Sterilisaatio petti, nyt oma henki vaarassa :-(
Minulle tehdystä sterilisaatiosta huolimatta tulin raskaaksi, pitkään ihmettelin välillä ilmennyttä kuvottavaa oloa ym, mutten osannut epäillä raskautta heti. Kun sitten testin tein oli se positiivinen ja nyt ultran mukaan raskaus yli rv 12. Olemme aina miehen kanssa halunneet lapsia ja olemme adoptiojonossa. Lääkärin mukaan raskauden keskeytys ei välttämättä ole pakollinen, mutta voi hyvin olla, että raskaus vaarantaa henkeni kuten kävi viimeksikin ja sillon ei ole vaihtoehtoja. Tuntuu vaan niin pahalta ja mietin oisko viisaampi lopettaa raskaus jo nyt. Toisaalta on pieni mahdollisuus, että saisimme tämän lapsen elävänä. En vaan tiedä olenko henkisesti valmis toiseen kertaan, jolloin emme tiedä selviääkö vauva tai minä. Ennen sterilisaatiota mie olin kerran raskaana, se päättyi rv 23 sektioon, koska minun tilani heikkeni ja oma henkeni alkoi olla jo vaarassa, tyttäremme ei kuitenkaan selvinnyt.
Kommentit (159)
Kannattais miettiä kaks kertaa ennen kun laukoo idioottimaisuuksia!
Kohdunpoistoa ei tehdä migreenin vuoksi, kyllä tehdään jos äidin henki vaarassa.
Migreeni itsessään ei aiheuta aivohalvausta, voi olla oire halvauksesta.
Ja kuten aikaisemmin sanoin sterilisaation jälkeen 0,1prosentin mahdollisuus tulla raskaaksi, mahdollista kyllä, harvinaista.En lauo idioottimaisuuksia, olen kätilö/th.
rv 25 syntyneet kaksoset voivat selvitä. Ja minulle on neurologi (alansa parhaita), että vaikea migreeni voi aiheuttaa aivohalvauksen.
Muihin en kommentoi sinun osaltasi.
Sinä joka kommentoit verenpaineen hoidosta. En ole ap, mutta minulla yritettiin hoitaa lääkityksellä verenpainetta, mutta huonolla menestyksellä, se ei juuri laskenut.
Mutta eihän täällä voida ymmärtää, että jonkun elämä on vähän erilaista kun vaan ihan tavallista.
ja he ainakin puhuivat migreenien ja aivohauksen liittyvän jollain tavalla yhteen, jollen nyt sitten aivan väärin kuullut/ymmärtänyt/muista.
Ihme lausuntoja epälääkäreiltä täällä.
Kohdunpoistoa ei tehdä migreenin vuoksi, kyllä tehdään jos äidin henki vaarassa.
Ja kuten aikaisemmin sanoin sterilisaation jälkeen 0,1prosentin mahdollisuus tulla raskaaksi, mahdollista kyllä, harvinaista.En lauo idioottimaisuuksia, olen kätilö/th.
Kopsasin vastauksen oman kirjoitukseni alle. Tuossa ap siis kertoi viime raskaudestaan, mutta luulen, että verenpainetta niin kun muitakin vaivoja on hoidettu parhaalla mahdollisella tavalla.
Verenpaineeni oli viime raskaudessa korkeimmillaan 220/160, todella korkea. Koitettiin laskea verenpainelääkityksellä, muttei se sitä kauheasti alemmas saanut.
ap
verenpaineeni kohosi, lopulta huiteli pilvissä ja vietin tuon raskauden alusta asti pitkiä aikoja sairaalassa.
Verenpainelääkitystä voi käyttää raskauden aikana. Eikö verenpainetta hoidettu viimeksi?
kohdunpoistoa tehdä migreenin takia ja nyt alla kuitenkin lukee ihan muuta ja tuosta on kadonnut myös väittämäsi, ettei keskoset olisi selvinneet. Näinköhän olet mikään th tai kätilö, en jaksa uskoa. Tai sit ainakin erittäin ammattitaidoton sellainen
Saako kysyä mikä perussairaus sinulla on että raskaus uhkaa henkeäsi.
Minä en todellakaan tiedä mitä tekisin tilanteessasi. Vastustan aborttia mutta jos lapsi uhkaa äidin henkeä siinä tapauksessa pystyn abortin hyväksymään.
Vaikea tilanne. Toivottavasti teet oikean päätöksen.
Lääkärin mukaan raskauden keskeytys ei välttämättä ole pakollinen
Lopulta halu saada lapsi voitti oman kuolemanpelon. Kaikki meni hyvin, raskaus ja synnytys. Lapsi osoittautui kuitenkin muutaman kk:n iässä pahasti vammaiseksi, ja jäi vauvan tasolle henkisesti, on nyt 6 v.
Miksi raskaudet ovat sinun henkeä uhkaavia? Sinun pitää asiaa punnita miehesi sekä lääkärien kanssa. Uskoisin että toisaalta voisit päästä tehoseurantaan jos kerran riskejä raskauteen liittyy.
Voimia isoon päätökseen!
Rukoilen syntymättömän pienesi puolesta ja sinun puolestasi! Auta Jeesus! Jeesuksen nimessä parannu!!
Tiesitkö, että Jeesus paransi kaikki jotka tulivat hänen luokseen maanpäällä ollessaan? Lisäksi Raamattu lupaa, että Jeesus on sama eilen tänään ja iankaikkisesti!
raskaus loppuu, vai onko tilanteesi huonompi raskauden jälkeen?
Se ei tosiaan ole mitään roskiksen pois vientiä ja uuden vauvan tilalle shoppaamista.
vertausta ap:n ja muiden vastaavassa tilanteessa olevien luettavaksi. Tsemppaa tsemppaa, eiköhän se sulta onnistu.
Mun viestini oli tuolle adoptioäidille, jonka viestit oli taas mun silmään aika kylmiä, ikään kuin tilanne olisi vain sellainen että joo abortti ja tilauslapsi kiinasta. JA typerää mun mielestä olla ymmärtämättä sitä syytä, miksi ap:lle on tehty sterilisaatio, ei sitä ole tehty siksi, että ap ei haluaisi saada vauvaa raskauden kautta, vaan niin on ollut pakko tehdä.
Ja että koska raskaus on ollut "vahinko", abortti olisi läpihuutojuttu henkisesti, varsinkin kun raskauskin on jo noin pitkällä. Ja kun mitään ehdottomia tuomioita ei ole annettu asiasta.
Mun myötätuntoni on täysin ap:n puolella, ja toivon hänelle onnea ja rakkautta elämässä täysin rinnoin. Hänen täytyy tehdä siten kuin hänen perheelleen parhaiten sopii. Omalla kohdalla uskoisin toimivani niin, että antaisin raskauden jatkua mutta todella nopealla toimintavalmiudella, eli selkeä päätös että jos tila huononee kohtaan X abortti tehdään ja siinä vaiheessa ei enää rypistellä.
T: Yksi vauvan hengen puolesta raskausajan kamppaillut
Keskustelimme mieheni kanssa eilen ja tänään paljonkin ja mietimme eri vaihtoehtoja. Yhä meillä on yhden lääkärin mielipide kuulematta, mutta päätettiin, että jos ei hänen sanomansa poikkea paljoa kahdesta aiemmasta niin annamme raskauden jatkua, mutta jos tilani menee niin huonoksi, että minun hengenlähtöni on lähellä niin sitten raskaus keskeytetään. Myös mieheni luki tämän ketjun, täällä oli muutamat jaksaneet kirjoittaa ihanan pitkästi ja kannustavasti, kiitos näistä viesteistä ja muistakin rohkaisuista. Yritämme elää niin, kuten joku ehdotti, että iloitsemme raskaudesta ja toivomme parasta ja yritämme olla stressaamatta. Tottahan sekin on, että stressi ei ole hyväksi. Mieheni sanoi (tämän kyllä tiesinkin), että vaikka biologinen lapsi olisi ihana, niin hän ei kuitenkaan sen takia halua minua menettää eli jos alkaa näyttää siltä, että minun henki on vaarassa niin sitten raskaus keskeytetään.
Sinulle, joka sanoit, että sikiön elämä arvokkaampi kun minun ja sitä on täällä monet arvostelleet. Myös meistä (mieheni on samaa mieltä) tuo viestisi oli outo. Tiedän, että vanhemmat kyllä ovat valmiita kuolemaan lastensa puolesta, mutta ei tuota voi verrata tähän meidän tilanteeseen, koska tässä ei ole takeita, että meistä kumpikaan selviää, ainakaan jos raskauden annetaan jatkua liian pitkälle. Jos tarkoituksesi oli kannustaa, niin tuo viestisi ei kyllä sitä tehnyt. Tilanteemme on muutenkin vaikea ja sitten vielä joku tulee sanomaan, ettei minun hengelläni ole mitään väliä.
Myös adoptiolapsen äidin kommentti antoi kuvan, että kun minulle tehty sterilisaatio (tämä oli pakko tehdä, olisimme halunneet biologisen lapsen, muttemme henkeni uhalla, emme voineet tietää, että sterilisaatio pettää) niin abortti on helppo tehdä. Ei se kuitenkaan niin mene, sisälläni kasvaa kuitenkin pieni ihmisen alku ja on olemassa pienet mahdollisuudet, että hän jäisi eloon.
ap
ja molemmat selviätte hengissä! *voimahali*
Raskausaika tulee varmasti olemaan raskas, mutta yritä iloita siitä.
En voi edes kuvitella, miltä sinusta tuntuu kun ei ole vastaavasta kokemusta.
Katuisit sitä loppuelämäsi. Nyt voi kaikki mennä hyvin.
Kiitän vielä kaikkia kannustuksista ym. Nyt meillä on kaksi pientä kääröä, sairaalassa kyllä vielä pitkään.
Meille syntyi lopulta hätäsektiolla pienen pienet ja suloiset tyttö ja poika. Tyttö oli syntyessään 720g ja 27cm ja poika 915g ja 30cm
ap
Migreenikohtaukset eivät aiheuta aivohalvausta
Keskoset eivät olisi selvinneet
Kohdunpoistoa ei kyllä migreenin vuoksi tehdä.
Sterilisaatiosta huolimatta raskaaksi: 0,1prosentin mahdollisuus.
En usko, että on totta.
Muuten kuulostaa hieman oudolta.