Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielestäni opettaja, sosiaalityöntekijä, sairaanhoitaja ja lääkäri ovat palvelu-

Vierailija
01.01.2009 |

ammatissa. Heidän tehtävänään on "palvella" asiakkaitaan/potilaitaan parhaalla mahdollisella tavalla.

Kommentit (124)

Vierailija
81/124 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanoin, että opettaja ei ole palveluammatissa koska hän EI OLE.

Eikä tämä ole mielipideasia.

Vierailija
82/124 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi helvitissä sitten lapsia opetetaan väärin!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/124 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

85: tuo perustelu on 5-vuotiaan tasoista jalan polkemista.

Vierailija
84/124 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelu lähti siitä, että opettaja ei suostunut tekemään sinunkauppoja. Tästä joku sanoi että opettaja on ylempiarvoinen kuin lapsen vanhemmat. Tästäpä joku sitten keksi että opettaja on palveluammatissa, eikä suinkaan ylempiarvoinen (ei myöskään alempiarvoinen). Siitäkös opettajat hermostuivat, hekö muka siivoojan tasolla!

Toinen yksittäinen oli se, että esim. päivämääriä ei osata (siis osata, ei "kehdata) kirjoittaa oikein. Kuulemma ei ole aikaa miettiä oikeinkirjoitussääntöjä reissuvihkoon kirjoitettaessa. Miten lapsilla pitää olla, jos opettajakin saa kirjoittaa päivämäärät vaikka jenkkityyliin (mm/dd/yy)? Ei pidä ihmetellä, että jopa uutisissakin näkyy näitä jenkkipäivämääriä tai pisteen puuttumisia, jos opettajien asennoituminen opettamiinsa asioihin on tällaista. Itse olen ajatellut, että esim. vieraan kielen opiskelussa tärkeintä on se, että tulee ymmärretyksi ja ymmärtää itse. Mutta ei sitä ihan joka asiaan voi kääntää.

Itse arvostan opettajia, ei ole helpointa työtä vaan tosi haastavaa, mutta tämän keskustelun aikana opettajien arvostus kohdaltani laskee.

Vierailija
85/124 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luin tän koko ketjun, enkä nähnyt mitään noista sun mainitsemistasi asioista. Nukahdinko kesken oman lukemiseni? Vai onko tästä ketjusta poistettu viestejä? Minä kun kuvittelin osallistuneeni ihan kokonaiseen keskusteluun, ja vähän jo ihmettelin, että miksi tää on vain tällaista inttämistä. Mutta ilmeisesti tää ketju onkin vain jonkin toisen keskustelun loppuhuipennus. Vai mitä tuo viimeisin viesti tarkoitti?

Vierailija
86/124 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä keskustelu lähti noista aiemmista keskusteluista.

Vierailija
87/124 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemman tehneen etikettivirheen kun oli ehdottanut sinunkauppoja ylempiarvoiselleen eli opettajalle. Joku keksi että opettajahan on palveluammatissa ja siten alempiarvoinen:DDDDD

Vierailija
88/124 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todettiin kylläkin, että vanhanaikaista ajatella, että hän olisi ylempiarvoinenkaan.

Mutta jos opettajat itse mieltää tän asian näin niin sitten ymmärrän tämän ketjun. He haluavat olla vanhempia arvokkaampia, ja arvokkaampi ei heidän mielestään voi olla palveluammatissa tai palveluammatissa oleva ei voi olla arvokkaampi.

Ei ihme jollei yhteistyö suju ja lukkiudutaan omaan poteroon, missä kaikki vanhempien toivomukset on automaattisesti aina kohtuuttomia.

Vierailija
89/124 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy miksi opettajat puolustavat itseään niin herkästi: Työtä tehdään oman persoonan kautta, ihan eri tavalla kuin muissa ammateissa. Eli jos joku arvostelee minua huonoksi opettajaksi, silloin persoonassani on vikaa. Jos joku arvostelee lääkäriä huonoksi, silloin todennäköisesti vika on väärässä reseptissä tms.

Vierailija
90/124 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ikinä tullut mieleen vanhempainvartissa mitään ylempi/alempiarvoisuudesta. Opettaja on ihminen joka tekee töitään, niinkuin itsekin teen. Hänen työnään on opettaa lastani ja minulla on oma työni. Kun kumpikin tekee työnsä parhaansa mukaan, se on mittari jonka mukaan ihmistä voi arvottaa.

Vierailija
91/124 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy miksi opettajat puolustavat itseään niin herkästi: Työtä tehdään oman persoonan kautta, ihan eri tavalla kuin muissa ammateissa. Eli jos joku arvostelee minua huonoksi opettajaksi, silloin persoonassani on vikaa. Jos joku arvostelee lääkäriä huonoksi, silloin todennäköisesti vika on väärässä reseptissä tms.

Eli jos opettaja ei osaa kirjoittaa reissuvihkoon päivämääriä suomen kieliopin mukaan, hänen persoonassaan on vikaa? No ehkä onkin, jos ei kehtaa opetella opettamiaan asioita itse.

Vierailija
92/124 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä niin, ja olisi kiva kun saisi koulutuksensa ja vastuunsa mukaista palkkaakin. Olen opiskellut nyt viisi vuotta yhteensä (sh tutkinto + erikoistumisia lisää)... ja palkka 2129,00 eur./kk. Parasta aikaa taas opiskelen lisää, nyt terveydenhoitajan tutkintoa. Palkassahan tämä ei tietenkään näy, lisä- ja erityisosaamiset.

Vastuu ihmishengistä on käsissäni ja miettikää mikä on korvaus siitä.

Kaupassakin (heitä yhtään väheksymättä) taitaa saada saman ja jotkut jopa enemmän. Ei kuitenkaan tarvitse ottaa vastuuta kenenkään hengestä.

Taidampa vielä kerrran opiskella lisää ja vaihtaa alaa........

Vierailija
93/124 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ole huomannut tänään mitään muita aiheeseen liittyviä ketjuja, joten minä ja varmaan moni muukin on kuvitellut keskustelun alkaneen tän ketjun aloituksesta.

Olis ihan kiva, jos aloittaja olisi vähän taustoittanut keskustelua paremmin, kun kerran halusi jatkaa keskustelua uudella aloituksella.

Ilmankos jotkut kommentit tuntuivat vähän tuulesta temmatuilta...

Vierailija
94/124 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ei se nyt ihan noinkaan mene. Et sinä voi vaikkapa marssia lääkärin vastaanotolle ja vaatia sitä sun tätä tutkimusta. Tai tietysti voit, mutta tuskin saat... Ihan sama juttu muiden em. ammattien kanssa.

Vierailija
96/124 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

opettajien pitkiä lomia ja lyhyitä työpäiviä!! Ajatelkaa, nytkin ovat viikkokausia lomalla ja kaikkien av-perheiden perhe-elämä on pilalla kun Nicopetterille ja Jasminiinalle pitää itse tehdä ruokaa ja keksiä tekemistä. Jopa miettiä, kuka heitä nyt hoitaa kun äiti on töissä. Kun yhteiskunta ei järjestäkään lomien ajaksi hoitoa. Ettäs kehtaavat ahneet opettajat olla lomalla. Haukutaan nyt samalla ne lyhyet työpäivätkin ja mielettömän iso palkka! Ja vertaillaan, kuka on vienyt mitäkin joululahjaksi opelle ja olisiko kannattanut viedä kun kullanmuru sai sittenkin vain 6 käytöksestä. Mitäs näitä muita onkaan... näitä kestoaiheita opettajien mollaamiseksi?? Ei ole ihme, että opettajat vaihtavat alaa, kun lukee näitäkin kirjoituksia... TAAS!

Vierailija
97/124 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nicopettereistä jne jos joku vanhempi esittää kritiikkiä vaikka opettajan antamaa arvosanaa kohtaan. Heti ollaan puolustamassa opettajaa ja lyttäämässä lapsi ja vanhemmat. Eikö kuitenkin opettajat ole vain ihmisiä inhmillisine puutteineen?

Vierailija
98/124 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

opettaja puhuu molemmista vanhemmista, käyttää siis monikkoa, eikä välttämättä teitittelekään.

Vierailija
99/124 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että heti otsikossa otetaan jokin tiukka kannanotto. Ja siinä opettajat joutuu heti alusta lähtien puolustamaan altavastaajina. Siitä se nokkiminen jatkuu, ja jos opettajat yrittävät päästä tässä painissa päälle nokkimalla vanhempia takaisin, niin silloin ollaan huonoja opettajia, kun kohdellaan vanhempia niin ilkeästi.

Tokihan hyvä opettaja / asiakaspalvelija olisi sellainen, joka vain nielisi ne nokkimiset hymyillen. Mutta kuten joku sanoi, niin opettaja tekee työtään persoonansa kautta, ja se nieleminen aiheuttaa parissa vuodessa loppuunpalamisen. Tunnettu tosiasia onkin, että opettajien debriefing-toiminta on vielä aivan olematonta, ja sitä pitäisi lisätä ja siitä tehdä järjestelmällistä. Varmasti se parantaisi myös sitä asiakaspalveluosuudessa jaksamista.

Vierailija
100/124 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole haukkunut sinun persoonaasi vaan jotain tuntematonta, jonka persoonaa et tunne. Miksi ottaa se itseensä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän