Siis ostaako pariskunnat toisilleen tosiaan vain YHDEN joululahjan?
Tosta joululahjaketjusta tuli mieleeni kysyä, että onko kovinkin yleistä, että puolisot ostavat toisilleen vain yhden joululahjan? Moni siinä ketjussa kertoo että "ostan miehelle kirjan" tms.
Kyllä minä olisin järkytyksestä mykkänä jos mieheltä tulisi vain yksi lahja ja kyllä se mieskin minulta nyt useampaa lahjaa odottaa.
Ollaanko ainoita jotka ostaa lahjoja tyyliin "Sulle 15 lahjaa ja mulle kans"? Ja toisilta saadut lahjat päälle.
Mulla menee pelkästään mieheni lahjoihin jotain 500 euroa. Tuntuis tosi kurjalta jos sille pitäis ostaa vain yksi lahja.
Onko noi provoja vai ostaako joku tosiaan miehelleen vain yhden lahjan? Kuulostaa aika karulta...
Kommentit (105)
Lasten lahjat yritetään pitää max. kymmenessä, mutta toisillemme ostetaan vähintään ne 15 lahjaa. Mieluiten mahdollisimman halpoja lahjoja, tyyliin villasukat, että voi sitten kehuskella miten vähän meni lahjoihin, mutta miten huomaavaisia me ollaan toisiamme kohtaan, ei mitään tylsiä vanhoja pariskuntia :D
niin mahottoman järkeviä ja aah niin kiinnostavia ihmisiä, eivät tietenkään osta toisilleen mitään. Siihen ovat liian järkeviä = tylsähköjä. Eikö riitä että on järkevä 364 päivää vuodessa, pitääkö joulunakin olla?
tulut mieleen että olisi jotain muuta pitänyt vielä saada :)
mä annan miehelleni listan toiveistani (about 10 lahjaa) ja sitten niiden lisäksi mies saa vielä keksiä itse jotain. Minä ostan miehelleni myös paljon lahjoja, osan hän "toivoo" ja loput sitten keksin itse. Vaikka olen aikuinen niin silti minusta on kiva antaa ja saada lahjoja!
Ihmiset on niin erilaisia. Meistä ei kumpikaan ilahdu, vaan pahoittaa mielensä, jos saa "hassuja" lahjoja. Me halutaan säilyttää tunnelma rakastavana ja onnellisena, joten hankimme vain takuuvarmasti ilahduttavia lahjoja, emmekä välttämättä jouluna vaan muulloin. Meitä ei voisi vähempää kiinnostaa, pidetäänkö meitä kiinnostavina vai ei. Mitä ihmeen väliä sillä voisi olla? Ei me missään akvaariossa eletä koko ajan ajatellen, mitä muut nyt mahtaa meistä ajatella.
mutta iän mittaan on oppinut sen, että ne "hauskat vekottimet" ovat niitä, jotka jäävät pyörimään johonkin laatikkoon vuosiksi tai kymmeniksi. Ei vaan viitsi yksien naurujen vuoksi ostaa jotain hassunhauskaa muovihärpäkettä.
Meillä aikuiset ostavat toisilleen yhdet paketit tai sitten yhdessä jonkun isomman ei-välttämättömän jutun. Viime vuonna se oli Wii, edellisenä levysoitin. Noita henkilökohtaisia lahjoja on ollut mm. rannekello, kallis neule, puhelin, pelejä yms.
Kyllä me halutaan nähdä vaivaa toisen eteen ja miettiä lahjaa. Se on kumma, että kaiken maailman kumminkaimoille ostettaisiin ajatuksella lahjoja, muttei puolisolle.
No, se ymmärrän, ettei kaikki halua ostaa lahjakasaa puolisolle. Me ostetaan useampi lahja, kun vaan keksitään. Olen saanut mieheltä yleensä jotain 5-15 lahjaa. Vähän miten on keksinyt ostettavaa.:) Ja ollaan aikuisia. Suhde hyvä, rakastetaan toisiamme ja halutaan hoitaa suhdetta joka suhteessa tekemällä kivoja pikkuylläreitä. Olen elänyt myös parisuhteen, jossa oltiin arkisia ja tylsiä. Se onkin entinen suhde. Tätä nykyistä pyritään vaalimaan arjen puristuksessakin.
mutta yleensä on ollut tapana ostaa pyhien ajaksi "viihdepaketti" eli käydään ostamassa pari kirjaa, joku dvd, iso palapeli (tehdään niitä aina joulun aikaan) jne. Ehkä se on sitten arkista ja tylsää kun nuo ei tule yllätyksenä ;)
Tai olen ostanut. Nyt tänä vuonna ei saa mitään, en minäkään ole siltä saanut jouluisin yhtään mitään. Viime jouluna kehtas vielä vittuilla.
Mä niin mielelläni ottaisin edes sen yhden paketin, lahjakasaa en himoa.
mies joskus lipeää ja ostaa mulle toisenkin, mutta mulle riittää ihan hyvin yksi lahja.
Tänä vuonna voi olla että ei osteta varsinaisesti mitään lahjoja erikseen vaan ostetaan kimppalahjaksi meille reissu Lontooseen :)
Mun mies olis aivan kauhuissaan, jos ostelisin hänelle tuollaisia lahjoja (koska ei halua mitään muuta kuin sellaista, jota oikeasti tarvitsee. Paitsi jos on kyse harrastuksista. Niissä taas on niin tarkat kriteerit, etten niitä voi hankkia.)
Mutta se onkin mun mies. Jos ap ja hänen miehensä nauttii tuollaisesta lahjakulttuurista, niin ei se minua kyllä mitenkään vaivaa! Tosi hyvä, jos itse kukin on hyvällä mielellä omasta kulttuuristaan.
Me ollaan oltu 9 v. naimisissa, hyvin onnellisesti:) Ja juu, ei yleensä osteta toisillemme joululahjoja, paitsi jos on joku pomminvarma juttu mielessä. Silloin ostetaan. Ollaan niin romanttisia, että sovitaan joku kohtuusuuri summa, jolla molemmat saa ostaa itselleen aivan mitä lystää. Tämä on meistä maailman paras tapa ostaa joululahjat:D Ja lasten takia me tehdään niin, että mieheni paketoi mun lahjan ja mä miehen ja lisätään joku pieni yllätys ehkä mukaan. Lapset ois kauhuissaan, jos vanhemmat ei sais paketteja. :D
Joulussa lahjoja paljon tärkeämpää on hyvä ruoka, sluprs:) Sitä suunnitellaan pitkään aina.
Pääasia että kuitenkin mies nyt jotenkin muistaa ja minä häntä. Mun mies on kauhean huono ostamaan lahjoja, vaikka muuten on fiksu mies ja hyvä isä ja kaikkea muuta, niin lahjoja se on auttamattoman huono ostamaan. Yleensä mä vähän vihjaan mitä haluan tai sitten sanon ihan suoraan, näin helpotan sen "stressiä". Mitä sitä toista kiusaamaan.
Joulut meillä on kuitenkin aina ihania ja lämpöisiä sukujuhlia. Kokoonnutaan lähisuvun kanssa ja vietetään se yhdessä. Ja kyllä niitä lahoja aina muutamia saa, kun ostaa niitä muutkin kuin vain mun mies. Esim. lapset on jo siinä iässä että tahtovat tehdä jouluostoksia.
Mä en käsitä miten porukka ostelee jouluna hirveästi lahjoja. Vuodessa on kuitenkin 361 päivää jolloin voi myös ostaa kotiin tai perheellensä tarvittavia tai vähemmän tarvittavia asioita.
minuakin kiinnostaa, että mitä ostat miehellesi? Me ei ostella toisillemme. 4v lapsi ei vielä ihmettele miksi äiti ja isä eivät saa paketteja. Lapsi on puhunut koko vuoden, että kun joulu taas tulee, sitten syömme olkkarissa ja laitamme kynttilät palamaan olkkariin. Lapsi osaa jo kuukaudet ja tietää, että joulukuu on jo aika lähellä. Ei hän vielä odota joulupukkia ja lahjoja vaan juuri tuota ruokailu olkkarissa ja ihanaa joulutunnelmaa.
T. Äiti 44v (iskä 47v)
aikaisemmissa viesteissä viitattiin vanhoihin, tylseihin pareihin. no, mä olen kieltänyt miestä ostamasta mulle mitään, en halua lahjoja eikä hänkään. mieluummin ostetaan yhdessä kotiin jotain uutta tyyliin uudet pyyhkeet, lakanat, astioita tms. ja jos ei ole tarvetta millekään, niin silloin ei osteta. tai sitten joku yhteinen matka/loma on mielstäni kivempi juttu kuin henkilökohtainen lahja.
puhui ekologisesta jalanjäljestä. Järkyttävää kulutushysteriaa AP:lla!
Mekin ostetaan 1-2 lahjaa eikä ne yleensä ole mitään superkalliita. Totuus kun on se, että itse tiedämme parhaiten mitä tarvitsemme milloinkin ja hankinnat tehdään sen mukaisesti.
Niinpä jouluna ja synttäreinä annetaan lahjoiksi sitä tavaraa, mitä muut ehkä käy joka lauantai ostoskeskuksista hakemassa?
Siis vaatteita, kodinkoneita, viihde-elektroniikkaa, dvd:t, kirjat tms. mitä nyt itse kukin tuntuu tarvitsevan.
Minusta on hurjan mukava hankkia ja antaa lahjoja, mutta turhaa kulutusta meilläkin vältetään. Ja kyllä mulle ne lahjat kuuluu olennaisena osana joulun tunnelmaan, lapsellista tai ei.
Mä en käsitä miten porukka ostelee jouluna hirveästi lahjoja. Vuodessa on kuitenkin 361 päivää jolloin voi myös ostaa kotiin tai perheellensä tarvittavia tai vähemmän tarvittavia asioita.
puhui ekologisesta jalanjäljestä. Järkyttävää kulutushysteriaa AP:lla! Mekin ostetaan 1-2 lahjaa eikä ne yleensä ole mitään superkalliita. Totuus kun on se, että itse tiedämme parhaiten mitä tarvitsemme milloinkin ja hankinnat tehdään sen mukaisesti.
tietää minun sisustusmakuni niin hyvin että voi ihan hyvin ostaa minulle jonkin kauniin esineen kotiimme! Tai sitten yllättää jollain ihanalla DVD-boksilla, viime vuonna taisin saada 'Pieni Talo Preerialla'-sarjan ekan jakson. Mieheni kerää jotain tiettyjä leffoja ja niitä tapaan ostella ja tilata jostain nettikaupasta ja antaa jouluksi.
Kukin tietysti tyylillään. Ollaan mekin sanottu joskus että ei viitsitä ostaa mitään toisillemme, mutta sitten aina kun joulu lähestyy niin keksimme kaikkea kivaa sille toiselle kuitenkin:). Mistään kalliista tavaroista ei ole kyse.
Sitten taas lasten lahjamäärä onkin asia erikseen johon todellakin meidän perheessä PITÄISI puuttua! Mutta vaikeuksia aiheuttaa se, että vietämme yleensä joulua miehen veljen perheen kanssa ja heidän lapsensa saavat n. 30-40 lahjaa/lapsi eikä kyse ole edes halvoista tavaroista:((. Miten omat lapset suhtautuvat siihen jos saavat selvästi vähemmän?
Niinpä jouluna ja synttäreinä annetaan lahjoiksi sitä tavaraa, mitä muut ehkä käy joka lauantai ostoskeskuksista hakemassa? Siis vaatteita, kodinkoneita, viihde-elektroniikkaa, dvd:t, kirjat tms. mitä nyt itse kukin tuntuu tarvitsevan. Minusta on hurjan mukava hankkia ja antaa lahjoja, mutta turhaa kulutusta meilläkin vältetään. Ja kyllä mulle ne lahjat kuuluu olennaisena osana joulun tunnelmaan, lapsellista tai ei.
Muuten ei raaskita koskaan ostella mitään, jouluna sitten ostan usein miehelle jotain mitä hän ei ole raaskinut ostaa itselleen koko vuotena. MInusta SE ei ole tuhlausta mitenkään. Viikonloppushoppausta emme juuri enää lasten tultua harrasta.
Meillä ollaan mieluummin ilman kuin totetutataan täällä esitettyjä "loistavia" lahjaideoita. Meillä ei esimerkiksi kukaan juo koskaan olutta, ei kotona eikä kodin ulkopuolella. Nirsous on sitä luokkaa, että ostamme tavaramme mieluummin itse. Tähän on päädytty vuosien kokemuksella. En osaa tilata e-baystä miehelleni juuri oikeanlaista vintage-auton varaosaa, enkä ihan oikeesti jaksa innostua hienosta kuulakärkikynästä, kun olisin halunnut mieluummin mustekynän (tai pc:stä, kun olisin halunnut macin). Kun saamme vihiä tavarasta, jota toinen oikeasti haluaa, saatamme osta sen hänelle lahjaksi ennen kuin hän itse ehtii hankkia sen. Silloin ei kuitenkaan ole mahdollista odottaa jouluun, vaan lahja on hankittava ja annettava heti.