Avioero ja miehen ystävä alkanut viestittelee
En nyt oikein tiedä, miten tähän pitäisi suhtautua. Olen tuntenut tulevan entisen aviomiehen kaverin melkein yhtä pitkään kuin eksän itsensä (17v). Meillä on ihan alusta asti ollut tosi samalla aaltopituudella huumori ja ollaan aina silloin tällöin viestitelty ja hän käynny meidän luonna moikkaa meitä tai lähinnä miestä.
No laitoimme avioeron vireille tossa pari kk sitten ja muutin reilu kk sitten pois ja tästä sitten tälle meidän yhteiselle kaverillekin meni tieto. Mies on toki tuntenut tämän kaverinsa vuosia pidempään kuin minut.
Nyt tämä kaveri on alkanut laittaa mulle todella usein viestejä, olen kertonut eroon johtaneista syistä ja sanonut, etten todellakaan halua ketään miestä rinnalleni nyt jos koskaan. Juttelimme juhannussuunnitelmista ja kerroin meneväni yksinäni laivalle syömään. Viikkoa ennen juhannusta hän kertoi omien juhannussuunnitelmien kariutuneen ja ehdotin sit kohteliaisuussyistä et lähde mun kanssa laivalle jos ei parempaa tule vastaan tai kutsu itsesi miehen mökille, et on varmasti tervetullut sinne mutta totesi sitten, että vois oikeestaan lähtee mun seuraksi laivalle. Jälkikäteen tajusin, että hän varmaan halusikin että kutsun hänet seurakseni laivalle.
Nyt oon todella hämmentynyt, koska tää tapaus on laittanut lähes päivittäin mulle viestei, ennen juhannustakin jo siis, vaikka aiemmin tehnyt sitä vain muutamia kertoja vuodessa ja olen alkanu miettii, että ei kai hän vaan ole kiinnostunut musta muulloinkin kuin kaverina. Laivalla kommentoi jotain siihen tyyliin, vähän vitsillä, että eiks meidän pitänytkään irstailla täällä. Mutta luulen että tossa oli ehkä hänen osaltaan jotain pientä toiveajattelua, vaikka tietää sen etten todellakaan ole hakemassa mitään suhteita/seksiä enkä varsinkaan harrasta irtosuhteita.
En itse osaa ajatella itseäni kenenkään miehen kanssa, enkä välttämättä ihan ensimmäisenä tämän tapauksen kanssa. Monestakin eri syystä johtuen.
Mitä ihmettä miesten päässä liikkuu, miksi lähtis vokottelemaan pitkäaikaisen ystävän tulevaa entistä vaimoa, eiks toi olisi aika suuri riski ystävyyssuhteen kariutumiselle? Vai suhtautuuko miehet tällaisiin hällä väliä asenteella ja tollainen ei vaikuttais ystävyyssuhteeseen?
Mitä hittoa tää oikein on O_o
Kommentit (12)
Aika outoa olisi kutsua ex-miehen kaveri mukaan risteilylle. En tekisi sitä jos en olisi kiinnostunut tutustumaan mieheen mahdollisesti romanttisessa mielessä. Ei se nyt kuitenkaan ole lupaus suhteesta, joten voit jatkaa elämääsi kuten ennenkin. Monet miehet eivät halua/miellä naisia kavereiksi.
Tuo kiusallinen tilanne. Tosi harmillista.
Itse en olisi miestä laivalle ottanut, olisin keksinyt syyksi, että haluan yksin selvitellä ajatuksiani.
Vuosia sitten eron jälkeen ex--miehen muutamakin kaveri alkoi viestittelemään ja halusivat tavata. Siis erikseen viestittelivät, eivät toisistaan tienneet. Ja nämä oli varattuja, pikkulasten isiä. Voi kääk, se oli kiusallista. Ja näiden vaimokkeet oli kavereitani, oltiin porukalla kokoonnuttu vuosia.
Koskaan en ollut noiden miesten kanssa yksin aikaa viettänyt, aina oli pariskunnittain tavattu.
Torjuin enkä suostunut kenenkään ehdotuksiin. Mutta minähän siitä olisin naisten ja kaikkien vihat saanut päälleni jos joku mies olisi lähennellyt, vongannut. Oli se kurjaa ja ja olin järkyttynyt. Olin luullut kavereiksi..
Se on ihastunut sinuun. Älä analysoi liikaa.
Se oli tosiaan ihan kaverillinen ele, kun toisen suunnitelmat kariutui. Kuten kirjoitin, hän tietää etten ole etsimässä uutta suhdetta tai etsimässä mitään seksiseuraakaan. Enkä olettais tollaisessa yhtälössä toisen ajattelevan mua muuna kuin kaverina, mitä ollaan oltu tän 17v ajan.
Et tiedä miten pitäisi suhtautua?! Kyllä nykyajan moraali on helposti nähtävissä.
Tällein jälkikäteen ajateltuna, olisi pitänyt sanoa jotain tollaista. Olen vaan sellainen että aina valmis auttaa kaveria mäessä, joten ajattelin että tarjoan seuraani ja mainitsen myös, että miehen mökillekin on varmasti tervetullut.
Rakkaus menee kaiken yli.
Mieheni ilmaisi kiinnostuksensa vasta, kun olin antanut pakit hänen kaverilleen. Oli hän koko ajan minuun ollut ihastunut, mutta tosiaan vasta sitten sen paljasti.
Kyllä, siinä rikkoutui kaksi ystävyyttä, mutta rakkaus tuli tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Se oli tosiaan ihan kaverillinen ele, kun toisen suunnitelmat kariutui. Kuten kirjoitin, hän tietää etten ole etsimässä uutta suhdetta tai etsimässä mitään seksiseuraakaan. Enkä olettais tollaisessa yhtälössä toisen ajattelevan mua muuna kuin kaverina, mitä ollaan oltu tän 17v ajan.
Älä ole niin typerä, että kuvittelisit kutsusi laivalle kanssasi ei tulkittaisi alustavaksi tarjoukseksi (mahdollisuudeksi) jakaa peti vaikka vasta myöhemmin, jos et tällä ekakerralla kehtaisikaan.
Miestulkinta on se, että vastustelet "hän tietää etten ole etsimässä uutta suhdetta tai etsimässä mitään seksiseuraa" vasten parempaa tietoasi.
Vierailija kirjoitti:
Se on ihastunut sinuun. Älä analysoi liikaa.
Vaikkei ihastunut, mutta pitää sinua potentiaalisena kumppaniehdokkaana.
Vierailija kirjoitti:
Tällein jälkikäteen ajateltuna, olisi pitänyt sanoa jotain tollaista. Olen vaan sellainen että aina valmis auttaa kaveria mäessä, joten ajattelin että tarjoan seuraani ja mainitsen myös, että miehen mökillekin on varmasti tervetullut.
Jotain tällein tollain olet varmaan huomaamattasi tehnyt jo vuosia sitten, mahdollisesti useita kertoja. Tuli heti mieleen, ja nyt tämä kommenttisi vahvistaa sen. Tuttu tarina, että mies on ottanut tavallisen ystävällisyyden flirttailuna. Nyt kun on kuullut erostanne on ajatellut, että kyllä ennenkin hänelle flirttaillut nainen lämpenee helposti.
Tää tuntuu olevan tosi yleistä.
Itse Ihmettelen niitä miehiä. Ihan oikeasti vuositolkulla odotetaan ja eron jälkeen isketään mukamas tuttavallisesti kyselemään kuulumisia.
Mutta käsitin että sulla on jo nyt epämukava olo, sun kannattaa tästä sanoa ja tehdä niinkuin itse parhaaksi näet.
Eiks mulla ookkiin isompi kun sun puolisolla aah aah. Mä oon parempi paneenki aah aah