Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ahdistaa tämä ulkovaate kilpailu!

Vierailija
21.10.2009 |

Me asumme suh varakkaalla asuinalueella, mutta vuokralla. Kaikilla on lapsilla kalliita merkkivaatteita ja na puistossa vain keskustelevat niista. Itselläni ei olisi varaa ostaa lapsille moisia vaatteita. Markettien alennushaalaritkin tuntuvat kalliilta.

Kuitenkin koen olevani huono äiti kun lapsillani ei ole uusia hienoja pukuja. Niimpä ostin viimeviikolla viimisillä rahoillamme lapsille kalliit puvut. Nyt odotan lapsilisiä että saisin kotiin kunnon ruokaa.

Onko muut kokenut vastaavaa??

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haalari on kirpparilta, poika kulkee kumppareissa, koska ei oo rahaa ostaa talvikenkiä.

Tytöllä on kaverin lapsen vanha, Seppälästä ostettu haalari ja viimevuotiset talvikengät.

Pipot on serkuilta kierrätetty, rukkaset Prisman alekorista 2e kappale.

Mulla on muutakin mietittävää, kuin merkkivaatteet. Eikä oo rahaa.

terv kahden yh

Vierailija
22/68 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta niinhän se on että halvalla ei saa hyvää, eikä kaunista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reimatecin haalareita sekä takki+housut-yhdistelmiä meillä on ollut useita, ja olen kokenut ne erittäin toimiviksi piha- ja ulkoiluvarusteiksi. Ekaluokkalainen käyttää niitä edelleen, neljäsluokkalainen on siirtynyt jo "isompien" vermeisiin.

Hulluinta on, että jotkut ovat pitäneet niitä ns. parempina vaatteina - sillä laillahan ne nimenomaan menevät aivan hukkaan! EIVÄTKÄ NE ULKONÄKÖNSÄKÄÄN PUOLESTA niin ihania ole, että niillä voisi elvistellä. Muuten kyllä toimivia.

Ticetistä ei ole kokemusta. Suosin mielummin kotimaista ja lisäksi T2H:nin paljas vetoketju epäilyttää.

Vierailija
24/68 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on lämmin. Se on tärkein juttu, sillä tytär on hiukan vilukissa. Mukavinta olisi osata itse ommella, mutta taidot eivät riitä.

Vierailija
25/68 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pue lastaan Kiinassa valmistettuun vaatteeseen vai sanooko joku merkkivaatteeseen...

Vierailija
26/68 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka meneekin ohi aiheen. Pakkauksen haalari oli niin iso, että olisi kummallekin pojallemme ollut sopiva vasta silloin kuin jo ryömivät hiekkalaatikolla. Eikä haalari ollut pintamateriaaliltan siihen touhuun sopiva, joten jäi meillä täysin käyttämättä. (ja lähti johonkin hyväntekeväisyyskeräykseen)

Vierailija
27/68 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostitko pelkästään puvut ?

Voithan aina laskea jos maksat puvuista 150 euroa, saat niistä ainakin 50 euroa kun keväällä/syksyllä myyt ne huutiksessa.

Mä olen itse syönyt kk tolkulla puuroa, jotta olen saanut mitä olen halunnut, olen aina laittanut vaatteisiin ja matkoihin rahaa enemmän kuin on ehkä ollut varaa.

Meidän hiekkalaatikolla kyllä kaikki tietää minkä vuoden reima-tec puku lapsella on päällä. Ääneen sitä ei sanota, mutta kyllä sen huomaa jos uusi mamma tulee kirpparilöydöllä, ei taida kahvikutsua heti tulla.

Vierailija
28/68 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidit ostavat lapsilleen Reimatecejä merkin takia koska merkki kertoo muille, että he kyllä välittävät lapsistaan ja haluavat heille vain parasta.

Kun oikeasti ne Reimatecit eivät ole hintansa arvoisia. Anteeksi juu vaan, mutta vedenpitäviä haalareita saa puolet halvemmallakin.

Kun tämän on tajunnut niin ne Reimatecit ovat näyttäneet sen jälkeen minun silmissäni noloilta.

Vierailija
29/68 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saman ilmiön..menee nyt hiukan aiheen vierestä,mutta mua kävi mielessäni naurattamaan kamalasti tyttöä kerhoon viedessäni,kun kerhokaverilla ja tämän nuoremmalla sisaruksella oli yli-isot (kunnolla kasvunvaraa hintavissa haalareissa),turvallisen beige-pinkit/vaaleansiniset reimatecin haalarit,ja pois lähtiessään tuntui että äidistä oli haikeampaa jättää haalari jälkeensä kuin itse lasta,moneen kertaan muistutti hoitotätejä kuinka pikku-Maijalla on uudet haalarit joita se ei vielä itse tunnista =) Että ne on sitten meidän omat jos joku niitä havittelee..tästä mulle tuli vahva tunne,että tämän ko.äidin on oltava pesunkestävä AV-mamma :)

kun turvallisen beige-vaaleansiniset haalarit pitävät kerhokaverit lämpiminä ja kuivina talvimyrskyssä ilman kuravehkeitä, ja vieläpä kestävät monta vuotta lähes uudenveroisina.

En mä niitä pukuja nauranutkaan,vaan omaa ensireaktiotani "ahaa,tuo äiti viettää aikaa AV-llä ja ilmeisesti usein".Huoliteltu Reimatec-look siis sai minut näin päättelemään.

Mukavaahan se on että kerhokaverit pysyvät lämpiminä syysmyrskyissä,kuten myös omat lapsenikin muuten =)

Vierailija
30/68 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

reimateccejä enkä ole tajunnut vielä niistä nolostua. Minulle ne ovat aina olleet hintansa väärtejä - kirpparilta niitä on saanut 20-35 eurolla eivätkä ne ole tietääkseni estäneet yksiäkään kahvikutsuja.

Minusta R ovat olleet hyvät kamppeet ja olen niihin tottunut, yleensähän ihminen ostaa sitä mistä on joskus saanut hyvät käyttökokemukset. Eihän ne nyt ole kun haalarit - miksi pitää vetää pitkälle vietyjä johtopäätöksiä niiden käyttäjistä?

Vierailija
31/68 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tämän on tajunnut niin ne Reimatecit ovat näyttäneet sen jälkeen minun silmissäni noloilta.

Senkun sitten nolostelet muiden puolesta, ihan turhaan kyllä.

Ei varmaan tullut mieleesi, että monesti haalari ostetaan myös sen perusteella, mitä on alennuksessa tai myynnissä lähimmässä marketissa? Ja eri käyttötarkoituksessa/-olosuhteissa erimerkkiset ovat erilaisia. Halvempia kosteussuojahaalareita on monesti myös niin karmean värisiä (esim. vain punaista ja mustaa, jolloin haalarin käyttäjät rajautuvat yhteen sukupuoleen), että pitää ihan värin monikäyttöisyyden vuoksi ostaa vaikka Reimatec, jos mielii kierrättää haalaria useammalle lapselle.

BTW, Reimatecejä voi saada hyvin halvalla myös tehtaanmyymälöistä.

Minä olen ostanut vuosien saatossa niin Remuja, Reimatecejä, Lassieita kuin Rasavilejäkin. Kullakin on omat erityispiirteensä, enkä todellakaan voi sanoa, etteikö Reimatec pärjäisi vertailussa.

Vierailija
32/68 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tykkään ostaa laadukkaita, kauniita haalareita. Myin juuri huuto.netissä tyttäreni viimetalvisen haalarin, hatun ja käsineet ja sain niistä enemmän rahaa kuin olin itse maksanut tammikuun alessa. Toki vaatteet olivat uudenveroisia käytöstä huolimatta, koska laatutavaraa ovat. Hintavarauksenkin laitoin vain kolmannekseen siitä mitä vaatteista lopulta sain, mutta näköjään ostajat haluavat maksaa.

Vierailija
33/68 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäitinä oma aihevarantoni oli niin supistunut, että haalarikeskustelu oli yksi syvällisimmistä aiheista puistossa. Se on myös turvallinen aihe, kun vertaa esim. siihen tilanteeseen, kun yksi puistoäideistä tokaisi, että heillä ei ole ollut seksielämää ikiaikoihin. Niin että missäs haalarissa oliskaan hyvät kuminauhalenkit punteissa? :)

Vierailija
34/68 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että löytäisivät hinta-laatusuhteeltaan parhaat haalarit, ETTEI tarvitsisi ostaa niitä hirveän kalliita. Aika monet, jotka eivät haalareista keskustele, menevät vaan kauppaan ja ostavat ne Reimatecit (jos varaa on), kun myyjä sanoo että nämä on hyvät ja vettä pitävät. Eivät siis saa koskaan tietää, että olisivat saaneet puolta halvemmalla ihan yhtä hyvät, jos ei paremmatkin, Lassietec tai Jonathan haalarit.

Vierailija
35/68 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joilla on pokkaa olla ostamatta viimeistä huutoa olevaa tavaraa, esim vaunut ja haalarit. Toki edelleen myymällä saa omansa pois, sillä verukkeella mekin lasten tavarat hankimme. Minusta on hienoa että ihmiset uskaltaa tehdä toisinkin.

Vierailija
36/68 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joilla on pokkaa olla ostamatta viimeistä huutoa olevaa tavaraa, esim vaunut ja haalarit. Toki edelleen myymällä saa omansa pois, sillä verukkeella mekin lasten tavarat hankimme. Minusta on hienoa että ihmiset uskaltaa tehdä toisinkin.

Minusta tuntuu esim. tän ketjun perusteella, että toisin päin. Eli rispektiä niille, jotka kehtaa mennä uusissa Reimateceissään puistoon, kun muilla on päällä 90-luvun puuvillakankaiset paikka paikan päällä-haalarit.

Vierailija
37/68 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joutuu häpeämään ja nolostelemaan meidän puolestamme, kun meillä lapset ovat Reimateceissä. Olen laiska äiti, joka ostaa juuri ne ekat haalarit sieltä Stockalta. Tänä vuonna taisin kyllä ostaa Rasavillit, koska ne olivat tarjouksessa ja tyrkyllä. Mutta anteeksi ne Reimat :(

Vierailija
38/68 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asumme suh varakkaalla asuinalueella, mutta vuokralla. Kaikilla on lapsilla kalliita merkkivaatteita ja na puistossa vain keskustelevat niista. Itselläni ei olisi varaa ostaa lapsille moisia vaatteita. Markettien alennushaalaritkin tuntuvat kalliilta. Kuitenkin koen olevani huono äiti kun lapsillani ei ole uusia hienoja pukuja. Niimpä ostin viimeviikolla viimisillä rahoillamme lapsille kalliit puvut. Nyt odotan lapsilisiä että saisin kotiin kunnon ruokaa. Onko muut kokenut vastaavaa??

kaikkiin kilpailuihin voi osallistua. Kaikkein vähin varustelu sellaisiin. Ehkä ne puistossa puhuvat vaatteista kun ei ole muuta puhuttavaa.

Vierailija
39/68 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän hiekkalaatikolla kyllä kaikki tietää minkä vuoden reima-tec puku lapsella on päällä. Ääneen sitä ei sanota, mutta kyllä sen huomaa jos uusi mamma tulee kirpparilöydöllä, ei taida kahvikutsua heti tulla.

Taidat kyllä vain kuvitella! Ei kukaan voi olla noin hölmö!

Vierailija
40/68 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiyspakkaushaalari on iätajat ollut 80-86cm siksi että se menisi ekan vuoden. Vielä 90-luvulla se tuli alaosa pussiksi ommeltuna, josta lapsen kasvaessa ratkottiin ompeleet niin että jalkaosat tuli esille. Siinä päällä käytettiin sitten märällä ilmalla kurahousuja. Kaikki 5 lastani ovat olleet ekan vuoden äitiyspakkaushaalareissa ja hengissä ovat.

En ole mikään "vanha" äiti vaan 33, esikoisen sain -94 ja nuorimmaisen -05. Mutta tämä nykyäitien uusavuttomuus menee yli ymmärryksen. Vaikka olis miten rahat vähissä niin "lapsen parhaaksi" pitää olla vimpan päälle helkkarin reimatecit tai on omasta mielestään vanhemmuus hukassa jne. En kyllä koe olevani yhtään huonompi äiti (päinvastoin...) kun lapset kulkevat käytettynä ostetuissa ja mummin ostamissa Rasavil ym. haalareissa.

Ihme hifistelyä ja jeesustelua jollain haalareilla. Eipä ole ikinä 15 vuoden äitiyden aikana yksikään lapsi ollut iholle saakka märkä vaikkei uusia Reimateceja ole taloon hankittu. Joten ihan kukkua puhuu kaikki haalarijeesustelijat. Jos joku on niin tyhjäpää ja elämä niin sisällötöntä että kiinnostaa paheksuntaan asti meidän lasten haalarit niin oma on häpeänsä, ei minun;)

vaikka meneekin ohi aiheen. Pakkauksen haalari oli niin iso, että olisi kummallekin pojallemme ollut sopiva vasta silloin kuin jo ryömivät hiekkalaatikolla. Eikä haalari ollut pintamateriaaliltan siihen touhuun sopiva, joten jäi meillä täysin käyttämättä. (ja lähti johonkin hyväntekeväisyyskeräykseen)