Tekoälyn kehittäjä 34-vuotias Mira Murati on ehkä maailman vaikutusvaltaisin henkilö
Murati johtaa tiimejä, jotka julkaisivat viime vuonna Dall-E:n ja Chat GPT:n.
Kommentit (36)
Tekoäly on hänen ansiostaan woke....
Mikään vaikutusvaltainen ole, sattumalta vaan fiksu nainen ollu oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Jää varmasti kyllä historiankirjoihin.
Eikö naisten saavutukset olekaan vaatimattomia?
Vierailija kirjoitti:
Eikö naisten saavutukset olekaan vaatimattomia?
Woketuksen saralla toki eivät ole.
Vierailija kirjoitti:
Mikään vaikutusvaltainen ole, sattumalta vaan fiksu nainen ollu oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Jää varmasti kyllä historiankirjoihin.
Meinaatko ettei se ole valtaa kun on antanut suuntaviivat siihen miltä arvopohjalta nuo toimii?
Ihan naitavan näköinen tyttönen, eli kelpaisi älyn ja ulkonäönkin puolesta. Ei varmaan koulutustaan ole Albaniassa saanut, mutta älykkyytensä kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko ettei se ole valtaa kun on antanut suuntaviivat siihen miltä arvopohjalta nuo toimii?
Onhan hän itsekin sanonut, että ilman mitään suuntaviivoja tekoäly olisi täysin käyttökelvoton.
Vierailija kirjoitti:
Ihan naitavan näköinen tyttönen, eli kelpaisi älyn ja ulkonäönkin puolesta. Ei varmaan koulutustaan ole Albaniassa saanut, mutta älykkyytensä kyllä.
16-vuotiaana lähti jenkkeihin opiskelemaan. Huippuälykäs.
Siinä syyllinen tulevaan tekoälyn aiheuttamaan ihmiskunnan tuhoon.
Jos tarkkoja ollaan, tunnetun maailman vaikutusvaltaisin ihminen oli Leonardo da Vinci.
Hän keksi niin paljon mekaniikan alkulähteillä ettei kukaan. Alkoi tutkia myös anatomiaa, arkkitehtuuria. Ihan omilla aivoillaan. Ja maalasi pari maailman tunnetuinta taulua.
Ääni Leonardille.
Tekoälyn perusteet on ihan tutkittua juttua, mutta OpenAI, Murati ja tiimi tekivät Microsoftin laskentaresursseilla ChatCPT:n ja Dall-E:n kautta tuon tekniikan suurelle yleisölle tunnetuksi. Onhan tuokin toki vaikutusvaltaa, samoin kuin Microsoftista puheen ollen Bill Gatesilla oli vaikutusvaltaa PC:iden tuomisessa suuren yleisön tietoisuuteen ja muutti silloin osaltaan maailmaa.
Vierailija kirjoitti:
Tekoäly on hänen ansiostaan woke....
Ja siinä tärkein syy miksi en koske chatgpt:n pitkällä tikullakaan. Se on todiste että sen tarkoitus on mielenmuokkaus ja aivopesu.
Woketus?
Oisko aika laittaa se youtube kii, sä suollat ameriikan ja nassesaksan moskaa ihan väärässä paikassa.
Vierailija kirjoitti:
Siinä syyllinen tulevaan tekoälyn aiheuttamaan ihmiskunnan tuhoon.
Eikä ole. se tekoäly minkä parissa Murati tiimeineen puuhaa, ei tuhoa ihmiskuntaa ainakaan omaehtoisesti.
Woketus, onks tääkin huijaus pakko tuoda nyt suomeen? Mikämhelvetti miehiä vaivaa, ne tekee kaikki samat virheet kun naiset teki 70 ja 80 luvulla, tunnepohjaset huijaukset niin kun tää, jopa horoskoopit on nyt miesten kans iso juttu, mä oon horoskoopiltani afla-gamma-beta tjsp
Vierailija kirjoitti:
Woketus, onks tääkin huijaus pakko tuoda nyt suomeen? Mikämhelvetti miehiä vaivaa, ne tekee kaikki samat virheet kun naiset teki 70 ja 80 luvulla, tunnepohjaset huijaukset niin kun tää, jopa horoskoopit on nyt miesten kans iso juttu, mä oon horoskoopiltani afla-gamma-beta tjsp
Mun horoskooppi on sigma, se on niinku alfa mut mun supervoima on kuolla yksin.
Vierailija kirjoitti:
Tekoälyn perusteet on ihan tutkittua juttua, mutta OpenAI, Murati ja tiimi tekivät Microsoftin laskentaresursseilla ChatCPT:n ja Dall-E:n kautta tuon tekniikan suurelle yleisölle tunnetuksi. Onhan tuokin toki vaikutusvaltaa, samoin kuin Microsoftista puheen ollen Bill Gatesilla oli vaikutusvaltaa PC:iden tuomisessa suuren yleisön tietoisuuteen ja muutti silloin osaltaan maailmaa.
Niin. Vaikutusvalta on tässäkin nimenomaan sitä mihin suuntaan/miten maailmaa muokataan.
Ihanaa tämä tekoälyn tuleminen. Olen monta iltaa "chattäillyt" openAi:n kanssa. Tulevaisuudessa varmaan on ammatti nimeltään tekoälyn jarruttelija / moderoija ettei meno ihan villiinny. Niiltä varmaan alkaa kohta syntymään niin paljon ideoita ettei kukaan ehdi niitä toteuttamaan.
Seuraavana Skynet.