Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**Huhtikuun hanit - Lokakuu**

Kommentit (186)

Vierailija
41/186 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa hauskaa Omppulin äiti, että molemmille kävi samalla tavalla :) Katotaan jos pusketaan samaan aikaan Naisten klinikalla!

Vierailija
42/186 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä uutisia täältäkin suunnalta. :) Käytiin eilen siellä ultrassa ja kaikki oli hyvin, vaikka olinkin niin paljon pelännyt, ettei siellä masussa olisi mitään. :) Siellä se pyöriskeli niin kovasti, et mittoja oli hankala saada. Hih. Oli kyllä niin tunteellinen hetki nähdä meidän pikkunen. Vaavin kokokin oli muutamaa päivää oletettua isompi, että hyvä juttu vaan. Laskettua aikaa ei kuitenkaan lähdetty muuttamaan.

Jepsjeps. :) Niskaturvotusta oli tositosi vähän, taisi olla 0,jotain.. En sitä paperiakaan nähnyt mihin merkkasivat sen, kun kiikutin sen sitten vaan suoraan labraan sinne mennessäni.

Joo-o. Oireettomana melkeinpä mennään edelleenkin. Nyt voin vaan huokasta helpotuksesta, kun näin että masuasukilla on kaikki kunnossa. :) Ja ihanaa, etten ole saanut sitä pahoinvointia osakseni. Ainoita oireita oikeastaan se kun täytyy öisin heräillä vähän väliä pisulle ja muutenkaan nukkuminen ei oo kovin ihanaa.

Mutta jaksamisia kaikille. :) Hih. Täällä nyt sitten rakenneultraa odotellessa johon on melkein 8 viikkoa.

Me ja murmeli 12+0. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/186 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä uutisia täältäkin suunnalta. :) Käytiin eilen siellä ultrassa ja kaikki oli hyvin, vaikka olinkin niin paljon pelännyt, ettei siellä masussa olisi mitään. :) Siellä se pyöriskeli niin kovasti, et mittoja oli hankala saada. Hih. Oli kyllä niin tunteellinen hetki nähdä meidän pikkunen. Vaavin kokokin oli muutamaa päivää oletettua isompi, että hyvä juttu vaan. Laskettua aikaa ei kuitenkaan lähdetty muuttamaan.

Jepsjeps. :) Niskaturvotusta oli tositosi vähän, taisi olla 0,jotain.. En sitä paperiakaan nähnyt mihin merkkasivat sen, kun kiikutin sen sitten vaan suoraan labraan sinne mennessäni.

Joo-o. Oireettomana melkeinpä mennään edelleenkin. Nyt voin vaan huokasta helpotuksesta, kun näin että masuasukilla on kaikki kunnossa. :) Ja ihanaa, etten ole saanut sitä pahoinvointia osakseni. Ainoita oireita oikeastaan se kun täytyy öisin heräillä vähän väliä pisulle ja muutenkaan nukkuminen ei oo kovin ihanaa.

Mutta jaksamisia kaikille. :) Hih. Täällä nyt sitten rakenneultraa odotellessa johon on melkein 8 viikkoa.

Me ja murmeli 12+0. :)

Vierailija
44/186 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt varmistui, että laskettu aika on sen 12.4 eikä 17.4, kuten aiemmin oletin. Ihana oli pikkuista laiheliinia katsella ja mittasuhteet olivat kyllä vielä aikas hassut. Selin oli 4 d-kuvassa ja täti sitten yritti hieman koputella kääntymään. Puoliksi lopulta kääntyikin, mutta kasvoja ei suostunut paljastamaan. Uskomattoman hienoja kuvia kyllä noilla uusilla laitteilla tulee. Näin aivoistakin sisänäkymät ja vielä oli perhosen muotoiset aivopuoliskot.

Jotenkin tähän asti olen elänyt hieman pelossa, vaikkei aiempia km:a olekaan. Nyt uskaltaa jotenkin hengähtää, kun tietää, että raajat kehittyneet normaalisti ja sitä rataa.

Influenssapiikkiä olen kyllä miettinyt, että en halua sitä ottaa. Normaali flunssapiikin olen kerran eläessäni ottanut ja sen jälkeen olin kipeänä ja kuumeessa, kun yleensä en ole. Taudit vain jotenkin karttaa meikäläistä. Nukun ja laiskottelen kai niin paljon, ettei taudit iske muhun. Joku tutkimushan just oli, että jos nukkuu yli 8 tuntia yössä, niin pysyy terveempänä.

Pahaa oloa on vain, jos tulee ensin kova nälkä ja sitten tulee ahmittua nälkäisenä. Muuten alkanut helpottaa.

kp 13+1

Jk. Tollukka, miten voit?

Vierailija
45/186 |
07.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, on kyllä hauskasti sattunu meillä kun noin samalla tavalla kävi. Ajattelin jo et miten mun kuulumset lukee jo täällä, ennen ku kirjotin. =) Voihan olla et siellä nähdään. ;)

Mua on nyt jo (!!) kahteen kertaan varoiteltu siitä, et kun synnytys alkaa, niin vauhdilla sit sairaalaan kun eka synnytys kesti vain kuusi tuntia. Kuulemma usein seuraavan kohdalla synnytyksen kesto saattaa puoliintua..hui. Onko täällä muita joilla samanlainen tilanne?

Omppulin äiti 12+4

Vierailija
46/186 |
07.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yks masutyyppi lisää mahtavaan porukkaan.

Laskettu aika olis 14.4.2010 ja synnytyspaikkana olis Tays. Toista lasta odotellaan esikoinen 4v.

Hoitsuna työskentelen ja aikas rennosti otan raskausajan kuviot, en ole kova hötkyilemään. Nautiskelen kasvavasta masusta, äippävaatteet ollut jo käytössä useamman viikon. Herkut maistuu, ei niinkään terveellinen ruoka.

Harrastuksiin kuuluu koiruuden kanssa touhuaminen, aerobic tuntien veto (meinasin jouluun asti vetää normaalit tunnit ja siitä siirtyä mammajumppien puolelle).

Vauvatavaroita en niinkään ole vielä hankkinut, katsellut kovasti kyllä. Rintareppu sekä kantoliina mulla edellisestä raskaudesta onkin tallella (ilman en pärjäisi).

Kantani possurokotteeseen on ehdoton ei.

Lueskelemassa teidän juttuja olen käynyt harvakseltaan, yritän aika ajoin osallistua. Viime raskaudesta täältä odotuspalstalta jäi

hyvät fiilikset ja yksi hyvä ystävä.

Odotuksen jännittävää aikaa kaikille ja palaillaan taas:)

Marjapuu75 rv 13

Vierailija
47/186 |
07.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolimatta sateisesta myrskypäivästä ovat ajatukset välillä jo joulussa, kuten nyssykkäkin kertoi. Ihanaa, että siellä on jo lunta! Tuntuu, että juhlista juuri joulut saavat erilaisen merkityksen tästä eteenpäin lapsen kanssa, vaikka hän ei ensi jouluksi vielä ehdikään. Oikein odotan sitä valmistelua!

Down-veriseula näytti meillä normaalia. Ihana uutinen, vaikka en tiedä, miten olisin suhtautunut toiseen uutiseen. Menen päätöksissä täysin intuition mukaan. Pragmaattisena luonteena haluan silti mieluummin niin paljon tietoa kuin mahdollista! Samoin suhtaudun sukupuolen selvittämiseen, tahtoisin tietää sen heti kun mahdollista! En ajattele, että tieto arvottaisi valintojani niin että tyttö/poika tai down/ei-down olisi parempi/huonompi, siihen vain suhtautuu hieman eri lailla. Toki olen iloinen, että seula näytti normaalia, mutta uskon, että elämän vaikeuksissa ilo voi löytyä joskus mutkankin kautta esimerkiksi vammaisen lapsen kanssa.

Helpottavaa kuulla, että teillä muillakin on ollut päänsärkyä! Ehdin jo miettiä, mitä tämä päiviä kestävä piina tarkoittaa. Varsinkaan, kun en uskalla ottaa montaa panadolia päivässä ettei vauva kärsi.

Sikainfluenssarokote-uutisiin suhtaudun aika kriittisesti. Heti aluksi ajattelin, etten ota sitä, ellei painokkaasti suositella ja tilanne näyttäisi paisuvan epidemiaksi. Vauva kuitenkin kehittyy vasta, ja talidomitapaus kummittelee mielessä. Vielä kun tuli esiin suomalainen tapaus, jossa mies sai hermosairauden sikainfluenssarokotteesta vuosia sitten, vahvistui tunne, että mikään lääke ei ole riskitön. Ajankohdan tullessa täytyy punnita pienempi paha, mutta mielelläni en rokotetta ota. Ymmärrän, että huolestuneimmat haluavat sen varmuuden vuoksi. Miksi marjapuu, hoitsu kun olet, kantasi on ehdoton ei?

Harrastuksista sen verran, että olen käynyt jumpassa vahvistamassa selkää. Ison mahan kanssa selän jumitukset tuskin ainakaan helpottavat, joten parempi varautua ennakkoon. Kotona olen tehnyt myös pilates-liikkeitä ja muistaessani lantionpohjalihaksia. Miten te synnyttäneet koette, onko niistä ollut hyötyä?

Hyvää vointia kaikille eri vaiheissanne! Eteenpäin mennään pahoinvoinneista päänsärkyihin ja keskenmenohuolista muihin mielialanmuutoksiin! Yhdessä on kivempi kulkea!

Pomppu rv 13+5

Vierailija
48/186 |
07.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

omppulin äiti: minulla esikoisen synnytys yli 20h, toisen alle 3h :) Kuopus syntyikin sitten hieman yli tunnissa.

pomppu: hienosti kirjoitettu loppulause =)

Tervetuloa mukaan marjapuu75.

Nyt alkaa olla jo iso huoli tollukan tilanteesta.

-muru-

ps. maalismurun lyhenne vois olla mm (marabou =) ) Toivottavasti nimimerkkini ei ole enne ! Ei tämän taaperon pitäisi vielä maaliskuussa syntyä..

Vierailija
49/186 |
07.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun katsoo possuflunssan rokotteen historiaa, siis kuinka monta vuotta on kehitetty? Voipi itse päätellä kuinka tarkkaa tietoa rokotteen vaikutuksista on. Skeptisesti ajattelen näin ja on vain minun päätelmäni asiasta.

Lantionpohjalihaksia suosittelen harjoittamaan kaikkien naisten eikä vaan raskaana ollessa. Vedän jumpallanikin naisille ko lihasryhmien harjoituksia. Se on vaan niin että ne unohtuu helposti ja kuinka tärkeät lihasryhmät ovat kyseessä. Heti kaikille muistutus, tehkäähän, vaikuttaa elämään kyllä.

Ohje: esim selinmakuulla nosta hieman peppua/lantioita irti lattiasta, purista lantiosta alavatsalihakset piukoiksi ( saat samalla vatsalihaksia mukaan) pidätät virtsaa ko asennossa muutaman sekunnin, tee sarjana esim 5x pidätys tauko. Pikkuhiljaa lisäät pidätyksen aikaa.

Kokeilkaahan:)

T: Marjapu75

Vierailija
50/186 |
07.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, oltiin tänään ultrassa, ja kaikki oli hyvin :) Mulla oli meinaan kaikki kauhu kuvat ja pelot jo ettei masussa kaikki oliskaan hyvin, vaikkei mitään syytä pelätä ollutkaan. Kai se vaan kun viidettä kertaa raskaana, ja kolme mennyt kesken, niin pelkää vaan että tällekkin jotain tapahtuu.

Sen jälkeen käytiinkin miehen kanssa syömässä, ja Hulluilla päivillä ostelemassa joku body ja kylpyankkoja, ihan kun se tajuis niistä kovin pian jotain, no mies lupasi että hän voi käyttää niitä, kun joulukuussa pitäis päästä muuttamaan meiän uuteen kotiin,niin päästään kylpemään koko perhe samaan ammeeseen :)

Nyt on vaan niin ihanan helpottunut olo, että tuntuu että vois leijua... Ihanaa muutenkin kun on syksy ja joulu lähestyy. Ajattelee vaan kuinka sitä omassa uudessa kodissa sitten takkatulen ääressä voi kasvatella masua oman ihanaan perheen kanssa, ja tehdä just niin kuin itsestä tuntuu. Ollaan suunniteltu että nyt jouluna ollaan vaan kotona, ja mummulat ja muu saa jäädä meiän jouluaatosta suosiolla pois. Illalla korkeintaan käydään hautausmaalla viemessä kynttilä miehen isän haudalle ja ihaillaan siellä kynttilämerta.

Voi että, mulla on vaan niin ihana fiilis tällä hetkellä, tuntuu ettei mikään voisi enää olla paremmin :)

RV 12+5

Vierailija
51/186 |
07.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

TERVETULOA UUDET MUKAAN. IHANAN ISO JOUKKO MEITÄ!!

np-ultrassa käyty. lääkäri vahingossa mainitsi ettei turvotusta ollut vaikka sitä en halunnutkaan tietää. no parempi niin tietty. Muuten kaikki hyvin ja vain yksi tulossa. koko vastasi muutaman päivän isompaa mutta ei aikaa muutettu. niin ihanaa katsella kun siellä vaan pyöri ja potkiskeli kovasti. paljon selkeämmät kuvat kuin aikaisemmista ultrista ja sama kone varmaankin(ainakin näytti)Mies ei ollut mukana, ei ole ollut kuin esikoisen ultrissa ja totesi nytkin että pärjäät varmaan yksin. No eipä mua haittaa vaikka yksin käynkin mut yksi kaveri pariskunta ei sitä ymmärrä. ei sitten lainkaan.

Päänsärkyä ollut täälläkin ja pahoinvointi jo hieman helpottaa, tuntuu että jaksaa jo vähän jotain tehdäkkin.

Maalismuru: jopa ihan ääripäät eka ja toi viimeinen synnytys, ehkä kannattais tässä raskaudessa asua viimeiset viikot synnytysosastolla jos meinaat sairaalassa synnyttää. Onko pitkä matka? meiltä on 50 km synnärille ja se ei tunnu mitenkään pelottavalta. Eka synnytys kesti 16 h ja toinen 8 h( jonka tunsin omasta mielestä n 5 h kestäväksi mut laskivat vesien menosta ei kivusta ja säännöllisistä supistuksista)

Rokotteista oli puhe. Mä ajattelin ottaa jos tarjolle tulee. Näin meidän lasten korvalääkäri mulle suositteli että kannattaa meidän koko perhe ottaa kun jos possunuha iskee niin tulee sitten korvatulehdukset todennäköisesti siihen päälle ja jos äiti kipeä niin sitten vasta raskasta odotusaika on ja siihen lasten korvatulehdukset vielä. No samaiselta lääkäriltä saadaan aina hyviä neuvoja kaikkiin sairauksiin ym. jotenkin luotan hänen tietoihinsa. jokaisella omat mielipiteet asioista.

Ammateista ja harrastuksista oli puhe. No harrastuksiin on kuulunut bodypump joka nyt jäänyt pahoinvoinnin takia pois mutta jospa ensi viikolla ja kai veneily ja merellä olo on kesäisin harrastusta. Kivaa se kuitenkin on. Ammatista sen verran että työskentelen eläinten parissa, 2,5 vuotta nyt kotona.

Mitä kuuluu tollukalle?

Kyllä odotusaika vaan niin ihanaa vaikka pahoinvointia ja väsymystä sun muuta vaivaa on. Ja nyt äitiysvaatteita etsimään tuolta vaatehuoneen nurkasta ja ehkä perhe tarvii jotain ruokaakin

Ihanaperhe 11+3

Vierailija
52/186 |
07.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vettä tulee vaakatasossa, voi tätä syksyä...

Mä alan myös olla sikainfluenssarokotteesta ei-kannalla. Mun mies oli kuullut kai radiosta sellasen keskustelun, jossa oli lääkäreitä, jotka eivät olleet rokotteen ottamisen kannalla. Eivät siis puhuneet erikseen raskaana olevien tilanteesta vaan ymmärtääkseni rokotteesta yleensä. Heidän kantaan vaikutti esim. se, että Suomeen tilattu rokote oli kehitetty Keski-Euroopassa ja Suomeen tulevan influenssan kanta oli heidän mielestään mitä luultavimmin jo erilainen sitten tänne iskiessä. Ja jo rokotteen myötä elimistöön tulee se virus, koska rokote sitä sisältää eli siitä voi olla yhtä lailla haittaa kuin influenssan sairastamisesta, mikäli kummastakaan haittaa on.

Mekin saatiin down-seulonnan tulos, joka oli normaali. Ajattelin minäkin, että mielelläni haluaisin tietää vauvan sukupuolen rakenneultrassa. Mä oon aina jostain syystä ajatellu ensimmäisen lapseni olevan tyttö ja mielelläni tietäisin sukupuolen tämän takia etukäteen niin ehtisin valmistautua ajatukseen pojasta, mikäli ultra paljastaa mahamatkustajalla olevankin ulokkeita :) Niin ja siinä np-ultrassa la oli koneen mukaan 5.4. mutta kätilö sanoi, ettei sitä muuteta ennen kuin jos muuttuisi neljä päivää. Se 7.4. it is!

Yksi päänsärkypotilas on täälläkin. Eilen otin kaksi Panadolia eikä niistä ollu mitään hyötyä.

Mä oon aiemmin harrastanut liikuntaa sen mitä olen töiltä kerinnyt, mutta ainakin tän alkuraskauden ajan on jääny kuntosali- ja jumppakäynnit tekemättä. Oon ollut niin väsynyt ja huonovointinen, ettei into ole riittänyt moisiin suorituksiin kun normiolemiseenkin on tarvinnut ihan keskittyä. Ja alussa oli niin alhainen verenpaine, etten edes uskaltanut ajatella mitään jumppatunneilla koheltamista. Muhun ei ole nyt mahtunut ruokaa kauheita annoksia kerralla ja sen takia tarvii syödäkin sitten aika usein jo pahoinvoinninkin hillitsemiseksi. En tiedä kuinka nopeasti sitä mahtaa tulla nälkä sitten, kun menee vielä oikein urheilemaan - että joutuuko sitä heti tulemaan nälän ja heikotuksen takia kotio. Mies on lenkittänyt koirankin suurilta osin, kun mä oon potenut. Mutta jospa se tästä alkais taas elämä pikku hiljaa hymyilemään liikunnan osalta! Ei-liikunnallisena harrastuksena käyn myös puutöissä ja teen muita kädentaitojuttuja.

Sain eilen siskoltani isommat farkut, kun omat isoimmat alkoi jo ahdistamaan päällä. Itsellä on aina normitilassa ottanut farkut kiinni reisistä ennemmin kuin vyötäröstä - kokemus se on tämäkin, kun housut menee hyvin päälle, mutta sitten kun tarttis laittaa napit kiinni niin ei onnistukaan. Ajattelin, että jos sitä menis viikonloppuna ostamaan parit äitiyshousut valmiiksi kaappiin, että kun se maha sieltä tosissaan pullahtaa niin on jotain mitä pukee päälle. Vielä nyt olo on kuin hylkeellä, tasapaksu ihan kuin olis joku pahimmanlaatuinen menkkaturvotus meneillään!

Tämä tällä kertaa, voikaa paksusti!

- Noomi 14+0 -

Vierailija
53/186 |
07.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeset viikot on menny kivasti; oon ollu päivisin työharjottelussa tallilla, sit lasten kans kotosalla puuhailtu iltapäivät ja illat.

Tänään oli ultra, kaikki kunnossa ja mittaa oli 66mm. Hurjasti kasvaa :) Oma olo on ihan ok, muuten en oo kasvanu, mut maha on alkanu pömpöttää. Matalavyötäröisillä farkuilla ei haittaa vaikka maha kasvaa, mutta työhousut ei kohta enää mee kii ku nappi on navan korkeudella...

Eilen kävin kattelemassa mammavaatteita, vaan en löytäny mitään, mitä haluaisin päälleni pukea. Vauvanvaatteissa sen sijaan löytyi aivan ihania ja lupasinkin itselleni, et jos tänään on ultrassa kaikki ok niin ostan ens viikolla yhden ihanan bodyn :)

Joku tuolla kyseli synnytyksien kestoista, ekan synnytys kesti yli 9h, mutta seuraavat kaks oli 3h15min ja 3h5min. Tän kans voi tulla kiire sairaalaan ku matkaaki on yli 60km.

Eipä kai sitä ihmeempiä, mukavaa loppusyksyä/alkutalvea kaikille, voikaa hyvin :)

Vierailija
54/186 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihan vallan unohdin tulla ilmottamaan tänne, et miten meni.

No, eka kävin neuvolassa, ja siellä on se vanha ultra jossa katottiin ja siellä se pikkunen kellui ja sydänäänetkin kuului hyvin. Mutta sillä ultralla jäi vähän epäselväksi että oliko se veri kohdusta vai jostain muualta ja päättivät laittaa mut sitten käymään mutkan äippäpolilla. (kumma että ottivat sinne kun viikkoja kuitenkin suht vähän.)

No, sinne menin ja siellä ultrattiin sitten paremmilla laitteilla ja alakautta niin selvis että veri tuli kohdunsuulta, koska limakalvot siellä tosi kuivat. Ja tähän liittyi edellisenä päivänä hommailut miehen kanssa.

Nyt on s-kielto tuonne lääkärineuvolaan asti, joka on 2 viikon päästä.

Vaunut, mistä kerroin, niin nekin minä sain =)

Laitan kuvan mukaan =)

Vierailija
55/186 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanaperhe, eipäs pelotella siellä =) kyllä on käynyt mielessä itselläkin, että voisi muuttaa sinne synnärille asumaan ennen LA:ta, mutta ongelma on siinäkin että nämä minun lapset ovat vauhdin lisäksi kovin kiireisiä tulemaan, eli tulevat vielä etuajassa. jos puolessa välissä muuttaisi.. no onneksi matka ei ole pitkä.

minapieni, huuto.netissä on ihania mammavaatteita myynnissä, jos käytetyt kelpaa =) Täällä myös lunta, asun pohjois-suomessa. Pulkat kaivettu esille, talvivaatteet myös. Ihanan valoisaa jokapaikassa!

Ruokahommiin nyt.

MM rv 11+6(/11+0) viikon päästä ultraan !

muoks. tollukka ihanaa ihanaa että kaikki hyvin !! Ei saa säikytellä toisia noin >:/ Ja hienot vaunutkin vielä sait pienelle

Vierailija
56/186 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että Tollukalla kaikki hyvin!

Pola

Vierailija
57/186 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mammat huolista!

Unohtu laittaa tuohon, et nyt tosiaan mennään jo (vasta) 11+1 viikoilla, ens viikolla sit np.

Sitä odotellessa =)

Nyt hoitaan poitsua, se kun on kipeenä...

tollukka

Vierailija
58/186 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsenkö tähän ryhmään mukaan ???

pari päivää sitten sain tiedon yllätysraskaudesta...en voinut kuvitellakaan, että olisin raskaana...eikä mulla ollut pahemmin oireitakaan ja yhdistin nekin johonkin ihan muuhun...meille ei isännän mukaan pitänyt tulla koskaan enää vauvaa, mutta se ei tarvinnut kuin yhden kerran ilman ehkäisyä ja vauva päätti tulla...ennestään on kaksi tyttöä..8 v ja 10 v, joten ikäeroa tulee, mutta onhan siinä omat hyvätkin puolensa. Tänään olin ekaa kertaa neuvolassa ja maanantaina on jo np-ultra.

Kolmasunelma 11+3

Vierailija
59/186 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei laskettu aika on 16.4.2010 ja synnytyspaikka tays ja tampereelta siis.

Oottelen täälä kaksosia saapuvaks tähän maailmaan tai siis koko perhe odottaa. Meillä on jo valmiiks kolme lasta ja tämä onkin yllätysraskaus kun ehkäisy petti.

Kauhen nopeesti aika tuntuu kuluvan , huomena jo viikolla 13. Tunnen välillä jotain liikkeitä, mut sitten saattaa olla päiviä ettei tunnu mitään .

Maha on kyllä jo pullistunut niin ettei omat housut mahdu jalkaan ollenkaan .

kävin kuun vaihteessa äitipolilla ja kaikki oli hyvin , lapsilla saattaa olla yhteisiä verisuonia istukassa ja sitä nyt sit seuraillaan, marraskuun alussa uudestaan sinne siis

Vierailija
60/186 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soikku80, TERVETULOA ja ihanaa, että nyt saatiin kaksoset matkaan mukaan :))) - Onnea tosi paljon koko perheelle tuplista ;D

Marjapuu75, tervetuloa ja onnea matkaan :)

Kolmasunelma myös tervetuloa ja onnea! Tosiaan ainakin on tarkoitettu vauveli teille tulossa ;D

Tollukka, huh huh että kaikki kunnossa ja nuin ihgut vaunutkin vielä - ihanaa!! :D

Omppulin äiti, mulla kesti esikoisen synnytys 4h43min, ihan ensimmäisestä supistukseta alkaen... Synnytyshuoneessa olin jo 8cm auki, enkä ehtinyt saada muuta kuin ilokaasua... En ois kyllä tarvinnutkaan, mulla ei supistukset tuntuneet ollenkaan pahoilta... Seuraavan kerran kyllä lähden sairaalaan heti ensimmäisestä supistuksesta ;D

Oma napaa: IHANIA UUTISIA!!!!!! Kävin tänään yksityisellä ultrassa! Oli vaan pakko eilen varata aika, että saan tietää onko kaikki kunnossa... Niin ehkä jopa uskaltaa kertoa ihmisille, töissä kun tosiaan kattovat ihan ihmeissään mun "lihomista"... NIIN kaikki oli tosi hyvin ja vauva kasvaa hurjaa vauhtia!! Oli taas kasvanut 3pvää isommaksi, kolmessa ja puolessa viikossa :O!! Taitaa tulla iso jäbä ;D, niin kuin isänsäkin oli syntyessään (56cm&4,6kg)! Niin luitte oikein kyllä, lääkäri sanoi että satavarma POIKA :))))

Huh huh, kyllä helpotti! Lääkäri oli kyllä ihana ja rauhoitteli minua hirveästi... Kävi läpi aivot, sydämen ja munuaiset ym. kaikki näytti normaalilta... HUH :`)

fantasy rv15+6 = ultran mukaan jo näin iso ja la ois tän mukaan 26.3, mutta tosiaan sitä ei vaihdeta ellei ole 10pvää eroa :) ELI samassa tuossa 1.4 pysytään, sanoi vaan että luultavasti aiemmin tulee...