SUURperhekuumeilijoiden tammikuu 2009 :)
Oikein hyvää uutta vuotta kaikille! Tästä se alkaa, meidän tämän vuoden ensimmäinen pino! :)
Mun vauvakuume yltyi eilen ihan hurjasti kun näin kaupassa jopa kaksi tuttua isoine masuineen. Kateushan siinä iski! ;) Ja arvatkaas, menkatkin alkoivat heti uuden vuoden "kunniaksi"! Ensimmäiset piiiiiitkään aikaan. Nythän kaikki ois taas mahdollista! ;)
Lisää paremmalla ajalla. Nyt pienet nukkumaan ja illaksi pulkkamäkeen koko pesueella!
Omppis kera viiden lapsen ja unelman :)
Kommentit (133)
Täältä oksennustaudin keskeltä kirjoittelen...eli lapsukaiset ovat vuorotellen mahataudissa,,,,yksi vielä sairastamatta ja sitten tietysti minä :(...toivottavasti en sairastu....porukan hoito kun vaatis täyden "työtehon" :D
Meillä häät siis kesällä, mutta kun ei millään malttais odottaa kesään tämän vauva-asian kanssa :D...nooh, aikamoista "uhkapeliä" ollaan pelattukin makkarin puolella :D elikkäs jos nyt "vahinko" kävisi niin ei haittaisi ollenkaan-päinvastoin!
Onhan nuo pojat aivan ihania....mutta kyllä se vaan tuntuis ihanalta saada oma tytär....vinkkejä tytön tekoon ? ;) :D
Terkkuja kaikille ja kiva että otitte porukkaan mukaan :)
tervetuloa joukkoon hannaleena ja kaksosVeet!
En ole moneen päivään kirjoitellut - joten yritän nyt purkaa sumaa:)
Mies lähti kaksivuotiaan kanssa ulkohommiin ja kuopus nukkuu vaunuissaan, joten pikaisesti tässä pyörähdän, ennen ruokaa.
Hannaleena, minä aloittelin myös täällä suurperhekuumeilijoissa kolmen lapsen kanssa, nyt on neljä, ja kuumeilen viidettä.. näin se menee..jos sais vain sen miehen mukaan, mutta kaikki ajallaan. Odotellaan vaikka niitä menkkoja alkavaksi :) imettelen vielä pojua, 5kk. viime yö taas meni piiitkällä syöttövälillä, että jos tätä tahtia jatkuu, nehän voi vaikka alkaakin...joskus!
Kaksosveet, ihanaa teillä on häät tulossa! Minkä ikäisiä teidän poijjaat on?Tai mainitsit kyllä että kaksoset on 4v, mutta muut? Onko kaksospojat nuorinpia?
Mulla (meillä:)) on kaksi esi?murkkuikäistä tyttöä 11ja 13, sekä 2ja5kk pojat.
Totta tuo sun pohdiskelusi, että tämähän on vain elämää, ja järjestelykysymyksiä ja valintoja...
Välillä rankempaa, mutta sitäkin antoisempaa. Välillä rintaa pakottaa, kun on niin onnellinen siitä mitä on!
Nyt katon loput viestit, ja lisäilen tekstiä...
sinuvix4
On pakko tulla tänne kertomaan että nyt on maailmankirjat sekaisin!!
Meillähän mies on sanonut että oon ihan pähkähullu kun haaveilen viidennestä ja varsinkin kun meillä on vielä tuo vauva. Haluaisin siis tälle neloselle kaverin, ettei nyt ihan yksinäiseksi jäisi...mies on kysellyt miksi...ja ettei meillä oo varaa ja miten sitten muka kummiasiat kun tälle neljännellekin oli niin vaikeaa löytää- ja mihin "mahtuisi" (kun siis kaikille ei oo omia huoneita... Miä oon kaikkiin keksinyt aina selitystä ja asiasta on siis silloin tällöin keskusteltu.
Eilen luin tullutta Suuri Käsityökerho-lehteä ja siinä oli ihania varsinkin tyttövauvojen neuleita. Näytin ukolle ja sanoin että eikö oiskin ihania, että jos meillä olisi tyttövauva niin neuloisin näitä ihan onnessani sille. Mies sanoi; no kai meidän on sulle sitten se tyttövauva vielä tehtävä! Melkein putosin tulilta ja kysyin että onko tosissaan. Sanoi että joo, mutta jos siitäkin tulee poika niin en saa pettyä...ja että hän haluaa hommata ajan kanssa uuden tietokoneen ja uuden tv:n (no nehän on myös minun etu, miksei). Näytin varmaan niin hölmölle ja mies sanoikin, että "kyllähän siitä sitten saa kuulla kommenttia ettei meidän oo tarkotus tätä maapalloa täyttää, mutta olkoon".
Eli positiivista valoa näytetty. En toki varmaan raskaudu aikoihin, mutta kun keskusteltiin lisää niin miestä toki arvelutti minun jaksaminen ja se että onhan viides sektio ja tää raskauskin jo jonkinlainen riski vaikka lääkäri luvan antoikin. Ja sanoi että jos raskaus alkaa ja se meniskin kesken (niin kuin tapahtui nelosta yritettäessä), niin se on taas niin rankkaa. Mutta päätettiin ettei tässä välissä mitään ehkäisyjä käytetä, toki tää täysimetys toimii tehokkaana ehkäisynä ainakin vielä jonkin aikaa, eikä meidän petielämä nyt vielä ihan hurjan aktiivista ole ollut synnytksen jälkeen.
Hassua miten ajatuskin siitä että meillä voisi olla viedä viides mukelo, saa mielen näin onnesta sekaisin!!
Täällä Etelä-Savossa lunta on tullut oikeen urakalla yöllä. Kävin aamulla vähän pökkäämässä pihalta lunta mutta poitsu heräsi ja jäi vähän kesken. Yöunet jäi jostain syystä risaisiksi joten nukuin äsken puolen tunnin tirsat ja vauvelikin poikkeukserllisesti aamupäiväunet sisällä , nukkuu siis vieläkin. No, täytyy iltapäivällä mennä pihalle; 5-vuotiaskaan ei yksin siellä oikein viihtynyt -jos vaikka saisi houkuteltua ekaluokkalisen tälle pihalle leikkiin kaveriksi kun parin tunnin päästä tulee koulusta.
Mukavaa viikonloppua kaikille!!
Tanni
Tosi hienoa, että sinäkin taas liityt seuraan! Tokihan se viideskin villahousu pitää taloon saada! :)
Meriutu kirjoitteli, että vauvasuunnitelma lykkääntyy ainakin vuoden päähän. Monella meistähän on haave vasta sinne. Älä siis jätä meitä vaan haaveillaan nyt kaikessa rauhassa ja siirrytään taas yhdessä odottajiin! ;)
Täällä yökyöpelinä kukun.. Menin jo pehkuihin, mutta en millään saanut unta.. Aamulla tietenkin väsyttää ihan kauheasti. On vaan ollut niin hyvä päivä, että kelaan juttuja vieläkin. Kuten olen kertonut, kotihoidontuki alkoi juuri ja olen surrut tulojen putoamista. Nyt tein päätöksen alkaa myydä ja esitellä kivaa lastenvaatemallistoa ja olen innoissani! Jospa saisin siitä mukavan harrastuksen ja vieläpä lisätienestiä! :) Ja tokihan vaatetta tarvin omalle viisikollenikin.
Jospa tässä yrittäisin unta uudelleen. Öitä!
Omppis
No niin.. josko nyt ennättäisi jotain kirjoitella.
Tanni - ensiksikin tervetuloa joukkoon!! Ja ihanaa, olen iloinen sun puolestasi, kun ihan yhdessä kuumeilette miehesi kanssa.. Toiveissa elän omalta osaltani tuosta kanssa..
Meriutu - älä pliis jätä meitä, ihan niiku omppis kirjoittikin, vauvahaaveitahan me muutkin kannattelemme, ja se raskautuminen voipi olla siellä reilun vuoden päässä itse kullakin (köh - siis jos mies ei oikein pistä kapuloita rattaisiin..)
Ollaan niin kauan oltu samalla kuumeilupalstalla että ikävähän sinua tulisi..
Omppis - tuohan kuulostaa mukavalle lisätienestille tuo lastenvaatteiden myynti - kun niitä itsekukin tarviii - ja se voi toimia todella ihan henkireikänäkin. Muistelen että joskus muinoin oli tällä palstalla aiemminkin puhetta lisätienestin hankkimisesta lastenvaatteita myymällä... oliko niin että sinä juuri suunnittelit sitä?
Me oltiin illalla sukulaisvierailulla - siell oli valtavasti vieraita, tai siis sukua, ja kyllä oli kaikenkaikkiaan oikein mukavaa ja virkistävää nähdä niin nuoria kuin vanhojakin. Ja tuollaisia 0-3vuotiaita oli vajaa kymmenen..että vipinää riitti.
Mutta kaksivuotias uneksi sitten tosi levottomana yön, tuntuu että itsellä on pää ihan sahajauhoa, kun ei oikein saanu nukuttua hyvin.
No, kuopus heräilee.. palailen toivottavasti pian. (Meidän murkut on vallanneet koneen, joten mamma ei enää tahdo päästä tänne, kun pitää äidillä näyttää esimerkkiä ettei notkuttais koneella..)
sinuvix4
...kyselit jossai vaiheessa tuosta pärjäämisestä, tulojen osalta.
-nyt kun olen äitiyslomalla, tulot on hyvät, mutta tuo kodinhoitotuki on pieni:(
-taas jos laskee käänteisesti, että töiden alkaessa on vietävä muksut hoitoon, ja hoitomaksut on tuloihin sidottu, on melkeimpä niin että minun työtuloni menee hoitomaksuihin. Eli aion jatkaa hoitovapaalla, kun sen aika on.
Meidän murkku todella ei päästä helpolla - ja toinen tulee perästä -- tästä johtuen ja yksinomaan tästä syystä, että pojat on tällä hetkellä pieniä ja ovat 'helppoja', haluaisin lisää poikia meidän perheeseen. heh heh - eikö ole hyvät perustelut seur vauvan sukupuolelle...
heippa taasen!
sinuvi
Eihän sitä tiedä vaikka vauvahaaveet taas voimistuisivat heti töihin mentyä ;).
Omppis, mä olen myynyt koko syksyn yksiä mageita lastevaatteita :D
Ja jatkan keväälläkin.... Tosi kivaa puuhaa ja kyllä siitä pientä taskurahaa saa!
Omille tosin on tullut ostettua vähän liiankin kanssa.
Tsemppiä harrastukseesi, ei varmasti ollut huono päätös.
-Meriutu
Hyvä meriutu - pitäähän sun nyt meidän ilonamme olla :)
Minkä ikäisille lapsille sun myymät (ja omppiksen) lastenvaatteet on? eli siis suurimmat koot?
Olen ollut muutamilla me&I- kutsuilla, ja ne kyllä on ihania vaatteita.. jos teitin myymät sattuu niitä olemaan:)
Hei, tannilla oli loistavia uutisia, ja kun piti heti tulla kertoon mun ja miehen välinen keskustelunpätkä, kun tulin niin iloiseksi.
Iloiteltiin tuossa miehen kanssa...hmm.. ja sanoin miehelle että etkö tiedä että tälläisestä voi saada pienet vauvat alkunsa.. no, mies vaan totesi että jos niin on, niin se on varmaan niin tarkoitettu. Ettei nyt kuulu meidän suunnitelmiin, että meillä on kasvattamista ja työn sarkaa näissä 4 lapsessa, mutta sinä et taitais murehtia sitä, jos 5. sattus alkunsa saamaan..se mulle totesi. Hymyilevin kasvoin näitä jutteli.. No, minähän en ole oikein helpolla raskautunut eli siihen mies varmaan laskee..mutta mistä sitä tietää, kun vauva on yösyöntinsä välillä hyvinkin vähiin jättänyt, että milloin menkat alkaa. Ei siis voi sanoa meillä yritystä asian tiimoilta olevan, mutta että jos vauva yllättäen ilmoittaisi nyt tulostaan, se olisi tervetullut. Hmm. nyt sitten tässä pohdin, että pitäisikö mieheltä salata jos menkat alkaisi....ei kuulosta ihan reilulta sekään. Eli täytyy toivoa ihmeellistä ylläriä...
Tänään olen taas nauttinut upeasta päivästä, järvellä hiihtämällä. Ihana olotila.
Kuopus nukkuu vielä iltauniaan vaunuissa, pitäis varmaan kohta herätellä, että yöunet ei menis kauheen myöhään.
tälläisin tuumin, sinuvi
Nyt taitaa meidän vatsatauti nujertua, vihdoin....tosin saas ny nähdä...aika pitkäkestoinen tauti näyttäs olevan. Tosin nyt vanhimmalla on kova kuume...että meneeköhän jo toisen taudin piikkiin :(
testasin negatiivisen raskaustestin eilen, ja tänäänhän nuo punaiset päivät sitten alkoivatkin jo. Ehkä ihan hyvä niin...kun se ajatus on ollut kuitenkin että vietettäis ensin ne häät....mutta pieni pettymyksen tunne käväs kyllä mielessä...
Sinuvi,meillä siis kaksoset 4v ja esikoispoika 6v..
Meillä kyllä tää vauvakuume on pahasti noususuuntainen....ja nyt kun asiasta ollaan yhdessä "päätetty" niin tuntuu ettei millään jaksais odottaa kesään....
Ihana kuulla että tannin mies näytti vihreää valoa :)
Kiva että vatsatauti on takana, se on tosi kurja sairastettava..
Toivottavasti kuumekin hellittäisi. Me ollaan oltu harvinaisen terveinä..mitä nyt miehellä yskää, ehkä kuukauden pian..Ja joulukuussa oli kuumetta kyllä yhdellä sun toisella. Mutta tälläerää kukaan ei täällä sairasta. Saa koputtaa kyllä puuta että näin jatkuisi.
Harmi tuo nega testissä. Tai miten sen nyt ottaa.. häiden kannalta.
Toisillahan tuo raskautuminen on helppoa, ja heti kun luvan antaa - onkin pian raskaana, kun taas toiset saa yrittää hyvinkin kauan ennen kuin tärppää. Miten sulla on ollut aiemmin - onko heti tärpännyt? Jollei - ei kai siitä haittaa sitten olis, jos vähän jo aloittelis yritystä... Onko häät kesä - heinä - elokuussa? Jos vaikka olisit raskaana, masu olis silti pienen pieni. No joo, tämä on tälläistä minun pohdintaani.
Nyt lähden kakkosta käyttämään hiihtämässä.
palaillaan linjoille,
sinuvi
Just palasin vaunulenkiltä ja jätin tyttäret pihalle nukkumaan. Olipa täällä mukavia uutisia ja paljon luettavaa! :) tanni ja sinuvi - tehän olette jo melkein puolimatkassa raskaana kun miehet noin kilteiksi heittäytyivät! Mahtavaa!! Jospa me muutkin saatais miehet ylipuhuttua. Annatte meille toivoa!! :)
Mukava kuulla, että meriutukin kauppaa lastenvaatteita! Sittenhän meillä on sama harrastus. MInä odottelen nyt postista malleja ja kuvastoja. Netin kautta olen tutustunut "firmaan" laajemmin. Pelkään kyllä, että minulla kans nälkä kasvaa syödessä ja hankin omille lapsilleni hurjasti vaatetta. Että se niistä lisätuloista.. ;) Oispa tosiaan kiva kuulla mitä merkkiä edustat meriutu! Itse alan esitellä Jonathan lastenvaatteita. :) Tosi kauniita ja laadukkaita, tykkään!
KaksosVeet- sinulle hurjasti malttia ja toisaalta myös tsemppiä raskautumiseen!! Pianhan se kesäkin onneksi on. Ja totta, ei kukaan huomaisi, vaikka masussasi jo häitten aikaan olisi pieni vauvanalku.. :)
Sukupuoliasiaan vielä lisäilen.. Meillähän esikoiset on kaksospojat (keväällä 11.v). He ovat oikein leppoisia kavereita enkä millään jaksa uskoa, että murkkuikäkään mitään mahdotonta taistoa olisi. Tyttö (keväällä 9.v) taas on paljon tulisempi ja voisin olettaa, että hän niitä ovia vielä paiskoo! Ehkä siinä on perää, että pojat on helpompia, ainakin tietyssä iässä. Ja ainakin päästävät äitin helpommalla. Nähtäväksi jää!
Tulee kyllä taas monenlaiset investoinnit JOS kuudes kullanmurukin vielä satuttaisiin saamaan. Koti käy pieneksi.. ja auto.. Tällä hetkellä kaikilla kolmella koululaisella on omat huoneet ja pikkutytöillä yhteinen ja meillä vanhemmilla oma.Yks "ylimääräinen" huone vielä ois, joka toimii lähinnä työhuoneena, mutta se on aika kenkälaatikon kokoinen! ;)
Ois kyllä mahtavaa kokea vielä raskaus... Eilen kaupassa selailin 9 kuukautta lehteä, mutta en sentään tohtinut ostaa, vaikka mieli teki.. :))
Nyt syömään. Hernekeitto on porissut jo aamusta asti liedellä! :)
Omppis
Meillä nää sivut on taas pitkästä aikaa takkuilleet enkä ole päässyt ees lukemaan mutta kun nyt tulin, niin mukava oli avata ja lukea.
Juu, kyllä tää ihan hykerryttävän kummallinern olotila on tää vauvakuume. Itse en ole koskaan raskautunut helposti-paitsi silloin pari vuotta sitten ekasta kierrosta mutta se menikin sitten kesken. AIna on vähintään puoli vuotta mennyt. Esikoista yritettiin aikoinaan vuosi. Siinäkin mielessä turha käyttää aikaa turhaan jahkailuun. Minähän yhä imetän 3kertaa yölläkin ja menkoista ei tietoakaan joten sekin on pikku haitta raskautumiseen. Toisaalta toivoisin alle 2 vuoden ikäeroa ja oisin itsekin vielä alle 40 kun viimisen villahousun saisin.
Muilla oli rauhallisempia poikia...meillä kyllä on hyvin hankala tuo pian 11v. On mm. pari kertaa lähtenyt koulusta kesken koulupäivän kotiin kun hommat ei oo sujuneet toivotulla tavalla. Kun esim. kokeesta ei tullut omasta mielestä tarpeeksi hyvä nro (sai VAIN 9½ enkun kokeesta) niin silloin lähdettiin. Rima on hiukan korkeella tuolla kaverilla. Ja jo ovet paukkuu ja kirjat lentää seiniin. Ja välillä äiti on ihan paska ha idiootti. Kauhulla ootan mitä parin vuoden päästä. Toisaalta kyllä tuolla ekaluokkalaisella tytölläkin tuota temperamenttia tuntuu piisaamaan. 5-vuotias poika kokelee myös äidin sietokyvyn rajoja ja hakee hirveesti aikuisen huomiota uuden tulokkaan syntymisen myötä.
Niin kuin Omppiksella, olisi meilläkin yksi ylimääräinen huone joka on työhuoneena mutta on aika pieni ja toisaalta mies ei siitä niin hevillä luovu. Eli huoneet menisivät jakoon. Yläkerran lastenhuoneet ovat kyllä isoja (3kpl) ja lisäksi iso aula, ja vielä toistaiseksi pienin nukkuu pinnasängyssä meidän makkarissa...meillä vaan vähän hassu ikä-ja sukupuolijakauma huoneiden jakoon; poika pian 11v, tyttö pian 8v, poika 5½v ja poika 3kk.
Mutta nyt täytyy mennä,
Tanni
Omppis - pakko lisätä tuohon aiempaan keskusteluun tuosta tuloista - kodinhoitotuesta ym.. Että mun palkka menis lasten hoitomaksuihin, no ei kokonaan tietenkään, jos täyttä päivää tekisin, mutta jos kevennettyä työviikkoa, niin se olisi yhtä tyhjän kanssa. Enkä kyllä haluisi lapsia viedä pitkäksi päiväksi hoitoon. Että vaikken raskautuisi, niin varmaan nykytilanteen jatkuessa yritän ainakin vielä kolme vuotta olla kotona. Ja kovin toivon raskautta..
Eihän tuo mies uuden vauvan yritykselle vihreää valoa näyttänyt, vaan 'VAHINGOLLE'!
Täytyy omppis sanoa että olen hankkinut Jonathanin vaatteita (ulko) kolmoselle, ja hyviksi olen havainnut. Eli ihan rinta rottingilla voit niitä kyllä myydä! Olisin nytkin hankkinut jonathanin ulkohaalarin, vaan enää ei ollut sopivia kokoja. Joten varmasti on ostajia ko. tuotteille.
Mitä sinä meriutu myyt? kenties samaa merkkiä?
Tuosta huoneiden riittävyydestä, jos perhettä tulisi lisää.. mehän vuosi sitten remontoitiin kotia, ja tehtiin väliseiniä sinne sun tänne...isoa huonetta jaettiin ja lisää tehtiin 2 huonetta. Silti jos uusi vauva tulisi, kaikille ei olisi omaa huonetta. Mutta en näe sitä ongelmana. Nytkin meitä nukkuu samassa huoneessa minä ja mun mies, ja kaksi nuorinta. Varmaan tuo esikoinenkin jossain vaiheessa haluaa muuttaa kotoa pois, kenties jo 3 ja puolen vuoden päästä, jos vaikka lähtis kauemmas peruskoulun jälkeen...hui sentään, esikoinen silloin jo pois kotoa muuttais - kääk! No siis silloinhan vapautuisi hänen huoneensa... Eli eiköhän me tällä tilalla pärjättäis. Autoa taas muutenkin vaihdetaan tietyin aikavälein... eli eiköhän me oltais valmiit uutta tulokasta ottamaan vastaan:) No sen aika sitten näyttää kuinka tässä käy.
Tuosta murkkuikäisen käyttäytymisestä, meillä tämä pian 13v tyttö on tosi ilkeä suustaan. Ja opettaa myös kakkosen olemaan paha suustaan. Nyt sitten ollaan miehen kanssa päätetty keskittyä tähän käyttäytymisongelmaan. Ei toki kiroilla mutta ollaan ilkeitä toisille. Siis kaksi vanhinta. Joka päivä käydään miehen kanssa ja näiden murkkujen kanssa kehityskeskusteluja. Toivottavasti tällä on positiivisia vaikutuksia. Mutta huomaa ettei voi antaa mennä ajatellen, että se menee ohi itsekseen. Sillä ei näytä menevän. Päin vastoin panokset tuntuu kovenevan. Rankkaa, mutta kukaan ei ole sanonutkaan vanhemmuuden olevan kuin leikkiä..Ainakaan aina:)
Muuten, mulla on aika kevyt fiilis, olen hiihtänyt tänään 25km, saunonut itseni pehmeäksi, imettänyt pojan, ja nyt juon viinilasillista. Vauvalle tankkaan pullosta viimeiset maidot ennen yöunta, jotenkin rento olo..
Oikein hyvää alkavaa viikkoa kaikille!!!!
PS: minä varmaan vielä käyn hetken päästä häiriköimässä, kun käyn muut viestit läpi.
--- kirjoitelkaa te uudetkin;) hannaleena ja kisukameli--toivottavasti meni nimimerkit oikein. Mitäs muuten leannalle mahtaa kuulua??
sinuvi jälleen..
..hienoa, jos saisi sen viidennen ennenkuin 40 täyttää
TIedätkö kun luin sun kirjoituksen sun omapäisestä pian 11v - tuntui kuin olisin omasta lapsestani lukenut. Paitsi että meillä ei rima ole korkealla tuossa koulumenestyksessä---
Olen sitä mieltä että lapsi jo pienenä näyttää oman temperamenttinsa, josta voi kattoa vähän millainen murkkuikä esim on tulossa... voimpa olla väärässäkin.
Mutta tuon esikoisen kohdalla on aina ollut kädenvääntö menossa. Ei koskaan auvoista... jo ihan taaperovaiheessa miehelle sanoin ettei kyllä tule päästämään helpolla meitä vanhempia tämä tyttö ja näin on ollut:)
Nyt lähden täältä :) kirjoitelkaa tekin ystävät!!!
sinuvi & kokoajan voimistuva haave - pöhkökö olen???
...että täällä tekin jo pyöritte!!
Ajattelin että olen varmaan ainoa suurperheellinen "vanha tapaus" jolla alkaa vauvakuume aina sen viimeisen tullessa ulos.
Niin kävi nytkin. Meitsi on rutinoitunut lasten tekijä, eikä siihen tarvita kuin vettä vaan ja vileda :-) ja uusi on jo suunnitteilla.
Ei pitäisi sanoa ja ainakaan ääneen ajatella, mutta ajattelempa kuitenkin ja sanon, että ikävä on sellaista pojan vesseliä juu...
Täytyy laittaa työkalupakki sängyn alle kun harjoitellaan. :-) josko auttaisi.
Ihanaa että täällä on vanhoja tuttuja pinossa.
Meillä siis kuusi täynnä ja eipä olisi vahingoksi jos vaikka seitikko tulisi. Tosin, viimosin sen pari kuukautta vanha vasta, tosin pullo ruokinnalla melkein täysin. Kun ei tule maitoa niin ei tule!!!
Ihanaa iltaa siskot.
Riesa ja pien' Ylva
Niin ihanasta talvesta jäi vaan muisto täällä etelässä.=/
Koneelle en ole kerennyt kun ollaan otettu kaikki irti pakkasista,luisteltu.lasketeltu ja ylipäätään ulkoiltu.
Nyt on hyvä tähän istahtaa kun ulkona sataa ja on +5 astetta,harmaata ja synkkää.
Osa lapsista läks koulutielle jo ja yksi tuossa syö aamupuuroaan.Vauva nukkuu.
Ihan leppoisa aamu=)
Teillä on kovasti suunnitelmat saaneet tuulta purjeisiin!Onnea matkaan!
Itse en uskalla vielä alkaa"edes kokoeilulinjalle"=)
Itse myös kuuluun niihin jotka raskaaksi tulevat vaan miehelle hymyilemällä.Kaikki,paitsi kolmas lapsi,saaneet alkunsa yhdestä kerrasta ilman ehkäisyä=)
Ihan tähän samaan syssyyn en haluaisi seuraavaa,vaan nauttia nyt tästä pienestä ja tutustua häneen kunnolla!!
Mutta ehkä vuoden päästä....Kukaan ei pidättele sitten enää=)
Muuten,itse aloitin odottamaan kakkosta,vaikka täysimetin ja kk ei olleet alkaneet ja vauva alta 6kk.Siksikään en uskalla ottaa sitä "riskiä"=)
Koska saadaan eka plussa pinoon????
Mukavaa alkanutta arkiviikkoa kiireisille ystäville,suurperheisille!!!
Leanna ja sen seitsämän sortin sakki
Samma här! Vain muisto kovasta pakkasesta ja vesi räystäästä valuu, vaikka ollaankin pohjoisemmassa ja rajan toisella puolella...
Niinpä niin, Juhla Mokkaa kupissa ja tässä koneella yritän istua ka kirjoittaa vähän. Tuo melkein pari vuotias yrittää varastaa huomiotani kiitettävästi ja toinen tuossa sitterissä, kuusi viikkoinen, ähisee mutta tosin unissaan. :-)
Kolme koiraa talossa, se neljäs on lähtenyt sijoitukseen. Ja noista kolmesta tuo nuorin pentu menee takaisin kasvattajalle, koskapa sillä on todettu napatyrä sekä että koiran luonne ei ole kohdallaan. Siis, kiltti kuin mikä, mutta liian arka eikä syö kunnolla...tod.näköisesti vielä jotakin vikaa virtsarakossa, joten ikävä kyllä, emme halua pitää sellaista koiraa. Kysymys on siis meidän pienistä Toy villakoirista. Hain tuon viimeisen poloisen lentokoneella tukholmasta ja maksoin koirasta melkein sen 1500 euroa. Nyt on uuden haku jo menossa, ja kun kasvattaja on maksanut rahat takaisin niin hopea Toy on tulossa taloon. Tässä huushollissa se on aina joku menossa tai tulossa taloon.
Juupa juu, unelma täälläkin siitä seiskasta jo kytemässä, ja miehen kanssa puhuttu siitä koko ajan. Tai siis minä puhun ja mies sanoo että minä olen kyllä ihan ihme kone, ja että löytyykö tällaisia muualta...ja että mistä kaikki energia löytyy...nooh, sanoo norjalainen...kun on rakkautta talossa paljon niin jaksaa mitä vain. Ja sitten kun on tuollainen musta hevonen vieressä niin kyllähän siinä lempi leiskuu. Pitäisi ottaa kaiketi järki käteen, mutta kun se toivo siitä pikku miehestä on vielä sekä minulla että miehellä. Se viimeinen yritys!!!
Löytyykö täältä monia "kutos" tai "seitikko" perheitä? Miten teillä arki pyörii?
Ristiäiset oli meillä tuolla pikku skorpparille joulun pyhien aikaan. Ja kumma kyllä, löytyihän se vokaalinimi sillä Y-kirjaimella. Meillä kun nämä kersat menevät vokaalijärjestyksessä. Seuraava siis olisi saman kaavan mukaan alkava Ä-kirjaimella, MUTTA luulempa että otetaan käyttöön "vanhat" vokaalit. Ei taida olla monta hyvää nimeä tuolla kirjaimella tiedossa. Ja pojalle kun olisi jo nimi ihan valmiinakin, ettei edes siitä tarvitsisi taistella.
Eipä muuta nyt.
Sumpin juonti jatkuu.
Huomenta vain siskot maanantaille!
Riesa
Tervetuloa myös Riesa! Tuttu on nimimerkkisi :) Kerrohan vielä ovatko edelliset lapsesi tyttöjä vai poikia vaiko kaikki tyttöjä kun poikaa kaipaatte?? :)
Vettä sataa täällä Oulun läänissäkin.. Voi harmin harmi! Jospa pakkanen taas pian oaukkuisi ja sataisi valkeaa lunta! :)
Ensimmäinen plussa olisi kyllä kiva! Kenellehän se aikanaan tulee? KaksosVeet taitaa olla ainoa, jolla yritystä jo jonkin verran pelissä..? Me muut ollaan niin vasta saatu kuopuksemme, että vielä jahkaillaan ja haaveillaan. Tosin sinuvi tai tanni saattaa yllättää! Meillä on kans raskaudet (ensimmäistä lukuunottamatta) käyneet helpolla, ekasta kerrasta. Sen suhteen minäkään en vielä uskalla alkaa kokeilemaan kepillä jäätä..! ;) Harjoitellaan, harjoitellaan.
Ihanaa, huomenna tapaan hyvän ystäväni, myös viiden lapsen äitin. Juttua riittää aina PALJON. Mennään yhdessä syömään ja shoppailemaan. :)
Kiitos sinuvi tsempityksestä uuden harrastukseni suhteen ja kiva, että sinulla on Jonathanin vaatteista niin positiivista kerrottavaa!! :))
Omppis kera viiden ja haaveen (viimeisen)
Meillä on ollut tässä viimeviikkoina ensimmäiset korvatulehdukset ikinä ja nyt niitä olikin viisi peräjälkeen ja yhtäaikaa. Naurattamaan pisti rivi antibiootteja hyllyssä. Tuntuu tuo meidänkin pikkumiehemme jo kovasti isolta vaikka ei vielä kävelekään, mutta onhan se yli vuotias taapero jo, ei ole meillä vauvaa enää. Eikä ole kyllä niitä menkkojakaan. X-(
Kuinka paljon te muut reissaatte ja minkälaisia reissuja olette isolla porukalla tehneet? Meillä on takana vain asuntovaunuilua ja jokunen risteily ja mietin tässä, että onkohan kukaan vaikkapa viiden lapsen kanssa ulkomailla reissanut ja kuinka on riittänyt silmiä ja käsiä matkan aikana? Tokihan tuohon tietysti matkapaikkakin vaikuttaa...
Minullakin on koirakuume, mutta sopivaa pentua ei vain tunnu löytyvän. Nyt näyttääkin siltä, että jään omaani odottamaan vuoden kuluttua syntyväksi, kun tuttavan koira, joka on lähes kaikkea mitä koiralta haluan, pennutetaan. Onhan näitä toki neljä jo tässä ennestään.. :)
Tuota sukupuoliasiaa minäkin pohdiskelin kirjoituksianne luettuani. Minä en osaa sanoa kumpaako toivoisin jos odottamaan alkaisin - talossa on kolme poikaa ja kaksi tyttöä joten melko tasainen sarja löytyy. Pojat ovat olleet vaativampia vauvana ja melkoisia mammanpoikia, tyttöjen kanssa olen taaperovaiheen jälkeen ottanut yhteen säännöllisesti. Vanhinkin on kuitenkin niin nuori vielä (6v) että en osaa sanoa mitenkä isompana menee.
Kysynkin nyt teiltä joilla isompia muksuja jo on, että koetteko jomman kumman sukupuolen helpommaksi ja toisen vaikeammaksi vai onko enemmänkin yksilökysymys? Meillä tuo esikoinen, vaikka kovasti sanasotaa käymmekin välillä, on korvaamaton äidin apulainen kodin pikkuaskareissa ja pienempien perään katsomisessa.