Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sterilisaatio petti, nyt oma henki vaarassa :-(

Vierailija
23.10.2009 |

Minulle tehdystä sterilisaatiosta huolimatta tulin raskaaksi, pitkään ihmettelin välillä ilmennyttä kuvottavaa oloa ym, mutten osannut epäillä raskautta heti. Kun sitten testin tein oli se positiivinen ja nyt ultran mukaan raskaus yli rv 12. Olemme aina miehen kanssa halunneet lapsia ja olemme adoptiojonossa. Lääkärin mukaan raskauden keskeytys ei välttämättä ole pakollinen, mutta voi hyvin olla, että raskaus vaarantaa henkeni kuten kävi viimeksikin ja sillon ei ole vaihtoehtoja. Tuntuu vaan niin pahalta ja mietin oisko viisaampi lopettaa raskaus jo nyt. Toisaalta on pieni mahdollisuus, että saisimme tämän lapsen elävänä. En vaan tiedä olenko henkisesti valmis toiseen kertaan, jolloin emme tiedä selviääkö vauva tai minä. Ennen sterilisaatiota mie olin kerran raskaana, se päättyi rv 23 sektioon, koska minun tilani heikkeni ja oma henkeni alkoi olla jo vaarassa, tyttäremme ei kuitenkaan selvinnyt.

Kommentit (159)

Vierailija
1/159 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tädilleni tehtiin keskeytys kun oma henki meinasi mennä. Ei myönnä katuneensa, mutta katkera on kun ei voi saada lapsia. Oli päätöksesi mikä tahansa niin voimia ja onnea adoptiojonoon

Vierailija
2/159 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sinun on vain mietittävä asiaa miehen ja lääkärien kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/159 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdä. koetko että sinun henkesi on arvokkaampi kuin lapsesi? pääsääntöisesti mielestäni aina nuoremman henki on arvokkaampi eli jos jompikumpi pitää pelastaa niin nuorempi, tässä tapauksessa vauva. Eli minä en tavallaan näe sinua arvokkaampana ihmisenä kuin tätä kohdussasi olevaa vauvaa. En kuitenkaan voi tuomita sinua, kun en ole tilanteessasi ollut mutta yleensä ymmärtääkseni vanhemmat on valmiita kuolemaan lapsensa puolesta.

Vierailija
4/159 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli onko sulla jokin perussairaus vai mikä on taustalla?

Siksi mietin kun en osaa keksiä miten tuollaiseen tilanteeseen voi joutua. Mun serkulla on ms-tauti ja hän oli kuolemanpelossa lasta oottaessaan, aborttiakin suositeltiin alussa koska tauti paheni juuri silloin. Mutta hän odotti vauvansa sitkeästi ja sai lopulta vauvan syliin. Nyt ootetaan, että miten käy taudin, paheneeko kun imetys loppuu.

Vierailija
5/159 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei tarkoita sitä, että sinun täytyy tehdä se, mutta ainakin sinulla on sitten lupa valmiina ja voit halutessasi lähteä sairaalaan. Tarvittavat tiedot hakemusta varten saat lääkäriltäsi/sairaalasta.

Vierailija
6/159 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli onko sulla jokin perussairaus vai mikä on taustalla?

Siksi mietin kun en osaa keksiä miten tuollaiseen tilanteeseen voi joutua. Mun serkulla on ms-tauti ja hän oli kuolemanpelossa lasta oottaessaan, aborttiakin suositeltiin alussa koska tauti paheni juuri silloin. Mutta hän odotti vauvansa sitkeästi ja sai lopulta vauvan syliin. Nyt ootetaan, että miten käy taudin, paheneeko kun imetys loppuu.

minä sairastin odotusaikana HELLP-syndrooman,onneksi vasta loppuodotuksesta äityi hengenvaaralliseksi,joten sektio voitiin tehdä heti diagnoosin jälkeen..tässä yksi tila,jossa raskauden jatkaminen saattaa olla äidille "kuolemantuomio",koska siihen ei ole toista parannuskeinoa kuin synnytys..googlettakaa jos lisätietoa tahdotte.

Vierailija
7/159 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tässä on tilanne missä ei ole satavarma että lapsikaan selviää hengissä ulos, eli raskaus on riski sekä äidille että syntymättömälle lapselle.

itse päätyisin aborttiin. Tai helppohan se on sanoa kun ei tuota joudu (?) itse kokemaan, mutta varmasti ketuttaisi jos hengenlähtö tulisi aikaisilla viikoilla eikä vauvalla olis eniveis mitään mahiksia selvitä. Tuskin sitä kukaan vapaaehtosesti kuolla haluaa jos on parempikin vaihtoehto.

Vierailija
8/159 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun raskauttani vaikeuttaa/estää migreenini. Ensimmäinen raskauteni oli suunniteltu enkä tiennyt, että se voisi olla kohtalokas migreenini takia. Jo heti raskauden alusta migreenikohtaukset paheni ja lisääntyi ja verenpaineeni kohosi, lopulta huiteli pilvissä ja vietin tuon raskauden alusta asti pitkiä aikoja sairaalassa. Pari päivää ennen kun tilani meni kriittiseksi (sain aivoinfarktin ja oikea puoli halvaantui) oli jo ollut puhetta, ettei raskautta voida jatkaa ja halvauksen takia sektio tehtiin.

Olin edellisessä raskaudessa erityistarkkailussa, samoin olen nyt. Tosin tämän raskauden alku on sujunut paremmin, migreenikohtauksia ei ole ollut ihan niin paljon, vaikka enemmän kyllä. Verenpaine on vielä normaalin rajoissa, minulle kyllä korkea, koska minun verenpaineeni on normaalisti n. 112/60.

Itse meidän on päätös tehtävä, mutta se tuntuu vaikealta. Lääkärin kommentti, ettei abortti olisi ehkä pakko tehdä niin antaa toivoa, mutta toisaalta tiedän että tilanne voi mennä lyhyessä ajassa pahempaan ja siinä on sitten molempien henki vaarassa eikä välttämättä edes takeita, että vauva selviäisi. Pahimmassa tapauksessa molemmat menehdyttäis, näin kävi jo melkeen viimeks.

Vauva on kyllä rakas ja periaatteessa olen valmis kuolemaan lapseni takia, jos edes tietäisin, että hän jää eloon, mutta tästäkään ei ole takeita.

Migreenini ei poistu raskauden jälkeenkään, mutta kohtauksia ei ole niin usein kun nyt raskausaikana.

Vierailija
9/159 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on mahdollinen edelleen, kuten sanoitkin. Mä en ottaisi riskiä

Vierailija
10/159 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko sinusta oikeasti helpompaa tehdä abortti nyt kun synnyttää esim. rv 23? Itse ajattelisin niin, että ekassa tapauksessa jäisin loppuiäksi miettimään, mitä jos migreeniä ei olisi tullutkaan? Tokassa tilanteessa, kun tila alkaa huononemaan voi todeta, että mitään ei ollut tehtävissä. Jos vauva sitten kuolisi, olisi sekin toki raskasta, muttei tarttis miettiä omia valintoja. Ja varsinkin kun raskaus on sujunut nyt paremmin kuin edellinen, niin saattaisit päästä hyvinkin pidemmälle ennen sektiota. Muutama viikko lisää jo eloonjäämismahdollisuuksia.

Näin ajattelen itse. rv.28 syntyneen lapsen äiti.

Vierailija
11/159 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

valitse abortti. Elossaoleva lapsesi tarvitsee äitiä enemmän kuin sisarusta.

Vierailija
12/159 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se abortti jos oma selviämisesi on epävarmaa. Synnytyksessäkin pelastetaan ensin äiti ja vasta sitten lapsi jos joku menee pieleen.

Vierailija
13/159 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja rukoilisin ja lähettäisin rukouspyyntöjä joka puolelle että selviäisi kummatkin

Vierailija
14/159 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap kuolee ja lapsi jatkaa kasvuaan täysiaikaiseksi kuolleen äidin sisällä?

tehdä. koetko että sinun henkesi on arvokkaampi kuin lapsesi? pääsääntöisesti mielestäni aina nuoremman henki on arvokkaampi eli jos jompikumpi pitää pelastaa niin nuorempi, tässä tapauksessa vauva. Eli minä en tavallaan näe sinua arvokkaampana ihmisenä kuin tätä kohdussasi olevaa vauvaa. En kuitenkaan voi tuomita sinua, kun en ole tilanteessasi ollut mutta yleensä ymmärtääkseni vanhemmat on valmiita kuolemaan lapsensa puolesta.

Vierailija
15/159 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinä yksinkertainen???

ap ei tiennyt miten siinä käy, se on tän jutun pointti, väännetään nyt sulle rautalangasta.

Vierailija
16/159 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

korkeimmillaan?

Minulla on kaksi keskenmenoa viikoilla 7 ja 9 ja lääkäri arveli syyksi verenpaineen joka oli silloin korkeimmillaan 167/110. Nyt on Albetol-lääkitys ja verenpaine 140/90. Ja uutta yritystä. Pelottaa kyllä että ei pysy tuossa jos tulen uudelleen raskaaksi.

Tosi vaikea tilanne sulla kyllä on. Nyt kannattaa keskustella useamman lääkärin kanssa ja käydä läpi edellinen raskaus, olisiko jotain voinut tehdä toisin? Lääketiede ja lääkkeetkin kehittyy koko ajan.

Vierailija
17/159 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis vastaus oli tuolle jonka mielestä ap:n olisi pitänyt pelastaa lapsi eli ei tehdä aborttia ja mahdollisesti kuolla itse. Ja lapsi olisi sitten jatkanut kasvuaan normaalisti vai? Tiedätkö mitä tarkoittaa sarkasmi?

sinä yksinkertainen???

ap ei tiennyt miten siinä käy, se on tän jutun pointti, väännetään nyt sulle rautalangasta.

Vierailija
18/159 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites jos on olemassa olevia lapsia jo? Sikiön takia sinun mielestäsi heidän pitäisi kasvaa ilman äitiä??

Vierailija
19/159 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites jos on olemassa olevia lapsia jo? Sikiön takia sinun mielestäsi heidän pitäisi kasvaa ilman äitiä??

Vierailija
20/159 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella vaikea tilanne teillä. Minä ehkä katsoisin jatkuisiko raskaus siinä määrin hyvin, ettei tarvitse sitä keskeyttää tai en tiedä, pohtisin varmasti myös toistakin vaihtoehtoa. Voimia!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän