Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minua ärsyttävät yli kaiken tekohienot ihmiset!!

Vierailija
14.10.2009 |

Tarkoitan sellaisia, jotka ovat usein korkeasti koulutettuja (eivät toki aina).

Heidän sitten pitää jatkuvasti nostaa omaa häntäänsä, ja korostaa omaa sivistyneisyyttään.

Kaiken pitää olla sivistynyttä, huumorista alkaen.

Pieruhuumorille nyrpistellään nenää.

Elokuvat, joita katsotaan, ovat hienoja taide-elokuvia, kirjat uusimpia nykykirjoja TAI jotain venäläisiä klassikoita.

TV:tä ei katsella, tai jos katsellaan, niin sitten ainakin vain YLE:n kanavilta ÄLYKKÄITÄ dokumentteja. Seiskan lukijoita kauhistellaan, se kun on kaameaa roskaa (mistä he tietävät sen olevan roskaa, jos sitä ei ole koskaan luettu ; ). Heillähän luetaan vain Tieteen kuvalehteä tai Suomen kuvalehteä.

Hohhoijaa.

Nämä piirteet eivät siis sinänsä ärsytä, jokainen saa katsoa ja lukea mitä haluaa, mutta se jatkuva itsekorostus, ja näiden asioiden avulla päteminen...

Eikö todella sivistynyt ihminen lue/katsele/kuuntele kaikenlaista laidasta laitaan?

Kommentit (106)

Vierailija
101/106 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

anoppini on sellainen, tuhahtelee että ei hän naistenlehtiä lue, vain kunnon kirjallisuutta. TV:tä paheksuu pauhaten, vain yksi tai kaksi kulttuuriohjelmaa kelpaa jne.Jos erehtyy teatteriin katsomaan hupinäytelmää, valittaa sen tyhjänpäiväisyydestä kauan.Rasittavaa hienostelua!

Itse pidän kyllä klassikoista enemmän kuin hömppäkirjallisuudesta mutta en mielestäni ole ylimielinen asian suhteen...Kirjoistahan syntyy kiinnostavia keskusteluja,usein luetaan samoja kirjoja kaverin kanssa ja sitten puidaan hahmoja,heidän motivaatioitaan, kirjan herättämiä tunteita jne...

Vierailija
102/106 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ehkä mainitsemaasi ihmistyyppiä. Jossain määrin, olen musiikin ja elokuvien suhteen kaikkiruokainen. Esimerkiksi eilen pitkän päivän jälkeen relasin katsomalla hömppää telkkarista mutta suurimmaksi osaksi meillä katsotaan BBC Worldnewsiä. Olemme molemmat kiinnostuneita maailman tapahtumista, politiikasta, taiteesta ja filosofiasta. Mies myös tekniikasta ja tieteestä, mä vähän vähemmän=) OLemme monen mielestä varmaan tylsiä, mutta esimerkiksi mua ei jotkut julkkisjuorut kiinnosta yhtään! Olen tosin lukenut seiskaa, että tiedän mistä puhun. Huvittavaa muuten, meillä kävi kerran kylässä kaksi serkkuani miehineen. Emme ole läheisiä, joten emme varsinaisesti edes tunne toisiamme. Meillä oli (niinkuin yleensä aina jos TV on auki) BBC:n uutiskanava päällä ja keittiön pöydällä sattui olemaan erään venäläisen ohjaajan elokuva, jonka olin lainannnut kirjastosta sinä päivänä. Myöhemmin kuulin että serkkuni olivat puhuneet minusta ja miehestäni joillekin muille sukulaisillemme, että me oltiin tahaltaan laitettu ne esille ja jos olis katsonut esimerkiksi lehtikoriin, niin seiska olis sieltä löytynyt=) Pakko todeta, että ei olisi=) Meillä luetaan juurikin tuota Suomen Kuvalehteä, joka sivumennen sanoen ei edes mielestäni ole kovin laatulehti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/106 |
16.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarkoittanut antaa sellaista kuvaa, että pitäisin itseäni jotenkin parempana kuin "tavallinen rahvas". Viittasin siihen, että jotkut ihmiset eivät vain oikeasti ole kiinnostuneita seiskasta ja ovat kiinnostuneita vaikkapa venäläisestä elokuvataiteesta.

Tahaltaan on sen alueen, mistä olen kotoisin, murresana. Näköjään. Tarkoittaa sitä, että joku asia tehdään tarkoituksellisesti. Pahoittelen.

Mutta käytät hymiöitä, rahvauden symbolien äitejä. Mikä sana on "tahaltaan"?

Itse olen ehkä mainitsemaasi ihmistyyppiä. Jossain määrin, olen musiikin ja elokuvien suhteen kaikkiruokainen. Esimerkiksi eilen pitkän päivän jälkeen relasin katsomalla hömppää telkkarista mutta suurimmaksi osaksi meillä katsotaan BBC Worldnewsiä. Olemme molemmat kiinnostuneita maailman tapahtumista, politiikasta, taiteesta ja filosofiasta. Mies myös tekniikasta ja tieteestä, mä vähän vähemmän=) OLemme monen mielestä varmaan tylsiä, mutta esimerkiksi mua ei jotkut julkkisjuorut kiinnosta yhtään! Olen tosin lukenut seiskaa, että tiedän mistä puhun. Huvittavaa muuten, meillä kävi kerran kylässä kaksi serkkuani miehineen. Emme ole läheisiä, joten emme varsinaisesti edes tunne toisiamme. Meillä oli (niinkuin yleensä aina jos TV on auki) BBC:n uutiskanava päällä ja keittiön pöydällä sattui olemaan erään venäläisen ohjaajan elokuva, jonka olin lainannnut kirjastosta sinä päivänä. Myöhemmin kuulin että serkkuni olivat puhuneet minusta ja miehestäni joillekin muille sukulaisillemme, että me oltiin tahaltaan laitettu ne esille ja jos olis katsonut esimerkiksi lehtikoriin, niin seiska olis sieltä löytynyt=) Pakko todeta, että ei olisi=) Meillä luetaan juurikin tuota Suomen Kuvalehteä, joka sivumennen sanoen ei edes mielestäni ole kovin laatulehti.

Vierailija
104/106 |
16.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olen tavallisesta duunariperheestä kotoisin, rappiolla olevat alkkisvanhemmat.

Pieruhuumorista en pidä. Kotona sitä harrastettiin paljon ja se hävetti jo teini-iässä.

Elokuvia katselen laidasta laitaan.

Kirjoja luen laidasta laitaan.

TV:stä katselen kaikkea laidasta laitaan, vain BB ei sytytä.

Seiskaa luen kotivierailuillani hyvin mielelläni sekä kampaajalla käydessä, en tilaisi itselleni.

Tieteenkuvalehti on hyvää luettavaa, varsinkin nämä tämän tyyliset luen englanniksi jotta kielipää harjaantuu samalla.

Päden asioilla ehkä liikaa. Johtuu taustastani.

Jollakin on pädettävä, jos kotiolot ovat tökkineet. On oltava hitusen parempi, ja siihen opettivat vanhempanikin, jotka ovat silti hyvin fiksuja ihmisiä alkoholiongelmistaan huolimatta. "Älä tee niinkuin minä, vaan tee niinkuin sanon."

Vierailija
105/106 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen hienossa toimistossa töissä. Olen kuitenkin tilannut itselleni Alibin, Hymyn, 7 päivää lehden ja Tosi Elämää-lehden lehtimyyjien painostuksesta.. Töissä kerron joskus joistain artikkeleista, joita olen lehdistäni  lukenut. Se herättää yleistä kauhistusta. Kukaan työkavereistani ei voisi kuvitella edes selailevansa tuollaisia roskalehtiä. Tiedän, että minusta puhutaan käytävillä ja osoitellaan sormilla, "se, joka lukee Hymyä, Alibia, seiskaa ym. Ja tuollainen ihminen töissä meillä. Pelkään pahoin, että pian minut savustetaan ulos. 

Vierailija
106/106 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2009 klo 12:30"]Tarkoitan sellaisia, jotka ovat usein korkeasti koulutettuja (eivät toki aina).

Heidän sitten pitää jatkuvasti nostaa omaa häntäänsä, ja korostaa omaa sivistyneisyyttään.

Kaiken pitää olla sivistynyttä, huumorista alkaen.

Pieruhuumorille nyrpistellään nenää.

Elokuvat, joita katsotaan, ovat hienoja taide-elokuvia, kirjat uusimpia nykykirjoja TAI jotain venäläisiä klassikoita.

TV:tä ei katsella, tai jos katsellaan, niin sitten ainakin vain YLE:n kanavilta ÄLYKKÄITÄ dokumentteja. Seiskan lukijoita kauhistellaan, se kun on kaameaa roskaa (mistä he tietävät sen olevan roskaa, jos sitä ei ole koskaan luettu ; ). Heillähän luetaan vain Tieteen kuvalehteä tai Suomen kuvalehteä.

Hohhoijaa.

Nämä piirteet eivät siis sinänsä ärsytä, jokainen saa katsoa ja lukea mitä haluaa, mutta se jatkuva itsekorostus, ja näiden asioiden avulla päteminen...

Eikö todella sivistynyt ihminen lue/katsele/kuuntele kaikenlaista laidasta laitaan?
[/quote]
Miksi sivistynyt ihminen katselisi, kuuntelisi tai lukisi jotain uskomatonta p*skaa? (Lue vaikkapa seiskapäivää, katsele tyrkkyjulkkisrealityja, jossa osallistujien ÄO pienempi kuin kengännumero, jne).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi