Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ELÄMÄNTAPATYÖTTÖMÄT!

Vierailija
16.10.2009 |

Teiltä pitäisi ottaa kaikki edut pois. Ensimmäisenä netti. Menkää kirjastoon! Voisitte asua parakissa, ja ruokaa keskuskeittiöstä.

tervesin,

veronmaksaja

Kommentit (87)

Vierailija
41/87 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asui vanhempiensa passattavana kolmekymppiseksi asti, tämän jälkeen meni naimisiin ja eli äitini passattavana. Ero tuli. Eli sitten toisen vaimon passattavana ja sti vanhempiensa kuoltua perintörahoilla omistusasunnon. Erosi ja meni naimisiin kolmannen kerran. Eli kolmannen vaimon passattavana, kunnes perusti oman kannattamattoman yrityksen.

Riitelin isäni kanssa lukemattomat kerrat tästä aiheesta. Ehkä tämän esimerkin innoittamana olen antanut työlle itseisarvon. Olen ollut valmis tekemään työtä palkattakin ja tai "huonolla" palkalla. Jos parempaa työtä ei ole ollut tarjolla, olen jakanut lehtiä öisin ja toiminut siivoojana ja ravintolassa tiskaajana.

Opiskeluaikana hävetti nostaa opintotukea ja näin vastaanottaa "ilmaista rahaa". Koin, että velvollisuuteni on hyvittää saamani etuudet yhteiskunnalle, joten opiskelin kunnianhimoisesti ja opintojen ohella tein työtä aina kun mahdollista. Jos palkkaa oli mukavasti, en nostanut tukea tai palautin saamani tuet.

Sosiaalietuuksien hyväksikäyttö inhottaa, en vain pysty hyväksymään sitä. Nykyään kun asun ulkomailla ja näen ympärilläni syvää köyhyyttä ja valtavia ponnisteluja toimeentulon turvaamiseksi, koen monet suomalaiset kuin hemmoteltuina pentuina, jotka elää omassa kuplassaan. Jos kupla ikinä räiskähtää rikki, nämä ihmiset tulevat putomaan slummiin. Omavaraisuudesta kannattaa pitää kiinni viimeiseen asti!

Vierailija
42/87 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni tekisi tukiaisrahaansa vastaan vaikkapa yleishyödyllistä hommaa, kuten siivoilisi pöpelikköjä ja tienvarsia. Byrokraattisista syistä ei välineistöä eikä esim. jätelavoja saada paikalle ! Reilusti työtön voi keskittyä ulkoiluun ja iloisen kanssakäymisen ylläpitoon, eipä ollenkaan haitaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/87 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap tullut mieleesi, että useimmat työttömät ovat jo maksaneet itsekin kovasti veroja aiemmin töissä ollessaan ja näin ansainneet työttömyyskorvauksensa. Ja tulevat maksamaan jossain vaiheessa taas vuosia/kymmeniä vuosia.

Ja oletko ajatellut, että veronmaksajat ovat maksaneet todella paljon myös sinun koulutuksestasi?

Vierailija
44/87 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lakaisee Seutulassa sumua. Aktiivitoimista saa 90€ lisää korvauksiin ja vielä 180€ verotonta päälle. Kyllä se jo pienestä palkasta käy, varsinkin kun saa vielä lisäksi asumis-ja toimeentulotukea jos ei muuten toimeen tule. Ja tuolla palkalla lasten täysi päivähoitoviikkokin on ihan ilmainen.

Mukavaa olla työtön.

Vierailija
45/87 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en muista, koska olisin viimeksi nauranut, ihanasti kirjoitettu!

Vierailija
46/87 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen elämäntapatyötön, ja minun veroillani maksetaan sen sinunkin hellantuttelisi koulunkäyntiä AP HUOMATTAVASTI enemmän kuin sinun omilla veroillasi.

En aio muutta parakkiin, vaan jatkan asumista ihanassa omassa talossani. Nettikin on muuten 10 megaa/s.

t. yksi monista :D

Vierailija
47/87 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vapaaehtoisesti työtön. Keskityn tulemaan toimeen vähällä. En ruikuta. Elän terveellisesti ja olen hyvää pataa lähimmäisten ja viranomaisten kanssa. Opetelkaa nauttimaan tavallisista, usein ilmaisista asioista ! Ette tarvitse rahoja lehtipuhaltimiin, vaan voitte iloksenne ja kunnoksenne haravoida. ILMAN LUPAA ei saa mennä

niitä puistoja siivoilemaan, turha siis semmoisia työttömille ehdottaakaan. Liikaa byrokratiaa, liian vähän luontevaa, itselähtöistä tekemistä !

Vierailija
48/87 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja paljon ennemmin teen jotain, kun makaan kotona. On edes jotain mahdollisuuksia hankkia toimeentulo. Ja paljon, paljon paremmassa asemassa työuralla etenemisessä on se, joka on tehyt edes jotain töitä kuin se joka valikoi ja makaa enemmin kotona. Kotona lusmuilijoita ei kukaan työnantaja arvosta.

Kivaa sitten kun jää eläkkeelle, kun ei ole kertynyt yhtään mitään. Ei eläkettä eikä omaisuutta. On siis ihan kuolemaansa saakka persaukinen. Ei todellakaan käy kateeksi. Suomessa on kaikilla mahdollisuudet tulla toimeen suht hyvinkin, joten turha selitellä. Vessan peilistä näkee syyllisen.

Vierailija
49/87 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä vessan peilistä katsoo hyvin toimeentuleva elämäntapatyötön. Ihan ok näky!

Vierailija
50/87 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

korvaukset pienemmäksi, että kannattaisi ottaa töitä vastaan

tämä on järjestelmän vika ja järjestelmää olisi muutettava

jos siitä maksettas sulle vähemmän, mitä saat työttömyyskorvausta? haloooooo helsinki?

korvaukset todella pienenee,kun tekee töitä vaikapa kaksi tuntia 9 e tuntipalkalla.

sitten saa odottaa palkkakuittia vaikka kuinka kauan ja soviteltu työttömyyskorvaus viivästyy sen kahden tunnin takia.

miehen kanssa molemmat tehdään pätkätöitä.

minä olen itse nämä pätkätyöpaikkani hankkinut, ei ole työkkärin tarvinnut tikkua ristin laittaa. ja haen myös kokopäivätöitä.

Vierailija
51/87 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö se myydä pois? Saako työttömällä olla omaisuutta, josta ei velkaa? Omaisuudesta pitää maksaa veroja.

Miksi työttömät saisivat valmiin ruuan jostain keskuskeittiöstä? Niillähän on aikaa tehdä itse ruokaa halvoista aineista.

Vierailija
52/87 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku maksaa neljännessataa veroja, niin eipä se paljoa pohjatonta kaivoa kartuta.. =DDD näkee et on myös kouluttamaton, ei pelkästään työtön.

toiseksi huomaa aina nämä fiksut työttömät jotka osaa tukiaisia väärinkäyttää... v*ttua lauotaan joka välissä.

mulla ei oo työttömiä vastaan yhtään mitään, mutta niitä jotka ei aio mennä koskaan töihin tai ainakaan itse etsiä töitä, niitä vastaan on.

Vierailija
53/87 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en saa mitään etuuksia. Olin liian kauan kotona lasten kanssa ja tipahdin työelämästä. En saa töitä, enkä myöskään tukia. Mieheni kyllä maksaa yhteiskunnalle ansioveroa yli 25 000 euroa vuodessa - sen verran, että oman perheen elättäminen jää jo vähän niukaksi.

Onneksi mieheni maksaa nettiyhteyden, jota saan ilokseni käyttää, ja kirjastokin on ihan vieressä. Parakkiin en nyt viitsisi lähteä, se kun hankaloittaisi aika tavalla muun perheen elämää, mutta keskuskeittiön ateriat ottaisin mieluusti vastaan.

Teiltä pitäisi ottaa kaikki edut pois. Ensimmäisenä netti. Menkää kirjastoon! Voisitte asua parakissa, ja ruokaa keskuskeittiöstä.

tervesin,

veronmaksaja

Vierailija
54/87 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

neljännessata= 25 ja kyse oli prosenteista.

Mutta siis mulla oli asiaa ihan muusta:

Totta MUNASSA niitä suhteita tarvitaan monen duuniin, mutta voi hyvää päivää, kyllä ne meillä pitkän koulutuksen saaneilla on ihan OMIA suhteita. Kyllä nauraus kaikki työnantajat ulos, ku hakisin töihin isin peesissä!

Vierailija
55/87 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen hommailkoon jotakin, mikä osaltaan auttaa tätä yhteistä eloa ! "hyödyllinen" oloneuvos voi pysyä terveenä ja säästää sitä kautta yleisen sektorin hoitomenoja. Moni kulutushossaaja sairastuttaa itsensä liialla duunilla. Samaa verorahaa kaikki, siitä hyötyillään monilla eri tavoilla.

Vierailija
56/87 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevaisuus on sulla persaukinen. Paljonkos kuvittelet saavasi eläkettä? Et ilmeisesti kauheasti ajattele elämääsi pidemmälle.

Vierailija
57/87 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä on järjestelmän vika ja järjestelmää olisi muutettava

jos siitä maksettas sulle vähemmän, mitä saat työttömyyskorvausta? haloooooo helsinki?

Vierailija
58/87 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevaisuus on sulla persaukinen. Paljonkos kuvittelet saavasi eläkettä? Et ilmeisesti kauheasti ajattele elämääsi pidemmälle.

vaikka neljäkymmentä vuotta tekee töitä.

eläkekertymää aletaan laskea vasta juuri ennen eläkeikää.eli jos on esim.vuorotteluvapaalla tai osa-aikaeläkkeellä juuri ennen eläkettä,eläke putoaa pieneksi.

Vierailija
59/87 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä tapauksessa, että työtä todella on tarjolla. Muussa tapauksessa työtön vain siirtyy työllistämistoimien piiristä sosiaalihuollon asiakkaaksi.

Vierailija
60/87 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin 20 vuoden päästä syttyy sota eurooppaan. Menee kaikki työ kankkulan kaivoon. Miettikää nyt vähän ennenkuin tuhlaatte elämäänne työnteossa. Olen käynyt tulevaisuudessa, se ei ole herkkua. Kaikki tuhoutuu mikään ei ole entisensä.

Kannattaa viettää kaikki aika perheensä kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi