Anoppi osoitti mieltään
Anoppi kutsui meidät ja mieheni sisaren perheineen tupaantuliaslounaalle uuteen kotiinsa. Lastenlapsille oli katettu keittiöön oma pöytä, olohuoneeseen aikuisille.
- Käykää pöytään, olkaa hyvä! kuului kutsu ja samassa minulle "Et viitsisi hakea takakuistilta vichyä?" Kun palasin pullojen kanssa olohuoneeseen, kaikki istuvat paikoillaan ja yhtään tyhjää tuolia ei ollut pöydän ääressä, kattauksesta puhumattakaan. Siinä mieheni lähisuku ojenteli vateja toisilleen ja nautti perhepäivällistä hilpeästi keskustellen.
Seisoin vähän aikaa hämilläni, kukaan ei huomannutkaan, että yksi puuttui. Hipsin vähin äänin keittiöön, jossa lapset vetelivät nakkeja, lihapullia ja ranskalaisia. Niitä näytti olevan yllin kyllin, joten otin lautasen kaapista ja istahdin keittiöjakkaralle aterioimaan ja oli ihan rattoisaa kuunnella lasten juttuja. Syötyäni tilasin vai vihkaa uberin ja lähdin sanomatta sanaakaan kenellekään.
Mies nosti metakan kun palasi lasten kanssa kotiin, että olipa epäkohteliasta häipyä noin vaan. Hän ei nähnyt mitään kummallista siinä, että pöydästä puuttui yksi paikka, kun eihän siihen enempää mahdu. Olisin ihan hyvin voinut hakea ruokaa olohuoneesta ja syödä keittiössä.
No niin arvon palstalaiset: minäkö se olin pahis tällä lounaalla vai anoppi epäkohtelias kun ei järjestänyt lisätilaa pöytään?
Kommentit (21)
Porvoossa näytetään paikka perheeseen kuulumattomalle.
Kyllä te siellä porvoonlounalla käyttäydyitte kaikki typerästi, niin sinä, miehesi kuin anoppikin.
Faceen tulevien tekoälykertomusten mukaan huomenna ostat anopin talon ja häädät hänet. Ja samalla suvulle selviää että sinä yksin omistat perheennekin kodin siitäs sai anoppi!
Ja milä vichyn hakija se miniä on?
Oma anoppini kun kutsuu kaikki jälkeläisensä syömään, pöydän ääreen ei todellakaan mahdu kaikki kerralla.
Syödään aina yksi pöydällinen kerrallaan,vuoroaan odottavat nauttivat aperitiivista ja keskustelusta.
Lämmin tulee kun on pikku kaksiossa paljon väkeä, mutta sopu sijaa antaa. Vanhimmat ja raskaana olevat saavat istua sohvalla ja nojatuoleissa, taittotuoleilla loput ja penskat lattialla!
Olisit kysynyt suureen ääneen, missä mun paikka.
Äänestin kyllä, mutta epäilen tän tarinan taas olevan naisten perinteistä puukottamista vanhempia naisia kohtaan.
Miksi ei voi elää sovussa?
N60+
ps: meillä minä syön aina viimeisenä kun pöytään ei mahdu
Vierailija kirjoitti:
Oma anoppini kun kutsuu kaikki jälkeläisensä syömään, pöydän ääreen ei todellakaan mahdu kaikki kerralla.
Syödään aina yksi pöydällinen kerrallaan,vuoroaan odottavat nauttivat aperitiivista ja keskustelusta.
Lämmin tulee kun on pikku kaksiossa paljon väkeä, mutta sopu sijaa antaa. Vanhimmat ja raskaana olevat saavat istua sohvalla ja nojatuoleissa, taittotuoleilla loput ja penskat lattialla!
Juu mutta vain ap oli jätetty pöydästä pois. Mielestäni anopin olisi pitänyt emäntänä jäädä ilman paikkaa eikä kutsutun miniän.
Pahis oli tohvelieläin miehesi, pienine ameeban aivoineen, joka ei antanut paikkaansa sinulle ja tarjoutunut itse menemään keittiön jakkaralle syömään. Varsinainen miehen irvikuva.
Miksi lapset söivät turvaruokaa? Eivät samaa ruokaa kuin muutkin?
Anoppi ei osaa laskea. Minkäs sille voi.
Vai onko jo dementikko?
Miksi miehesi ei huomannut ettei sinulle ole paikkaa pöydässä? Onko juntti?
Miehesi on juntti. Eikö hän muka huomannut ettei omalle vaimolle ole paikkaa? Herrasmies olisi antanut paikkansa vaimolleen. Näin minun mieheni olisi toiminut. Minä en olisi kyllä hipsinyt keittiöön vaan olisin ihan asiallisesti kysynyt että mihin voi istua syömään? Jos olisi sitten sanottu et mene keittiöön lasten kanssa niin kiitos ei.
Että semmoinen uni sitten, koita herätä vähäksi aikaa
Vierailija kirjoitti:
Oisko kannattanut suunsa avata.
Samaa mielipuolta...Kyllä sitä voi tiedustella: mihinkäs minä mahdun, tehkääs tilaa...
Koska miehestä ei ole mihinkään niin miksi et itse pitänyt puoliasi? Etkö osaa puhua? Kuka nolo muka vaivihkaa menee keittiön nurkkaan häpeämään hiljaa kun kohdellaan röyhkeästi? En tarkoita mitään riitaa/huutamista vaan ihan normaalisti voi kysyä ja ihmetellä et eikös sinulle ole paikkaa pöydässä. Kai suku on tuttua porukkaa?
Vierailija kirjoitti:
Pahis oli tohvelieläin miehesi, pienine ameeban aivoineen, joka ei antanut paikkaansa sinulle ja tarjoutunut itse menemään keittiön jakkaralle syömään. Varsinainen miehen irvikuva.
Tuokin on osaltaan totta...
Sulta puuttui tuosta se vaihtoehto, että miniä veti purut nokkaan ihan turhasta. Olisin äänestänyt sitä.
Vierailija kirjoitti:
Miehesi on juntti. Eikö hän muka huomannut ettei omalle vaimolle ole paikkaa? Herrasmies olisi antanut paikkansa vaimolleen. Näin minun mieheni olisi toiminut. Minä en olisi kyllä hipsinyt keittiöön vaan olisin ihan asiallisesti kysynyt että mihin voi istua syömään? Jos olisi sitten sanottu et mene keittiöön lasten kanssa niin kiitos ei.
Se olis kyllä ollut mahtiveto jos joku ois sanonut et mee köökkiin skruudaa kakrujen kans, ni siltä seisomalta muiden läsnäollessa ois tilannut taxon oven eteen ja lähtenyt kylmän viileesti pois! SE OLIS OLLUT LOISTAVA RATKAISU!
Ehkä se oli inhimillinen erehdys ei tarkoitettu juuri että jos laski väärin paljon mahtuu tai ei ajatellut...