Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vieras isä ei väistänyt 3-vuotiastani päiväkodin portaissa!

Vierailija
19.10.2009 |

Tyttöni käveli kaiteesta pitäen ylöspäin ja minä hänen vierellään. Kun näin että ylhäältä tulee ihmisiä niin väistin toiseen laitaan jättäen keskelle tilaa.

Mitä tekee toisen pikkutytön isä? Jää minun tyttöni eteen seisomaan jalkojaan kopistellen ja oikein asennon ottaen, että hänhän ei väistä. Niinpä minun 3 v joutui irrottamaan kaiteesta otteensa ja väistämään aikuista.

En saanut tyrmistykseltäni suutani auki, taaskaan. Olisi pitänyt.

Mitä mieltä olette?

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ainakaan uskaltaisi lähteä rynnimään äidin ja lapsen välistä...

Vierailija
22/88 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei väistä ikinä mitään eikä ketään: ei kepeillä kulkevia, ei vanhuksia, ei lapsia

luulevat sen olevan niin ihanan Miehekästä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta oli tuo sun väistäminenkin omituista, mennä nyt toiselle puolelle postaikkoa niin että vastaantulija joutui kulkemaan teidän välistä. Kyllä sun olisi pitänyt mennä lapsen taakse vaikka kuljittenkin rinnakkain.

Silti tuon miehen toiminta oli tökeryyden huippu.

Vierailija
24/88 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku mies ei väistänyt ihanaa sannipetteriäni. Siis koko maailman täytyy saada kuulla kuinka suuri vääryys on MINUN LASTANI kohdannut. VOII EIII. MINUN LASTANI ei väistetty. VOI EIIII

Vierailija
25/88 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän se tapa on, koska portaita alas tulevalla on suurempi riski mennä nurin kuin ylöspäin kulkevalla. Siksi esim. kierreportaissa alaspäin kulkeva menee sitä puolta, jossa on enemmän jalansijaa.

Ehkäpä tämä isä piti tästä mentaliteetista kiinni. Vähän överiksi meni minustakin, mutta hän ei varmaan tullut tässä tilanteessa ajatelleeksi, että lapsi ei näitä sääntöjä ymmärrä.

Vierailija
26/88 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta isojen, terveiden ja vahvojen pitäisi ymmmärtää antaa tilaa pienille, heikoille tai huterajalkaisille

ajattelen minä, enkä ole ap

Vierailija
27/88 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä sääntö menee kaikkien "alhaalta tuleva väistää" yms sääntöjen ohi, koska tuollaiset koskee muuten tasavertaisia vastaantulijoita.

mutta isojen, terveiden ja vahvojen pitäisi ymmmärtää antaa tilaa pienille, heikoille tai huterajalkaisille ajattelen minä, enkä ole ap

Vierailija
28/88 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalankulkija näyttää ajoradan vasenta reunaa. Jalkakäytävällä/kevyenliikenteenväylällä kumpaa reunaa vain, kunhan ei mutkittele (yleensä oikeaa).

En v***uile, ihan vain tiedoksi :)

Vierailija
29/88 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

3v. tasapaino ei vielä ole hyvä, että voisi portaissa väistellä. Toisilla parempi ja toisilla huonompi.

Turvallisuus asioista tässä on kyse. Ilmeisesti sulla ei ole pieniä lapsia tai kananmuisti.

Vierailija
30/88 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen mies.Maalta kotoisin oleva himopyöräilijä, jonka näkee aina vain pyöräilykypärä päässä.

ei väistä mitään tai ketään pyöräillessäänkään. Muutenkin ikävää aviomiestyyppiä.

Vierailija
31/88 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalankulkija näyttää ajoradan vasenta reunaa. Jalkakäytävällä/kevyenliikenteenväylällä kumpaa reunaa vain, kunhan ei mutkittele (yleensä oikeaa).

En v***uile, ihan vain tiedoksi :)

Vierailija
32/88 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomalaiset yksinkertaisesti ovat niin tolloja!voin laskea yhdenkäden sormilla kuinka monta kertaa minua on väistetty samanlaisessa tilaanteessa,vaikka kuljen kävelykepin avulla ja minulla on lihasrappeumasairaus. En yhtään ihmettele ap.n suuttumusta!

T. eräs jonka jalat pettivät alta liukuportaissa viime vko.lla ja ihmiset vain kävelivät yli.

Vierailija
33/88 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän se tapa on, koska portaita alas tulevalla on suurempi riski mennä nurin kuin ylöspäin kulkevalla.

Eli tässäkin miesparka ajatteli, että väistäisipä nyt tuo pikkunapero, etten vain itse lähde vierimään portaita alaspäin!

Vierailija
34/88 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tässäkin miesparka ajatteli, että väistäisipä nyt tuo pikkunapero, etten vain itse lähde vierimään portaita alaspäin!

Entäpä jos miehellä oli vaikkapa polvivaiva, joka tekee portaiden käyttämisestä hankalaa? Tai jos hän jostain muusta syystä koki olonsa epävarmaksi väistämään lapsen ja äidin väliin, ilman mitään tukea (kaiteen tai seinän)?

Itse olisin tuossa tilanteessa kyrpä otsassa, jos joku AP:n kaltainen äiti tulisi siihen avautumaan. Olen ihan normaalisti liikkuva aikuinen, mutta kaaduin kerran äkillisen polvivamman vuoksi portaita alas, enkä nykyään enää koskaan mene portaita alas pitämättä tiukasti kaiteesta kiinni, koska polveni on edelleen arvaamaton. Vastaavassa tilanteessa tekisin aivan kuten tuo mies, eli pysähtyisin ja seisoisin siinä vaikka maailman tappiin asti odottaen, että lapsi väistää.

Jos lapsella on riittävät motoriset kyvyt, hän osaa väistää. Jos hänellä ei ole, mitä hemmettiä hän ylipäänsä teki portaissa, joissa kulkee muita ihmisiä?

Aina odottamaton käytös ei ole vittuilua, hyvät mammat.

Vierailija
35/88 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä jos miehellä oli vaikkapa polvivaiva, joka tekee portaiden käyttämisestä hankalaa? Tai jos hän jostain muusta syystä koki olonsa epävarmaksi väistämään lapsen ja äidin väliin, ilman mitään tukea (kaiteen tai seinän)? Itse olisin tuossa tilanteessa kyrpä otsassa, jos joku AP:n kaltainen äiti tulisi siihen avautumaan. Olen ihan normaalisti liikkuva aikuinen, mutta kaaduin kerran äkillisen polvivamman vuoksi portaita alas, enkä nykyään enää koskaan mene portaita alas pitämättä tiukasti kaiteesta kiinni, koska polveni on edelleen arvaamaton. Vastaavassa tilanteessa tekisin aivan kuten tuo mies, eli pysähtyisin ja seisoisin siinä vaikka maailman tappiin asti odottaen, että lapsi väistää. Jos lapsella on riittävät motoriset kyvyt, hän osaa väistää. Jos hänellä ei ole, mitä hemmettiä hän ylipäänsä teki portaissa, joissa kulkee muita ihmisiä? Aina odottamaton käytös ei ole vittuilua, hyvät mammat.

Kyllä siellä aikuinen väistää lasta, eikä päinvastoin. Ja etenkin pientä lasta ja etenkin portaissa.

Se isä, kuten jo sanoin, on himopyöräilijä, joten eiköhän sillä kyrpäturvalla ole polvet ihan hyvässä kunnossa. Siltä se näytti kun siinä oikein täpisteli jalkojaan merkiksi, että hänhän seisoo tässä.

Vierailija
36/88 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2009 klo 18:59"]

Ihan tiedoksi vaan jalkakäytävällä on oikeanpuolenen liikenne!

Jalkakäytävällä EI OLE oikeanpuoleista liikennettä! Jalkakäytävällä saa kävellä missä haluaa!

Vierailija
37/88 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2009 klo 14:40"]

että elämä on helpompaa kun ei ota pulttia kaikista tälläsistä pikkuasioista.

Kuinka kauan oikein oot miettinyt että voi kauheeta, lastani ei väistetty portaissa?

[/quote]

No niinpä. Minulla on huimausta ja tuollaisessa tilanteessa olisin saattanut jäädä odottamaan kaiteesta kiinnipitäen, että äiti olisi ottanut lasta kädestä kiinni, jos siirtyi toiselle puolen portaita ja vienyt lapsen matkassaan. Olisin voinut komeasti kiepsahtaa nurin pujotellessani lapsen ja äidin välistä, kun en olisi voinut edes seinästä pitää kiinni.

Monta unetonta yötä mietit sättien tätä miestä, ajattelematta, että miehellä saattoi olla jokin tasapainosairaus

Vierailija
38/88 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 19:26"]

[quote author="Vierailija" time="20.10.2009 klo 14:40"]

että elämä on helpompaa kun ei ota pulttia kaikista tälläsistä pikkuasioista.

Kuinka kauan oikein oot miettinyt että voi kauheeta, lastani ei väistetty portaissa?

[/quote]

No niinpä. Minulla on huimausta ja tuollaisessa tilanteessa olisin saattanut jäädä odottamaan kaiteesta kiinnipitäen, että äiti olisi ottanut lasta kädestä kiinni, jos siirtyi toiselle puolen portaita ja vienyt lapsen matkassaan. Olisin voinut komeasti kiepsahtaa nurin pujotellessani lapsen ja äidin välistä, kun en olisi voinut edes seinästä pitää kiinni.

Monta unetonta yötä mietit sättien tätä miestä, ajattelematta, että miehellä saattoi olla jokin tasapainosairaus

[/quote]

Jos ajatellaan 3-vuotiaan kykyä väistää ilman tukea portaissa ja sinun huimaustasi, niin mistä voit päättää, että sen 3-vuotiaan on otettava riski ja sinun ei. Todennäköisyys sille, että 3v kompastuu tai kaatuu on aika iso. Miksi siis laitat riskin kaatumisesta 3-vuotiaalle? Eikö tuo jo ole todellista itsekkyyttä?

Fiksu ihminen toteaisi portaissa lapsen äidille että minua huimaa enkä uskalla irrottaa otetta kaiteesta. Olisiko mahdollista, että auttaisit 3-vuotiaasi ohitseni?

Mutta eihän nyt huimauksesta kärsivien tarvitse olla fiksuja tai ystävällisiä. Mitä jos se 3-vuotiaskin vielä kärsii huimauksesta sen lisäksi, että on 3-vuotias ja motorisesti kömpelö? Kuinka voit olettaa, että vain sinä olet oikeutettu siihen kaiteeseen?

Vierailija
39/88 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2009 klo 17:17"]

Tyttöni käveli kaiteesta pitäen ylöspäin ja minä hänen vierellään. Kun näin että ylhäältä tulee ihmisiä niin väistin toiseen laitaan jättäen keskelle tilaa.

Mitä tekee toisen pikkutytön isä? Jää minun tyttöni eteen seisomaan jalkojaan kopistellen ja oikein asennon ottaen, että hänhän ei väistä. Niinpä minun 3 v joutui irrottamaan kaiteesta otteensa ja väistämään aikuista.

En saanut tyrmistykseltäni suutani auki, taaskaan. Olisi pitänyt.

Mitä mieltä olette?

[/quote]

Sinun olisi pitänyt ottaa tyttäresi mukaan. Miksi miehen olisi pitänyt väistää? Toinen puoli portaista on ylöstuloa varten ja toinen puoli alastuloa varten. Ette voi "varata" kumpaakin itselle

Vierailija
40/88 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2009 klo 18:32"]

Tämä sääntö menee kaikkien "alhaalta tuleva väistää" yms sääntöjen ohi, koska tuollaiset koskee muuten tasavertaisia vastaantulijoita.

mutta isojen, terveiden ja vahvojen pitäisi ymmmärtää antaa tilaa pienille, heikoille tai huterajalkaisille ajattelen minä, enkä ole ap

Ei todellakaan mene yli. Sama sääntö koskee niin teitä, portaita ja kaikkea muutakin. Huolehdi lapsestasi ja ota se vaikka syliin jos se ei osaa kävellä. Mutta missään olosuhteissa et voi varata kumpaakin puolta alasmenoon