Siis ostaako pariskunnat toisilleen tosiaan vain YHDEN joululahjan?
Tosta joululahjaketjusta tuli mieleeni kysyä, että onko kovinkin yleistä, että puolisot ostavat toisilleen vain yhden joululahjan? Moni siinä ketjussa kertoo että "ostan miehelle kirjan" tms.
Kyllä minä olisin järkytyksestä mykkänä jos mieheltä tulisi vain yksi lahja ja kyllä se mieskin minulta nyt useampaa lahjaa odottaa.
Ollaanko ainoita jotka ostaa lahjoja tyyliin "Sulle 15 lahjaa ja mulle kans"? Ja toisilta saadut lahjat päälle.
Mulla menee pelkästään mieheni lahjoihin jotain 500 euroa. Tuntuis tosi kurjalta jos sille pitäis ostaa vain yksi lahja.
Onko noi provoja vai ostaako joku tosiaan miehelleen vain yhden lahjan? Kuulostaa aika karulta...
Kommentit (105)
jos keksisin jonkun oikein hyvän.
Koska yleensä en keksi, ostan monta paikatakseni sitä ettei mikään aiheuta kunnon wow-efektiä. Mun miehelleni on kamalan vaikea ostaa lahjoja.
Ootteko pienituloisia? Yleensä pienituloiset vetoaa juuri tuohon, että "joulu on muuta kuin lahjoja", vaikka varmana ostaisivat jos olis varaa. En tiedä yhtään hyvätiuloista joka ei laittais montaa sataa euroa lahjoihin.
Meillä raha ei ole ongelma, av-mittapuussa olemme varmaan rikkaita, omasta mielestämme tulemme hyvin toimeen. Silti meillä ei ostella aikuisten kesken lahjoja, oli sitten joulu, synttärit, nimpparit tai kumminkaiman kihlajaiset!
Joulua vietämme usein suvun kesken möksällä, nauttien hyvää ruokaa ja ennen kaikkea yhteisestä ajasta ja maaseudun rauhasta! Toki lapsille on paketteja ja aikuisille pukki tuo hyvää viiniä, lautapelin, keksejä ja juustoja yms =).
Meteria ei tee ketään rikkaaksi eikä turhan romun välttely ketään köyhäksi!
Siksi onkin niin vaikea keksiä mitään hyviä joululahjoja. Joitain pientä kuitenkin, sama kuin aikasemmalla, eli lasten takia aikuisillekin. Usein ne lahjat onkin nimenomaan lasten kanssa valittuja.
Kun oltiin pariskunta, ei aina ostettu mitään.
Meillä se yksi "pieni" lahja voi olla kalliskin, hinnalla ei ole väliä. Se voi olla kirja tai jotain kallimpaa elektroniikkaa.
vaimo saa yhden seksin ja lapsi luumuhilloo ja joulutorttu ohjeet.
Ostaa sitten mielummin lapselle kuin minulle!
kyllä, totta se on, aikuiset ihmiset ostamme toisillemme yhden lahjan -tai ei lahjaa ollenkaan!
Ollaan kumpikin saatu riittävästi vanhemmiltamme ja appivanhemmiltamme. Tänä vuonna ajattelin ehdottaa, että yhdet pienet lahjat ostettaisiin, koska emme mene vanhempiemme luokse, vaan jäämme tänne kauas kauas oman perheen kesken. Ei siis tiedä, jos meille ei haluta mitään ostaakaan...
tarvii kymmeniä lahjapaketteja. Eikä kyllä lapsetkaan sen puoleen.
Siksi ostamme vain yhdet lahjat, ja nekin saattavat olla jotain ei-aineellista.
Minusta kamalinta olisi sellainen pakkolahjominen, että on pakko ostaa ne Anttilan joulukujalla tyrkyllä olevat Reinot, kun ei muuta keksi ja ne on niin helppo siepata siitä mukaan.
Meille joulun tekee yhdessä ruokien valmistaminen, yhdessä kuusen haku ja koristelu, kiireetön yhdessä olo, joulusauna ja se herkuttelu.
kunnes kerran kävi niin, että pukki ei tuonut meille yhtään lahjaa. Josta johtuen lapset olivat ihan kauhuissaan, että ollaanko me oltu tuhmia kun emme saaneet yhtään lahjaa??!!?
Nykyään ostamme sitten jotain pientä :-)
Eukko vaatii jotain jalokivea tai kultavitjaa... kylla tasan jaa yhteen pakettiin, kun siinakin on kahden sadan minimi.
Ehkä n. 5-6 kpl annan miehelle ja hän minulle vastaavasti. Tosi kivaa kun saa kaikkea mukavaa! Muuten ei raaskita koskaan mitään ostaa eli jouluna saadaan sitten toisiltamme kaikenlaista:). MIes tietää makuni joten:)).
Me ei olla enää vuosiin ostettu suoraan toisillemme lahjoja, vaan "lahjamme toisillemme" on ollut, että kumpikin saa ostaa jonkun kalliimman vähän pidempään haaveilemansa asian.
Itse "saan" tänä vuonna uuden kännykän. Odottelen nokian N900:n tuloa markkinoille! Mies saa ps3:n.
Muuten vuoden aikana saatetaan sit ostaa toisillemme jotain pientä, kun kohdalle osuu.
Taitaa olla totta se, että suomalaiset eivät tosiaankaan osaa miellyttää toisiaan eivätkä yritäkään luoda mitään romanttista tunnelmaa toinen toisilleen!
Tulee oikein joku mielikuva näistä puolisoista jotka ovat niin "järkeviä että emme osta toisillemme mitään"! Varmasti teillä on sitten kalenteriseksiäkin kerran vuodessa koska mitä järkeä seksissäkään on kun sitäkin on ehditty harrastamaan jo 20 vuotta?
**
Olisiko se nyt niin kamalaa yllättää se partneri tänä jouluna jollain ihanalla lahjalla? Nainen kai nyt aina arvostaa hajuvettä, koruja, kirjoja, sisustustavaraa, lahjakortin hierojalle tai kampaajalle jne. Miehelle voi kelvata elektroniikka, dvd-boxit, partavesi, joku ihana paita, sukkia, suklaata jne.
Pitääkö jopa joulunakin tehdä elämästä helvetin tylsää?
Ja joo joo te nyt ostelette sitten varmaan pitkin vuotta toisillenne lahjoja, eikös:DD?
Taitaa olla totta se, että suomalaiset eivät tosiaankaan osaa miellyttää toisiaan eivätkä yritäkään luoda mitään romanttista tunnelmaa toinen toisilleen!
Tulee oikein joku mielikuva näistä puolisoista jotka ovat niin "järkeviä että emme osta toisillemme mitään"! Varmasti teillä on sitten kalenteriseksiäkin kerran vuodessa koska mitä järkeä seksissäkään on kun sitäkin on ehditty harrastamaan jo 20 vuotta?
**
Olisiko se nyt niin kamalaa yllättää se partneri tänä jouluna jollain ihanalla lahjalla? Nainen kai nyt aina arvostaa hajuvettä, koruja, kirjoja, sisustustavaraa, lahjakortin hierojalle tai kampaajalle jne. Miehelle voi kelvata elektroniikka, dvd-boxit, partavesi, joku ihana paita, sukkia, suklaata jne.Pitääkö jopa joulunakin tehdä elämästä helvetin tylsää?
Ja joo joo te nyt ostelette sitten varmaan pitkin vuotta toisillenne lahjoja, eikös:DD?
jos romanttinen tunnelma on joululahjoista ja niiden määrästä kiinni. Ainakin meille merkkaa paljon enemmän joulussa muut asiat kuin lahjat.
Me ostamme toisillemme 1-2 joululahjaa yleensä. Eikä ole rahasta kiinni, ihan hyvätuloisia olemme.
ja kukkia saan yleensä myös.. Tänä vuonna saan tatuoinnin ja mies saa parit pelit, molemmat tyytyväisiä.. =D
Me ostamme joskus ja joskus emme. Joskus ostamme meille yhteisen lahjan, jotakin kivaa mitä olemme suunnitelleet pidempään. Tai sitten jotakin mikä mieleen juolahtaa.
Viime jouluna ostettiin design-astioita, tänä jouluna pakataan kimpsut ja lähdetään kaukomaille auringon alle.
Rahasta ei ole kiinni.
Joulu on ihanaa aikaa, mutta kyllä tunnelma löytyy muusta kuin pakettien määrästä. Eikä se tarkoita myöskään, että elämämme tai me pariskuntana olisimme jotenkin tylsiä. Jotenkin se pakettien laskeminen kuuluu lapsille...
Mutta kukin tavallaan.
lahja tai monesti jopa yhteinen, kuten viime jouluna Moccamater-kahvinkeitin. Edellisenä vuonna ostettiin sukset kummallekin. Lapsille sitten ostellaan enempi.
Meillä on nurkat täynnä kaikkea rojua (tarpeellista ja tarpeetonta tavaraa). Mä suuttuisin, jos mies ostelisi mulle "kaikkee kivaa".
Jouluna meillä lapsetkin saa yhdet isommat (itse etukäteen valitsemansa) lahjat sekä sitten jotain pientä tyyliin: villasukat/ yöpuku tms. Mummoilta ja papoilta tulee lisäksi jotakin pientä.
Meillä lahjoihin kuluu kaikkiaan n. 200-350 euroa ja tuolla rahalla lahjotaan lasten kummit/ vaarit ja mummit.
Ei se tavarapaljous vaan yhteinen aika ja HYVÄ ruoka (ruokaan meneekin joulun aikaan helposti 500-1000 €).
Ei olla köyhiä ja "kipeitä" mutta emme arvosta materiaa.