Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joillekin raskaana olo on niin hiton tuskallista ja vaikeaa?? Heti jaadaan saikulle

Vierailija
13.10.2009 |

ja valitetaan. Uskon etta esitysta koko potaska! Halutaan huomiota ja paastaan kuin koira verajasta kun ollaan raskaana, ja valitellaan kaiken maailman kipuja ja kolotuksia!



Ma odotan kolmatta lastani rv24 ja ei ole ollut minkaanlaisia vaivoja. Olen reilusti ylipainoinen eika ole mitaan ongelmia. Johtuuko se sitten siita etta olen tottunut kantamaan ylimaaraisia kiloja jo ennestaan vai mista?

Eka raskaus meni rv 42+ ja toinen lapsi syntyi rv 41, loppuun asti kavelin ja liikuin, lopussa hitaammin kyllakin mutta missaan vaiheessa en maannut sohvalla ja miettinyt miten siita paasisin ylos ja lahikauppaan. Esikoista yritimme miehen kanssa jopa "kaynnistaa" saunassa viimeisillani eika sekaan ollut vaivalloista!



Arsyttaa vain kun ystavani joka on molempien lapsiensa aikana jaanyt saikulle rv 8 ja sitten kaynyt kaantymassa toissa ehka viikon parin verran ja sitten taas saikulla aippaloman alkuun. Toinen on valitellut oloaan rv12 asti ja sitten uudestaan rv16 alkaen kun on niin lihava ja tukala ja kompelo olo ja ei jaksa enaa mitaan. Siis mita, rv16??? Miten ihmeessa nama valittajamammat jaksaa tuonne rv40 tietamille???!

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisinhan minäkin alkaa valittaa kavereista, joilla "pää hajoo" tai ovat "masentuneita" ja sitten pidetään parin viikon shoppailuloma tai miksei vaikka laivalle? On niitä muissakin "rymissä" kuin raskaana olevissa...

Vierailija
42/79 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko ap, etten minäkin mieluummin olisi "elämäni kunnossa", kävisi töissä, juoksisi pururadalla, reissaisi etelässä, kävisi uimassa ja jumpassa, nauttisi seksistä... Toivottavasti et kuvittele, että on oikeasti herkkua maata sängyn pohjalla ja yrittää saada kipeitä supistuksia loppumaan, pidätellen itkua ja peläten, jaksaako vauva pysyä kyydissä riittävän pitkään? En kyllä tiedä miksi edes vaivaudun vastaamaan näin typerään provoon. t. huolestunut, ennenaikaisista supistuksta kärsivä äiti, vasta 19. viikolla.

Ja muutama onkin vastannut kysymykseeni, minkalaisia vaivoja heilla on ollut, koska oikeasti ihmettelen mita kaikkea voi aikaisilla viikoilla jo olla. Itse olen kokenut keskenmenon rv 10, etta en nyt ihan untuvikko ole vaan realistinen.

Ja tietenkin aaripaita voi olla, mutten nyt kuitenkaan tarkoittanut ihan etelaan reissaamsita ja juoksulenkkeja! Lahikauppaan kavelya ja normaalia toissa kaymista minusta voi harrastaa jos ja kun siihen kykenee...

Voimia ja onnea sinulle raskauteesi. Toivon etta sujuu hyvin.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisinhan minäkin alkaa valittaa kavereista, joilla "pää hajoo" tai ovat "masentuneita" ja sitten pidetään parin viikon shoppailuloma tai miksei vaikka laivalle? On niitä muissakin "rymissä" kuin raskaana olevissa...

ap

Vierailija
44/79 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mun tapauksessani kysymyshän ei ole siitä että mä mitenkään valittaisin tai leikkisin että on vaivalloista vaan yksinkertaisesti olen kyllästynyt työpaikkani meininkiin ja koska en sinne enää aio synnytyksenkään jälkeen palata niin en myöskään todellakaan aio itseäni siellä loppuun kuluttaa. Olen ns asiantuntija-tehtävässä, mutta nykyään käytännössä vastaan kolmen asiantuntijan työkentästä, ja mielestäni on naivia luulla, että työpaikka yhtä naista jää kaipaamaan tai että siellä mun hyvinvoinnistasn välitetään. Joten meikä nostaa kytkintä, eikä syynä suinkaan ole tämä raskaus - tämä on vaan luonnollinen hyvä väli tehdä se!



Ja toisekseen, raskauksia on erilaisia ja se, että sinulla on kaskautesi mennyt hyvin ja helposti on hieno juttu, ja ole siitä iloinen. Kaikilla niin ei todellakaan ole!

Vierailija
45/79 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja missä mielessä 24 on sun kanssa samalla linjalla?

Koska kusettaa voinnistaan, ettei tartte töihin mennä???

Toi on todella halpamaista! Ja tota tekee muutkin, ei raskaana olevat!!! Toi mamma vaan käyttää tilaansa tekosyynä. Muuton hakis vaikka oksennustaudista tai migreenistä. Huhhuh! Vaihda duunia.



Minä ainakin sympatisoin kaikkia AIDOSTI työkyvyttömiä ihmisiä. Ei kaikki halua olla töistä pois!



Itselläkin neljäs lapsi tulossa ja jaksan näin 22 viikolla hyvin. Enkä ole mikään läski pullukka!



Itse haen saikkua jos työtulos kärsii, laatta lentää tai selkä on oikeasti kipeä.



Miten te kehtaatte väittää muita turhan valittajiksi? Itse käytätte raskautta hyväksi tai rutisette jos joku on oikeasti loppu.

Sairaalassa varmaan makuutetaan huvikseen kuukausitolkulla jos supistukset avaa paikkoja tai muuta?



Jos ei ole kokemusta mitä on oksentaa 5 kertaa tunnissa, niin mitä jos pitäisitte mölyt mahassa?



Te vaan näytätte siinä miten sympatiakyvyttömiä olette ja täysin keskenkasvusia.



Lääkäri sen voinnin päättää, ette te.

Vierailija
46/79 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun siihen sitten lisätään + 20 kiloa, niin en voi kuin sääliä lihavia ihmisiä :(



Ekassa raskaudessa olin tolkuttoman pahoinvoiva. En kyennyt syömään juuri mitään ja verenpaineet todella matalat. Hoitajana sairaalassa työskentelin, joten fyysisen työn tekeminen ei onnistunut. Vajaan viikon saikulla kuitenkin selvisin. Sitten alkoi 25 viikolta alkaen verenpaineet kohota ja tulla kovia turvotuksia. Loppuraskaus menikin sitten raskausmyrkytyksen kourissa. Ei silloin kuule juuri toisten hoitaminen kiinnostanut, kun leipää et kyennyt voitelemaan itse kun sormet oli turvotuksesta kömpelöt ja voimattomat. Onneksi sain olla levossa kotona suurimman osan aikaa.



Kyllä minäkin olisin mielelläni jatkanut entisiä harrastuksiani ja voinut hyvin! Olisin mielelläni ollut vailla huolia vauvan selviämisestä. Mutta elämä ei aina mene niinkuin suunnittelee.



Oikein hyvää odotusta sinullekin ja toivottavasti hyvä vireesi jatkuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/79 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskaus todella helppo! Toinen ei sitten ollutkaan. Kipeät supistukse alkoi rv 27, + niin hirveät liitoskivut rv30 lähtien ettei pystynyt liikkumaan ilman että paikat paukkui ja tuntui menevän sijoiltaan. Mutta olin/olen kotiäitinä joten ei tarvinnut saikkua hakea. Mutta ei oikeasti kannattaisi kuvitella että muiden raskaudet on niinkuin sinun :) Onhan niitä huijareitakin.

Vierailija
48/79 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisinhan minäkin alkaa valittaa kavereista, joilla "pää hajoo" tai ovat "masentuneita" ja sitten pidetään parin viikon shoppailuloma tai miksei vaikka laivalle? On niitä muissakin "rymissä" kuin raskaana olevissa...

ap


selkäkipu voi olla todella v-mäistä, oli raskaana taikka ei.. ja raskaan ollessa taas kun ei saa välttämättä käyttää ihan niitä vahvimpia lääkkeitäkään, joten paras lääke olisi lepo.. Mistä voit tietää,ettei hänen selkänsä oikeasti ole kipeä?

33

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/79 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsos, kun joillekin raskaus on sairaus

on synnynnäinen ominaisuus.

Totta kai jotkut lusmuilee, mutta varmasti todella pieni vähemmistö, eli ne, jotka ylipäätäänkin ovat epärehellisiä laiskimuksia. Ei raskaus tee ihmisestä lusmuilijaa, vaikka ei kykenisikään työntekoon vaivojensa vuoksi.

Onko ap:n synnytys myös ollut erityisen helppo, ja onko tapanasi aina kertoa, että pusersit lapsesi heinänteon lomassa ja jatkoit töitä? Etkä ymmärrä, miksi jotkut heittäytyvät niin avuttomiksi synnytyksen yhteydessä, venyttävät toimitusta tunteja, jopa päiviä, ja vieläpä eivät ole pirteänä hommissa heti sen jälkeen?

Vierailija
50/79 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

näistä kaikki mulle heti mä olen raskaana miks mun mies ei passaa mua 24h en jaksa töissä käydä kun mä olen kato raskaana. Ja mulla ei ole ollut helpot raskaudet, mä en vaan kehtaa valittaa ja jotkut taas ottaa sen oikein elämäntavakseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/79 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sanon että sympatiat oli kyllä hänen puolella, ei olisi tullut mieleenkään vetää hernettä nenään siitä ettei mikään pysynyt hänen sisällään, verenpaineet oli niin pohjalla myöskin että pyörtyili ylösnoustessa jne. Tipassa joutui käymään pariin otteeseen kun jotain oli saatava sisällä pysymään.

Vierailija
52/79 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap:n synnytys myös ollut erityisen helppo, ja onko tapanasi aina kertoa, että pusersit lapsesi heinänteon lomassa ja jatkoit töitä? Etkä ymmärrä, miksi jotkut heittäytyvät niin avuttomiksi synnytyksen yhteydessä, venyttävät toimitusta tunteja, jopa päiviä, ja vieläpä eivät ole pirteänä hommissa heti sen jälkeen?

Toinen oli hatasektio. Nyt kyselinkin raskausajasta, en synnytyksista.

Joku tuossa kertoi kuinka vaikeaa oli loppuraskaudessa raskausmyrkytyksen kourissa. Tottahan mina nyt sellaisen ymmarran! Lahinna tarkoitan juuri ensimmaista ja toista raskauskolmannetta, jolloin yleisesti naiset voivat viela ihan ok...

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/79 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kaikki kolme raskautta ovat olleet todella hankalia.

Ensimmäisessä raskaudessa pahoihn vointia 24/7 viikolta 6 aina viikolle 14. En ollut saikulla kuin muutaman päivän mutta vietin töissä aikaa paljon vessassa oksentaen.



Samaan aikaan oli siis viikot 6-12 lähes päivittäin pientä veren vuotoa.



Sitten oli muutama viikko rauhallisempaa kunnes vkolla 20 alkoi lamaannuttava alavatsakipu. Sen iskiessä jähmetyin paikalleen enkä pystynyt tekemään mitään. Näitä kipuja jatkui viikolle 32-33 asti säännöllisen epäsäännöllisesti olin kuitenkin töissä muutamaa saikkupäivää lukuunottamatta.

Tässävaiheessa jäin kesälomalle ja siltä äitiyslomalle jolloin olo oli vain muuten tukala.

Synnytyssalissa sitten selvisi että ne vkolta 20 vaivanneet kivut olivat kunnon supistuksia.



Toinen raskaus ja pahonvointi iski viikolla 5 ja kesti viikolle 10. Olin innoissani kun nyt helpotti pahoinvointi. Taas verenvuotoa vkolta 8 viikolle 12 jolloin huomattiin keskeytynyt keskenmeno. Sitten oltiinkin epäonnistuneen lääkinnällisen tyhjennyksen ja kaavinnan vuoksi saikulla viikko.



Tämä kolmas raskaus on edennyt nyt vkolle 35. Eli olen ensimmäistä viikkoa äitiyslomalla.

Tämä raskaus meni alussa vanhan kaavan mukaan pahoinvointia 5-15. ruokavalio koostui muutamasta ruokaaineesta. Olin viikon saikulla kun samaan syssyyn iski kova flunssa.



Vkolla 24 alkoi supistelemaan (nyt kun tiesin miltä supistukset tuntuu) Sinnittelin töissä viikolle 30 asti jolloin lääkäri määräsi saikulle kun paikat olivat pehmenneet ja supistelu piti saada loppumaan.



Täällä on sitten yksi valittaja joka vaan vissiin keksii oireensa.





Vierailija
54/79 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka kolmannes saattaa olla se kamalin!



Mikä ihme sua vaivaa? Osta järki, saat vitosella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/79 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi te täällä valitatte? Miksi ette sano näille, oi, niin rasittaville raskautuneille, että pää kiinni jos ette jaksa kuunnella? Tai poistutte paikalta..

Yksinkertaista..

Ja minun on taas vaikeaa ymmärtää, miten joillain voi olla helpot raskaudet, menee kun itestään ja siihen vielä helppo synnytys päälle, kuin kananmunan pyöräytys..

Vierailija
56/79 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä takana 3 raskautta, joista vain yksi ollut todella helppo. Helpon raskausajan vietinkin kotona hoitaen vain kotia ja esikoistamme. Ensimmäinen raskauskin oli suhteellisen helppo, alun pahoinvoinnin jälkeen oli vain lieviä selkävaivoja. Näistä en ollut saikulla.



Kolmas raskaus olikin sitten helvetillinen alusta loppuun asti. Alkupahoinvointi äityi jatkuvaan oksenteluun. Yritin sinnikkäästi käydä töissä. Tein haavahoitoja ja kärvistelin tupakansavussa asiakkaiden kotona, haistelin erilaisia eritteitä ja oksensin. Se oli niin kamalaa, etten enää tiedä pystynkö tuota työtä tekemään ikinä. Vauvan synnyttyäkin olen nähnyt unia, joissa hoidan haavaa josta kudosnesteet valuvat, jopa unessa haistan sen hajun ja herään huonovointisena. YÖK!



Lopulta sairastuin pahaan keuhkoputkentulehdukseen ja poskiontelontulehdukseen. Lääkäri sanoi heti, että minusta näkee, että nyt on pitemmän sairasloman paikka ja uskoi, että sairastumiseni on kehon tapa varoittaa minua tulevasta uupumisesta. Lepäsin kotona muutaman viikon, olin lähes toimintakyvytön. Vaihdoin työpaikkaa, jossa pystyin käymään pahoinvoinnista huolimatta. Tämän jälkeen olikin raskauden ainut hyvä hetki.



Pian alkoi närästys ja selkäkivut (vauva kiinni selkärangassa). Työ oli edelleen fyysistä, mutta pärjäsin jotenkuten. Sitten alkoi henkinen puoli pettää, kun kuvioon astui laihtuminen ja ongelmat kilpirauhasen kanssa. Huoli vauvasta oli kova, mutta töitä tehtiin hampaat irvessä, ettei tulisi samanlaisia kommentteja kuin kaltaisiltasi ihmisiltä.



Sitten tulikin vuoroon 2 kuukauden kestokipu kylkeen, joka helpotti aluksi makuultaan, myöhemmin ei ollenkaan. En nukkunut ja kipu oli karmivaa. Synnytyskivut kaikessa karmeudessaan olivat vain helpotus koko helvetillisen raskauden päätteeksi. Kylkikivut tosin jatkuivat vielä jopa synnytyksen jälkeen pari viikkoa. Nyt vauva 3 kk ja yöheräämiset sekä koliikkihuudot on kestetty hyvin, kun muistelee tuota tuskaista odotustaivalta..



Mutta siis marttyyriin lailla tein töitä ja kärsin koko helvetin raskauden, lukuunottamatta sitä 3 viikon saikkua. Tähän valitukseen en edes vielä suonikohjuja, liitoskipuja, peräpukamia jne.. liittänyt, ne kun vielä kestin mallikkaasti. Mutta olo oli joo kuin kipeällä norsulla.

Vierailija
57/79 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko ap, etten minäkin mieluummin olisi "elämäni kunnossa", kävisi töissä, juoksisi pururadalla, reissaisi etelässä, kävisi uimassa ja jumpassa, nauttisi seksistä... Toivottavasti et kuvittele, että on oikeasti herkkua maata sängyn pohjalla ja yrittää saada kipeitä supistuksia loppumaan, pidätellen itkua ja peläten, jaksaako vauva pysyä kyydissä riittävän pitkään? En kyllä tiedä miksi edes vaivaudun vastaamaan näin typerään provoon. t. huolestunut, ennenaikaisista supistuksta kärsivä äiti, vasta 19. viikolla.

Ja muutama onkin vastannut kysymykseeni, minkalaisia vaivoja heilla on ollut, koska oikeasti ihmettelen mita kaikkea voi aikaisilla viikoilla jo olla. Itse olen kokenut keskenmenon rv 10, etta en nyt ihan untuvikko ole vaan realistinen.

Ja tietenkin aaripaita voi olla, mutten nyt kuitenkaan tarkoittanut ihan etelaan reissaamsita ja juoksulenkkeja! Lahikauppaan kavelya ja normaalia toissa kaymista minusta voi harrastaa jos ja kun siihen kykenee...

Voimia ja onnea sinulle raskauteesi. Toivon etta sujuu hyvin.

ap

eli ihan oikeasti olet noin typerä? Että kun sinulla ei ole ollut vaivoja/kipuja niin sitten et ymmärrä että niitä muilla voi olla. Ihan uskomatonta.

Ihmiset on erilaisia, ihan sama jos joku kysyisi sinulta että miksi sinä olet ylipainoinen "en ymmärrä miksi joku on ylipainoinen kun minä en ole, vaikka kuinka syön niin en silti liho" -ymmärrätkö.

Joillain voi esim alkuraskaudesta olla niin paha pahoinvointi, että joutuu tiputukseen sairaalaan (onko sellainen mielestäsi "valittajamamma"

Tai jollai voi olla etinen istukka, joka vuotaa koko raskausajan ja sen vuoksi on oltava kotona tai pahimmassa tapauksessa sairaalassa makaamassa levossa.

Tai ennenaikaisia supistuksia, sellaisia jotka avaavat kohdun suun viikolla esim jo viikolla 18 (onko sellainen valittajamamma joka makaa täyslevossa supistusten vuoksi, valittaja koska sinun mielestäsi pitää olla töissä, olethan itsekin saanut keskenmenon -kiillottiko se jotenkin kruunuasi?)

kipuja/vaivoja voi olla ihan millaisia vain, eikä kukaan ole sinulle tai kenellekään muullekkan tilivelvollinen.

V***tuttaa niin suunnattomasti sinunlaisesi itseään täynnä olevat idiootit "kun minulla ei ole mitään ollut niin en ymmärrä miten jollain muulla voi olla"

Vierailija
58/79 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap rakas, se että on luotu olemaan raskaana ei välttämättä tarkoita sitä, että sinun tulisi silti laittaa geenejäsi levitykseen... Tuolla ÄOllä olisi koko yhteiskunnan edun mukaista olla lisääntymättä.



Jos en itse olisi jäänyt sairauslomalle raskauksissani, (kyllä molemmissa saikulla, olen huono huono huono ihminen, ja kyllä en hän ole oikeesti edes äiti kun en ole synnyttänyt, sektioita kun ei lasketa synnyttämiseksi) tarkoittaisi sitä, että valtiomme olisi kaksi veronmaksajaa köyhempi. Mielestäni olin todella järkevä jäädessäni sairauslomalle, kun omat elintoimintoni alkoivat heikkenemään.



Näinhän se on, nainen on peto naiselle.

Vierailija
59/79 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oksenna kaikki pihalle aamusta iltaan (vesikin) 6 viikon ajan ja katsotaan miten pitkälle itse jaksat :D mut vietiin lopulta makuuasennossa sairaalaan tippaan! Sit kun se helpottaa niin kärsi vakavasta migreenistä ja pahoista lonkkakivuista. Nuku vkolta 20 lähtien max4h yössä ja senkin pätkissä :D Katsotaan sitten kuka ruikuttaa! No oikeesti ihmettelen vähän itseänikin kun jaksvan vaivautua kommentoimaan tällaisiin lapsellisiin provoihin...

Vierailija
60/79 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni olin todella järkevä jäädessäni sairauslomalle, kun omat elintoimintoni alkoivat heikkenemään. Näinhän se on, nainen on peto naiselle.

Olen monta kertaa sanonut etta en vahattelekaan niita joilla on todellisia vaivoja!! HALOO

Olihan mullakin alkuraskauksissa pahoinvointia, paansarkya jne muten nyt edes laske niita vaivoiksi. Ekassa rv7-12 ja tokassa rv7-16! Silti en ole ollut poissa toista paivaakaan ja olen tuurannut niita jotka ovat juuri testanneet positiivisen, noin karjistetysti!

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan