Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Autismimuistot: Kun tulimme isän hautajaisiin kättelin erikseen jokaista vierasta ja sanoin etunimeni jokaikiselle

Vierailija
01.04.2026 |

En pääse tästä häpeä/cringeflashbackista eroon vaikka siitä on jo +10 vuotta.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs tuosta. Hyvä, että esittäydyit. Outo käytös hautajaisissa menee muutenkin surun piikkiin.

Vierailija
2/19 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en hoksannut sanoa tuttavan hautajaisissa omaisilla osanottoja vaan sanoin terve. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä tuosta. Kehenkään ei sattunut.

Vierailija
4/19 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin noudatti hyviä tapoja. Ihan hyvö että esittäydyit. Ei tuosta kuulu kantaa häpeää. Päin vastoin.

Vierailija
5/19 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuo olisi väärin tehty? Paitsi tietysti jos tunsitte jo. Ehkä olisi ollut paikallaan myös kiittää saapumisesta paikalle.

Vierailija
6/19 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviin tapoihin kuuluu esittäytyä. Ei tarvitse hävetä mitään!

Vierailija
7/19 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh. En tajua mikä tuossa hävettää 

Vierailija
8/19 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ymmärrä mitä häpeämistä hyvissä käytöstavoissa ja muiden huomioimisessa on. Surevana nyt voi toimia miten vaan kun ei ole "normaali" mutta muuten ihmettelen miksi on normaalia olla möllöttää tervehtimättä ihmisiä mitenkään, kuten niin moni tekee, tilaisuudessa kuin tilaisuudessa.

Vierailija
9/19 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuo olisi väärin tehty? Paitsi tietysti jos tunsitte jo. Ehkä olisi ollut paikallaan myös kiittää saapumisesta paikalle.

En tuntenut 99%:ia vieraista. Silti tuntuu todella nololta jälkikäteen ajateltuna.

Vierailija
10/19 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin monikaan muistelee, ai niin se joka kätteli ja sanoi nimensä.

Vierailija
11/19 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa ihanasti tehty! 

Vierailija
12/19 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tuntenut 99%:ia vieraista. Silti tuntuu todella nololta jälkikäteen ajateltuna.

Jos noin oli teit aivan oikein. Uusille tutuille on tapana esittäytyä

Vierailija
13/19 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle opetettiin lapsena, että tuollainen kättelykierros tehdään aina juhlissa, oli kyseessä lasten syntymäpäivät, hautajaiset tai ylioppilasjuhlat.

Vierailija
14/19 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin monikaan muistelee, ai niin se joka kätteli ja sanoi nimensä.

Ja jos muistelee niin olettaisin että hyvällä.

Vierailija
15/19 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoiko joku törppö sinulle ap myöhemmin siitä jotain ikävää vai mistä olet saanut päähäsi että olit jotenkin nolo? Kun asia on ihan päinvastoin.

Vierailija
16/19 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen aina kättelykierroksen. Olen ollut kolmissa hautajaisissa parin vuoden sisällä. Muistotilaisuudessa kättelin kaikki - olin siis vieras. Useimmat osallistujat olivat minulle ennestään tuntemattomia.

Vierailija
17/19 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse teen aina kättelykierroksen. Olen ollut kolmissa hautajaisissa parin vuoden sisällä. Muistotilaisuudessa kättelin kaikki - olin siis vieras. Useimmat osallistujat olivat minulle ennestään tuntemattomia.

Mutta sanoitko jokaikiselle kätellessä etunimesi vaikka seuraava ihminen oli ihan puolen metrin päässä?

Vierailija
18/19 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten olikin paikallaan esittäytyä. 

Vierailija
19/19 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta sanoitko jokaikiselle kätellessä etunimesi vaikka seuraava ihminen oli ihan puolen metrin päässä?

Sillä ei ole väliä. Tervehdys/esittely on jokaiselle henkilökohtainen juttu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän