Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**Huhtikuun hanit - Lokakuu**

Kommentit (186)

Vierailija
21/186 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkös mahtuu joukkoon mukaan?

Jos niin LA on 1.4.2010 ja synnäri OYS.

Ensimmäinen siis tulossa ja jännityksellä odotellaan =)

Vierailija
22/186 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustapantterille oli pakko tulla kommentoimaan, että täällä mennään samoissa tunnelmissa, mulla eilen alko vuoto. Tänään menen tossa puolen tunnin päästä sitten ultraan.

Toivottavasti sulla ja mulla molemmilla kaikki on ok...

tollukka

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/186 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa veneessä tosiaan... Mä soitin tossa just neuvolaan ja sain varattua ajan tälle päivälle kello 12.00. Sitten nähdään onko kaikki hyvin. Huolestuttaa ihan kauheasti...

Vierailija
24/186 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Kissanasuselle!

Tollukka ja Mustapantteri: Toivotaan, että kaikki onkin ihan hyvin. Joskushan noita vuotoja voi olla, eikä mikään ole vialla.

Orkidea: Eiköhän kyse ole ihan kasvukivuista. Mulla on ollut välillä melko koviakin kipuja, välillä oikealla alhaalla, välillä vasemmalla, välillä keskellä polttavaa tunnetta. Mulle on aina sanottu, että kohtu siellä vaan kasvaa (no tiedän, ettei sitä ole aina helppo uskoa).

Ja kiitos kaikille, etenkin Fantasylle, kovasta tsempityksestä! On se kyllä hienoa, kun meillä on täällä tällainen porukka, jonka kanssa saa tuntojaan jakaa.

Tänne ei muuten oikein mitään uutta. Aamuyön unettomuus vaivaa ja sitten senkin takia melkoinen väsymys iltapäivällä ja illalla. Ajoittain saattaa olla pientä etomista, jos syömisestä on kulunut liikaa aikaa. Mutta en valita, helpolla on päästy tähän saakka! Ja jos jotain huonovointisuutta vielä tulisikin, eihän se loppuelämää kestä - ainakin siihen on hyvä syy:-)

Yritän nyt kovasti olla positiivisella mielellä, mutta mitään hankintoja ei tee mieli tehdä vielä. Äitiysvaatteet ajattelin kyllä tällä viikolla hakea varastosta ja vanhempien luota. Pikku hiljaa alkaa normihousujen vyötärö kiristää...

Mukavaa viikkoa kaikille!

Pola 12+0/1 (vau.fi ja neuvola muuten laskevat eri tavalla, mistäköhän johtuu?)

Vierailija
25/186 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole tullut vähän aikaa tänne mitään kirjoiteltua.

Mutta kauheaa ollut tämä alkuraskaus, onneksi alkaa vähän hellittämään. 5 viikkoa olen ollut saikulla, nyt taas duunissa, mutta edelleen oksentelen päivittäin. Mutta en enää 5-10 kertaa päivässä niinkuin meni muutama viikko, kun ei päässyt ylös sängystä, kun oli vaan niin järkyttävän paha olo, ja kaikki vaan tuli ylös.

Keskiviikkona olis seuraava ultra, aikas lailla kyllä jännittää, että jaksaako pikkuinen mukana olla. Kerran kyllä jo ultrassa kävin, ja silloin vakaat sydänäänet, niin kai se siellä on, vaikka välillä tuntuukin että onko siellä mitään.

Masu kasvanu aika lailla, ihmetellytkin, että miten se niin nopeasti on pyöristynyt. Helmikuussa pääsin viikolle 11 jolloin pikkuinen tuli ulos, ja loppuun asti oli vakaat sydänäänet ja sikiö vastasi täysin viikkoja, mutta ei mun maha ollut silloin pyöristynyt yhtään niin paljon kuin nyt.

Mutta rankkaa tämä aika on ollut, enkä esikoisen kanssa todellakaan voinut yhtä huonosti kuin nyt. Mutta jokainen raskaushan on erilainen. Ja pohtinut olen kanssa että voisiko kyseessä olla tyttö, kun koko raskaus ollut niin erilainen kun silloin kuin sain pojan.

Vierailija
26/186 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pola, onnea ultrasta !

matilda-aleksandralle onnea sydänäänistä!

merili, onnea ultrasta. minäkin olen tuntenut esikoisen liikkeet tosi aikaisin. noin 15 viikolla vaikka kaikki sanoivat ettei voi niiiiin aikaisin tuntea. no tunsinpa kuiten, kohtu kun tosi edessä.

mustapantteri ja tollukka, toivon todella että tulette pian kirjoittamaan tänne että kaikki on hyvin ! tollukalta piti myös kysyä että saitteko vaunut?

KissaNasunen, tervetuloa mukaan =)

Ani82, minulla on tyttöjä ja poikia, raskaudet olleet aika samanlaisia, mutta himot erinlaisia. Pahoittelut sinulle aiemmasta km. ymmärrän että kummittelee mielessä, itse kokenut saman -useampaan kertaan.

OmaaNapaa, 1. neuvolakäynti takana ja sydänäänet huiteli 160-170. Tyttö? Me ei haluta tietää etukäteen kumpi tulee, ymmärrän niitä jotka haluaa. Minulla oli neljännen kohdalla ehdoton että pitää tietää kumpi tulee, en edes ymmärrä miksi.

Onkos muille tullut ihmehimoja? Suklaa/salmiakki tms. ?

muru raskauskiekon mukaan viikkoja 11 tänään.

Vierailija
27/186 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki hyvin, minulla ja vauvalla =) Ultrassa rupes oikeen naurattaa ku pikkunen otti kädet niskan takana niin rennosti tuolla masussa samaan aikaan kun minä hermoilen siitä.... Kauheasti oli kasvanut parissa viikossa, kun alkuraskauden ultrasta oli vain pari viikkoa. Ja nyt se oli jo kaksi kertaa isompi =)

Kaikki siis tosiaan hyvin, sydän erottui selvästi ja todella virkeä liikkumaan ja liikkeet oli tosi hyviä. Se nainen sanoi siellä että taisi olla hormoonien sekoilua, kun ilman raskautta minulla olisi ollut kuukautiset näihin aikoihin... Sanoi että ihan normaalia alkurskauden aikana =) Mutta ihana tietää että kaikki on hienosti....

Toivottavasti tollukka sinulla olisi kaikki myös hyvin...

rv 12+3

Vierailija
28/186 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, helpotus että kaikki hyvin. Tosiaan sitä vertahan voi tulla -jopa pitkin raskautta ja varsinkin kuukautisten aikaan ensimmäisellä kolmanneksella se on varsin yleistä. On varmasti ollut ihana näky kun pikkuinen rentoutuneena tuumaillut, "elä sinä äiti hätäile siellä, mulla menee hyvin täällä"

Vierailija
29/186 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei jaksais odottaa mutta neljä päivää vielä että saan tietää että kaikki hyvin. eka ultra tiedossa... sydänäänet ehkä kuunnellaan jos ei tällä viikolla sitten ensi viikolla kun on lääkäri.

ensimmäisen kanssa näin 4 kertaa ultrasta, 2kertaa neuvolassa. vaikka paikkakunta pysynyt samana, alue ei ja heillä ihan eri tarjonnat..vähän epäreilua!!

voi olla toive ajattelua mutta tunsin jotain liikkeitä viikonloppuna..toivottavasti pikkuinen ilmoitti että täällä ollaan...

maalismuru- esikoinen synty kesä-08

äityisvaatteista vaan sen verran vaikka on edelleisestä talella, haluan myös jotain uutta :)

toivon vaan että tämä pääsärky loppuis..tulee iltapäivällä vasemmalle puolelle...ja aamuyö heräilyt/valveilla olo sais myös jo päättyä että jaksais koko päivän.

Vierailija
30/186 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustapantteri, onneksi kaikki oli hyvin!!! Toivottavasti ei pikkuinen säikyttele enää sinuu ;)

Tollukka, TOIVOTTAVASTI kaikki hyvin myös sinulla!!! Pidetään peukkuja :)

KissaNasunen, tervetuloa matkaan mukaan!! Ihanaa että joukko edelleen kasvaa :)... Pola voi nyt vaan päivittää tuota meidän listaa, joten polaa ;D

Pola, Joo meillä on kyllä täällä mahtava zemppi-porukka!!! Meitä on niin paljon ja juttua riittää, se on ihanaa... Monet pinot ovat paljon hiljaisempia... Pidetään tästä kiinni :D! Mäkin ostin jo äitiyshousut ja AAH mikä helpotus ;)

MaalisMuru, mekin yritettiin laskea vauvan sykettä kun kuunneltiin dopplerilla... Mies sai laskettua, että oli vähintään 150... Saas nähdä juu :D! Varsinaisia himoja johonkin yhteen tiettyyn ei mulle ole tullut, mutta ällötyksiä on... Rakastan tulisia ruokia, mutta nyt en ole pystynyt syömään mitään tulista... Myös minä entinen karkkiaddikti, en ole nyt pystynyt syömään mitään makeaa :O! Ei kertaakaan ole ollut sitä makeanhimoa, mikä oli AINA joka päivä!!! Eniten tekee mieli salaattia (syön lähes joka päivä töissä lounaaksi kanasalaatin, mmm), hedelmiä (lähinnä mandariineja, viinirypäleitä, päärynää) ja leipää (kauraleipää eniten)... Yleisesti tekee mieli kaikkea "terveellistä", mutta myös niitä hampurilaisia (vähintään kerran viikossa pakko saada) edelleen ;D

Ani, hyvä että pahoinvointi helpottanut sulla! Niinhän sitä sanotaan, että jos kovin erilainen raskaus edellinen niin eri sukupuolta ;D

merili, voihan olla, että jo tossa vaiheessa näkyy sukupuoli... Riippuu varmaan vauvan asennosta ja onko hereillä sekä varmaan ultraajastakin :D - ONNEA sukupuolen metsästykseen ;D... Mä en malta myöskään odottaa, että sais tietää sukupuolen - tietenkin jos nyt toivottavasti päästään rakenneultraan asti ja vauva on terve!

Omaa napaa vaan sen verran, että mikä pääkipu on mulle tullut - auuu :/! Loppuviikosta asti ollut ja mulla ei normaalisti ole ikinä pääkipeä... Ihmettelin, että mistä voi johtua ja tietenkin taas pelko alkaa kummittelee - huoh........

fantasy rv15 (ultra) = :)))

Vierailija
31/186 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fantasylle, päivitetty on KissaNasunen mukana menossa -listalle. Toivottavasti ei ole jäänyt ketään muuta huomaamatta.

Ja ihanaa Mustapantteri, että kaikki oli hyvin!

Mulla on kanssa ollut päänsärkyä eikä karkki maistu niin kuin ennen. Mutta jotenkin tekee mieli kaikkea rasvaista ja suolaista - ei hyvä!

Pola

Vierailija
32/186 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustapantteri, ihana, että vauvelilla kaikki hyvin!! :)

Kiva, et fantasykin himoitsee salaattia...mä kans joka pvä syön salaattia ja sit ihan mahdottomia on ohittaa nuo kauppojen grilliliha pisteet, ihan pakko joka kerta ostaa broileria tai lihaa, ja normaalisti ei juuri voisi vähempää kiinnnostaa.

Mulla kans niin, et kaikki suolainen &kasvikset menee ja voisin varmaan syödä loputtomasti pizzaa... mut makea ei mene. No en kyllä normistikaan kovin makean perään ole.

On muuten jännä miten jotkut suhtautuvat niin kriittisesti, kun olen sanonut, et haluamme tietää kumpi olisi tulossa. Kun kuulee vain; eikö se riitä että on terve yms. yhtä fiksua...

Kun ainakin itse uskon, että jokainen toivoo ennenkaikkea, että lapsi terve ja kaikki menee hyvin, eikä sukupuolella ole muuten mitään väliä. Mutta haluan vain tietää!!! :)

Mä olen siirtynyt jo 100% äippähousuihin, mun maha ihan järkky iso viikkoihin nähden, kaikki näkee jo et odotan, ja silloin synnytyssairaalassakin sain kuullu, että on todella iso maha, kohtu niin edessä ja lantio ilmaisen kapea, niin kaikki kasvaa "ulos" ja sit kun olen vielä aikas lyhyt niin sekin lisää...

...kun ihan oikeasti mun maha nyt sellainen kuin monella siinä 20 vkolla...

No näin mennään, ja itseasiassa ei se mua haittaa, ihan oli jo ikävä masua, mun eka jo 3,8v.

Ja fantasylle vielä, et eiköhän me päästä sinne rakenneultraan asti ja paljon pidemmällekin, kun on se pahin vaihe kuitenkin jo onnellisesti ohi! Tosin, tiedostan kyllä itsessäni täysin tuon: onko kaikki hyvin... yms. ja olenkin siksi käynyt yksityisessä neuvolassa kunnallisen ohella, eli käyn noin 2 vkon välein, Kun ei noita 2 km:ää ihan heti unohda. Ja haluan varmistua, että kaikki hyvin, mun neuvolatäti kunnallisessa ei tuota kai ihan täysin ymmärtänyt, ja "lohdutti" sillä, että alkuraskausen keskenmenot on aika yleisiä... et voit kuvitella kuinka paljon se auttoi...

Mä kävin kans terveydenhoitajan luona kun oli 3 pvää pää ihan järkky kipeä, mitään syytä ei löytynyt, mut meni sit ihan yhtä nopeasti pois kun tulikin, oli vain ihan hirveetä olla töissä.

Merili rv 13 +5

33/186 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin pitkästä aikaa täällä, ei ole vain aikaa ja voimia ollut. Paha olo on tosin onneksi alkanut parin viime päivän aikana hellittämään otettaan. Tänään sitten vuorostaan selkä kipuillut. Ja kohdun kannattimissa tuntuu jomottelua välillä (tänään esim. kun noustiin kakkosen kaa sängystä, poika 15 kg mun sylissä). Np-ultrakin oli ja tänään kysäisin nla:sta tulokset. "Joo, ei mitään hätää", sanoi täti. "Tää riskiluku on 1:26 000". Tosin nyt epäilen kuulleeni väärin, oisko se sittenkin ollut 2600... No jaa, esikoisesta oli 1:17 000, kakkosesta 1: 5000... Mutta kovasti minäkin tuota seulaa mietin ja sitä, mitä tekisin, jos riski olisikin kohonnut. En olisi varmaankaan mihkään lapsivesipunktioon uskaltanut ryhtyä.

Mies katselee aina mun masua ja onhan se aika, hmmm, raskaana olevan masu... Tosin tietyillä vaatteilla saa piiloon ja miehen puolelta ei edes kukaan vielä tiedä. Jotenkin haluisin ootella ensi neuvolaan ja saako sydänäänet kuuluviin ennenkuin kertois... Mies oli tosin sitä mieltä, että kyllähän kaikki huomaa ennen sitä. Neuvolaan ois vielä 2.5 viikkoa. Uskoisin kyllä tän pysyvän piilossa.

Siinä olikin omaa napaa...

TERVETULOA uudet, ainakin Pauliina, daggar ja KissaNasunen! :)

Daggar: olette kohdanneet suuren järkytyksen ja surun, jokaisen vanhimman suurimman pelon. :( Voimia ja onnellista uutta odotusta!

Mustapantteri, onneksi kaikki hyvin! Toivottavasti myös tollukalla!

Nyt Salkkareiden pariin...

Velmutar rv 13+0 (uskomatonta, että eka kolmannes on totta tosiaan jo taitettu, tervetuloa kukoistava ja hehkeä keskiraskaus! Olisihan se kiva kokea... :) Esikoisesta oli selkeesti ihana, pirteä keskiraskaus, kakkosesta ei niinkään -musta tuntui että aina väsytti ja kolotti-, mutta nyt olisi taas hyvä aika kokea ihanaa raskautta! Vaikka ihanaahan tää on, vaikkei fyysisesti niin loisto-olo oliskaan... eikä aina henkisestikään, kun pitää huolehtia.... No, johan tuli loppujorinat!)

Vierailija
34/186 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olisi yksi uusi. Olen välillä seuraillut teidän juttujanne, ja sain vihdoin rekisteröidyttyä itsekin. LA 11.4, Naistenklinikka, Helsinki.

Aikaisemmin oli kyselty ammatteja ja harrastuksia. Oon musiikin yo, ja tosi harvinainen sellainen, kun lisäännyn kesken opiskelujen. :) Harrastuksista todettakoon, että (kuten joku aiempikin) harrastan ratsastusta. Toisin kuin yleensä, en aio lopettaa ratsastusta niin kauan, kuin pysyn hevosen selässä ilman apua. Tai lähinnä pääsen sinne ilman apua. :) Neuvolassa sanottiin, että toki voi ratsastaa, ja synnytyslääkäri-appiukko sanoi myös, että ilman muuta saa ratsastaa. Esteitä en enää hyppää, mutta mulle ratsastus on sellainen henkireikä, että tämän kauden (eli jouluun asti) ajattelin yrittää jatkaa. Toistaiseksi ei ole tuntunut pahalta. Paitsi tissit! Niistä on tullut valtavat (minun mittapuullani, jossa valtava tarkoittaa B-C-kuppia...). Mut kahdet urheilurintsikat päällekkäin mennään.

Olen tässä koko raskauden ihmetellyt, mitä se AAMUpahoinvointi tarkoittaa. Appiukko muistuttaa, että pitää ulkoilla, se auttaa. Minä pyöräilen 100km viikossa (koska en voi kulkea bussilla koska oksennan), lenkkeilen koiran kaa ja ratsastan. Ja viimeksi kun kävin koiran kaa ulkoilemassa, menin suoraan sisälle tultuani oksentamaan... Olin loppuviikon sairaslomalla, ja paha olo hälveni. Nyt taas oon koulussa ja töissä, ja oksettaa. Onkohan tämä psyykkistä? ;) No jaa, jospa tämä joskus loppuisi. Tosin täti oksensi vielä synnytyslaitoksella, ja isoäidilläkin jatkui loppuun asti...

Ultrassa kävin toissa viikolla, oli tosi huippua nähdä kaikki sormet ja varpaat! Tämän pahan olon keskellä en ole osannut yhtään ajatella, että sillä on joku oikea, mukava aiheuttaja. Ultra muutti raskauden kestokrapulasta vauvan odotukseksi. Ainakin vähäksi aikaa. Mihinkään seulontaan me ei osallistuttu. Minua mietitytti, että jos jokin olisi vialla, saattaisin keskeyttää raskauden ja sitten katua. Toisaalta, vaikka synnyttäisin minkälaisen vauvan, tykkään siitä varmasti. Rakenneultrassa katsotaan, onko vauvassa jokin pahasti vialla. Downhan ei ole mikään varsinainen elämisen este, vaikka iso juttu onkin.

Oonpas tosi hyvä kirjoittamaan itsestäni! Pitää yhdessä viestissä purkaa kaikki, mitä te olette jutelleet elokuun alusta asti. :) Pitäis ehkä alkaa pyöriä täällä ja kirjoitella useammin (niin ei tulis niin pitkiä juttuja..), vertaistuki olisi ihan tervetullutta. Muusikko-opiskelijoiden maailmassa ei kamalasti pilttejä pyöri.

t. Ellu ja mini 13+2

Vierailija
35/186 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset, kun pääsi porukkaan mukaan. Mukavaa lukea kohtalotovereiden iloja ja kokemuksia.

Luin tuossa, että ammattia ja harrastuksia on laitettu, niin itse olen koulutukseltani vaatesuunnittelija ja eläintenhoitaja .

Harrastuksiin kuuluu tietysti ammatistakin arvaten eläimet sekä lenkkeily, lukeminen, elokuvat ja shoppailu... moottorikelkkailu taitaa tältä talvelta saada jäädä... Ei siis mitään todella järkevää... =)

Ensimmäistä siis innolla miehen kans odotellaan, kauan yritettiin ja vihdoinkin tuotti tulosta =)

Kummallakin ikää jo 30+++ niin ei olisi kovin montaa vuotta enää halunnut odotella...

Ja jos täällä saa heti kysellä ja valittaa niin...

Olin tänään ostoksilla ja kesken kaiken kaupassa tulee kylmä hiki, silmissä sumenee ja tosi heikko olo. Täytyi ottaa vaatetangosta kiinni, että pysyy jaloillaan ja hengittää kunnes pystyi kävelemään ulos ja pääsi istumaan... Tuntui että pyörtyy siihen paikkaan. Säikäytti tosi paljon. Sen jälkeen oli outo puristava tunne päässä pitkään... Voikohan olla raskaudesta johtuvaa vai jotain muuta? Hyvin olen syönyt, ettei verensokeri ollut kyllä alhaalla...

Muuten ei ole koko raskauden aikana ollut mitään pahoinvointeja, ainoat oireet rinnanaristus alussa ja väsymys.

Mies huolissaan jo lääkäriä ehotteli... (annetaan anteeksi huolenpito, kun on kuitenkin ulkomailla töissä ja vaikea seurata päivittäisiä olotilojani ensimmäisessä raskaudessa...)

Mutta kaikkea hyvää kaikille odottajille!!!

Vierailija
36/186 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika1v minun kuopus syntynyt siis 5/08 =) Kesäkuussa oli kyllä LA ja olinkin silloin kesäkuisten pinossa.

KissaNasunen, kuulostaa tutulta tuo kaupassa pyörrytys-olo. Täällä sitä samaa joka raskaudessa, enkä vieläkään tiedä syytä. Kauppareissut onkin tosi inhottavia, mutta pakollisia.

Ellu+mini, tervetuloa joukkoon ja kiva kun kirjoitit pidemmästi heti itsestä =) Täällä myös normaalisti pienirintainen ja tuntuu hurjalta miten ne voi jo näin alussa kasvaa näin paljon =D Hurjalta kuulostaa teidän suvun naisten pahoinvoinnit kyllä.

Kiva että täällä on paljon hevos-ja eläinrakkaita. Minäkin harrastanut hevostelua aivan ala-asteelta ja eläimiä on kuulunut elämöön koko pienen iän.

tollukka, missä oot...??

aamupuurolle, muru rv 11+

(menen välillä itsekin sekaisin mikä viikko menossa kun ultran ja menkkojen mukaan viikkoa eroa, mutta varmistanen tuon LA:n myöhemmin)

Vierailija
37/186 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs oli ihana aamu kävellä kovassa lumisateessa töihin! Oikeen nautin hetkestä :) tuli niin jouluinen ja hyvä mieli!

Luin tuossa päivän lehtiä netistä ja tällainen uutinen osui silmään.

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkomaat/uutinen.asp?id=1737850

Ja jossain oli myös juttua, että jo tällä tai ens viikolla tulee sikainfluenssarokotteet suomeen ja heti niitä aletaan pistämään kovaa tahtia riskiryhmille... Mitäs mieltä te olette rokotteesta? Aiotteko ottaa? Itse en ole vielä päättänyt vaikka olen kyllä asiaa tutkinut ja yrittänyt päättää...

Tollukka: Toivottavasti sinulla kaikki hyvin!

Onnittelut kaikille ultrassa pikkuisen nähneille ja sykkeen kuulijoille :)

On: Nyt on sitten kaikki oireet loppuneet ja jokapäivä pähkäilen, että onkohan masussa ketään. Ens viikolla olisi neuvola ja ultralla kurkataan samalla. Siihen asti jännityksessä. Vuotoa minulla tuli pari vko sitten "sellaisten touhujen" jälkeen... Säikähdin toki kovasti, mutta kun vuotoa ei tullut kuin vähän niin yritin vain unohtaa asian. Luin nimittäin neuvolasta saamasta kirjasesta, että vuotoa voi tulla kun "paikat" on herkillä ja että vuodosta pitää mainita seuraavalla neuvolakäynnillä... Toivon vain suuresti, että kaikki tosiaan on hyvin ja pikkuinen jaksaa kyytissä.

Hehkeitä odotuspäiviä kaikille tasapuolisesti! :)

- nyssykkä 12+5 -

Vierailija
38/186 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No musta on nyt sitten tullut oikea ketjuhäirikkö, kun alussa tahallani yritin hillitä kirjoitusintoa edellisen kokemuksen jälkeen.

Ellu+mini, tervetuloa joukkoon! Muistin jopa heti päivittää sinut listalle.

Ja tuosta ratsastuksesta: tietenkin se on sallittua! Itsekin varmasti jatkaisin kauemmin, jos jaksaisin ja kamat mahtuisivat päälle. Kai sekin on niin yksilöllistä, miltä se pomputus tuntuu. Mulla se on käynyt ennen kaikkea selkään, mutta välillä on ottanut myös mahasta. Myönnettäköön tosin, että on siinä osittain liiallista varovaisuuttakin; kun se edellinen raskaus meni niin kuin meni, niin nyt yrittää sitten kaikin tavoin estää riskit. Olen kokenut ratsastaja enkä usko, että ihan helposti putoaisin, mutta ajattelen sellaista tilannetta, että hevonen säikähtää (sitä saattaa juurikin tehdä heppa, jolla ratsastan) ja tekee jonkun äkkiliikkeen. Mutta ymmärrän täysin, että haluat jatkaa! Kukin menköön omien tuntemusten mukaan. Minullekin ratsastus on aina ollut henkireikä ja nyt on jo ikävä sitä puuhaa, vaikka vasta viikon olen ollut tauolla.

Minä olen myös huolissani Tollukasta. Toivottavasti ei vaan ole tullut mitään mutkia matkaan!

Sikainfluenssarokotuksista: en oikein osaa päättää, mitä teen. Täytyy ehkä kysellä neuvolasta. Luulen kyllä, että valitsen sen rokotuksen. Ilmeisesti esim. Yhdysvalloissa rokotetaan kaikki raskaana olevat vuosittain normaalia influenssaakin vastaan. Mutta sitä en sitten tiedä, miten paljon tämä rokote eroaa normaalista influenssarokotuksesta. Ja sitten jos sairastuisi, niin saisi pelätä itse taudin sekä siihen määrättyjen lääkkeiden vaikutusta yhtä lailla...

Nyssykkä, eiköhän noilla viikoilla ole jo ihan odotettavissa, että oireet helpottavat. Ja pieni vuotokin lienee aivan normaalia.

Mutta nyt pitää tehdä, tai ainakin yrittää tehdä, jotain muuta välillä.

Pola

Vierailija
39/186 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikille, täällä selvästi porukka alkaa voimaan hieman paremmin, kun tekstiä ilmestyy aiempaa enemmän :)

Tänään oli eka ultra ja rennosti se vauva siellä köllötteli. Niskaturvotusta 1mm, varpaita ja sormia oikea määrä, mutta kokoa odotettua enemmän, joten laskettu aika siirtyy aikasempaan 17.4. Voisitko muuttaa sen Pola? Fantasy, ei sitten tullut niitä kauan kaivattuja kaksosia, mutta ihan huojentavaa, olisihan se ollut aika hurjaa!

Todella paljon tsemppiä kaikille ultraa jännittäville!

Vierailija
40/186 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätin odotella ekan ultran yli ennen kuin kirjoittelen mitään epätoivoisia ja epävarmoja tuntemuksia. =) Ultrassa siis käyty, kaikki niinku pitää ja onneksi vain yksi vauva tulossa. Siellä se heilui, imi peukkua ja löi itseään pariin kertaan nenään. Meilläkin LA siirtyi kun oli tasan viikon isompi.. Polalle lisää hommia, meidän uus La on 17.4.

Vointi on ehkä parantunut hieman, päänsärkyä ollut viikon aikana 5 päivänä.. =/

Nyt en jaksa enempää tuon päänsäryn kanssa istua koneella kun aurinkokin paistaa silmiin. Hyviä vointeja kaikille!=)

Omppulin äiti rv 12+3 (humpsista vaan, aamulla oli vielä 11+3)