Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis ostaako pariskunnat toisilleen tosiaan vain YHDEN joululahjan?

Vierailija
30.09.2009 |

Tosta joululahjaketjusta tuli mieleeni kysyä, että onko kovinkin yleistä, että puolisot ostavat toisilleen vain yhden joululahjan? Moni siinä ketjussa kertoo että "ostan miehelle kirjan" tms.

Kyllä minä olisin järkytyksestä mykkänä jos mieheltä tulisi vain yksi lahja ja kyllä se mieskin minulta nyt useampaa lahjaa odottaa.

Ollaanko ainoita jotka ostaa lahjoja tyyliin "Sulle 15 lahjaa ja mulle kans"? Ja toisilta saadut lahjat päälle.

Mulla menee pelkästään mieheni lahjoihin jotain 500 euroa. Tuntuis tosi kurjalta jos sille pitäis ostaa vain yksi lahja.

Onko noi provoja vai ostaako joku tosiaan miehelleen vain yhden lahjan? Kuulostaa aika karulta...

Kommentit (105)

Vierailija
61/105 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

anoppini on tällainen. oikeasti säälittää syvästi, kun hän paketoi ITSE myös liikelahjoiksi tulleet paketit, tyyliin jotain hirveitä mukeja, joissa jonkun firman nimi, ja avaa näitä sitten OMINA LAHJOINAAN jouluna..... huvittavaa ja todella säälittävää, että 60v ihminen tarvitsee tuollaista.

Hän tosiaan mittaa rahassa sitä, miten ihmiset häntä rakastavat. Saattaapa siinä ääneen pohtia, että "ai tällänen cd tuli siskolta, taisi olla 10 eur prismassa...." huh huh, no eipä olla enää jouluja siellä, oli kyllä tosi ahdistavan noloa aina. Itse sitten sai mieheltä yhden ihanan lahjan ja siinä kaikki, parasta joulussani on aina hyvä ruoka, yhdessäolo ja LASTEN ILO

Vierailija
62/105 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän pääsee mukaan tavallista pidemmälle lomamatkalle, siinä lahja. Mutta hän kieltämättä asuukin jo omillaan eli ei ole enää varsinaisesti lapsi.

Ja kyllä vaan, meillä annetaan lahjoja pitkin vuotta, eikä juuri koskaan täsmälleen minään merkkipäivinä. Kuukauden sisällä olen saanut mieheltäni lahjaksi lempikelloni huollon ja korjauksen (hän vei siis kelloni korjaukseen pyytämättä), arvo yli 200 euroa, ja parhaillaan hän uskoakseni valitsee minulle uutta läppäriä. Joululahjaksi minäkin saan matkalipun aika pitkälle ja takaisin. Itse olen viimeksi hankkinut miehelleni harrastelehden vuosikerran.

Meillä on se periaate, että jokaista talouteen tulevaa uutta tavaraa kohti luovumme yhdestä vanhasta tavarasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/105 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saaneet päähänne, että jos ostaa 15 lahjaa, ne kaikki ovat jostain Prismasta tai Sokokselta?

Entä miksi on niin, että monen mielestä jouluun ei saa kuulua mitään hauskaa ja hassuttelua?

Entä miten voi olla, että tuntee rakkaansa niin huonosti, ettei keksi 15 asiaa, jota tälle ostaisi?

Moni on kysynyt, mitä oikein keksin 15 lahjaa miehelle, niin olkoon tässä nyt pieni potpourri aiemmilta jouluilta, mitä olen ostanut (sulussa selitys, miksi juuri tämä lahja):

- Finlaysonin aamutakki (miehen entinen oli kulahtanut)

- jostain suosikkibändistä vuoden aikana julkaistu englanninkielinen kirja (joka vuosi etsin yhden, aina on löytynyt, koska suosikkeja on onneksi useita)

- miehen harrastukseen liittyvä kirja (jälleen netin kautta tilattu, koska kotimaasta ei saa)

- rasia suklaasydämiä (syödään aattoiltana viinipullon avattuamme yhdessä)

- makkaraputki (on ihanaa, kun mies nauraa avatessaan paketteja! Se makkaraputki näyttää ihan joltain kiviseltä kondomilta, se oli ihan pakko ostaa, kun näin sen. Ja tää oli muuten ainut "Prisma-lahja" multa miehelleni)

- jonkun englanninkielisen lehden vuosikerta (mies tykkää lukea ja meillä ostetaan aika paljon ulkomaisten lehtien irtonumeroita muutenkin, harrasteisiin liittyviä, mutta kaikkia kun ei kaupoista ja Suomalaisesta saa)

- Pulju.netistä joku hauska ja hyödytön tavara

- Pulju.netistä joku toinen hauska ja hyödytön tavara (joulun pakolliset lahjanavausnaurut, vaikka meillä kyllä paljon nauretaan kun lahjoja avataan, mutta nauretaan kyllä muutenkin)

- seinäkalenteri miehen työhuoneeseen (eikä taaskaan mitään markettien suomikalentereita, vaan netistä tilattu Kolahtaa Taatusti -harrastekalenteri)

- Joku harrastekirja vielä (eli 3-4 kirjaa yleensä saa meidän mies jouluna)

- Tietokonepeli (harvakseltaan pelailee, eikä omista monia pelejä, mutta kun sille pelin ostaa, pelailee joskus)

- pari pitkähihaista paitaa

- pari, kolme t-paitaa (juu, ei mitään kolme kympillä -pakettialennuksia, vaan vähän parempia, jotain 25eur/kpl)

- lahjakortti johonkin hyödylliseen ja tylsään paikkaan

- korillinen olutta (kaikki pullot erilaisia, erikoisoluita Alkosta = kukapa mies ei nyt kaljaa haluaisi?)

Tässä taisi tulla jo 15 lahjaa. Siis useimmilta eri jouluilta, mitä nyt satuin muistamaan. Aina meillä puolin ja toisin lahjat ovat yleensä sellaisia jotka kolahtaa jotenkin, ei siis pelkästään mitään laadukasta ja hyödyllistä (niitä ei jouluksi juurikaan osteta, paitsi nyt ihan pari pakettia).

Yksiäkään kalsareita en joululahjaksi miehelleni osta, en myöskään sukkia, enkä partavettä, en pyjamaa, enkä DVD/BluRay -elokuvia, enkä CD-levyjä enkä suomalaisia romaaneja, enkä Grishameja. Ne on jotenkin niin persoonattomia lahjoja.

Samoiten kaikki sukulaisilta saadut 12 Fazerin ja Pandan suklaarasiaa viedään töihin syötäväksi, ei niitä erkkikään jaksa syödä.

Tuo on muuten jännä juttu, että moni pitää itseään jotenkin parempana ja jalostuneempana ihmisenä, koska ei osta kuin yhden tai kaksi, tai ei yhtään joululahjaa. Siis oikeesti?

Eihän sillä ole mitään tekemistä sen kanssa, kuinka hyvä ihminen on! Ne on kaksi ihan eri asiaa.

Ostamattomuus voi selittyä vaikka sillä, että ei ole rahaa, ei viitsi pakata, ei tiedä mitä ostaisi, ostaa mieluummin niillä rahoilla itselleen (minkä moni parin paketin ostaja ihan avoimesti myöntää), ei saa itsekään toiselta kuin jonkun kuppaisen yöpaidan niin ei sitten viitsi ostaa mitään sille puolisollekaan, ei ole sitä tyyppiä joka ilahtuu kun saa toisen ilahtumaan (epäilen suurimman osan kuuluvan tähän ryhmään), tai ei yksinkertaisesti harrasta mitään muuta kuin tv:n katsomista.

ap

Vierailija
64/105 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

parasta joulussani on aina hyvä ruoka, yhdessäolo ja LASTEN ILO

meillä nämä kuuluvat ihan arkeen, ei pelkästään jouluun. Aika moni näyttää olevan kiireinen, kun joulussa oikein korostuu se yhdessäolo. Sen takia se varmaan korostuu, kun se normaaliarjesta puuttuu.

Vierailija
65/105 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei lapsille tule "paha mieli" kun aikuiset eivät saaneet lahjoja ollenkaan. Meillä ei tarvita mitään, kaikki mitä tarvitaan saadaan muutenkin, ja mitään turhaa ei todellakaan osteta. Ei ole mitään tarvetta ostaa yhtään mitään.

Vierailija
66/105 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko pienituloisia? Yleensä pienituloiset vetoaa juuri tuohon, että "joulu on muuta kuin lahjoja", vaikka varmana ostaisivat jos olis varaa. En tiedä yhtään hyvätiuloista joka ei laittais montaa sataa euroa lahjoihin.

(ehkä tuo ei ole hyvätuloinen) mutta meillä

ei toisillemme osteta lahjoja ollenkaan, eikä lapsillekaan osteta kuin 3 per nuppi, eikä nekään kalliita.

Ei kaikki kohtuullisen hyvätuloiset todellakaan ole mitään tavaran perässä juoksijoita.

Ei ole oikeasti mitään tavaraa, jonka haluaisin.

Vierailija
67/105 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla totta se, että suomalaiset eivät tosiaankaan osaa miellyttää toisiaan eivätkä yritäkään luoda mitään romanttista tunnelmaa toinen toisilleen! Tulee oikein joku mielikuva näistä puolisoista jotka ovat niin "järkeviä että emme osta toisillemme mitään"! Varmasti teillä on sitten kalenteriseksiäkin kerran vuodessa koska mitä järkeä seksissäkään on kun sitäkin on ehditty harrastamaan jo 20 vuotta? ** Olisiko se nyt niin kamalaa yllättää se partneri tänä jouluna jollain ihanalla lahjalla? Nainen kai nyt aina arvostaa hajuvettä, koruja, kirjoja, sisustustavaraa, lahjakortin hierojalle tai kampaajalle jne. Miehelle voi kelvata elektroniikka, dvd-boxit, partavesi, joku ihana paita, sukkia, suklaata jne. Pitääkö jopa joulunakin tehdä elämästä helvetin tylsää? Ja joo joo te nyt ostelette sitten varmaan pitkin vuotta toisillenne lahjoja, eikös:DD?

mitä tekemistä on joululahjoilla romantiikan ja seksin kanssa? Vai saako teillä vaan kerran vuodessa jouluna, jos on saanut paljon lahjoja??

Itse en pidä hajuvesistä, en käytä koruja, minua ei kiinnosta sisustus, kirjat lainaan kirjastosta, en halua pölynkerääjiä kotiin yhtä lukukertaa varten, hierojat ja parturit valitsen (ja maksan) itse haluamanani ajankohtana.

Tulisitpa meille jouluna, meillä on kaikkea muuta kuin helvetin tylsää. Tylsää on kamala lahjavuori ja näennäinen ihastelu, ja se tyhjyys, mikä jokaisen sisälle sen jälkeen jää.

Mitä tyhjää aukkoa sisimmässäsi sinä lahjoilla täytät? Kannattaisi kysyä itseltään? Oletko jäänyt lapsena vaille lahjoja? Onko sinua huomioitu vain lahjoilla, koetko itsesi tärkeäksi vain kun saat lahjoja? Saatko seksiä/huomiota/kiitosta vain kun annat lahjoja?

Suurin lahja mieheltäni on se, että hän kunnioittaa minua, arvostaa ja rakastaa sellaisena kuin olen. Meidän suhde ei ole kulissi, meidän ei tarvitse esittää mitään toisillemme eikä naapureille. Meillä ei ole tarvetta hyvitellä lahjoilla tai anoa/osoittaa rakkautta lahjoilla. Välittäminen näkyy joka päivä arjessa.

Vierailija
68/105 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on muuten jännä juttu, että moni pitää itseään jotenkin parempana ja jalostuneempana ihmisenä, koska ei osta kuin yhden tai kaksi, tai ei yhtään joululahjaa. Siis oikeesti? Eihän sillä ole mitään tekemistä sen kanssa, kuinka hyvä ihminen on! Ne on kaksi ihan eri asiaa. Ostamattomuus voi selittyä vaikka sillä, että ei ole rahaa, ei viitsi pakata, ei tiedä mitä ostaisi, ostaa mieluummin niillä rahoilla itselleen (minkä moni parin paketin ostaja ihan avoimesti myöntää), ei saa itsekään toiselta kuin jonkun kuppaisen yöpaidan niin ei sitten viitsi ostaa mitään sille puolisollekaan, ei ole sitä tyyppiä joka ilahtuu kun saa toisen ilahtumaan (epäilen suurimman osan kuuluvan tähän ryhmään), tai ei yksinkertaisesti harrasta mitään muuta kuin tv:n katsomista. ap

merkitystä esim. ekologisen jalanjäljen suhteen. Ajattelevat ihmiset (myös ne joilla ois oikeasti varaa ostaa vähintään 100 kertaisesti tuo sinun mainitsemasti määrä) miettivät myös muita kuin itseään. Ison rahan voi myös laittaa hyväntekeväisyyteen.

Vierailija
69/105 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostetaan ihan muulloin kuin jouluna, jouluna meillä on tarkoitus ostaa toiselle jotain mitä ei itse ehkä tulisi hinnan/ tuotteen saatavuuden/ tai muun seikan takia ostettua.

Minkä takia jouluun kuuluva hauska ja hasuttelu pitää pukea lahjojen muotoon? Ettekö osaa hassutella ilman että jotain pitää ostaa??

Ja meillä kyllä ilahdutaan jostain ihan muusta kuin tietokonepeleistä, aamutakeista tai lehden vuosikerrasta.. sulle esimerkkinä vaikka -suudelmasta mistelin alla

-joululauluista koko perheen kesken kun mies soittaa kitaralla

- kävelyretkestä soihdut kädessä metsätiellä

- joulukirkosta

- joulusaunasta

siinä esimerkkejä ja rahaa meni 0 e

Vierailija
70/105 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

-joululauluista koko perheen kesken kun mies soittaa kitaralla EN NYT IHAN HETI MITÄÄN NOLOMPAA KEKSISI

- kävelyretkestä soihdut kädessä metsätiellä WTF??? TÄN ON PAKKO OLLA VITSI?

- joulukirkosta EI OLLA USKOVAISIA

- joulusaunasta KÄYDÄÄN JOULUNA MUMMOLOISSA JA HAUDOILLA, EI OLE AIKAA MITÄÄN SAUNOJA LÄMMITELLÄ

siinä esimerkkejä ja rahaa meni 0 e JA HAUSKAA OLI 0 MIN

Vierailija
71/105 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostamme toisillemme 1-3 lahjaa.

Minä rakastan kylläkin lahjojen ostoa ja oikeasti ostelen miehelleni kivoja yllätyksiä pitkin vuotta. Joulu ei siis ole lahjojen kannalta mikään odotettu juttu, vaan sen ruoan ja tunnelman takia. Toki siihen tunnelmaan kuuluu mielestäni myös rakkaan muistaminen lahjalla/lahjoilla. Kyllä hämmentyisin, jos en saisi lahjaa :(

Vierailija
72/105 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain kivaa, jos oikein hyvä munkki käy:-).

Siinä on ihan jouluiloa riittämiin.

Mies ei innostu mistään muusta kuin tietyistä teknisistä vempeleistä, mikään muu lahja ei tuo jouluiloa. En osaa ko. tuotteita ostaa, joten mies saa aina silloin tällöin, muutaman vuoden välein päivittää varustearsenaaliaan uudella lelulla.

Vierailija
73/105 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo oli aivan loistava idea tuo korillinen Alkon erikoiskaljoja. Aion toteuttaa tänä jouluna, ihana idea :)

Vierailija
74/105 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kaljakori". Siinä on sopivasti 24 luukkua.

t. se joka antaa miehen ostaa omilla rahoillaan lahjansa.

Vierailija
75/105 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo oli aivan loistava idea tuo korillinen Alkon erikoiskaljoja. Aion toteuttaa tänä jouluna, ihana idea :)

koska ne kaljat on aika kalliita (jopa 4-6 euroa pullo), eikä niitä varmaan kovinkaan moni arkena osta. Jos ostaa, yhden vain. Onhan niissä "maistelemista", monet tosiaan vaativat vähän totuttelua, mutta kyllä on ollut tykätty lahja. Jos ostaisin vain yhden lahjan, kuten monet täällä tekevät, varmaan se sitten olisi tämä kori (jota ei tosiaankaan yhdessä, kahdessa illassa mies juo, vaan silloin tällöin olusen sieltä ottaa) ;)

ap

Vierailija
76/105 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies aina joskus ostaa Alkosta juuri jonkun yhden erikoisoluen. Tuollaisesta korista olisi iloa piiiitkään :) Sieltä olisi varmasti kiva valita kalja jalkapalloa katsoessa tai hyvän ruoan kanssa. Ja kun en itse juo kaljaa, niin olisi todellakin miehelle se lahja, eikä "yhteinen" (aah, saisipa itse korillisen kunnon enkku/irkkusiidereitä..!).

Vierailija
77/105 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joka toinen joulu töissä ja silloin kun olen vapaalla, nauttii koko perhe siitä, että olemme yhdessä.

Lapsillekaan ei laiteta mitään turhaa krääsää. Jokainen saa toivoa yhden ison toiveen, mitä haluaa. Sitten tulee jotain pienempää.

Vaikka se av.mammoista naivilta kuulostaakin niin kyllä meille se jouluaattona yhdessäolosta nauttiminen on tärkeintä. Siitä, ettei äidin tarvitse lähteä töihin vaan saamme saunoa ja nauttia ja levätä. Emme lähde edes sukulaisiin vaan sulkeudumme perheen kesken viettämään aattoa.

Toisillemme ostamme kirjat. Olen hyvin tarkka siitä, mitä luen, samoin mieheni. Lapsellistahan se on, että kumpikin selaa kirjauutuudet ja tilaa toiseltaan kirjan. Mutta näin saamme juuri sen, mitä haluamme.

Tuntuisi jotenkin kornilta ostaa makkaratankoja ja suklaasydämiä toiselle. Anteeksi vain, mutta se ei vain sovi meidän luonteeseemme. Kuten ei sekään, että lapsille ostetaan paketteja vain siksi, että niitä on paljon. Mieluummin he haluavat yhden kalliimman, mistä on heille hyötyä. Ovat kyllä jo isompia ja tietävät, mitä haluavat.

Minulla on oma hieroja/jäsenkorjaaja, kenen luona käyn kerran kuukaudessa. Se ei ole mikään ylellisyys vaan minulle välttämättömyys. Siksi nuo hierontakortitkin on ihan turhia. Luottohieroja tuntee kroppani ja tietää, mitä minulle pitää tehdä.

Mutta jokainen tavallaan. Jos jonkun av.mamman mielestä suhteemme on huono kun emme osta 15 lahjaa toisillemme niin hän saa olla sitä mieltä ihan vapaasti. Mutta olen sitä mieltä, että tuntuisi kornilta aukoa hiustenhoitoaineita ja makkarapötköjä joulupaketeista.

Vierailija
78/105 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenties vaikea itsen ymmärtää että jotkut saavat pelkkää iloa siitä antamisestakin? Ainakin minä saan! Eikä mulla yleensä ole mitään vaikeuksia keksiä miehelle hyviä joululahjoja ja häneltä saan aina todella hyviä lahjoja myös!

Me ostamme siis toisillemme n. 4-5 lahjaa + kolmelle lapselle lahjat tietysti.

Enkä kyllä sanoisi että minä tällä lahjan antamisella mitään yritän paikata, kunhan joulu on TILAISUUS saada ostaa jotain rakkaille! Muuten ei nimittäin osteta mitään toisillemme, paitsi synttäreinä.

Ehkä se on sitten just niin kuin joku kirjoitti että meillä nyt ollaan muutenkin niin tosi paljon yhdessä, että sillä tavoin se joulun yhdessäolo ei meistä tunnu mitenkään erityiseltä? Paljon tapaillaan suvun kesken muutenkin ja minä teen töitä kotona/mieskin osittain = olemme aina lasten lähettyvillä!

Ja typerää täällä haukkua josta ekologisesta jalanjäljestä kun emme mekään kuitenkaan osta muita lahjoja kuin yleensä jotain tarpeellista ja mitä muutenkin tulisi ostettua.

Yleensä meillä on myös jonkinlainen "hassuttelulahja" mukana, mieheltä olen muutaman kerran saanut jonkin aivan kamalan cd:n, siis musiikkia josta en ehdottomasti pidä ja sitten mun pitää laittaa se cd vielä soimaan joulunakin:).

Vierailija
79/105 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep jep, ollaanhan me aika vanhoja (seuraavaksi 25, tylsistä nyt puhumattakaan. Onnellisia ollaan silti, lahjoista tai niiden puutteesta huolimatta.

Vierailija
80/105 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

reippaasti yli varojensa ja luonto ei kertakaikkiaan kestä tuollaista tuhlaamista. Kysymys ei todella ole siitä, onko rahaa vai.

Jos lahjat ovat teille noin tärkeitä, antakaa mielummin toisillenne vaikkapa lahjakortteja kampaamo-, kylpylä- tai hierojapalveluihin, teatteri-, ooppera- tai lätkämatsilippuja tms.