Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minua ärsyttävät yli kaiken tekohienot ihmiset!!

Vierailija
14.10.2009 |

Tarkoitan sellaisia, jotka ovat usein korkeasti koulutettuja (eivät toki aina).

Heidän sitten pitää jatkuvasti nostaa omaa häntäänsä, ja korostaa omaa sivistyneisyyttään.

Kaiken pitää olla sivistynyttä, huumorista alkaen.

Pieruhuumorille nyrpistellään nenää.

Elokuvat, joita katsotaan, ovat hienoja taide-elokuvia, kirjat uusimpia nykykirjoja TAI jotain venäläisiä klassikoita.

TV:tä ei katsella, tai jos katsellaan, niin sitten ainakin vain YLE:n kanavilta ÄLYKKÄITÄ dokumentteja. Seiskan lukijoita kauhistellaan, se kun on kaameaa roskaa (mistä he tietävät sen olevan roskaa, jos sitä ei ole koskaan luettu ; ). Heillähän luetaan vain Tieteen kuvalehteä tai Suomen kuvalehteä.

Hohhoijaa.

Nämä piirteet eivät siis sinänsä ärsytä, jokainen saa katsoa ja lukea mitä haluaa, mutta se jatkuva itsekorostus, ja näiden asioiden avulla päteminen...

Eikö todella sivistynyt ihminen lue/katsele/kuuntele kaikenlaista laidasta laitaan?

Kommentit (106)

Vierailija
21/106 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

(ja samalla muihin alentuvasti/halveksivasti suhtautuminen) ärsyttää. Muakin vähän ärsyttää, usein vain huvittaa.

Itse en todellakaan lue seiskaa kun se on mun mielestä niin roskaa että tulee vaan pahalle tuulelle (joo, sen verran olen ko aviisiin perhetynyt että tiedän :)

Tykkään kasella/kuunnella/lukea noita laadukkaita juttuja, mutta ei mulla ole mitään tarvetta korostaa asiaa eikä myöskään luokitella ihmisiä heidän mieltymystensä mukaan.

Vierailija
22/106 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitan sellaisia, jotka ovat usein korkeasti koulutettuja (eivät toki aina).

Heidän sitten pitää jatkuvasti nostaa omaa häntäänsä, ja korostaa omaa sivistyneisyyttään.

Kaiken pitää olla sivistynyttä, huumorista alkaen.

Pieruhuumorille nyrpistellään nenää.

Elokuvat, joita katsotaan, ovat hienoja taide-elokuvia, kirjat uusimpia nykykirjoja TAI jotain venäläisiä klassikoita.

TV:tä ei katsella, tai jos katsellaan, niin sitten ainakin vain YLE:n kanavilta ÄLYKKÄITÄ dokumentteja. Seiskan lukijoita kauhistellaan, se kun on kaameaa roskaa (mistä he tietävät sen olevan roskaa, jos sitä ei ole koskaan luettu ; ). Heillähän luetaan vain Tieteen kuvalehteä tai Suomen kuvalehteä.

Hohhoijaa.

Nämä piirteet eivät siis sinänsä ärsytä, jokainen saa katsoa ja lukea mitä haluaa, mutta se jatkuva itsekorostus, ja näiden asioiden avulla päteminen...

Eikö todella sivistynyt ihminen lue/katsele/kuuntele kaikenlaista laidasta laitaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/106 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonkun mielestä olla vähän tylsiä mutta täytyy sanoa, että olen sitten ennemmin vaikka "tekohieno" kuin joku white trash joka ei osaa keskustella mistään muusta kuin seiska päivää-lehden juoruista. Voihan olla, että ihminen ei välttämättä ole mitenkään tekohieno eikä luule olevansa hienompi kuin muut mutta yleensä juuri sivistymätön ja hivenen kateellinen ihminen ei sitä ymmärrä koska ei ymmärrä, että koulutus sivistää ja ns. aivopesee ihmisen ymmärtämään vähän muutakin elämää ja muitakin asioita kuin BB:n tapahtumia. Usein se juuri näin päin onkin, että kouluttamaton ei arvosta kouluttautuneita mutta kukaan "tekohieno" ei kuitenkaan ole huutelemassa, että "kuinkas oletkaan noin tyhmä kun luet 7 päivää-lehteä".

Vierailija
24/106 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin joitain tuttuja joihin sopii kertomasi kuvaus. Tässä ei minun mielestäni ole kyse kateudesta kuten yksi kirjoittaja kirjoitti vaan suvaitsevaisuudesta. Katsotaan nenänvartta pitkin jos kertoo että on katsonut sen ja sen leffan ja oli omasta mielestä hyvä. Eli onko pakko näyttää ilmettä "hyi helvetti katsotko sellaista paskaa"? Itse olen korkeasti koulutettu mutta kaikkiruokainen. En todellakaan arvostele kenenkään valintoja. Sitä paitsi ihmiset jotka katsovat ja lukevat pelkkää kuivakkaa tarinaa ovat usein itsekin aika kuivakoita ja tylsiä. Itse viihdyn paremmin rempseiden ja suorien ja aitojen ihmisten kanssa kuin itseään korostavien (siis älyään korostavien)kanssa. Monasti tällaisella kuivakalla huumorilla varustetut eivät osaa edes nauraa esim. itselleen jos on tullut vaikka töpeksittyä...ei eihän täydellinen älyn lahja koskaan epäonnistu!

Vierailija
25/106 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä ole mikään "tekohieno", vaan mua ei oikeasti kiinnosta pieruhuumori tai Seiska. Pitäisikö mun sun seurassasi teeskennellä, että kiinnostaa:-O

Seiskaa on luettu ja pieruhuumoria kuunneltu, ja todettu että ei ole mun juttu.

Vierailija
26/106 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

näiden asioiden avulla päteminen? Tarkoitatko kentie sitä, että tällaisista asioista kiinnostunut ihminen ei saisi puhua niistä? Että pitäisi vaieta mielenkiintonsa kohteista, ettei vaan antaisi itsestään hienostelevaa kuvaa? Varmaan kuitenkin itse jauhat BB:stä, pieruhuumorielokuvista ja Seiskan julkkisjuoruista häpeilemättä?

t. yksi, joka ei katsele ja kuuntele kaikenlaista laidasta laitaan, muttei koskaan lue juorulehtiä, ei tykkää pieruhuumorista, ja inhoaa kaupallisten radioasemien musiikkia ja ohjelma-antia. "tekohieno" siis ;)

Vierailija
27/106 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

taida puhua ihmisistä, jotka oikeasti ovat kiinnostuneita tieteestä, taiteesta ja politiikasta, vaan ihmisiä, joiden on joka tilanteessa tuotava oma "paremmuutensa" esille, tapaan "MINULLA ei ole telkkaria ollenkaan / MINÄ en katso koskaan Hollywood-elokuvia / MINÄ kuuntelen vain klassista musiikkia", varsinkin jos totuus on, että sitten salaa lukee Seiskaa, katselee Salkkareita ja kuuntelee Britney Spearsiä.

Sivistymätöntä on se, ettei voi myöntää seuraavansa myös populaarikulttuuria ja jopa pitävänsä siitä, jos asia niin on. Ja jos haukkuu pystyyn esim. kaikki Hollywood-hömpät, ei ymmärrä sitä, että siellä genren sisällä on suuria eroja ja osa elokuvista on hyvinkin omaperäisiä ja nautittavia, vaikka suurin osa roskaa olisikin (silloin tällöin sekin on todella nautittavaa :).

No, minä olen korkeasti koulutettu. Nauran pieruhuumorille ihan häpeilemättä ja katson kaikenlaista sontaa tv:stä. Minun ei tarvitse päteä (enkä sitä yritä nytkään tehdä). Tykkään mistä tykkään, muiden ei tarvi tykätä - minun mielipiteeni kun eivät ole ainoita oikeita.

Vierailija
28/106 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on hassua, että tässäkin ketjussa on näin paljon näitä sivistyneitä ihmisiä, jotka eivät katso BB:tä ja lukevat vain venäläisiä klassikkokirjoja, mutta harvoin näkee keskusteluja näistä sivistyneemmistä aiheista, esim taiteista sun muista. Myöskään tosielämässä en ole oikeasti kuullut kenenkään keskustelevan Dostojevskistä tai klassisen musiikin aikakausista. Kuitenkin aina sanotaan, että on sivistymätöntä lukea seiskaa, eihän silloin pysty keskustelemaan noista "hienommista" aiheista.

Tuttavapiirissä on kuitenkin myös akateemisia, mutta taidan silti kulkea ihan junttipiireissä, koska BB-keskustelut kyllä ovat yleisempiä, kuin taideaiheet.

Eli missä näitä keskusteluja "oikeista" sivistyneistä aiheista käydään. Ei ainakaan minun tuttavapiirissä, eikä tällä palstalla. Mistä te sivistyneet sitten tarkkaan ottaen keskustelette?

Vierailija
29/106 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vaikka sinä olet akateeminen pieruhuumorin ystävä, niin voitko käsittää, etteivät kaikki sitä ole. Ihan kun kuitenkin mielestäsi tuo Britney Spearsin kuuntelu olisi kuitenkin parempi juttu kuin vaikkapa klassisen.

Jos nyt pitäydytään ihan faktoissa, niin en kyllä ole tavannut ketään, joka tosiaan sanoisi kuuntelevansa pelkästää klasssista tai ettei katsoisi koskaan Hollywood-leffoja. Taitaa vain nämä BB-fanit ottaa heti sen niin, jos vaikka joku sanoo, että on viime aikoina kyllästynyt Hollywood-leffoihin ja katsellut enempi valtavirrasta poikkeavia leffoja.

Vierailija
30/106 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai puistossa voimme keskustella mainitsemistasi aiheista tai naapuruston mammojen kanssa, koska olemme kiinnostuneita samoista asioista, siis tietty porukka. En nyt tietysti kaikkien puistoilijoiden kanssa puhu mistään kirjallisuudesta. Jännä muuten, etten ole itse asiassa yhtä ainutta kertaa kuullut BB:sta keskusteltavan missään muualla kuin nettipalstoilla siis livenä, en edes puistossa sivukorvalla. Siis ihan oikeasti. Noin pääasiassa ihmiset taitavat puhua ainakin puistossa omaan arkeen liittyvistä asioista, kuten ruuista, vaatteista, kunnan päätöksistä liittyen lapsiin, koulusta, työstään, lasten käytöksestä ja toki sitten välillä lukemistaan kirjoista tai katsomistaan elokuvista.

Vierailija
31/106 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolisin varmaan tylsyyteen. Ne on sellasia tiukkanaamoja.

Vierailija
32/106 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset ihmiset, jotka kokevat, että heidän omissa harrastuksissaan (vaikkapa sitten BB:n katsomisessa ja Seiskan lukemisessa) on jotain hävettävää, tuppaavat piikittelemään niitä, jotka eivät jaksa moisista asioista kiinnostua. Kun on huono itsetunto ja vähän alemmuuskompleksia taustalla, niin nousee helposti puolustuskannalle, vaikka toinen ihan normaaliin tapaan jutustelisi omista kiinnostuksenkohteistaan. Siksi kuvitellaan, että ihminen "pätee" jollakin, vaikka asiat tulisivat ilmi aivan normaalin keskustelun lomassa.

Itse en ainakaan tunne ketään, joka 5 minuutin välein jaksaisi mainostaa telkkaritonta elämäänsä tai sitä, kuinka monta unkarilaista taide-elokuvaa on nähnyt. Keskustellessa nyt vain usein tulee puhe leffoista tai kirjoista, ainakin omassa ystäväpiirissäni. Silloin kerron rehellisesti, mitä olen viimeksi nähnyt/lukenut, oli se sitten keskitysleirikuvaus tai Kiroileva Siili-albumi.

Vierailija
33/106 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

alemmuuskompleksisten ihmisten ongelma. Koska he eivät itse pysty sanomaan mitään sivistyneempien ihmisten keskusteluihin, niin vääntävät asian sitten niin, että nämä ihmiset ovat jotain "hienosteijoita". Tätä ilmiötä voidaan myös kutsua kateudeksi.

Vierailija
34/106 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän mitä meinaat. Yks mun tuttu kävi ns luomukahvilassa kahvilla ainoastaan siksi, että muut ihmiset näkisivät hänet tietynlaisessa ympäristössä, tietynlaisena ihmisenä, ikään kuin luontoystävällisenä pohdiskelijana. My God!

Tarkoitan sellaisia, jotka ovat usein korkeasti koulutettuja (eivät toki aina). Heidän sitten pitää jatkuvasti nostaa omaa häntäänsä, ja korostaa omaa sivistyneisyyttään. Kaiken pitää olla sivistynyttä, huumorista alkaen. Pieruhuumorille nyrpistellään nenää. Elokuvat, joita katsotaan, ovat hienoja taide-elokuvia, kirjat uusimpia nykykirjoja TAI jotain venäläisiä klassikoita. TV:tä ei katsella, tai jos katsellaan, niin sitten ainakin vain YLE:n kanavilta ÄLYKKÄITÄ dokumentteja. Seiskan lukijoita kauhistellaan, se kun on kaameaa roskaa (mistä he tietävät sen olevan roskaa, jos sitä ei ole koskaan luettu ; ). Heillähän luetaan vain Tieteen kuvalehteä tai Suomen kuvalehteä. Hohhoijaa. Nämä piirteet eivät siis sinänsä ärsytä, jokainen saa katsoa ja lukea mitä haluaa, mutta se jatkuva itsekorostus, ja näiden asioiden avulla päteminen... Eikö todella sivistynyt ihminen lue/katsele/kuuntele kaikenlaista laidasta laitaan?

Vierailija
35/106 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa selkeästi sen kuvan, että on jotenkin tylsää lukea Tieteen TAI Suomen Kuvalehteä tai on jotenkin paheksuttavaa, jos ei kiinnosta katsoa telkkaria tai lukea seiskaa?

Vierailija
36/106 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tekohienoon porukkaamme et tule ikinä pääsemään. Ensimmäinen pääsyvaatimus on kirjahylly.

Vierailija
37/106 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vierailleen mokkapaloja?

Vierailija
38/106 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska kulttuuri on paskaa kulttuuria, enkä sellaisesta nauti.

Vierailija
39/106 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytti yhdellä viikolla A:lla alkavia sivistyssanoja puheessaan, seuraavalla viikolla B:llä jne. Ja muisti joka välissä mainita, että mä käytän näitä sivistyssanoja korostamaan mun älykkyyttäni.

Joo, siis mä luulen ymmärtäväni, mitä tyyppiä ap tarkoittaa...

Vierailija
40/106 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen usein miettinyt tämän tyylisiä asioita ihan huvikseni. Olemme kumpikin, sekä mieheni että minä, ihan duunariperheestä. Itse olen opiskellut ainoastaan merkonomiksi vuosia sitten, miehellä kesken jääneet opistoasteen taideopinnot, mutta vuosien kirvesmiehen työt takanaan, oman firman perusti pari vuotta sitten ja pärjäämme ihan kivasti.

Oma perheeni on aina lukenut paljon. Itse olen lukenut laidasta laitaan siitä asti kun lukemaan opin. On luettu venäläisiä klassikoita, elämänkertoja, filosofisia kirjoja ja taas esim. Paasilinna kulkee käsikädessä Coelhon kanssa, Tervosta pidän jne, mutta mitkään dekkarit ei taas jaksa innostaa, eikä niinkään mitkään hömppäromaanitkaan. Matkakertomukset kiinnostavat, eri uskonnot jne.

Katsomme lähinnä Ylen ohjelmia, mutta esim. tietyt brittisarjat kiinnostavat, olen asunut siellä vuosia. Joskus katson Bb:n, harvemmin katson Hollywood-elokuvia, paitsi jotain brittituotannon epookki-leffoja, muutenkin pidän enemmän eurooppalaisista elokuvista, Almodovarista sekä tietyistä aasialaisista elokuvista. Kotimaisia sarjoja sekä elokuvia tykkään katsoa aika paljonkin, nekin Ylen tarjontaa yleensä.

Musiikkia rakasta, livekeikkoja, rokkia joka lähtöön. Klassinen menee, bluesia mies rakastaa. Saatan kuunnella peräjälkeen Loirin Ivalon, Slayerin Reign in blood:in ja vaikka Leonard Cohenia.

Muutimme kaupungista maalle, luomuviljelemme omaan käyttöön jonkinverran, olen kotiäitinä neljälle lapselle. Käymme teatterissa, musikaaleissa, liikumme luonnossa jne.

Mitä koitan sanoa, on se, että miksi ihminen ei saisi olla juuri sitä mitä on. Ei korkea koulutus ole sivistyksen tae, eikä kouluttamaton ihminen ole automaattisesti juntti ja sivistymätön. Itse pärjään seurassa kuin seurassa, pienestä asti olen tottunut eri piireihin. Onko se sitten lapsuuden hyvän itsetunnon myötä tullutta varmuutta, vai mitä. Mutta meillä duunarikodissa opetettiin arvostamaan ihmistä, ei sitä mikä hänen koulutuksensa on.

Itse olen vähän sitä, hieman tätä ja ehkä vielä ripaus tuota. Ei pidä lokeroida ihmisiä, joilla on erilaiset mielenkiinnon kohteet. Rohkeaa on olla juuri sellainen kun tuntee olevansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi