SUURperhekuumeilijoiden tammikuu 2009 :)
Oikein hyvää uutta vuotta kaikille! Tästä se alkaa, meidän tämän vuoden ensimmäinen pino! :)
Mun vauvakuume yltyi eilen ihan hurjasti kun näin kaupassa jopa kaksi tuttua isoine masuineen. Kateushan siinä iski! ;) Ja arvatkaas, menkatkin alkoivat heti uuden vuoden "kunniaksi"! Ensimmäiset piiiiiitkään aikaan. Nythän kaikki ois taas mahdollista! ;)
Lisää paremmalla ajalla. Nyt pienet nukkumaan ja illaksi pulkkamäkeen koko pesueella!
Omppis kera viiden lapsen ja unelman :)
Kommentit (133)
Vaikkakin keli on kaikkea muuta kuin mukava, ainakin täällä meillä päin on oikea pääkallokeli!! Eipä paljon mieli oo tehnyt tuonne märkään, loskaan ja liukkaaseen tänään ulkoilemaan.
Yö meni ihan plörinälksi. Vatsa oli tosi kipeä, ihan kippurassa piti nukkua ja kun se hellitti omalta osalta alkoi tuo pikkumiehen vatsanväänteet. Molemmat nukuttiin tosi huonosti. No, nukyuin sitten päiväunet kanssa ja 5-vuotias tuijotti sen aikaa dvd:tä. Harrastusrumbat alkoivat täysillä myös eilen ja kuskaamista taas piisaa. Just vein tytön kässäkouluun ja kun hänet haetaan vien samalaa 5-vuotiaan omaan jumppaansa....mies ilmoitti että on ylitöissä tänään joten ei apuja siltäkään suunnalta...Lisäksi huomaa että hänellä alkoi taas tuo opiskelu joulutauon jälkeen; stressi tuntuu kiukuttavan kuin pikkulasta....
Mutta täytyy kai mennä suunnittelemaan ruoka-asioita-jossain vaiheessa kai pitäis ehtiä syödäkin.
tanni
Waimo72 ja iältäni olen B-) 36v. Perheeseeni kuuluvat isin lisäksi 10v tyttö, 8v poika, 3v tyttö ja 1v5kk tyttö
Uudesta vaavista olen haaveillut jo pitkään... ja meille oli tulossa vielä viime kuussa vaavi,mutta se olikin tuulimuna :( Lääkkeellisessä tyhjennyksessä olin joulun alla ja nyt on kovasti yritystä uudesta.
Nyt ootellaan onko tärpännyt vaiko menkat tulossa :x
Waimo72 kera Touhulan perheen
Pitkästä aikaa ehdin minäkin kirjoitella. Kiva, kun on näin aktiivinen tämä lista! :) Ihana lukea muiden vauvasta haaveilijoiden ajatuksia! Ainakin tanni oli jo saanut miehenkin lämpenemään vauva asialle! Paljon onnea! Se kun ei aina välttämti ole niin helppo tehtävä..
Minä täällä olen haaveillut, kuinka ihana olisi, jos olisi taas vauva masussa! Saisi kasvavaa masua silitellä ja seurata sen kasvamista, tunnustella vauvan potkuja ja hikkoja. Voi kun se olisi niin mukavaa! Saankohan enää sitä milloinkaan kokea!? Muistot synnytyksistäkin ovat niin hyviä ja ainutlaatuisia. Se hetki, kun vauva on syntynyt, kipu on poissa, ja katsellaan vauvan kanssa toisia, on jotain niin suurta! Se pieni ihminen valtaa ensi hetkestä täysin äitin ja isin sydämen. Ne on niin ihmeellisiä asioita ja tunnen olevani etuoikeutettu, kun olen sen saanut jo niin monta kertaa kokea! Onko jo silkkaa ahneutta toivoa saavansa sen vielä kokea?
Mutta nyt on taas lopetettava. Lähden nukkumaan ja näkemään unta vauvoista.
Heippistärallaa vaan....katselin nopeasti viestijonon läpi, lueskelen ne kohta rauhassa kun saan "iisakit" nukkumaan, elikkäs poitsut....ihana nähdä että porukka kirjottelee....
Sinuville nopea vastaus että suht helpolla oon aiemmin raskautunu....kaksoset sai alkunsa pikku "vahingosta" mutta olivat silti kovin tervetulleita :) Nyt meillä on "enään" yksi poika sairaana...nuhaa ja flunssaa mutta eiköhän se tästä...
Palaan kohta, kun olen lukenut kaikki viestit
Ja tervetuloa mukaan! :)
TouhuToukka kyseli matkustelusta ison perheen kanssa. Me ei olla reissattu ulkomailla, mutta kotimaanmatkoja tehdään pari kolme kertaa vuodessa, enimmäkseen kesäaikaan. Yleensä matkustetaan omalla autolla ja yövytään hotellissa tai mökissä. Ja mielellään samassa paikassa useampi yö ettei ole yhtä matkustamista. Huvipuistoja ollaan kierretty kiitettävä määrä ja kovin ovat mieluisia lapsille :) Hotelli-huvipuistopaketit on olleet käteviä! Laivamatkaa olen minäkin miettinyt... :)
Vauvakuume menee mulla vuoristorataa. Tänään taas kova kuume!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Unikuvia!
Omppis
Meillä on oltu sairasrintamalla pidemmän aikaa, en ole ehtinyt tänne kuin nopsasti lukaisemaan. Ja nyt ihmetellään kp 41/32? ja testit negaa... Taisi mennä hormonit sekaisin, kun joutui nukuttaan pienintä vieressä. Oli niin kipeä. Toista kiertoa vasta odottelen imetyksen jälkeen, mutta taisi mennä tosiaan luonto laittamaan omat palikkansa peliin. Muuta en keksi.
Ja taas on mentävä, paremmalla ajalla sitten...
*Kitta75*
meillä siis kuusi poikaa ja joudun kyllä tunnustamaan että haaveeni ovat kovin vaaleanpunaisia. vaikka oisihan seitsemän veljestäkin aika hauska.
Koko tämä kuumehan nosti päätä siitä, että mies kysyi vieläkö tänne yksi vauva mahtuisi. Nyt mennään eteenpäin varmoilla päivillä. ja kun mun kierto on niin epäsäännöllinen niin saa nähdä kuinka käy. Kun en ole tuosta vauvasta kuitenkaan ihan 100 varma, niin "vahinko" olisi loistava juttu. Välillä haluan sitä aivan kauheasti aj välillä mietin onko mitään järkeä.
Tosin ei tänne vauvaa siinä mielessä mahdu, että sitten joutuisi jotkut isoista luopumaan omista huoneista. meillä on kuitenkin vain kuusi amkuuhuonetta ja pienet 2-ja4-v jakavat yhden. Toisaalta kun kysyin 11-vuotiaalta olisiko kiva jos meille tulisi vielä vauva, niin vastaus oli että se olisi siistiä varsinkin jos se on poika. Kun ajtkoin että entä jos joudutte vuotta vanhemman kanssa jakamaan huoneen niin silti se olisi kuulema ihan siistiä.
Monesti vaan mietin tuota että entä jos vauva ei ole terve. meillähän kuopuksella on jo omia erityistarpeita ja useita diagnooseja, mutta hänellä kuitenkin mahdollisuus tuettuna selvitä koulunkäynnistä aikanaan ja saada ammattia jne. Entä jos vauva olisikin loppuelämän hoidettavana.
no suurinosa tietenkin syntyy terveenä, mutta aina voi kaikkea sattua.
Tulipa taas sekavaa viestiä olisiko aika mennä nukkumaan, meilläkin vatsatautia, viime yö meni lakanoita vaihtaessa ja huomenna pitäisi jaksaa mennä töihin. mies jää toipilaiden kanssa kotiin.
Paranemisia Kittan ja Mamman perheeseen! Kurjaa sairastaa. : / Kittalla oudon pitkä kierto, hormoonit varmaan temppuilee. Varmaan jo toivot menkkoja, että alkaisi uuden yrityksen mahdollisuuskin! Peukut pystyyn! Se saatat olla sinä joka ensimmäisenä ilahdutat meitä plussalla!! +
Kävin vaunuilemassa ja tytöt jäivät taas vaunuihin tuutimaan. Tuli ihan mieleen aika kun odotin kuopusta eli viime talvi ja kevät.. Silloin kävin aina toisiksi nuorimman nukuttamassa ja tulin tänne koneelle odotuspalstaa lueskelemaan ja kirjoittelemaan kuulumisia.. :) Jännitti kovasti, että kukas siellä masussa touhuilee. Ja ihana tyttövauvahan se sitten maaliskuussa iloksemme putkahti! :))
Kyllä sulla onkin 5xmamma monta poikaa!! Tiedän yhden tuttavaperheen joille syntyi vasta kahdeksas poika eikä heilläkään ole yhtään tyttöä. Jännä juttu, että se joskus menee niin. Puhaltelen sulle paljon tyttötuuria!!! Ja totta, seitsemän veljestäkin ois erittäin hauska juttu!! :)) Tsemppiä!!
Pakko kai alkaa jo kotitöille... Ei kyllä isommin huvittais..
Missä luuraa Meriutu? :) Entä Pikkukakkonen????? :)
Paranemisia täältäkin kaikille! Kävin tuolla jo esittäytymässä mutta laitetaan tännekki.
ikikuume 27v, tyttöjä 3, poikia 2, ikähaarukka 03-08 eli pieniähän nuo kaikki vielä ovat. Kutosta silti kuumeillaan kovasti ja tulla saa ku on tullakseen. Pienin on tosin vielä imetyksellä mutta menkat on ollu jo varmaan puolisen vuotta eli mahdollisuus tietty raskautumiseen on.
Kumman tautialtista aikaa on tuo viime syksy ja tämä talvi ollut ku tuntuu että jatkuvasti on joku sakista ollu vähä huonossa kunnossa. Flunssaa ja kuumetauteja on ainaki täällä riittäny. Nyt taitaa olla pahimmassa kunnossa ite isäntä ja pari nuorimmaista.
Toivotun vauvan sukupuolesta en osaa sanoa mitään kumpi pitäs olla :) nuorimmainen ku on tyttö niin kai se pitäs toinen tyttö sille kaveriksi saada. Tosin, pojat on täällä ollu huomattavasti helpompihoitosia että sen puoleen se poikaki ois ihana. Onneks tuota ei tarvi ite päättää :) Kumpiki tervetulleita!
Paljonko teillä ikäeroja noissa väleissä?
Itsekin sain 5 ekaa"hyvin nuorena",olin 28 kun viides syntyi(samana vuonna täytin tosin 29v)
Nyt ikää jo yli sen 3-kympin=)
Vauvakuume senkun pahenee,tai ainakin menee ylösalas vuoristorataa!Kun ollaan ylhäällä,ollaan tosi ylhäällä!Etten malttaisi millään odottaa koska saan kaiken sen ihanuuden(ja kauheuden,raskaan loppuraskauden)kokea uudestaan ja taas saada ihmeen syliini!!!Tosinaan taas mietin miten pitäisi nyt nauttia hetkestä ja olla tässä ja nyt,eikä hömppäillä!!!
Tahdon niin kovasti kuitenkin saada sen kerran kokea vielä!!!
+++++ onnea kaikille jo yrittäville!!!!!
Nuo ikäerot on meillä ollu 1v2kk-1,5v väliin kaikki. Nyt (jos ei nyt tästä kierrosta ole tärpännyt) taitaa jo tuo aikahaarukka ylittyä. Nuorin "jo" yli 8kk ja aika usein tässä vaiheessa oon kyllä jo tainnu seuraavaa oottaa :D
Nii ja tuo mies meillä taitaa olla joku ihme tapaus ku sillä on varmaan tosissaan vielä suurempi vauvakuume aina ku mitä itellä (joka kyllä itelläki taas on) että kai meillä lopen tulee joku tusina lapsia olemaan jos kaikki menee hyvin :) Aikaa onneksi vielä on :D
Mites muuten te joilla on kaksoset, onko teillä suvussa ollu kaksosia vai oliko täys yllätys että kaksoset saitte? Meillä suvussa nuita parit on et sikäli ei ois ihme jos nekin vielä joskus saatais. Onhan tämä melkosta rumbaa välillä tätä porukkaa pyörittää mutta muistelen että mulla oli paljo rankempaa sillon ku lapsia oli "vaan" se 1 tai 2, puhumattakaan siitä ku ei vielä lapsia ollut :D :D
Huolitteko mukaan yhden kroonisesta vauvakuumeisen. Pitkään aikaan en olekkaan vauvan sivuilla käynyt. Osa nimimerkeistä on tuttuja kun olen teidän juttuja käynyt lukemassa.
Itse olen 31v kahdeksatta kuumeilen. Edelliset p97, t99, p00, t02, t05, p06, p08 toissa päivänä täytti vuoden. Mies ei niin kovasti kuumeile mutta eiköhän tuo ole ylipuhuttavissa niinkuin aikasemminkin. Nuorimmaisen jälkeen sairastin pahan synnytyksen jälkeisen masennuksen mutta siitä on toivuttu. Nyt olis uusi vauva haaveissa. Heinäkuista vauvaa jo tossa odotin mutta se meni isänpäivän tienoilla kesken. Se raskaus oli ihan ylläri. Olin yhden pillerin unohtanut ottaa. Sitä ennen ei vauvakuumetta juuri ollut mutta sen jälkeen se vauvakuume onkin päivä päivältä vahvistunut. Miehen kun sais mukaan. Tosin pienen pieni mahdollisuus vois olla että oon jo raskaana mutta katsotaan.
puuhis
Kuinka kiva, että taas on uutta porukkaa! Oisko meillä kuumeilijoilla jo pikkuisen kevättäkin rinnassa?? ;)
Oli ihan pakko tulla taas pikkutyttöjen uniaikaan tänne kuikkimaan. Kuume on nimittäin valtava!! Ihan mahanpohjassa asti tuntuu!! Ei tästä selviä kuin vauvalla!! Voi kun jaksais vielä kesän yli vain haaveilla... Sais kuopuksen pikkuisen isommaksi. Hullu toive tämäkin, sillä toisaalta haluaisin niin pitää tuon pikkueukon ihan pienenä kullannuppuna! Eilen taas kyselin miehen mietteitäkin asiaan ja hän heti tuumas, että ei meille vauvoja enää!! Eli siis jyrkästi vastaan!! Mutta ei hätää, näin on ollut ennenkin! Varmaan kolmella viime kerralla! Pehmiteltävissä.. ;)
Huusin huutonetistä paksun pinon 9 kuukautta lehtiä. Älytöntä! Enhän etes ole raskaana. Ties jos koskaan! Mutta kun oli ihan pakko! ;) Ymmärrätte varmaan?
Kerrohan Puuhis millaista on arki ja elämä 7 lapsen kanssa?
Missä Sinuvi? Tanni? Palatkaa linjoille! Ikävä jo on! :))
Omppis
Unohdin sinulle vastata, että mulla on nuo kaksospojat ja kyllä vain, suvusta löytyy kaksosia. Serkkutytölläni on myös kaksoset, mutta taas meidän kummankaan vanhemmilla ei ole. Kauempaa suvusta löytyy sellainenkin perhe, jossa on kahdet kaksoset. Vaikka näitä monikkoperheitä suvusta löytyy, en olisi osannut aavistaa meille kaksosia. Mukava yllärihän se oli ja nyt pojat (kohta 11.v) ovat mitä mainioimmat kaverit. Tosin riidoiltakaan ei vältytä.. ;) On ollut jännä mennä ultraan muillakin kerroilla ja jännätä josko ois toiset kaksoset tulossa..! :))
Ja kaikille uusille tervetuloa!! Teitähän olikin monta, kiva!!
5Xmamalla on ihana veljessarja, mutta olisihan se tyttö ihana. Minulla sentään on vain 4 lasta joista 3 poikia ja siltikin haaveilen vielä siitä pikku prinsessasta. Josko tää viides jonka ehkä ja toivottavasti joskus saisi käsivarsilleen, oisi tytöntyllerö. Minä kun en enää sitä kuudetta varmasti voi kuin haaveilla kun noita sektiuoita on takana jo mielin määrin....
Kitta 75, joko hormonit toimii, joko on menkat alkaneet. Inhottavaa tuo odottelu!!
Ikukuumeellakin on ihana katras!!
Omppis, ymmärrän kyllä lehtien hamstrauksen, pakkohan noita on välillä lueskella ja näin vähän taltuttaa ja /tai lisätä kuumetta!!
Mutta mutta...minullakin alkoivat tiiviistä imetyksestä huolimatta kuukautiset!! Eli vaikka vain ja ainoastaan imetän ja poika saa vain pelkkää rintamaitoa niin niin ne alkoivat ja sehän saa taas meikäläisen ihan sekopäisen hysteerisen hömelöksi kun tiedän että uusi ihmisen alku on taas pikku askelta lähempänä. Mies jaksaa joka päivä sanoa meikäläistä ihan hulluksi haaveineni, mutta luvan on siis antanut. Tosin tiijän että toivoo ettei ihan heti tärppäisi. NO ei varmaan tärppääkään, yhtä poikkeusta lukuunottamatta on raskautta ootettu aina yli puoli vuotta ja joskus jopa vuosi. Mutta tiedätte varmaan sen hykerryttävän kutkuttavan tunteen vatsanpohjassa että josko nyt....
Kiva kun tuli pikkuisen lunta ja on pikku pakkanen. Oikein mukava ulkoilusää. Meillä sairastettiinkin viikonloppuna. 5-vuotias oli kovassa kuumeessa.Nyt kuume on kadonnut mutta jäljelle jäi kamala nuha ja räkätauti. Ekaluokkalainenkin pärskii ja oon kieltänyt lähestymästä pienimmäistä ettei nyt ehdoin tahdoin tartuttaisi.
Vanhimmainen (4-luokkalainen) tuli eilen kotiin koulusta kuin myrskyun merkki; oli saanut ympän läksykuulustelusta VAIN ysin ja lisäksi opettaja oli kertonut odottavansa vauvaa ja jäävänsä huhtikuussa äitiyslomalle. Ja sehän oli sitten pojasta kamalaa...
Mutta nyt meikäläistä huudellaan, täytyy mennä.
Tanni ja 5.haave
Kiitos omppis huhuilusta;) oon ollu jotenkin saamaton - lukenut olen viestejä, mutta kirjoittaminen on jäänyt.
Täällä kaikki ennallaan, menkkoi odotellaan:)
Tannille onnittelut menkoista - niin se haave lähestyy:)
Tervetuloa uudet mukaan - kiva kun tekstiä tulee monelta taholta.
Luin noita kelan juttuja tässä yks päivä, siinä oli lapsilisien summat kustakin lapsesta. No - miehelle luin ääneen mitä maksetaan ekasta, mitä tokasta, kolmannesta ja neljännestä. Sitten lisäsin siihen että ja viidennestä maksetaan sitten 172€ (sitä viidennettä kun haaveilen) niin siihen mies naurahti että NO SITTEN! Toivoisin niin että raskautuisin huomaamattani, ennen menkkojen alkua.. imetys minulla on tällähetkellä osittaista, korvike on tullut äidinmaidon rinnalle, joten ne menkat on ehkä lähellä.. kun nuo yöimetykset harvenee..
omppis tiedän tasan tarkkaan tuon kuumeen.. joka päivä tavalla tai toisella mieli ja ajatus pyörii tuon asian ympärillä.. Mutta on niin ihanaa kun on tuo 5kk vauva jota nuuhkutella, tuoksuu vielä vauvalle sekin.
No, nyt taidan kömpiä nukkumaan isännän viereen..
palataan linjoille,
sinuvix4
Taidan minäkin ilmoittautua mukaan kasvavaan joukkoon :) Lueskellut olen tässä mutta en sitten vielä ole kirjoittanut kun olen sellainen välillä vauvakuumeinen ja välillä, että ei sittenkään.. Ainakaan aivan heti. Eli meillähän on kolme lasta entuudestaan ja haaveissa joskus se neljäskin. Lapset on -00 ja -06 tytöt ja -08 poika. Eli kuume on välillä ihan älytön ja välillä vähän laskusuunnassa. Nyt on aika mennyt onneksi häitä suunnitellessa jotka kyllä on jo viikon päästä! Sitten pitääkin ruveta suunnittelemaan kahden nuorimman synttäreitä mitkä on melkein samaan aikaan. Päivä eroa niin on sitten tuplasynttärit :)
Mutta nyt aamupalan laittoon!
Vimpula_
No nii, ei sitte vielä ollu meille uutta pientä tulossa :( Menkat alko X-( Oisin kyllä jo uutta pientä halunnu oottaa mutta eipä vielä sitä meille annettu.. Onneksi on meillä silti tämä ihana 8kk vauva :) Vauvakuume ku vaan on taas jo niin kova :( Pitää yrittää johonki muuhun välillä ajatus suunnata nii jospa se sitten jossain vaiheessa tuo kuudeskin pieni meille annettaisiin :) nyt viemään vauva potalle.. ähisee siihen malliin :)
Odottavan aika on pitkä! Mutta ehkä ja toivon mukaan raskaudut jo seuraavasta kierrosta! Ja nuuskuttelet nyt oikein antaumuksella kuopusta siellä. Näin minäkin teen. Nautin 10 kuukauden ikäisestäni täysillä! :) Tuoksuuhan se vielä vauvalle! Ja onkin vauva! Vaikkakin hirveä kiire on jo pystyyn nousta ja liikkeelle lähteä. Ihan mahdoton! ;)
Tervetuloa Vimpulalle! Tuttua tuo on-off kuumeilukin. Liity ihmeessä joukkoon kirjavaan! :)
Onnea tannille menkoista! Hieno juttu, siitä se lähtee! Oletkohan se SINÄ joka sen ensimmäisen plussan tuotkin pinoon!!? :)
Sinuvin tilanne kuulostaa kans hyvältä, mieshän on jo ihan kypsää kauraa! :)
Minähän juttelin siitä jouluvauvahaaveesta... Nyt olen kallistumassa kuitenkin kesävauvan puoleen.. Oishan se helpompaa ja oishan se kesä lähempänäkin.. Kesäkuu 2010 ois oikein ihanteellinen! Sitten oiskin vauvat maaliskuulle, huhtikuulle, toukokuulle kaksi, kesäkuulle ja heinäkuulle! Mitä synttäreitten määrää! ;))) Mutta nämä siis vain ajatuksia... Eihän sitä ikinä tiedä mitä tuleman pitää. "Vahingoista" on juteltu täälläkin jonkin verran ja moni sitä jopa toivoo. Muistan kun tätä kuopusta kuumeilin eikä mies ollut vielä kovin lämmennyt ajatukselle, kävi se klassinen vahinko kesäloman tiimellyksessä. Ja ihana vahinko olikin!!!!!!!!!!! Täällä olin kanssakuumeilijoille kirjoitellut ettei me vielä aleta yrittämään ja sitten sainkin kertoa, että hups, minäpä olenkin jo raskaana! Ja siirtyä monen teistä kans odottajiin! :) Oispa kiva olla siellä puolen tälläkin kertaa yhdessä!
Nyt alas pilvilinnoista ja kotitöihin!
Omppis viiden äippä (ehkä joskus kuuden) :)
Omppis tässä vielä koneella roikkuu ja muistuttelen, että laittakaa uudet ja uusvanhat tietoja esittelypinoonkin! :) Oli tippunut jo toiselle sivulle, sieltä löytyy! :)
Hyviä öitä! Vaaleanpunaisia ja vaaleansinisiä! :)