin..

MiiaMar: Et suinkaan ole vanhanaikainen. Ite ajattelen kanssa että sitä alkoholia ei sit oteta ollenkaan jos raskaana. Luulen että aika moni ajattelee samoin. Hassua se nyt olisi saunasiideri korkata kun maha on pystyssä :D Lopetin alkoholin ite kokonaan jo kun pillerit lopetin.

Olin tänään vahtimassa reilu 4kk ikäistä poikaa! Oi että ku itelläki jo ois sellanen pieni :)

kp 21 yk 1

35/353 |
31.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Argh!

Täti sit tuliki ja semmoset kivut toi mukanaan että. Pillereitten lopettamisen jälkee nuo menkkakivut ollu toistaan kipiämpiä. Noh meni onneksi ohi särkylääkkeellä ja melkee kahen tunnin päikkäreillä. En yleensä ota ees särkylääkettä vaikka oisi kuin kipee mut nyt oli pakko. Melkee kiukkuilin avokillekki ku ei se ymmärrä kuin tuskallista tämä naisena olo on :D

Vierailija
36/353 |
31.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli kans jonkun lehden mukana se tarjous, että reilu 30e ja hoitolaukku, mutta en vielä uskaltautunut tilaamaan. Tuolla se lappunen on jääkaapin ovessa :D Mutta ajattelin kyllä joskus tilata, kun on taas joku hyvä tarjous, jos en tuota nyt tilaa.

Pärri: Pahoittelut tädin tulosta. Mulla kans ennen pillereiden aloitusta ja nyt lopetuksen jälkeen on kovat kivut. Mutta olen samanlainen kuin sinä, enkä ihan vähästä lääkkeitä syö. Nuokin kivut yritän ohittaa liikunnalla ja unella. Miehellä oli tuossa vasta maha tosi kipeä ja tokas vaan mulle että nyt taidan tietää miltä susta tuntuu kun valitat niistä menkkakivuista :D

Itse olen myös sitä mieltä, ettei alkoholia kun ollaan raskaana! Tupakinpoltto on yks mun paheista ja sen kanssa voikin olla ongelmia lopettaa, mutta alkoholissa ei mitään ongelmia. Miehellekin just tuossa vähän aiemmin sanoin että kumpa oisi jo joku sellainen pienen pieni nykerö, minkä takia lopettaa.

Hyvä viikonlopun jatkoa kaikille!

Vierailija
37/353 |
31.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä päätin sitten, että piipahdan vaan kahvilla ja kakulla sielä kemuissa.. Meni kyllä hyvin uskottavati kun sanoin, että ei oikeen ole rahaa kun ne bileet tuli niin yht´äkkiä etten ollu ehtinyt yhtään varautua.. Taxiinki olis oikeesti menny aika paljon.. Oli kuitenki ihan kiva käydä ja niiin teki mieli kertoa parille kaverille tästä yrityksestä!

Mun ei kans tuu nykyään kovin usein otettua, viimeks kaverin häissä heinäkuussa..

Mulla oli kans paheena toi tupakin poltto, mutta oon saanu lpetettua aika hyvin, Vielä kuluu n. 4 nikotiinipurkkaa(2mg) päiväs. Ku nyt vaan sais senki lopetettua, mutta en oo viittinyt liian nopeesti jättää niitä ettei sitte sorru tupakkiin yht´äkkiä. Toki se on varmasti sitten helpompaa jos saa ihania uutisia minkä takia lopettaa!! :D

38/353 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh jospa minäki nyt tunnustan. Tupakki on munki pahe. Huoh. Oon saanu vähennettyä nyt ja tavote ois vähentää 3 tupakkiin päivä (nyt menee ehkä joku max. 5)ja sit tietty totaalinen lopetus ku plussa tulee.

Toinen on sit kahvi. Mä juon ihan sairaana kahvia. Sitäki pitäs vähentää.Mitä sitä sai raskaana ollessa juua, jotai 3kuppia päiväs, ei varmaa niinkää paljo.

Plussan tultua alkoholiin en koske, nyt kumminki vielä saunaoluen juon.

Ja nyt nukkumaan.Hyvää yötä!

Vierailija
39/353 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset AIE:lle uudesta pinosta, edellinen keskustelu olikin jo aika hurjan pitkä.. AIE:lle myös suuret pahoittelut tuulimunasta, ihan tosi kurjaa. Hienoa kuitenkin, että sun vointi alkaa olla jo hyvä ja katse on kohti uutta yritystä :)

Pahoittelut tädin kohdanneille. Myös mulla varsinkin ekat luomumenkat oli aivan kamalan kivuliaat, tuntui kuin olisi saanut kärsiä kaikki pillerivuosien kivut kerralla..

ON: Täällä seurataan oman kehon toimintaa taas suurella mielenkiinnolla ;) Pe eli kp 26 tuli sellaista aika runsasta ruskeaa vuotoa parin tunnin ajan, ja olin jo varma että tätihän se siinä, mutta sitten vuoto loppui kuin seinään eikä tädistä ole näkynyt sen jälkeen merkkejäkään.. Luin tietysti heti kaiken mahdollisen kiinnittymisvuodosta, mikä just ja just täsmäisi myös oletetun oviksen suhteen, mutta enemmän odotan kyllä tätiä saapuvaksi. Fiilikset on jotenkin vahvasti siihen suuntaan, että tästä kierrosta ei tule plussaa :( Mutta vielä on kuitenkin toivoa ja jos ei nyt, niin sitten pikkujoulujen kunniaksi seuraavaan kiertoon entistä sinnikkäämpänä ;)

Plussatuulia toivottaen,

Janet yk 3 kp 28/ 29-38

Vierailija
40/353 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas alkoi uusi kuukausi, ja vuosi lähenee loppuaan.

Eilen meillä alkoi yk 10, plääh. Toisaalta osasin odottaakin tätiä tulevaksi (pessimisti ei pety, heh). Taitaa tosin tulla nyt yritykseen melkein kuukauden tauko, koska olen nyt neljän viikon lääkekuurilla (tosin sitä lääkettä voidaan käyttää raskaana ollessakin, mutta silti...) ja muutenkin ramppaan lekurissa outojen oireiden takia. Kaipa sitä pitää kaivaa kumiukot esiin, argh.

Olen myös sellaista miettinyt, että kun kerran ilmeisesti pitää pitää taukoa, niin olisikohan hyvä pitää sitten niin kauan, että joko sairastaa sen possuflunssan tai saa käydä hakemassa rokotteen. Kun eikös aika pian niitä ei-riskiryhmiinkin kuuluvia aleta rokottaa? No, enpäs toisaalta tiedä. Tuntuu vain kurjalta, jos tätä pakollista muutaman viikon taukoa ei voi millään hyödyntää...

Tällaisia mietteitä tällä kertaa.

Oikein hyvää alkanutta marraskuuta kaikille!

- deeli