Autismimuistot: Kun tulimme isän hautajaisiin kättelin erikseen jokaista vierasta ja sanoin etunimeni jokaikiselle
En pääse tästä häpeä/cringeflashbackista eroon vaikka siitä on jo +10 vuotta.
Kommentit (19)
Minä en hoksannut sanoa tuttavan hautajaisissa omaisilla osanottoja vaan sanoin terve.
Mitäpä tuosta. Kehenkään ei sattunut.
Ennemmin noudatti hyviä tapoja. Ihan hyvö että esittäydyit. Ei tuosta kuulu kantaa häpeää. Päin vastoin.
Miksi tuo olisi väärin tehty? Paitsi tietysti jos tunsitte jo. Ehkä olisi ollut paikallaan myös kiittää saapumisesta paikalle.
Hyviin tapoihin kuuluu esittäytyä. Ei tarvitse hävetä mitään!
Häh. En tajua mikä tuossa hävettää
En minäkään ymmärrä mitä häpeämistä hyvissä käytöstavoissa ja muiden huomioimisessa on. Surevana nyt voi toimia miten vaan kun ei ole "normaali" mutta muuten ihmettelen miksi on normaalia olla möllöttää tervehtimättä ihmisiä mitenkään, kuten niin moni tekee, tilaisuudessa kuin tilaisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tuo olisi väärin tehty? Paitsi tietysti jos tunsitte jo. Ehkä olisi ollut paikallaan myös kiittää saapumisesta paikalle.
En tuntenut 99%:ia vieraista. Silti tuntuu todella nololta jälkikäteen ajateltuna.
Tuskin monikaan muistelee, ai niin se joka kätteli ja sanoi nimensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tuntenut 99%:ia vieraista. Silti tuntuu todella nololta jälkikäteen ajateltuna.
Jos noin oli teit aivan oikein. Uusille tutuille on tapana esittäytyä
Minulle opetettiin lapsena, että tuollainen kättelykierros tehdään aina juhlissa, oli kyseessä lasten syntymäpäivät, hautajaiset tai ylioppilasjuhlat.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin monikaan muistelee, ai niin se joka kätteli ja sanoi nimensä.
Ja jos muistelee niin olettaisin että hyvällä.
Sanoiko joku törppö sinulle ap myöhemmin siitä jotain ikävää vai mistä olet saanut päähäsi että olit jotenkin nolo? Kun asia on ihan päinvastoin.
Itse teen aina kättelykierroksen. Olen ollut kolmissa hautajaisissa parin vuoden sisällä. Muistotilaisuudessa kättelin kaikki - olin siis vieras. Useimmat osallistujat olivat minulle ennestään tuntemattomia.
Vierailija kirjoitti:
Itse teen aina kättelykierroksen. Olen ollut kolmissa hautajaisissa parin vuoden sisällä. Muistotilaisuudessa kättelin kaikki - olin siis vieras. Useimmat osallistujat olivat minulle ennestään tuntemattomia.
Mutta sanoitko jokaikiselle kätellessä etunimesi vaikka seuraava ihminen oli ihan puolen metrin päässä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten olikin paikallaan esittäytyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta sanoitko jokaikiselle kätellessä etunimesi vaikka seuraava ihminen oli ihan puolen metrin päässä?
Sillä ei ole väliä. Tervehdys/esittely on jokaiselle henkilökohtainen juttu.
Mitäs tuosta. Hyvä, että esittäydyit. Outo käytös hautajaisissa menee muutenkin surun piikkiin.