Otin 1000€ pikavipin uutta puhelinta varten, mutta nyt Kela leikkasi tuon summan minun toimeentulotuesta!?!?!
Mitä ihmettä? Ei lainojen pitäisi vaikuttaa toimeentulotukeen.
Kommentit (23)
Aijaa ei minulla vaikuttanut tt tukeen kun nostin 5000e kulutusluottoa ja nostin sen käteiseksi.
Ei minullakaan vaikuttanut toimeentulotukeen vaikka sain sijoitustuottoja 10900 euroa ja palkkaa 4200 tässä kuussa.
Ihan sama 0 se on kuten joka ikisenä kuukautena elämäni aikana...
kannattaisi ehkä sekunti pohtia niitä omia valintoja...
Vierailija kirjoitti:
Mikä näissä on ideana?
Mainostaa persujen heikkolahjaisuutta.
Ei kannata edes hakea tt-tukea, nykyään niin tarkkaa vaikka jos isäni laittaa 100 e tililleni. ja kyllä, hän ei voi antaa käteisenä, koska asuu kaukana. En saa siis edes synttärii rahaa jos olen tt-tuella
Miksi joku toimeentulotukea saava ostaisi tonnin puhelimen?!? Olen aina pärjännyt vallan mainiosti alle 200 euron puhelimilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä näissä on ideana?
Mainostaa persujen heikkolahjaisuutta.
Palstavammanenkin tuli laittamaan persu sanan ruutuun vaikka ei saatana liity mitenkään keskusteluun.
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin
No en voi, kun TUET LEIKKAANTUU jos menen töihin...
Miksi ap et ostanut puhelinta esim. Elisalta 3 vuoden maksuajalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin
No en voi, kun TUET LEIKKAANTUU jos menen töihin...
Sun tuet on leikattu ihanan paskoiksi helvetin kalliissa suomessa niitten ostovoima mitätön.
Millähän pikavippi oli tarkoitus maksaa? No onhan tuo hyvä alku perintä- ja ulosottokierteelle.
Toimeentulotuki hullu taas provoilemassa Täyttä paskaa koko aloitus
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap et ostanut puhelinta esim. Elisalta 3 vuoden maksuajalla?
Niin minä olisin tehnyt jos olisin tuista riippuvainen. Pikavippi on veljenpoika maksettaessa. Puhelinlaskussa se menee helpommin.
Nyt on 140 e maksanut samsung 64 megen/gigan mitä lie, muistilla. Hyvin toiminut 2 vuotta.
Mä en oo koskaan ymmärtänyt tota tt-juttua. Miksei vaan hae työmarkkinatukea
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata edes hakea tt-tukea, nykyään niin tarkkaa vaikka jos isäni laittaa 100 e tililleni. ja kyllä, hän ei voi antaa käteisenä, koska asuu kaukana. En saa siis edes synttärii rahaa jos olen tt-tuella
No pyydä se lahjana vaikka lahjakortti Prismaan. Lähettää sen Postin kautta.
Kela ei katso vain tuloja vaan myös käytettävissä olevia varoja. Toimeentulotuki on viimesijainen etuus, ja siihen vaikuttavat sekä tulot että varat, jotka ovat käytettävissäsi.
Jos nostit 1000 € pikavipin ja raha tuli tilillesi, Kela on voinut tulkita, että sinulla oli käytettävissäsi 1000 € varoja kyseisenä aikana. Tällöin toimeentulotukea voidaan vähentää vastaavalla summalla tai osalla siitä, vaikka kyse on lainasta eikä palkasta.