Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis ostaako pariskunnat toisilleen tosiaan vain YHDEN joululahjan?

Vierailija
30.09.2009 |

Tosta joululahjaketjusta tuli mieleeni kysyä, että onko kovinkin yleistä, että puolisot ostavat toisilleen vain yhden joululahjan? Moni siinä ketjussa kertoo että "ostan miehelle kirjan" tms.

Kyllä minä olisin järkytyksestä mykkänä jos mieheltä tulisi vain yksi lahja ja kyllä se mieskin minulta nyt useampaa lahjaa odottaa.

Ollaanko ainoita jotka ostaa lahjoja tyyliin "Sulle 15 lahjaa ja mulle kans"? Ja toisilta saadut lahjat päälle.

Mulla menee pelkästään mieheni lahjoihin jotain 500 euroa. Tuntuis tosi kurjalta jos sille pitäis ostaa vain yksi lahja.

Onko noi provoja vai ostaako joku tosiaan miehelleen vain yhden lahjan? Kuulostaa aika karulta...

Kommentit (105)

Vierailija
101/105 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan oikeasti veisi mut hoitoon jos ostaisin hänelle jostain pulju.netistä jonkun "hyödyttömän, hauskan" tavaran. Tai jotain "ihan kunnon 25 e" pitkähihaisia T-paitoja" :)

Jätän suosiolla anopille tuon kalsari, sukka ja T-paitaosaston.

Me ostamme usein yhteisesti itsellemme jouluksi jotain isompaa, joka saattaa olla vaikka huonekalu tai valaisin tai viihde-elektroniikkaa. MItä milloinkin. Joskus ollaan ostettu matka jonnekin, yleensä jotain kotiin. Meillä ei kerätä ihan oikeasti mitään pikkukrääsää.

Joku valaisin tai matkalippu voidaan laittaa pakettiin/kirjekuoreen ja kuusen alle ja avata yhdessä ja naureskella että ooo, mahtava ja ihan yllättäen.

Toisillemme ostetaan lisäksi jotain pientä, 1-2 lahjaa. Saatan ostaa esim. kunnollisen paidan (ja nyt ei puhuta 25 e pitkähihaisesta T-paidasta ;) ja vaikka kirjan tai ison palapelin. Mieheni ostaa yleensä jonkin jutun jota olen toivonut ja vinkannut.

Kyllä meille riittää kolmen lapsen haltioitunut pakettien avaus, en saa mitään kicksejä jostain joulupaperiin pakatuista suklaasydämistä. Kun lapset nukkuvat, nautitaan viinistä ja juustoista ja toisistamme, ei mun mielestä lisää romantiikkaa pätkääkään se, oliko se juusto 3 h aikaisemmin joulupaketissa vai ei :)

Yleensäkin, panostan mieluummiin johonkin kestävään ja laadukkaaseen ostokseen tai palveluun kuin johonkin täysin hyödyttömään krääsään. Muutenkin suvun kesken meillä on sopimus etteivät aikuiset sisarukset lahjo toisaan. Vanhemmat ostavat meille aikuisille lapsilleen ja puolisoille jotain ja me lapset yleensä yhdessä jotain isompaa vanhemmille.

Vierailija
102/105 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, puolisolle 1-2 lahjaa, joista ainakin toinen jotain sellasta joka pitäisi muutenkin ostaa. Sukulaisten kesken yksi lahja koko perheelle + yksi oma lahja kullekin sukulaislapselle. Omat lapset saavat n.5 pakettia meiltä ja sitten sukulaisilta lisää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/105 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sovittu että sekin raha laitetaan lasten lahjoihin ja ruokaan! me sitten illalla tehdään niitä joulu taikoja toisillemme kun lapset on nukahtanu.

Vierailija
104/105 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lahjoja ollenkaan. Ei kenellekään aikuiselle siis, ei puolisolle, ei siskoille, ei äidille tai isälle... Kyse ei ole rahasta, vaan ihan siitä, että mielestämme aikuisille on hölmöä ostella lahjoja. Jonkun joulukukan tai viinipullon voi antaa esim. vanhemmille, mutta ei siis mitään "varsinaista" lahjaa. Me lähdetään yleensä aina ulkomaille joulun jälkeen, se on se meidän yhteinen "lahja" toisillemme miehen kanssa :).

Vierailija
105/105 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

wt olla, jos ostaa hyödytöntä krääsää jostain pulju.netistä?