Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: JOULULAHJAT

Vierailija
27.10.2009 |

Ajattelin pistää galluppia pystyyn joululahjasuunnitelmista, jospa tästä samalla saisi joku (esim. minä itse...) jotain vinkkiä tai ideoita omiin lahjoihinsa!

1. Monelleko ihmiselle ostat lahjoja tänä vuonna?

2. Kuinka paljon arvioisit käyttäväsi lahjoihin kokonaisuudessaan? Teetkö jonkun budjetin lahjojen suhteen, vai ostatko mitä sattuu?

3. Mikä on paras/ikimuistoisin lahja jonka olet itse saanut?

4. Mikä lahja on tuntunut onnistuneimmalta niistä, joita olet itse vuosien varrella antanut?

5. Entä mikä on karmein/epäonnistunein lahja jonka olet itse saanut ja antanut?

6. Oletko jo hankkinut lahjoja vai ostatko kaikki vasta joulun alla?

7. Mitä annat lahjaksi tänä vuonna läheisillesi?

8. Oma joululahjatoiveesi (ikäsi ja sukupuolesi)?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

omalle lapselleni jotain tarpeellista. Vanhemmilleni vien oma tekemääni mehua ym herkkuja.

En toivo itselleni mitään.

Vierailija
2/26 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Lapsille (omia 3kpl ja siskon 2kpl ja kummilapset 2kpl sekä pari muuta) sekä joillekkin aikuisille, jos sattuu mukavaa löytymään, äidilleni kerään jokavuosi korin täyteen herkkuja sun muuta.

2. Kuinka paljon arvioisit käyttäväsi lahjoihin kokonaisuudessaan?

- Kyllä alle sellanen 200-300 euroa,ehä, ostetaan paljon kimpassa lahjoja.

3.Teetkö jonkun budjetin lahjojen suhteen, vai ostatko mitä sattuu?

-En tee.

-Ei tule mitään erityistä mieleen.

4. Mikä lahja on tuntunut onnistuneimmalta niistä, joita olet itse vuosien varrella antanut?

- Se äidin herkkukori, jossa paljon hyötytavaraa, ostetaan kimpassa sisaruksien kesken, äitini on köyhä, joten se tuo hänelle paljon iloa.

-Ei tule mieleen kumminkaan päin.. =)

-En ole, veronpalautuksia odotellessa..

-i mitään tietoo vielä, miehelle tietty sukkia ja kalsareita! ;) Ehkä lahjakortti elektroniikka/pelikauppaan tms. lisäksi

- No.. Viikonloppu miehen kanssa jossain on hieman liioiteltu, mutta joku kasvo tms. hoito olisi ihana...

Nainen 24v.

Lissän vielä, omille lapsille ostetaan aina yhdet isommat ja sitten pieniä paketteja, joku yksi tikkaro paketoituna saa meidän lapset onnelliseksi ja musta on ihanaa kun kuusen alla paljon paketteja ja voi sitä avaamisen riemua! =D Tule jo, joulu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

-15-20 henkilölle.

2. Kuinka paljon arvioisit käyttäväsi lahjoihin kokonaisuudessaan? Teetkö jonkun budjetin lahjojen suhteen, vai ostatko mitä sattuu?

-En tee budjettia joten en osaa arvioida paljon lahjoihin menee.

-Poni

-Niitä on monta sillä kaikki mitkä ovat tuottaneet saajalleen aidosti iloa on tuntunut onnistuneelta.

-Mummotyyppiset tossut parikymmpisenä ja antamisessa varmaan joku sopimaton vaatelahja.

-En ole hankkinut mutta yleensä ostan lahjat hyvissä ajoin ennen joulua.

-Miehelle cd-kokoelman jota toivoo, lapsille leluja, vanhemmille jotain hyödyllistä kuten herkkukorin tms., siskolle jonkun dvd-elokuvan tms.

-Joku kirja kuten joka jouluna

33v. nainen

Vierailija
4/26 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan lahjan miehelleni, pikkusisaruksilleni 8v ja 7v, vanhemmilleni ja appivanhemmilleni jtn pientä kivaa ja sitten oma esikoiseni syntyy ensi kuussa joten hänelle jos jotain ostan niin ostan sen sen vuoksi, että vietämme joulun minun vanhempieni luona ja sisaruksistani pienempi uskoo vielä joulupukkiin. En ole ihan varma vielä. Vauva saa kuitenkin vanhemmiltani ja kummeilta paketit, vaikka ei vielä niistä mitään ymmärräkään.

Budjetista en osaa sanoa. Jos löydän jonkun kalliin jutun noille pikkusisaruksille, niin saavat yhteisen paketin ja jos en niin varmaan menee joku 20-30 euroa per sisarus. Miehelleni en ole vielä lahjaa keksinyt, mutta luultavasti siihen kuitenkin upotan n. 100 euroa tai riippuu mitä löydän. Voi mennä 50-200 euroa. Vanhemmat ja appivanhemmat saavat oikeasti jotain pientä esim. kynttilöitä ja suklaata. Vauvalle jos jotain ostan niin jonkun, mitä tarvitaan muutenkin (ja tämä siis oli pikkusisarusteni hämäyksen vuoksi, muuten ei vielä lahjaa saisi)

Itse toivon lahjaksi ehkä joitain lahjakortteja vaateliikkeisiin tai kotiin jtn kivaa. Mieheltä olen toivonut esim. korua tai uuttaa kännykkää kun nykyinen on varmaan kohta rikki, eli kuitenkin pitäisi ostaa.

Vierailija
5/26 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin 15:lle.

Tänä vuonna on oltava tarkka, joskus olen ostanut mitä on mieli tehnyt, mutta nyt on tiukka linja. Noin 300 euroa on budjetti, osa ostettu ja ale-myynneistä.

Lapsena lego-talo.

Ehjä joku lautapeli lapselle.

Ei tule mieleen mitään karmeaa. Väärän kokoisia olen joskus saanut :( Joskus on tullut itse ostettua turhan vaatimaton lahja vrt. mitä ollaan saatu "vastalahjaksi".

Kyllä olen, ostan suurimman osan alesta pitkin vuotta.

mm. kirjoja, pelejä, vaatteita.

muumi-joulumuki, nainen 29v

Vierailija
6/26 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Ostan lahjan kahdelle eli omille lapsilleni.

- Budjetti ehdottomasti. Lapset saavat jo sukulaisilta ja tutuilta niin paljon lahjoja että panostan mielummin ruokapuoleen ja koristeluun. Rahaa menee lahjoihin n, 35€.

-Ikimuistoisin on ehkä iso pehmokoira jonka olen saanut 7 vuotiaana. Koira on edelleen tallessa ja lapseni leikkivät sillä nyt.

-Käsintehdyt kynttilät tekevät kauppansa ja ovat odotettuja. Meillä ei osteta mitään lahjoja aikuisten kesken.

- Silloisen miehen sisko antoi vanhan kuivakukka/kynttilasetelman joka oli jo niin kulahtanut että kukat rapisseet irti ja värit haalistuneet. Selkeästi laittoi huonon lahjan kiertoon.

- Tilaan lahjat netistä. Ei tarvitse kaupoissa haaskata aikaa.

- Peppi-teltan. Lahjoina vien 6-7 käsintehtyä kynttilää ja pari joulukukkaa.

En halua mitään tavaraa joululahjaksi. Lahjoitus paikalliselle eläinsuojeluyhdistykselle tai joulukukka.

Nainen 33v

Hyvää Joulua!

Vierailija
7/26 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

seitsemälle

en ole budjetoinut mitään, kokonaiskustannus lienee noin 400 euroa.

Menevät varmaan lapsuuden lelupuolelle.

Varmaan osa vaatteista, joita olen ostanut läheisilleni.

ei tule mieleen muuta kuin se, että lapsena inhosin pehmeitä paketteja.

Olen hankkinut jo yhtä lukuunottamatta kaikki.

Miehelle lipun U2:n konserttiin (joutuu odottamaan elokuuhun saakka lahjan käyttämistä), lapselle Aarnion Puppy-istuin, muille astioita, lakanoita, leffoja jne.

8. Oma joululahjatoiveesi (ikäsi ja sukupuolesi)? Vaatteista ja koruista tykkään, samoin kuin kirjoistakin.

Nainen, 33 vuotta

Vierailija
8/26 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. 4 lapselleni, miehelle, vanhemmilleni, miehen vanhemmille, 12 kummilapselle, ehkä vielä parille sisarukselleni

2. Kuinka paljon arvioisit käyttäväsi lahjoihin kokonaisuudessaan? Liikaa. Kun on noin paljon hankittavana, niin ei jääne kauas tonnista vaikka kuinka pihistelisi. En budjetoi, koska ei ole aikaa eikä mahkuja pysytellä sitten siinä budjetissa.

3. Mikä on paras/ikimuistoisin lahja jonka olet itse saanut?Personal trainer

4. Mikä lahja on tuntunut onnistuneimmalta niistä, joita olet itse vuosien varrella antanut? miehelle on muutama nappihankinta

5. Entä mikä on karmein/epäonnistunein lahja jonka olet itse saanut ja antanut? en ole kauheasti saanut lahjoja, eli en muista. Joskus annetut ovat olleet liian halpoja varojen puutteessa.

6. Oletko jo hankkinut lahjoja vai ostatko kaikki vasta joulun alla? En ole hankkinut.

7. Mitä annat lahjaksi tänä vuonna läheisillesi? Jotain tarpeellista, jotain pientä turhaakin lapsille. Kummilapsille JOTAIN suunnilleen iänmukaista.

8. Oma joululahjatoiveesi (ikäsi ja sukupuolesi)?Saahan sitä toivoa...digijärkkäri, luksusvaatteita, hemmottelua, tietenkin suklaata ja luettavaa, pitkät nahkasaappaat, yksi kodinkone, matka lämpimään....:) N/35

Vierailija
9/26 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

1: En tiedä vielä että monelle annan lahjoja, mutta ainakin lapselleni, lapsen kummitukselle ja omalle kummitusvauvalle. Ehkä listalla on miesystävä ja iso liuta sukulaisia (8 sisarusta, 10 lapsen serkkua, vanhemmat...)

2: Rahan käyttöäkään en ole miettinyt vielä. Riippuu miten paljon teen itse. Tuossa just kattelin veroehdotusta ja siinä luki että n. 500€ olis tulossa veronpalautusta, sen verran siis korkeintaan (jos siis veropäätös päätyy samaan summaan kunhan se joskus mulle toimitetaan)

3: Paras lahja on varmaan kylpytakki ex-mieheltä. Tai ainakin tarpeellisin. Ikimuistoisinta en keksi.

4: Onnistunein lahja... ei tuu mieleen

5: Joskus teininä annoin exälle semmosen salamalampun. Toivoi laavalamppua, mutta ne oli kaikista paikallisista kaupoista loppunu, joten ostin sitten sen hirvityksen =) Myös siskolle antamani suklaakahvi oli moka, koska sisko ei tykännytkään siitä.

6: En ole hankkinut mitään lahjoja vielä.

7: Omalle lapselle (tyttö 5v.) annan jonkun ison (~100€) toivelahjan, tulee olemaan luultavasti joku lelu (Pet shop -talo tms.) Lapsen kummitukselle luomukosmetiikkaa ja omalle kummituslapselle mahdollisesti (uusio)vaatetta.

8: Itse en halua mitään materiaa. Joku laadukas suklaa ja hieronta kuulostaa paljon paremmalta kuin mitkään timantit.

N27

Vierailija
10/26 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostan noin 20 hengelle, mukaan lukien päiväkodin hoitajat (8 kpl).

Omille lapsille noin 200 e/per naama on budjetti, miehelle ostan jonkun yhden isomman lahja, isovanhemmille teetän valkuvakalenterit lasten kuvista. Päiväkodin hoitajille ostan Bossan glögipullot ja joulusuklaalevyt.

Vierailija
11/26 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei jaksa vastata

Vierailija
12/26 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. lahjakortit hierontaan, jalkahoitoon, teatteriin, viinit, kahvit, käsivoiteet yms.

Vierailija
13/26 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin pistää galluppia pystyyn joululahjasuunnitelmista, jospa tästä samalla saisi joku (esim. minä itse...) jotain vinkkiä tai ideoita omiin lahjoihinsa!

1. Monelleko ihmiselle ostat lahjoja tänä vuonna? n 10lle

2. Kuinka paljon arvioisit käyttäväsi lahjoihin kokonaisuudessaan? Teetkö jonkun budjetin lahjojen suhteen, vai ostatko mitä sattuu? 200-300€

3. Mikä on paras/ikimuistoisin lahja jonka olet itse saanut? Viime vuonna mieheltä saadut korvikset.

4. Mikä lahja on tuntunut onnistuneimmalta niistä, joita olet itse vuosien varrella antanut? - ei hajuakaan

5. Entä mikä on karmein/epäonnistunein lahja jonka olet itse saanut ja antanut? - ei ole huonoa lahjaa

6. Oletko jo hankkinut lahjoja vai ostatko kaikki vasta joulun alla? joulun alla

7. Mitä annat lahjaksi tänä vuonna läheisillesi? en tiedä

8. Oma joululahjatoiveesi (ikäsi ja sukupuolesi)? en tiedä

Vierailija
14/26 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjottavia on yhteensä reilu kolmisenkymmentä, eli lapset, mies, vanhemmat ja isovanhemmat, lasten kummit ja kummilapset ja pari muuta lasta.

En osaa sanoa paljonko käytän rahaa, mutta mahdollisimman halvalla yritetään mennä tänä vuonna... Ehkä joku 500€? Isovanhemmat saavat jotain lasten itsetekemää, kummilapset saavat noin 30€ paketit ja muiden lasten lahjoihin käytän max 10€/lapsi. Muuten ei ole mitään tarkkaa budjettia mietittynä. Voi olla että miehen kanssa sovitaan ettei osteta tänä vuonna mitään toisillemme.

Aivan uskomattoman hieno digi-järkkärikamera, jonka sain mieheltä!

Lasten lahjat menevät yleensä nappiin. Mies on myös tuntunut tykkäävän lahjoistani. En osaa nyt yhtäkkiä sanoa mitään yksittäistä super-onnistunutta lahjaa, lisään sellaisen tähän jos tulee mieleen.

Itsellä huonoin saamani on rasiallinen vanhentunutta suklaata tai karmea hajuvesi (isäni väläytti ja osti minulle ja äidilleni samanlaiset...). Häpeäkseni joudun tunnustamaan, että olen kerran unohtanut hankkia lahjan eräälle tutulle ja hätäpäissäni annoin hänelle kaapista ilmaislahjaksi saadun Yves Rocher-korun... Vieläkin hävettää kun muistan sen tilanteen... :(

Olen ostanut jo lapsille leluja, ostan niitä aina alennuksesta pitkin vuotta.

Tässä tähän mennessä päätetyt/hankitut:

Lapset saavat pet shoppeja, leikekirjat + kasan koristelutarvikkeita, yhteiseksi lahjaksi joku lasten tietokone (rölli vai mikä olikaan toiveena).

Isovanhemmat saavat lapsilta itsetehdyt askartelut, ehkä joko kauppakassit painetuilla käsien jäljillä tai pehmoheijastimet.

Kummipoika saa lehtitilauksen vuodeksi.

Lasten kummit saavat elokuvalippuja.

Nyt en muista enempää, lisään näitäkin kun tulee mieleen!

Oma toiveeni on suklaata, joku hyvä kirja, uudet untuvatossut, lahjakortti kampaajalle/johonkin hemmotteluhoitoon/hierojalle/alusvaateliikkeeseen, joku ihana silkkinen yöpaita+aamutakki-setti tai vaikkapa uusi kännykkä.

N28

Vierailija
15/26 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että et jaksa vastata..?

P.S. Kukaan ei pakota vastaamaan kaikkiin kohtiin, voit uskoakseni ihan vapaasti kirjoittaa sen mittaisen vastauksen kuin jaksat!

Vierailija
16/26 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes lapsilleni. Rahaa tuskin on yhtään käytettävissä, ja lapset nyt saavat hirveästi lahjoja isältään ja tämän sukulaisilta. Miesystävä on ilmoittanut jo kesällä, että hänellä ei sitten ole tapana ostaa joululahjoja, ja synttärilahjaksi sain häneltä froteesukat, joten luultavasti en vaivaudu ostamaan hänelle edes sitä halvinta viinipulloa, jota olin kaavaillut.

Vierailija
17/26 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta mitään, kenellekkään.

Rahat on tiukalla ja kaikilla on jo kaikkea, aivan liikaa.

Mielummin ostan hyvää ruokaa ja tarpeeksi kaikille nautittavaksi.

Vierailija
18/26 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ette siis meinaa ostaa lapsille edes mitään pientä lahjaa??? Varmaan ovat tosi onnellisia... Minä kyllä jättäisin jonkun ruoan laittamatta ja käyttäisin sen rahan siihen, että saisin lapsille edes jotain pientä!

Vierailija
19/26 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Pikaisesti laskien 13 ihmiselle

- En tee budjettia. Pääosa lahjottavista on lapsia ja on sovittu, että 20e on maksimi hinta per lahja. Menee lahjoihin varmaan 200-300 euroa.

- Matka Pariisiin, mieheltäni.

- Miehelle ostamani tatuointilahjakortti.

- Saanut: jokin tylsä vaasi. Antanut: levy joka saajalla oli jo.

- Juuri eilen ostin ekat, tai siis tilasin. Eräästä nettikaupasta lapsille kaikkea ihanaa pientä, maksan laskun kun se aikanaan tulee.

- Esimerkiksi MLL:n nettikaupasta ostettuja tuotteita, kampaamotuotteita, lahjakortteja, namia...

- Toivon jälleen hemmottelulahjakortteja (nainen, 32v)

T eräs 3 lapsen äiti

Vierailija
20/26 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 6 lasta, jokaisella kolme kummia + sedät tädit, molemmat isovanhemmat, joten tulevat saamaan kasan lahjoja jokainen, eivät taatusti siinä humussa osaa ajatella keneltä tuli mitäkin...

Ahdistaa jo valmiiksi se tuleva tavaramäärä, olen jo alkanut kerätä vanhoja tavaroita pelastusarmeijan joulupataan.

JA haluan että lapseni ymmärtävät joulun sanoman muutenkin kuin vain kasana materiaa.