Sterilisaatio petti, nyt oma henki vaarassa :-(
Minulle tehdystä sterilisaatiosta huolimatta tulin raskaaksi, pitkään ihmettelin välillä ilmennyttä kuvottavaa oloa ym, mutten osannut epäillä raskautta heti. Kun sitten testin tein oli se positiivinen ja nyt ultran mukaan raskaus yli rv 12. Olemme aina miehen kanssa halunneet lapsia ja olemme adoptiojonossa. Lääkärin mukaan raskauden keskeytys ei välttämättä ole pakollinen, mutta voi hyvin olla, että raskaus vaarantaa henkeni kuten kävi viimeksikin ja sillon ei ole vaihtoehtoja. Tuntuu vaan niin pahalta ja mietin oisko viisaampi lopettaa raskaus jo nyt. Toisaalta on pieni mahdollisuus, että saisimme tämän lapsen elävänä. En vaan tiedä olenko henkisesti valmis toiseen kertaan, jolloin emme tiedä selviääkö vauva tai minä. Ennen sterilisaatiota mie olin kerran raskaana, se päättyi rv 23 sektioon, koska minun tilani heikkeni ja oma henkeni alkoi olla jo vaarassa, tyttäremme ei kuitenkaan selvinnyt.
Kommentit (159)
syntymäkokoon vaikuttaa miten raskaus on sujunut, onko ollut ongelmia jne. jotka hidastaneet vauvan kasvua ja eiköhän kokoon vaikuta myös vanhempien koko ja yleensäkin perimä.
Onpas ollut lyhyitä vauvoja noilla viikoilla varsinkin tuo tyttö, jo 24 viikolla -2SD pituus on 29,9 cm
Migreenikohtaukset eivät aiheuta aivohalvausta
Keskoset eivät olisi selvinneet
Kohdunpoistoa ei kyllä migreenin vuoksi tehdä.
Sterilisaatiosta huolimatta raskaaksi: 0,1prosentin mahdollisuus.En usko, että on totta.
Meillä on rv 25 syntyneet keskoset, nyt 3v ikäisiä. Siskollani on vaikea migreeni, joka on hälle aiheuttanut aivohalvauksen plus hänen raskautensa ovat olleet todella vaikeita juurikin migreenin takia ja on ollut hänen henkensä vaarassa ja viimeisimmän synnytyksen (sektio) yhteydessä hälle tehtiin sterilisaatio.
Ystävälläni petti sterilisaatio, se on harvinaista, muttei mahdotonta.
Ja kohdunpoisto tehdään kyllä, jos raskaus on äidille vaaraksi kuten tässä tapauksessa.
Kannattais miettiä kaks kertaa ennen kun laukoo idioottimaisuuksia!
Vaan vasta kun oli kahdet sydänäänet..
sanottiin ekassa ultrassa, että tulossa on yksi vauva, ultraaja harjottelija. Sitten kuitenkin myöhemmin alettiin ihmettelemään kun kuuluu kahdet sydänäänet ja uusi ultra ja näkyi, että tulokkaita on kaksi.
sanottiin ekassa ultrassa, että tulossa on yksi vauva, ultraaja harjottelija. Sitten kuitenkin myöhemmin alettiin ihmettelemään kun kuuluu kahdet sydänäänet ja uusi ultra ja näkyi, että tulokkaita on kaksi.
Mammat vaan laittaa ihanaa ja onnea-kommentteja. Kaksoset syntyi viikolla 25. 25!!! Ap:n ainoa kommentti koko asiaan on ollut kohdunpoisto. Provoprovoprovo. Jos ap yhtään enempää kommentoisi, paljastuisi ettei tiedä mitään 25-viikkoisten superpikkukeskosten asioista.
mielestä kaikki ketjut on varmaan täällä provoja. Eikö sun mielestä voi tapahtua jollekin jotain erikoisempaa? Oletko ihan pumpulissa kasvanut?
Miksi ap:n pitäisi tilittää omien lastensa vointia täällä tarkemmin? Eiköhän semmoiset asiat puida ihan oman perheen ja läheisten kesken, eikä tuuletella tunteitaan ja muuta pitkin nettiä. Niin, no jotkut tekee sitä ja 154 varmaan sitten itsekin :D
Ja jos tämä nyt joskus paljastuu provoksi niin ainakin on paras provo ikinä. Jännittävä tarina, joka lopulta päättyi kuitenkin hyvin :)
Kävimme vielä kolmannen lääkärin luona kuulemassa hänen mielipiteensä/kantansa ja hän oli myös sitä mieltä, että vielä toistaiseksi ainakin raskautta voisi jatkaa ja että pienet mahdollisuudet on, että raskaus voisi jatkua viikoille, joilla pieni jo aika varmasti selviäisi.
Vointini ei ole ollut hyvä, muttei niin huonokaan kun edellisessä raskaudessa näillä viikoilla. Verenpaine on valitettavasti kyllä nyt taas alkanut kohota ja on jo hieman yli normaalin, mutta vielä ei ole syytä huoleen. Migreenikohtauksiakin on ollut, mutta onneksi vähemmän mitä edellisessä raskaudessa. Ja mikä parasta, sairaalassa olen tässä raskaudessa viettänyt vasta pari viikkoa kun edellisessä raskaudessa olin tähän mennessä ollut jo paljon pidempään sairaalassa ja huonommassa kunnossa muutenkin.
ap
mihin päätökseen olette tulleet ap???
pääsette onnelliseen loppuun tällä kertaa. Nostan hattua sinulle,ratkaisu on varmasti todella vaikea.
Millä raskausviikolla olet nyt?
Saa nyt sitten nähdä, että miten käy. Ens viikolla minulla on aika ultraan kun sydänääniä kuunnellessa kuului useammat sydänäänet, varmistetaan mistä johtuu. Hiukan pelottaa, jos vauvoja onkin kaks niin riskit kasvaa taas entisestään. Mutta pitää koittaa olla stressaamatta
ap
tehdä. koetko että sinun henkesi on arvokkaampi kuin lapsesi? pääsääntöisesti mielestäni aina nuoremman henki on arvokkaampi eli jos jompikumpi pitää pelastaa niin nuorempi, tässä tapauksessa vauva. Eli minä en tavallaan näe sinua arvokkaampana ihmisenä kuin tätä kohdussasi olevaa vauvaa. En kuitenkaan voi tuomita sinua, kun en ole tilanteessasi ollut mutta yleensä ymmärtääkseni vanhemmat on valmiita kuolemaan lapsensa puolesta.
t
Kyllä vanhemmat ovat valmiita kuolemaan lastensa vuoksi, mutta EIVÄT syntymättömien lasten vuoksi kuitenkaan
Minä jatkoin vaskaavssa raskautta, ja jatkoinkin. En ole uskovainen, joten mikään usko ei minulle antanut voimia tai velvollisuuksia jatkaa rakautta.Lääkärit olivat omalla kohdallani kyllä vahvasti abortin puolella, mutta itse en voinut siihen päätyä.
vauva syntyi viikolla 35 ja on kutakuinkin terve ( lieviä neurologisia ongelmia ) oma sairauteni paheni , mutta kuntoutuksella ole kyennyt takaisisin työelämään. Tekisin saman ratkaisun uudelleen.
Saa nyt sitten nähdä, että miten käy. Ens viikolla minulla on aika ultraan kun sydänääniä kuunnellessa kuului useammat sydänäänet, varmistetaan mistä johtuu. Hiukan pelottaa, jos vauvoja onkin kaks niin riskit kasvaa taas entisestään. Mutta pitää koittaa olla stressaamatta
ap
Mulla on ihan sellainen tunne, että, kun kaikesta huolimatta olet raskaana (ja ehkä tuplasti) niin teille on tulossa lahja jota ette enää osanneet odottaa.
Mitenkään en jaksa uskoa, että te ette sitä lahjaa olisi ansainneet. Ja siksipä te sen tulette saamaan.
Onnea teille!
Voimia teille, en voi kuvitellakaan miten raskasta teillä on.
Jeesus parantaa vain syntisairaita!
Rukoilen syntymättömän pienesi puolesta ja sinun puolestasi! Auta Jeesus! Jeesuksen nimessä parannu!!
Tiesitkö, että Jeesus paransi kaikki jotka tulivat hänen luokseen maanpäällä ollessaan? Lisäksi Raamattu lupaa, että Jeesus on sama eilen tänään ja iankaikkisesti!
sellainen tunne, että kaikki menee tälläkertaa hyvin:)
Halauksia ja enkelien varjelusta sinun ja pikkuisen masuasukin matkalle:)
koitetaan toipua jonkinmoisesta shokista. Tulokkaita näkyi olevan kaksi. Toisaalta pelottaa kun tämä lisää taas kaikkia riskejä, mutta toisaalta osaa nyt olla jonkin verran enemmän luottavainen, että kaikki menis tällä kertaa hyvin, koska tähänkin asti vointini on ollut paljon parempi mitä edellisessä raskaudessa.
ap
kuin ap:n tyttö