ELÄMÄNTAPATYÖTTÖMÄT!
Teiltä pitäisi ottaa kaikki edut pois. Ensimmäisenä netti. Menkää kirjastoon! Voisitte asua parakissa, ja ruokaa keskuskeittiöstä.
tervesin,
veronmaksaja
Kommentit (87)
jos ei saa muuta kuin siivousduunia? Minä en ainakaan siivoamaan mene, mieluummin elän sitten yhteiskunnan elättinä. Vituttaa että joka suunnalta painostettiin opiskelemaan, sitten opiskelin ihan käyvän tutkinnon, mutta töihin en pääse. Olen harkinnut muuttoa pienemmälle paikkakunnalle, saa yhteiskunnan rahoilla paremman elintason. :)
Miettikääpä te kaikki suhteilla työpaikkanne saaneet isin kermaperseet, että millaista olisi olla siivooja teidän tutkinnollanne? Ja miettikää kuinka vähän teidän hyväosaisuudestanne on oikeasti teidän omaa ansiotanne.
- yksi sosiaalipummi, ja ylpeä siitä
eli lusmuilijat töihin!!!
tai hommaa niille muille työpaikka! mahdoton tehtävä!
tekemään töitä kun töitä ei ole vai. Jos et onnistu saamaan oma alasi töitä mene siivojaksi vaikka. Älä jää kotiin sohvapojalla makamassa verorahoja kuluttamaan
jos ei saa muuta kuin siivousduunia? Minä en ainakaan siivoamaan mene, mieluummin elän sitten yhteiskunnan elättinä. Vituttaa että joka suunnalta painostettiin opiskelemaan, sitten opiskelin ihan käyvän tutkinnon, mutta töihin en pääse. Olen harkinnut muuttoa pienemmälle paikkakunnalle, saa yhteiskunnan rahoilla paremman elintason. :)
Miettikääpä te kaikki suhteilla työpaikkanne saaneet isin kermaperseet, että millaista olisi olla siivooja teidän tutkinnollanne? Ja miettikää kuinka vähän teidän hyväosaisuudestanne on oikeasti teidän omaa ansiotanne.
- yksi sosiaalipummi, ja ylpeä siitä
eli lusmuilijat töihin!!!
tai hommaa niille muille työpaikka! mahdoton tehtävä!
tekemään töitä kun töitä ei ole vai. Jos et onnistu saamaan oma alasi töitä mene siivojaksi vaikka. Älä jää kotiin sohvapojalla makamassa verorahoja kuluttamaan
Tein töitä koko opiskeluajan ja en ole saanut mitään työpaikka suhteilla vaan ihan itse.
Mua ärsyttää toi suhtautuminen, että jos olen kerran onnistunut saamaan opiskelijapaikan ja olem valmistunutkin mun ei enää ikinä tarvitse tehdä mitään muuta töitä. Jos et töitä saa olet valkannut väärän ammatin. Mene töihin! Vaikka siivojaksi jos et muuta saa.
Aivan varmasti sait duunisi kepulikonstein. Opiskelukavereistakin ne, jotka työllistyivät hyvin jo opiskeluaikoina, niin sanotaanko 75% tapauksista oli sellaisia että suhteita oli käytetty.
Muistakaa isin kermaperseet, että sosiaalituet ovat teidänkin etu. Niillä pidetään syrjäytetyt hiljaisina ja vaarattomina, niin ettei teille kermaperseille käy mitään ikävää.
korvaukset pienemmäksi, että kannattaisi ottaa töitä vastaan
Tuet on kuitenkin mitoitettu väliaikaiseksi minimitoimeentuloksi. Kuka tahansa voi tarkistaa kokeilemalla, että niillä ei vietetä leveää tai edes normaalia elämää. Ongelma on ennemminkin toisessa päässä: ns. paskaduuneissa, joista saatava palkka on niin huono, että perusturvallisuus on uhattuna ja sosiaalitukiin joutuu joka tapauksessa turvautumaan. Suurin osa ihmisistä kuitenkin haluaa kyetä kunniallisesti elättämään itsensä ja se, että joidenkin toimien palkka (tai tunnit) ovat niin alhaisia, ettei tämä ole mahdollista ei ratkea laskemalla perustoimeentuloa niin, että noiden töiden tekeminen olisi "kannattavaa".
Ja jottei kukaan nyt tartu tuohon paskaduuni-termiin: kyse ei ole siitä, että työnteko olisi paskaa, vaan siitä, ettei ihminen kykene elättämään itseään edes tekemällä työtä. Tämä ketju osoittaa, että on turha myös valittaa, että "oma vika olisit hankkinut paremman koulutuksen".
Tilastojen mukaan fakta on kuitenkin se, että sosiaalietuuksien saajista pieni vähemmistö on näitä pahamaineisia sosiaalipummeja, enemmistö rehellisiä kunnon veronmaksajia, joilla vaan kävi huono tuuri (vrt. suljettujen tehtaiden työntekijät, tai Kuopioon muuttavaan lääkevirastoon liittyvät). Tukien tehtävä on varmistaa, etteivät nämä ihmiset suistu raiteiltaan uutta työtä etsiessään, jos huono tuuri käy. Voiko olla oikein rankaista suoraselkäistä enemmistöä vain antaakseen loisivalle vähemmistölle opetuksen? Ei minusta. Minusta se on vain julmaa, pikkusieluista ja epäempaattista.
Aivan varmasti sait duunisi kepulikonstein. Opiskelukavereistakin ne, jotka työllistyivät hyvin jo opiskeluaikoina, niin sanotaanko 75% tapauksista oli sellaisia että suhteita oli käytetty.
Muistakaa isin kermaperseet, että sosiaalituet ovat teidänkin etu. Niillä pidetään syrjäytetyt hiljaisina ja vaarattomina, niin ettei teille kermaperseille käy mitään ikävää.
mutta olet varmasti katkera kun et ole töitä saanut. olisit opiskellut ahkerammin ja siten saanut parammat paperit ja sitten töitäkin
minä olin ahkera ja sain loistavat paperit
Ei sillä ole mitään merkitystä. Suhteilla on merkitystä. Toki myös paskapuhumistaidosta voi olla jotain hyötyä. Olen huomannut, että ne kaikkein ilkeimmät ämmät, jotka pyörittävät miehiä mennen tullen ja pettävät selän takana minkä ehtivät, saavat hyvin töitä.
mutta olet varmasti katkera kun et ole töitä saanut. olisit opiskellut ahkerammin ja siten saanut parammat paperit ja sitten töitäkin
Ei sillä ole mitään merkitystä. Suhteilla on merkitystä. Toki myös paskapuhumistaidosta voi olla jotain hyötyä. Olen huomannut, että ne kaikkein ilkeimmät ämmät, jotka pyörittävät miehiä mennen tullen ja pettävät selän takana minkä ehtivät, saavat hyvin töitä.
mutta olet varmasti katkera kun et ole töitä saanut. olisit opiskellut ahkerammin ja siten saanut parammat paperit ja sitten töitäkinminä olin ahkera ja sain loistavat paperit
Joillakin aloilla opintomenestys ja arvosanat ovat kääntäen verrannollisia: mitä huonommat paperit, sen parempi palkka ja toisinpäin. (Selitys: ne jotka ovat jo töissä valmistuessaan tekevät usein gradunsa vain pätevyyden tähden, kun siihen oikeasti panostavat hakeutuvat tutkimaan.)
No, oli miten oli, turha yleistää. Kaikki loistavasti kouluttautuneet eivät saa töitä. Mieleeni tulee näin äkkiseltään ainakin eräs humanistiherrasmies, joka joutui Suomessa työskentelemään siivoojana, koska kukaan ei palkannut häntä. Ongelma ratkesi, kun kaveri kutsuttiin ulkomaille hyväpalkkaiseen vakivirkaan hieman hämmmentyneinä siitä, että tällainen ammattitaito päästettiin Suomessa hukkaan. Ja jälleen sai Suomi veroeuronsa tuottamaan.
Siistijöiksi pääsee myös helposti, jos on käynyt ALAN KOULUN! Helppo se on sieltä huudella, että mene siivoamaan, mut itse olen ainakin ylikoulutettu tuohonkin työhön, ja todennäköisesti palkkaavat jonkun jolla kokemusta ja koulutusta alasta!
Näillä seuduilla on ainakin selvää, että suhteilla pärjää kaikista parhaiten. Parhaat kaupungin virkamiestehtävät vievät ne, joilla sukulaisia myös kaupungin hommissa tai valtuustossa. Eikä siihen paljoa koulutukset paina, asioista tapeltu hallinto-oikeuksissa asti, kunnes siellä todettu että epäpätevä veljen poika palkattu hommaan, vaikka hakijana on ollut päteviä ei-sukulaisia.
Itse olen myös työpaikkani tähän asti hommannut ihan itse, suhteita kun oman alan hommiin ei edes liiemmin ole. Siksi nautinkin nyt mukavasta lorviajasta ja päivärahoista.
Ja kuten joku jo kirjoitti, huonopalkkaiset alat eivät kiinnosta ketään, eivätkä osa-aikatyöt, joten palkkojen pitäis nousta ja työaikojen muuttua, jotta ihmisiä saatas niihinkin töihin. Ni.
kyllä lastenhoito ja kodinhoito työstä käy,ei siinä kerkee lusmuilla. huolehdi omista asioistas!
eiköhän noi maahanmuuttajat kuluta niitä sun verovaroja enemmän kun me työttömät!!!
täyttä asiaa,kyllä maahanmuuttajiin menee aivan mielettömästi meidän suomalaisten verorahoja! ja TEKEVÄTKÖ MAAHANMUUTTAJAT MITÄÄN SEN ETEEN ETTÄ TÄÄLLÄ MEIDÄN RAHOILLA ELÄVÄT?!
Teiltä pitäisi ottaa kaikki edut pois. Ensimmäisenä netti. Menkää kirjastoon! Voisitte asua parakissa, ja ruokaa keskuskeittiöstä. tervesin, veronmaksaja
Jokainen maksaa nettinsä itse siis mikä oikeus kellään on ottaa nettiä pois kuten tv;täkään?
Entäs kun lähimpään kirjastoon on kymmeniä kilometrejä, bussit ei kulje, taksiin ei ole varaa eikä ole omaa autoa? Eli omasta kodista pitäisi muuttaa johonkin parakkiin? Onko ap koskaan kuullut kuinka paljon enemmän laitoshuolto maksaa kuin kotiasuminen?
Sitten on sellainen juttu kuin työllisyysohjelma. Työvoimatoimiston osoittamaa työtä on haettava ja siitä hausta esitettävä dokumentti. Omaa hakuaan ei saa sabotoida vaikka ilmaantumalla kännissä haastatteluun. tarjotusta työstä ei voi kieltäytyä. Työvoimakoulutus on otettava vastaan. Jos edellisiä ei noudata katkeaa rahantulo siihen.
Elämäntapa työttömillä ilmeisesti tässä tarkoitetaan pitkäaikaistyöttömiä siihen nippuun kun kuuluu huomattava osa ihmisiä joiden kuuluisi olevan sairaseläkkeellä.
Jos elämäntapatyöttömiin luetaan kadunkulmissa notkuvat nuoret tulisi heidän vanhempiinsa osoittaa isolla sormella sillä jokuhan heidän elämisensä maksaa eikä se ole sosiaalitoimi.
Tulkaapa tänne yhteen Suomen mustimpaan työttömyyskuntaan. Täältä ei saa töitä herrat eikä narrit. Siivoojan töitäkään ei ole.
Teiltä pitäisi ottaa kaikki edut pois. Ensimmäisenä netti. Menkää kirjastoon! Voisitte asua parakissa, ja ruokaa keskuskeittiöstä. tervesin, veronmaksaja
Jokainen maksaa nettinsä itse siis mikä oikeus kellään on ottaa nettiä pois kuten tv;täkään? Entäs kun lähimpään kirjastoon on kymmeniä kilometrejä, bussit ei kulje, taksiin ei ole varaa eikä ole omaa autoa? Eli omasta kodista pitäisi muuttaa johonkin parakkiin? Onko ap koskaan kuullut kuinka paljon enemmän laitoshuolto maksaa kuin kotiasuminen? Sitten on sellainen juttu kuin työllisyysohjelma. Työvoimatoimiston osoittamaa työtä on haettava ja siitä hausta esitettävä dokumentti. Omaa hakuaan ei saa sabotoida vaikka ilmaantumalla kännissä haastatteluun. tarjotusta työstä ei voi kieltäytyä. Työvoimakoulutus on otettava vastaan. Jos edellisiä ei noudata katkeaa rahantulo siihen. Elämäntapa työttömillä ilmeisesti tässä tarkoitetaan pitkäaikaistyöttömiä siihen nippuun kun kuuluu huomattava osa ihmisiä joiden kuuluisi olevan sairaseläkkeellä. Jos elämäntapatyöttömiin luetaan kadunkulmissa notkuvat nuoret tulisi heidän vanhempiinsa osoittaa isolla sormella sillä jokuhan heidän elämisensä maksaa eikä se ole sosiaalitoimi.
En aio tehdä töitä ikinä, paitsi jotain satunnaisia hämärä-hommia.
On niiiiiin mukava päivällä herätä, lähteä ostarille aamukaljalle tekemään pitkävedot ja toto laput. Voin rehellisesti sanoa eläväni oikeaa elämää, en ole kellokortti syynäyksen uhri.
Minua ette näe stockmannilla, kuin näpistämässä. Halveksin teidän elämän asennetta, kun haukutte kaikki jotka ei tee niin tai näin... Olen todella onnellinen elämästäni, kun voin tehdä mitä vaan, ei veroja ei kellokorttia..
Lapsetkin tykkää kun en ole poissa kotoa.
Hajotkaa siihen pikku-porvarit. valitatte vaan seksittömyyttä.. seksin puute on rumien ongelma.
OLISITTE TYYTYVÄISIÄ KUN SAATTE ELÄÄ ! MENKÄÄ ULOS IHAILEMAAN LUMISIA PUITA JA SINITAIVASTA ! ÄLKÄÄ NIIN KOHONNEIN VERENPAINEIN KOETTAKO MÄÄRITELLÄ MITEN KUULUU OLLA ! ARMEIJOIHIN JA MUIHIN TURHUUKSIIN HAASKATTAVA RAHA YHTEISEN HYVÄN KÄYTTÖÖN JA ILOISEMPI ILME SITÄ MYÖTÄ !
nähtävästi veronmaksajatkin tahoisi nukkua aamulla pitkään mutteivat kehtaa kun suku tuomitsee työttömyyden :D
Töihin en mene niinkauan kun saan vakituisen työpaikan. Pätkähommissa en ala itseäni hajottamaan. Jos ei jumalauta hommia anneta vaan pidetään orjana niin saa yhteiskunta elättää. Elättävät muuten lapsenikin. Vanhin on jo 22v eikä ole eläissään töitä tehnyt. Eikä tule tekemäänkään. Ottaa oppia äidistään.