Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis ostaako pariskunnat toisilleen tosiaan vain YHDEN joululahjan?

Vierailija
30.09.2009 |

Tosta joululahjaketjusta tuli mieleeni kysyä, että onko kovinkin yleistä, että puolisot ostavat toisilleen vain yhden joululahjan? Moni siinä ketjussa kertoo että "ostan miehelle kirjan" tms.

Kyllä minä olisin järkytyksestä mykkänä jos mieheltä tulisi vain yksi lahja ja kyllä se mieskin minulta nyt useampaa lahjaa odottaa.

Ollaanko ainoita jotka ostaa lahjoja tyyliin "Sulle 15 lahjaa ja mulle kans"? Ja toisilta saadut lahjat päälle.

Mulla menee pelkästään mieheni lahjoihin jotain 500 euroa. Tuntuis tosi kurjalta jos sille pitäis ostaa vain yksi lahja.

Onko noi provoja vai ostaako joku tosiaan miehelleen vain yhden lahjan? Kuulostaa aika karulta...

Kommentit (105)

Vierailija
1/105 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko te aikuisia???

Eikös joulu ole paljon muutakin kuin lahjoja?

Meillä ei aikuisten kesken osteta lahoja ollenkaan - vain pienet saa jotain pientä - ei suinkaan satojen eurojen edestä kuten täällä hehkutetaan.

Yhdessä olo ja lämmin tunnelma - niin ja se ruoka :) - ne on tärkeämpiä!!!

Vierailija
2/105 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon aina itekin ollut sitä mieltä, että parisuhteen arvo mitataan joululahjoissa. Missäs sitten, jos ei niissä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/105 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ostetaan 1-2 kumpikin, joskus ei olla ostettu mitään ja se on ihan ok. Kun on tätä rompetta jo maailma väärällään...

Vierailija
4/105 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei käytetä kokonaisuudessakaan yhteensä kaikkiin lahjoihin 500euroa. Ei todellakaan riittäisi rahat moiseen.

Periaatteessa aikuisten ei tarttis antaa toisilleen lahjoja, mut onhan se kiva kkuitenkin jotain pientä edes rakkaalleen antaa. Me varmaan sovitaan miehen kans taas, että yksi lahja molemmille.

Vierailija
5/105 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan oltu yhdessä jo 15-vuotta. Kaikkea löytyy. Mä saan jonkun kivan lahjat, hyvin todennäköisesti jonkun korun. Menis vähän vaikeeksi jos joka joulu pitäisi keksiä miehelle 15 lahjaa. Kun tuntuu että jo kahdelle lapselle tuppaa olemaan vaikea enää niitä kivoja lahjoja keksiä, puhumattakaan kummilapsista tai isovanhemmista, joilla kaikkea myös heillä jo on.

Vierailija
6/105 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisillemme. Ehkä max. muutama ostetaan, mutta tärkeintä on, että lahja on mietitty ja toivottavasti hyödyllinen ja mieleinen.

Eikä tule mieleen, että ostaisi jotain muutaman euron rihkamaa, että aikuinen mies saa tarpeeksi monta lahjaa :D

Vierailija
7/105 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei käytetä kokonaisuudessakaan yhteensä kaikkiin lahjoihin 500euroa. Ei todellakaan riittäisi rahat moiseen.

Periaatteessa aikuisten ei tarttis antaa toisilleen lahjoja, mut onhan se kiva kkuitenkin jotain pientä edes rakkaalleen antaa. Me varmaan sovitaan miehen kans taas, että yksi lahja molemmille.

Että sen lahjan ei tartte olla mitään ostettua. Itse ainakin arvostan enemmän itse tehtyä, oli se sitten mitä tahansa. Vaikka pikkuleipiä rasiassa. :)

Vierailija
8/105 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen sijaan teimme matkan. Emme muutenkaan juhli joulua läheskään joka vuosi. Asumme poissa Suomesta ja jos emme ole sinne menossa jouluksi sukuloimaan, emme useinkaan edes juhli joulua. Muuten kyllä ostellaan lahjoja pitkin vuotta vaikka ja kuinka. 500 euroa on usein vielä pieni lahjaraha meillä. Menikö pasmat sekaisin?

Vierailija
9/105 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko pienituloisia? Yleensä pienituloiset vetoaa juuri tuohon, että "joulu on muuta kuin lahjoja", vaikka varmana ostaisivat jos olis varaa. En tiedä yhtään hyvätiuloista joka ei laittais montaa sataa euroa lahjoihin.

Vierailija
10/105 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosta joululahjaketjusta tuli mieleeni kysyä, että onko kovinkin yleistä, että puolisot ostavat toisilleen vain yhden joululahjan? Moni siinä ketjussa kertoo että "ostan miehelle kirjan" tms. Kyllä minä olisin järkytyksestä mykkänä jos mieheltä tulisi vain yksi lahja ja kyllä se mieskin minulta nyt useampaa lahjaa odottaa. Ollaanko ainoita jotka ostaa lahjoja tyyliin "Sulle 15 lahjaa ja mulle kans"? Ja toisilta saadut lahjat päälle. Mulla menee pelkästään mieheni lahjoihin jotain 500 euroa. Tuntuis tosi kurjalta jos sille pitäis ostaa vain yksi lahja. Onko noi provoja vai ostaako joku tosiaan miehelleen vain yhden lahjan? Kuulostaa aika karulta...

Meidän perheessä sama juttu. Minuakin satuttaisi todella jos tulisi vain yksi lahja, ellei se sitten olisi jotain todella merkittävää! Mutta joku kirja tms. olisi totaalinen pettymys. Ja minusta tuntuu itsestäni hyvältä kun voin antaa miehelleni paljon sellaista mistä hän pitää. Ehkä onkin parempi että materialisti nai materialistin ja minimalisti minimalistin :-) Sitten ei kumpikaan kärsi.

Vierailija
11/105 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on mukava saada pino paketteja, oli kuinka lapsellista tahansa :)

Miehen lahjoihin menee tänä vuonna varmaan 100€, kun on vähän rahat tiukilla.

Vierailija
12/105 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen sijaan teimme matkan. Emme muutenkaan juhli joulua läheskään joka vuosi. Asumme poissa Suomesta ja jos emme ole sinne menossa jouluksi sukuloimaan, emme useinkaan edes juhli joulua. Muuten kyllä ostellaan lahjoja pitkin vuotta vaikka ja kuinka. 500 euroa on usein vielä pieni lahjaraha meillä. Menikö pasmat sekaisin?

kuten tämäkin aloitus osoittaa, mutta minä kyllä ymmärrän!

Kyllä aivan varmaan keskiverto av-mamma kauhistelee että joku voi laittaa 500e johonkin lahjaan. Yritä kestää...

ap

Vierailija
13/105 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellon, 6000 euroa maksaneen rolexin. Oli muuten oikein tyytyväinen. Että ei se rahasta ole kiinni, vaan ajatuksesta. Tiesin että sellaista oli miettinyt ja pohti viitsiikö ostaa ton hintaista kelloa. Mä vähän autoin sitä, ostin sen sille itse.

Vierailija
14/105 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai jotain muuta, mitä muutenkin tarvittais, ehkä juuri kirja. Just jollain 10, max 20 eurolla.

Erityisesti siksi, ettei lapsille tule paha mieli, kun isi ja äiti ei saa mitään.

Ja muutenkin vain tarpeellista pukinkonttiin, koska tavaraa on jo ennestään liiiiiiikaaaa.

Vierailija
15/105 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenkään ostaa sen enempää. Tärkeintä meille on se, että ne pari lahjaa on ajatuksella valittu.

Synttäreillä yksi lahja riittää, taas huolella tietty valittu.

Vierailija
16/105 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai no, loppujen lopuksi minä olen aina jonkin pikkupaketin ostanut miehelle.

Mitä ihmettä te teette kaikella tuolla krääsällä? Ei kai kukaan tarvitse 15 uutta tavaraa edes joka VUOSI?

Vierailija
17/105 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ehkä joskus jos sattuu just joulun alla tulla sopivaa vastaan. Lapsillekin ostetaan harkiten, ei kymmeniä paketteja.

Joulu on ihanaa aikaa ilman lahjavuortakin.

Ja vielä, ei olla köyhiä eikä kipeitä. Päinvastoin mitäs me lahjoilla kun kaikkea mitä tarvitaa on.

Vierailija
18/105 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En anna joululahjoja miehelleni. Lapsille hankitaan lahjoja, mutta ei toisillemme

Vierailija
19/105 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap on tänä vuonna aikonut laittaa pakettiin miehelleen? Ja minkä tyylisiä hän odottaa itselleen.

1-3 pakettia meillä toisillemme, aina jotain hyödyllistä

Vierailija
20/105 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap on tänä vuonna aikonut laittaa pakettiin miehelleen? Ja minkä tyylisiä hän odottaa itselleen. 1-3 pakettia meillä toisillemme, aina jotain hyödyllistä

Mutta tiedän että tollasia pariskuntia on. Mun veli ja sen vaimo on just tollaisia, tosin heillä ei lapsia ole. Silti huvittaa kun reilu kolmikymppinen mies ihan tohkeissaan availlee pakettejaan.