G: JOULULAHJAT
Ajattelin pistää galluppia pystyyn joululahjasuunnitelmista, jospa tästä samalla saisi joku (esim. minä itse...) jotain vinkkiä tai ideoita omiin lahjoihinsa!
1. Monelleko ihmiselle ostat lahjoja tänä vuonna?
2. Kuinka paljon arvioisit käyttäväsi lahjoihin kokonaisuudessaan? Teetkö jonkun budjetin lahjojen suhteen, vai ostatko mitä sattuu?
3. Mikä on paras/ikimuistoisin lahja jonka olet itse saanut?
4. Mikä lahja on tuntunut onnistuneimmalta niistä, joita olet itse vuosien varrella antanut?
5. Entä mikä on karmein/epäonnistunein lahja jonka olet itse saanut ja antanut?
6. Oletko jo hankkinut lahjoja vai ostatko kaikki vasta joulun alla?
7. Mitä annat lahjaksi tänä vuonna läheisillesi?
8. Oma joululahjatoiveesi (ikäsi ja sukupuolesi)?
Kommentit (26)
Tätä menoa mä olen joulun yksinäni ilman mitään jouluruokia. Tosiaan, lapsille on joka vuosi tullut kymmeniä paketteja, useampia bratzejä yms. Aivan järkky tavaramäärä.. Ja toistaiseksi kaikki on tullut joulupukilta, en kyllä nyt sitten tiedä tuleeko asiaan muutos, kun viime viikolla ilmoittivat ettei tonttuja ole olemassa.. Isänsä ostaa myös useita lahjoja molemmille.. Hittoako mä siihen sekaan jotain parin euron krääsää ostamaan.
1. viidelle omalle lapselle
ja viidelle kummilapselle
sekä omalle rakkaalle aviomiehelle
2. etukäteen suunniteltu, 600,- riittänee lasten paketteihin: yhdessä miehen kanssa ostetaan nuo lasten lahjat, miehelle tietysti laitan salaa
3. mieheni minulle teettämät valkokulta/timantti-korvakorut, ei tule toisia samanlaisia vastaan
4. kun on onnistunut löytämään lapsen toivelistoilta sen hartaimmin halutun ja se on oikeasti sitten ollut käytössä (ei laiteta kuin muutama paketti per muksu)
5. ex-avopuolisoni ostama moppi-ämpäri -setti,
mielikuvitus ei ylemmäs yltänyt muulloinkaan, joten ei tarvi ihmetellä mix hänestä tuli ex :-D
6. joulun alla, mutta suunnitellusti, kauppalista on valmis, paitsi jos teen itse esim. neuleita ne aloitan toki jo syksyllä
7.leluja, vaatteita, kirjoja
8 ovatkohan ne aino-ballerinat nimeltään...
(38-v. nainen)
1. Ostan lahjoja 6 ihmiselle.
2. Ehkä 400 euroa. Ostan joka vuosi lähes samat jutut, joita saajat osaavat jo odottaa.
3. Tarot-kortit oli aikanaan yksi parhaista, vaikka enää en niitä käytä.
4. Äitini tykkää aina vaan lehtilahjastaan.
5. Tyhjänpäiväinen koristetaulu meni heti roskikseen. Itsekin olen muutaman kerran antanut liian vaatimattomia tai mitäänsanomattomia lahjoja.
6. En ole hankkinut vielä yhtään.
7. En mitään, koska lähdemme tapaninpäivänä matkalle maahan jossa erittäin edullinen valuuttakurssi. Ostan sieltä.
8. Toivon tallentavaa digiboksia ja silkkitäytteistä täkkiä, enkä varmasti saa kumpaakaan.
-Miehelle, kummipojalle ja anopille. Omalle äidille ja siskolle sekä muutamalle ystävälle itse tehty lahja.
2. Kuinka paljon arvioisit käyttäväsi lahjoihin kokonaisuudessaan? Teetkö jonkun budjetin lahjojen suhteen, vai ostatko mitä sattuu?
-Pieni budjetti kun rahatilanne heikko. Toivon että pysyy 50e-100e haitarilla yhteensä.
- Ostin joskus käsityömessuilta miehelleni puisen älypelin. Ei sitä kukaan ole saanut lävitse, toisaalta kukaan pitkiin aikoihin edes yrittänyt. Mies taisi olla aika pettynyt lahjasta. Hyvitin sitten ostamalla uudeksi vuodeksi kirjan.
- Joskus ostan jotain hyödyllistä kotiin ja pistän pakettiin jouluksi ja sitten avataan yhteisellä nimellä.
- Miehelle kirja, itse kertoo hyvissä ajoin mitkä kirjat kiinnostavat. Kummipojalle sellainen tutkimus-setti, jossa voi jotain bilsan juttuja, sähköä tai muuta sellaista tutkia.
8. Oma joululahjatoiveesi?
- Kerään astiastoa, joten osat siihen tervetulleita. Myös jotkin leipomistarvikkeet olisi kivoja. (nainen 31v.)
Ajattelin pistää galluppia pystyyn joululahjasuunnitelmista, jospa tästä samalla saisi joku (esim. minä itse...) jotain vinkkiä tai ideoita omiin lahjoihinsa!
Parille kymmenelle, seitsemän sisarusta, vanhemmat, avomies, veljen lapset, kummityttö.
Opiskelijabudjetilla
3. Mikä on paras/ikimuistoisin lahja jonka olet itse saanut?DVD-lempielokuvastani, joka on ilmestynyt VHS-aikaan, ja jonka avomies oli hankkinut
4. Mikä lahja on tuntunut onnistuneimmalta niistä, joita olet itse vuosien varrella antanut?
Lasten lahjat onnistuu aina.
Teroittajan sisältävä veitsitukki, antanut omatekoisia karamelleja, joita aloin tehdä liian myöhään liian kiireellä.
Kaikki lahjat on ostettu.
7. Mitä annat lahjaksi tänä vuonna läheisillesi?'
Lego, Hello Kitty, Littlest Pet Shop, Tupperware, vaatteita
Hyvä ruoka ja rauhallinen aattoilta (24,n)
21 ihmiselle
2. Kuinka paljon arvioisit käyttäväsi lahjoihin kokonaisuudessaan?
tänä vuonna vähän rahaa, joten hieman yli 200e
Teetkö jonkun budjetin lahjojen suhteen, vai ostatko mitä sattuu? en tänä vuonna tee budjettia
3. Mikä on paras/ikimuistoisin lahja jonka olet itse saanut?
Little Monkey Lost-apina
Omalle isälle teetin tyynyliinan, jossa oli minusta kuva 1-vuotiaana. Isäni katsoo sitä liikuttuneena usein.
Saanut: en muista, ostanut: varmaa kynttilöitä
6. Oletko jo hankkinut lahjoja vai ostatko kaikki vasta joulun alla? melkein kaikki ostettu
jotain halpaa mutta yksilöllistä
19v. kasvohoito tai jalkahoito