Vieras isä ei väistänyt 3-vuotiastani päiväkodin portaissa!
Tyttöni käveli kaiteesta pitäen ylöspäin ja minä hänen vierellään. Kun näin että ylhäältä tulee ihmisiä niin väistin toiseen laitaan jättäen keskelle tilaa.
Mitä tekee toisen pikkutytön isä? Jää minun tyttöni eteen seisomaan jalkojaan kopistellen ja oikein asennon ottaen, että hänhän ei väistä. Niinpä minun 3 v joutui irrottamaan kaiteesta otteensa ja väistämään aikuista.
En saanut tyrmistykseltäni suutani auki, taaskaan. Olisi pitänyt.
Mitä mieltä olette?
Kommentit (88)
Minusta tilanne oli sinun puoleltasi tökerö, kska et jättänyt vastaan tulevalle ollenkaan mahdollisuutta pitää kaiteesta kiinni. Sinä veit toisen kaiteen ja tyttösi toisen. Se on minusta röyhkeää ja huonoa käytöstä. Siksi se vieras isä ei tehnt väärin. Et voi tietää, miten vanhemmilla ihmisillä esim. tasapaino alkaa jo heikentyä jos vaikka ei ehdi liikuntaa harrastaa tai on niskahartiakipuja ym.
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 20:46"][quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 20:33"]
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 20:28"][quote author="Vierailija" time="19.10.2009 klo 17:26"] Minä kuljin tytön rinnalla, joten oli luonnollista väistää sivuun, eikä jättäytyä taakse.
Miten minun paikkani muuttaa sitä että isä oli idiootti kävellessään päin 3-vuotiasta ja pakottaen tämän väistämään? Ei hän kaidetta tarvinnut, olisi sitten kävellyt minun eteeni tönöttämään. [/quote] Miksi sinä luulet olevasi niin helvetin tärkeä että muiden pitää väistää sinua? Miehelläkin on oikeus kaiteeseen. [/quote] Voi miesparkaa kun hänen kaideoikeuksiaan koitetaan nyt polkea. On se vaan saatanan kumma että aikuisille ihmisille on epäselvää, kumman siitä kaiteesta kuuluu pitää kiinni, aikuisen vai lapsen.
[/quote]
Miksi AP ei ollut samalla puolella kuin lapsensa? Miksi hän hylkäsi oman lapsensa? Kenenkään ei koskaan pidä väistää ketään keskellä rappusia. Se on vaarallista vaikka kaikki olisi aikuisia.
3 vuotiaan ei edes pidä kävellä itse rappusia vaan AP:n olisi pitänyt hänet kantaa jos lapsi ei kykene itsestään huolehtimaan.
[/quote]
Ap:n toiminta on nyt oikeastaan toissijaista, ihan sama vaikka olisi tanssinut ripaskaa portaiden yläpäässä. Kolmevuotiaan kuuluu kävellä itse ja aikuisen kuuluu ymmärtää, että hän väistää portaissa kulkevaa lasta joka pitää kaiteesta kiinni. Tietysti vanhempi huolehtii lapsestaan, mutta missään nimessä se ei tarkoita että taapero nostetaan portaissa syliin ja aletaan väistellä oikeutensa tuntevia miehiä - se jos mikä on vaarallista. Normaali aikuinen kykenee kävelemään portaissa vaikka siinä keskellä. Jos ei kykene, kannattaa mennä hissillä tai palkata hlökoht avustaja tukemaan.
Minusta päivnselvää että lapsille opetetaan toisten huomioonottamista, tietenkin viedään vain yksi puoli portaista itselle /omalle porukalle, reippasti lapsi syliin tai itse menet hänen taakseen ja pois toisten edestä. Minusta sinun käytös siis tosi huonoa ja lapsestasi kasvaa itsekäs ja röyhkeä.
Voi taivahan talikynttilät. Ap väisti väärin, mies oli törkimys, lapsi oli ainut joka toimi oikein - tai siis olisi toiminut oikein jos kaksi idioottiaikuista ei olisi ollut vaatimassa "oikeuksiaan". Miten minä olen toiminut vastaavassa tilanteessa, kun olen mennyt portaiden OIKEAA reunaa lapseni kanssa eikä vastaantulija ole tehnyt elettäkään väistääkseen: siirtynyt lapseni (1-vuotias) taakse ja pujahtanut hänen kanssaan Oikeudellisen Ihmisen kainalon alta. Hyvin mahduttiin ja ei tarvinnut vastaantulijalla miettiä kirjoittaisiko vauvapalstalle väistämättömästä mammasta.
[quote author="Vierailija" time="19.10.2009 klo 18:09"]Tollaset ihmiset, tottakai lasta väistetään vaikka se menisikin väärällä puolella! Just yks päivä eräs kiukkusen näköinen mummeli jyräsi poikani kadulla kumoon vaikka käveltiinkin oikeaa laitaa. Tuhisi vaan epämääräisesti kun huomautin ja jatkoi matkaansa niinkuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. Törkeää!
[/quote]
Mä en olis väistänyt myöskään,oisin voinut tuupata nurin
Mun mielestä se mieskin olis voinut ottaa äitinsä mukaan jos kerran portaiden kulkeminen on noin vaikeaa yksin. Olis äiti auttanut miesraukkaa jota huimaa, pyörryttää ja pelottaa. Ja jonka kaideoikeuksia uhataan 3v:n toimesta.
Eipä ole mulle tullut edes mieleen alkaa miettiä kumpi väistää minä vai lapsi. Ja vaatia että 3v. lapsen pitää väistää mua. Mutta mä olenkin nainen, ehkä siinä on se syy. Ei ole tavettä mitellä portaissa lapsen kanssa. Ja pakko sanoa, että jos mun mies tekis tuollaista niin miettisin että onko sillä joku kasvain päässä tai jotain vastaavaa.
[quote author="Vierailija" time="19.10.2009 klo 18:22"]
Joku mies ei väistänyt ihanaa sannipetteriäni. Siis koko maailman täytyy saada kuulla kuinka suuri vääryys on MINUN LASTANI kohdannut. VOII EIII. MINUN LASTANI ei väistetty. VOI EIIII
[/quote]
Idioottivastaus. Juuri näin lapsivihamielinen yhteiskunta Suomi on. Kuka lapsen puolia pitää, jos ei lapsen vanhempi? Lapsi on heikko jäsen yhteiskunnassa, ja jokainen lapsi ansaitsee tulla kohdatuksi niin, että psyykkinen ja fyysinen turvallisuus toteutuu. Tässä tapauksessa fyysinen turvallisuus vaarantui, kun aikuinen mies pakotti 3-vuotiaan irrottamaan otteensa porraskaiteesta.
Mutta kaltaisesi ajattelu, jonka mukaan lapset eivät tarvitse huomiointia, vaan heidän tulisi vaippaikäisestä ymmärtää sulautua sisustukseen, on lisääntynyt hurjasti, mikäli näistä keskusteluista voi jotain päätellä.
Ap:n muksu osanneet jo kulkea rappusissa, on 8v.
Kumpikohan tuossa tapauksessa olisi kaatuessaan loukkaantunut enemmän? Ylöspäin kulkeva nappula, vai se mies? Todennäköisesti se mies. Eikö teillä AV-mammoilla ole edes tuota vertaa älyä? Jyrkät rappuset alaspäin, anyone, HALOO? Ja vielä päiväkodin lasten omat rappuset?
Tuttu vanha äijä meni nurin juurikin tuollaisissa rappusissa, kun ei alaspäin kulkiessan pitänyt kiinni kaiteista. Molempien jalkojen jänteet poikki lonkkien kohdalta. Ja kolme kuukautta kipsissä.
Miettikää vähän mitä itsekkyyteenne kuuluu!
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 21:09"]
[quote author="Vierailija" time="19.10.2009 klo 18:22"]
Joku mies ei väistänyt ihanaa sannipetteriäni. Siis koko maailman täytyy saada kuulla kuinka suuri vääryys on MINUN LASTANI kohdannut. VOII EIII. MINUN LASTANI ei väistetty. VOI EIIII
[/quote]
Idioottivastaus. Juuri näin lapsivihamielinen yhteiskunta Suomi on. Kuka lapsen puolia pitää, jos ei lapsen vanhempi? Lapsi on heikko jäsen yhteiskunnassa, ja jokainen lapsi ansaitsee tulla kohdatuksi niin, että psyykkinen ja fyysinen turvallisuus toteutuu. Tässä tapauksessa fyysinen turvallisuus vaarantui, kun aikuinen mies pakotti 3-vuotiaan irrottamaan otteensa porraskaiteesta.
Mutta kaltaisesi ajattelu, jonka mukaan lapset eivät tarvitse huomiointia, vaan heidän tulisi vaippaikäisestä ymmärtää sulautua sisustukseen, on lisääntynyt hurjasti, mikäli näistä keskusteluista voi jotain päätellä.
[/quote]
Mites äidin ohjaus, samalla, omalla puolellaan? Siinä taapero edellä? Leikkaaks vähä? Lue tuo kaatuneen äijän tapaus. Siinä Sinulle lapsivihaa!
Minkä vuoksi aina huudetaan lapsivihamielisyydestä. Vanhempien vastuuta tässäkin peräänkuulutetaan!
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 20:58"]
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 20:46"][quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 20:33"] [quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 20:28"][quote author="Vierailija" time="19.10.2009 klo 17:26"] Minä kuljin tytön rinnalla, joten oli luonnollista väistää sivuun, eikä jättäytyä taakse.
Miten minun paikkani muuttaa sitä että isä oli idiootti kävellessään päin 3-vuotiasta ja pakottaen tämän väistämään? Ei hän kaidetta tarvinnut, olisi sitten kävellyt minun eteeni tönöttämään. [/quote] Miksi sinä luulet olevasi niin helvetin tärkeä että muiden pitää väistää sinua? Miehelläkin on oikeus kaiteeseen. [/quote] Voi miesparkaa kun hänen kaideoikeuksiaan koitetaan nyt polkea. On se vaan saatanan kumma että aikuisille ihmisille on epäselvää, kumman siitä kaiteesta kuuluu pitää kiinni, aikuisen vai lapsen. [/quote] Miksi AP ei ollut samalla puolella kuin lapsensa? Miksi hän hylkäsi oman lapsensa? Kenenkään ei koskaan pidä väistää ketään keskellä rappusia. Se on vaarallista vaikka kaikki olisi aikuisia. 3 vuotiaan ei edes pidä kävellä itse rappusia vaan AP:n olisi pitänyt hänet kantaa jos lapsi ei kykene itsestään huolehtimaan. [/quote] Ap:n toiminta on nyt oikeastaan toissijaista, ihan sama vaikka olisi tanssinut ripaskaa portaiden yläpäässä. Kolmevuotiaan kuuluu kävellä itse ja aikuisen kuuluu ymmärtää, että hän väistää portaissa kulkevaa lasta joka pitää kaiteesta kiinni. Tietysti vanhempi huolehtii lapsestaan, mutta missään nimessä se ei tarkoita että taapero nostetaan portaissa syliin ja aletaan väistellä oikeutensa tuntevia miehiä - se jos mikä on vaarallista. Normaali aikuinen kykenee kävelemään portaissa vaikka siinä keskellä. Jos ei kykene, kannattaa mennä hissillä tai palkata hlökoht avustaja tukemaan.
[/quote]
Minä taitava aikuinen! Juurikin minä ja muille avustajat kuska MINÄ ja mun lapsonen. Muut väistää, vaikka huimaa, niin ota avustaja. MINÄ!
Olisit antanut lapselle oman kätesi tueksi, että lapsi voi irrottaa kaiteesta ja tulla sinun kanssa samalle puolelle niin mieskin olis saanu tilaa laskeutua rappuset. Tuskin tää "kyrpänaama" halus yhtään teitä enempää jumittaa jossain tarhan portaissa. Vai olisko tullu parempi mieli jos mies olis sun eteen tullu jalkaa naputtamaan, kunnes olisit tajunnut väistää toiselle puolelle lapses taakse? Oletko allerginen omalle lapselles kun et voi omaa kättä antaa, että voi suhun tukeutua rappusissa niin, että muutkin pääsee ohi eikä kenenkään tartte pelätä kaatumista?
päätitte taas nostaa 5 vuotta vanhaa keskustelua. jee
Mun mielestä se mieskin olis voinut ottaa äitinsä mukaan jos kerran portaiden kulkeminen on noin vaikeaa yksin. Olis äiti auttanut miesraukkaa jota huimaa, pyörryttää ja pelottaa. Ja jonka kaideoikeuksia uhataan 3v:n toimesta.
Eipä ole mulle tullut edes mieleen alkaa miettiä kumpi väistää minä vai lapsi. Ja vaatia että 3v. lapsen pitää väistää mua. Mutta mä olenkin nainen, ehkä siinä on se syy. Ei ole tavettä mitellä portaissa lapsen kanssa. Ja pakko sanoa, että jos mun mies tekis tuollaista niin miettisin että onko sillä joku kasvain päässä tai jotain vastaavaa.
[/quote]
Minusta on kuitenkin kohteliasta vallata portaista vain toinen puoli. Vaikka vastaan tulisi täysin terve yksilö. Itselläni on lievä korkean paikan kammo sekä myös alhainen verenpaine, josta herkästi huimaus. Yleensä pidän portaissa kaiteesta, kauheaa, pitää hankkia itselle avustaja kun odottaa ja olettaa että yksi perhei ei varaa itselleen koko portaiden leveyttä!!!
Kyllä ihmetyttää että on todella röyhkeitä ihmisiä. Ensinnäkin ei tule mieleenkään että ei itse oteta molempia kaiteita omalle sakille ja toisekseen tullaan vielä valittamaan toisen käytöksestä kun itse on melkoinen röyhkieä juntti!
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 21:36"]
päätitte taas nostaa 5 vuotta vanhaa keskustelua. jee
[/quote]
Ja sinä kommentoida ytimekkästi, uraa!
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 20:58"]
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 20:46"][quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 20:33"] [quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 20:28"][quote author="Vierailija" time="19.10.2009 klo 17:26"] Minä kuljin tytön rinnalla, joten oli luonnollista väistää sivuun, eikä jättäytyä taakse.
Miten minun paikkani muuttaa sitä että isä oli idiootti kävellessään päin 3-vuotiasta ja pakottaen tämän väistämään? Ei hän kaidetta tarvinnut, olisi sitten kävellyt minun eteeni tönöttämään. [/quote] Miksi sinä luulet olevasi niin helvetin tärkeä että muiden pitää väistää sinua? Miehelläkin on oikeus kaiteeseen. [/quote] Voi miesparkaa kun hänen kaideoikeuksiaan koitetaan nyt polkea. On se vaan saatanan kumma että aikuisille ihmisille on epäselvää, kumman siitä kaiteesta kuuluu pitää kiinni, aikuisen vai lapsen. [/quote] Miksi AP ei ollut samalla puolella kuin lapsensa? Miksi hän hylkäsi oman lapsensa? Kenenkään ei koskaan pidä väistää ketään keskellä rappusia. Se on vaarallista vaikka kaikki olisi aikuisia. 3 vuotiaan ei edes pidä kävellä itse rappusia vaan AP:n olisi pitänyt hänet kantaa jos lapsi ei kykene itsestään huolehtimaan. [/quote] Ap:n toiminta on nyt oikeastaan toissijaista, ihan sama vaikka olisi tanssinut ripaskaa portaiden yläpäässä. Kolmevuotiaan kuuluu kävellä itse ja aikuisen kuuluu ymmärtää, että hän väistää portaissa kulkevaa lasta joka pitää kaiteesta kiinni. Tietysti vanhempi huolehtii lapsestaan, mutta missään nimessä se ei tarkoita että taapero nostetaan portaissa syliin ja aletaan väistellä oikeutensa tuntevia miehiä - se jos mikä on vaarallista. Normaali aikuinen kykenee kävelemään portaissa vaikka siinä keskellä. Jos ei kykene, kannattaa mennä hissillä tai palkata hlökoht avustaja tukemaan.
[/quote]
Miksi AP ei sitten kävellyt keskellä? Miksi AP oli niin itseään täynnä että hän lapsensa kanssa valloitti kummankin puolen?
Itseasiassa kautta historian se on lapsi joka väistää aikuista eikä toisinpäin.
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 21:05"]
Voi taivahan talikynttilät. Ap väisti väärin, mies oli törkimys, lapsi oli ainut joka toimi oikein - tai siis olisi toiminut oikein jos kaksi idioottiaikuista ei olisi ollut vaatimassa "oikeuksiaan". Miten minä olen toiminut vastaavassa tilanteessa, kun olen mennyt portaiden OIKEAA reunaa lapseni kanssa eikä vastaantulija ole tehnyt elettäkään väistääkseen: siirtynyt lapseni (1-vuotias) taakse ja pujahtanut hänen kanssaan Oikeudellisen Ihmisen kainalon alta. Hyvin mahduttiin ja ei tarvinnut vastaantulijalla miettiä kirjoittaisiko vauvapalstalle väistämättömästä mammasta.
[/quote]
Miehellä ei ollut mitään väistämisvelvollisuutta tuossa tilanteessa
[/quote]
Lapsi väistää aina aikuista
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 20:33"]
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 20:28"][quote author="Vierailija" time="19.10.2009 klo 17:26"] Minä kuljin tytön rinnalla, joten oli luonnollista väistää sivuun, eikä jättäytyä taakse.
Miten minun paikkani muuttaa sitä että isä oli idiootti kävellessään päin 3-vuotiasta ja pakottaen tämän väistämään? Ei hän kaidetta tarvinnut, olisi sitten kävellyt minun eteeni tönöttämään. [/quote] Miksi sinä luulet olevasi niin helvetin tärkeä että muiden pitää väistää sinua? Miehelläkin on oikeus kaiteeseen. [/quote] Voi miesparkaa kun hänen kaideoikeuksiaan koitetaan nyt polkea. On se vaan saatanan kumma että aikuisille ihmisille on epäselvää, kumman siitä kaiteesta kuuluu pitää kiinni, aikuisen vai lapsen.
[/quote]
Miksi AP ei ollut samalla puolella kuin lapsensa? Miksi hän hylkäsi oman lapsensa? Kenenkään ei koskaan pidä väistää ketään keskellä rappusia. Se on vaarallista vaikka kaikki olisi aikuisia.
3 vuotiaan ei edes pidä kävellä itse rappusia vaan AP:n olisi pitänyt hänet kantaa jos lapsi ei kykene itsestään huolehtimaan.