Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sterilisaatio petti, nyt oma henki vaarassa :-(

Vierailija
23.10.2009 |

Minulle tehdystä sterilisaatiosta huolimatta tulin raskaaksi, pitkään ihmettelin välillä ilmennyttä kuvottavaa oloa ym, mutten osannut epäillä raskautta heti. Kun sitten testin tein oli se positiivinen ja nyt ultran mukaan raskaus yli rv 12. Olemme aina miehen kanssa halunneet lapsia ja olemme adoptiojonossa. Lääkärin mukaan raskauden keskeytys ei välttämättä ole pakollinen, mutta voi hyvin olla, että raskaus vaarantaa henkeni kuten kävi viimeksikin ja sillon ei ole vaihtoehtoja. Tuntuu vaan niin pahalta ja mietin oisko viisaampi lopettaa raskaus jo nyt. Toisaalta on pieni mahdollisuus, että saisimme tämän lapsen elävänä. En vaan tiedä olenko henkisesti valmis toiseen kertaan, jolloin emme tiedä selviääkö vauva tai minä. Ennen sterilisaatiota mie olin kerran raskaana, se päättyi rv 23 sektioon, koska minun tilani heikkeni ja oma henkeni alkoi olla jo vaarassa, tyttäremme ei kuitenkaan selvinnyt.

Kommentit (159)

Vierailija
121/159 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämä ap täytyy olla juuri tarkoitettu kohtalo teille, jos ihan kaksi vauvaa vielä tulee tällä kertaa! Joten tuplaonnea ja mä pidän peukut ja varpaat pystyssä! Vastasin jossain tuolla aiempana, mutta en muista enää numeroa.

Ja nyt ei sitten mitään riskejä!

Heti saikulle töistä ja otat supervarovasti!

Vierailija
122/159 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulethan kertomaan oliko tulokkaita useampikin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/159 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräästä toisesta syystä. Ehdotettiin aborttia, josta useamman lääkärin jälkeen keskusteltua kieltäydyin. Ajattelin, että annetaan nyt elämälle mahdollisuus. Yllättäen kaikki meni ennusteiden vastaisesti ja sain lapsen 4 viikkoa etuajassa. Nyt se on jo ihana 6 -vuotias. Tämän jälkeen olen saanut yhden keskenmenon ja toinen raskaus olikin sitten jo ihan normaali.

Toki tilanteesi on erilainen mutta itse tein päätöksen ja katsoin, kantaako elämä ja se kantoi. Toki tiedän päinvastaisiakin tapauksia. Mutta minun sydämeni käski tehdä näin ja se oli siunaukseksi.

Vierailija
124/159 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea ja enkeleitä loppuraskauteesi.

Luota vaan ja usko, että asiat menevät hyvin.

Vierailija
125/159 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lupaathan tulla päivittämään kuulumisiasi silloin tällöin?!!

Vierailija
126/159 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luota vain siihen, että kaikki menee hyvin ja tosiaan, jos olet töissä, niin sairaslomalle vain ja hyvällä omallatunnolla.

Muistaa pyytää joka päivä suojelusenkeliltäsi apua ja muista myös kiittää jokaisesta päivästä.

(Voit ihan ääneen puhua ja kiittää.) Ja luota siihen, että tämä on nyt tarkoitettu menevän hyvin ja vielä kaksi ihmisenalkua. Onnea!

Olisi todella kiva, jos jaksaisit käydä kertomassa kuulumisia aina välillä.

Vierailija
127/159 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoitukseni ei ollut sanoa että sinun hengellä ei ole mitään väliä vaan että sinussa elää oikea ihminen joka on vähintään yhtä arvokas. mutta minä en tuomitse sinua, en todellakaan! pyydän anteeksi kirjoituksiani, koska tarkoitus ei ole ollut paha missään kohtaa enkä aiokaan enempää asiaan puuttua. unohda mun kirjoitukset ja kaikkea hyvää teille! toivon että kaikki menee hyvin raskaudessasi ja saatte vauvan täysiaikaisena! sinun henkesi on äärimmäisen arvokas, mutta myös sisälläsi olevan vauvan!

Vierailija
128/159 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon koko sydämestäni, että saatte elävän vauvan.

Vierailija
129/159 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse varmaan toimisin samoin, eli niin kauan kuin lääkäreiden mielestä on turvallista yrittää, jatkaisin raskautta, mutta jos tilanne menisi ihan kamalaksi, olisi kai abortti välttämätön.

Itse en pidä aborttia oikeana asiana, mutta jos lapsi kuolisi joka tapauksessa äitinsä mukana, olisi tilanne minusta perusteltu.

Vierailija
130/159 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyydän anteeksi kirjoituksiani,

Vierailija
131/159 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä luultavimmin loppuun asti tätä raskautta ei päästetä, mutta sektiota ei tehdä mielellään ennen rv 30ainakaan, kaikki toki riippuu olostani.

Nämä viime viikot olo on pysynyt tasaisen huonona, ei ole hyvä olo, muttei niin pahakaan kun viime raskaudessa. Pahoinvointi on ympärivuorokautista ja migreeni iskee noin kerran viikossa ja verenpaine on korkea, mutta tämä kaikki on siinä rajalla, että lääkärit on miettiny ottaako minut sairaalaan tarkkailuun vaiko ei. Vielä oon saanut kotona olla viime kuulumisten kirjoittelun jälkeen lukuunottamatta paria kertaa kun rajun oksentelun takia vietin kahteen otteeseen muutaman päivän sairaalassa. Kaiken kaikkiaan hyvin on mennyt tähän asti, jos verrataan edelliseen raskauteen kun sillon näillä viikoilla olin sairaalassa ja todella hengenvaarassa.

ap

Vierailija
132/159 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voimia ja jaksamista :)

Vierailija
133/159 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea hyvää!

Vierailija
134/159 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös 6 v terve poika ja minäkin hengissä.

Eräästä toisesta syystä. Ehdotettiin aborttia, josta useamman lääkärin jälkeen keskusteltua kieltäydyin. Ajattelin, että annetaan nyt elämälle mahdollisuus. Yllättäen kaikki meni ennusteiden vastaisesti ja sain lapsen 4 viikkoa etuajassa. Nyt se on jo ihana 6 -vuotias. Tämän jälkeen olen saanut yhden keskenmenon ja toinen raskaus olikin sitten jo ihan normaali.

Toki tilanteesi on erilainen mutta itse tein päätöksen ja katsoin, kantaako elämä ja se kantoi. Toki tiedän päinvastaisiakin tapauksia. Mutta minun sydämeni käski tehdä näin ja se oli siunaukseksi.

Vierailija
135/159 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

reilu kuukausi vielä ja tilanne on kokonaan toinen vauvan selviämisen kannalta. Anteeksi, tietysti vauvojen selviämisen kannalta. Kaikkea hyvää ja yritä edes välillä unohtaa kaikki murheet ja nauttia siitä tunteesta kun kaksi pientä on kohdussasi.

Vierailija
136/159 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoja ongelmia raskaudessa kun hänellä.

Ap:lle onnea ja toivottavasti kaikki menee hyvin. Kuten joku muukin sanoi, niin koitahan kaikesta huolimatta nauttia raskaudesta ja kahdesta pienestä elämästä kohdussasi :-)

Kuinka usein sulta mitataan veren hyytymisarvot?

Vierailija
137/159 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on tavallaan kohtalotoveri. Meillä vaan toisinpäin, että ensimmäinen vauva jäi eloon, vaikka syntyi 6viikkoa etuajassa, mutta migreenini takia saimme haudata haaveet suurperheestä ja minulle tehtiin sterilisaatio, joka kuitenkin petti ja me päädyimme toisen raskauden kohdalla aborttiin, koska emme halunneet, että tyttäremme jää äidittömäksi. Ja abortin jälkeen minulta poistettiin kohtu.

Vierailija
138/159 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa hyvän kokoiset kaksoset noille viikoille. :) Mun vauva syntyi aikoinaan rv 27+2 ja oli 930g/33cm. Ja oli kuulemma ihan 'oikean' kokoinen noille viikoille.

Vierailija
139/159 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattais miettiä kaks kertaa ennen kun laukoo idioottimaisuuksia!

Kohdunpoistoa ei tehdä migreenin vuoksi, kyllä tehdään jos äidin henki vaarassa.

Migreeni itsessään ei aiheuta aivohalvausta, voi olla oire halvauksesta.

Ja kuten aikaisemmin sanoin sterilisaation jälkeen 0,1prosentin mahdollisuus tulla raskaaksi, mahdollista kyllä, harvinaista.

En lauo idioottimaisuuksia, olen kätilö/th.

Vierailija
140/159 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

verenpaineeni kohosi, lopulta huiteli pilvissä ja vietin tuon raskauden alusta asti pitkiä aikoja sairaalassa.

Eikö verenpainetta hoidettu viimeksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi