Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis ostaako pariskunnat toisilleen tosiaan vain YHDEN joululahjan?

Vierailija
30.09.2009 |

Tosta joululahjaketjusta tuli mieleeni kysyä, että onko kovinkin yleistä, että puolisot ostavat toisilleen vain yhden joululahjan? Moni siinä ketjussa kertoo että "ostan miehelle kirjan" tms.

Kyllä minä olisin järkytyksestä mykkänä jos mieheltä tulisi vain yksi lahja ja kyllä se mieskin minulta nyt useampaa lahjaa odottaa.

Ollaanko ainoita jotka ostaa lahjoja tyyliin "Sulle 15 lahjaa ja mulle kans"? Ja toisilta saadut lahjat päälle.

Mulla menee pelkästään mieheni lahjoihin jotain 500 euroa. Tuntuis tosi kurjalta jos sille pitäis ostaa vain yksi lahja.

Onko noi provoja vai ostaako joku tosiaan miehelleen vain yhden lahjan? Kuulostaa aika karulta...

Kommentit (105)

Vierailija
41/105 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään toisillemme, tulee tavaraa muutenkin paljon.

Vierailija
42/105 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaimmat mieheltä saadut lahjat ovat olleet tyyliä itseaskarreltu "tervetuloa kotiin" -kortti ja jokin kummallinen ruuvintapainen, jonka mies antoi mukaani lähtiessäni jälleen kerran pidemmälle matkalle. Niin ja se, että kotona on nättiä ja rauhallista. Niin ja että annamme toisillemme aikaa ja ostamme yhdessä ihanan matkan.

Lahjojen ostaminen vain siksi, että on joulu tai mikä lie hemmetin pääsiäinen tai hääpäivä voi olla tosi tunteetonta puuhaa - rakkauden kanssa sillä ei ole mitään tekemistä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/105 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanokaa mitä sanotte, mutta näin on. Lopettakaa sitten samalla lapsillekin lahjojen ostaminen jos se kerran niin turhaa on?!

Vierailija
44/105 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiakin on jo kolme ja 12vuotta yhteiseloa takana, silti ostetaan monta lahjaa, ei välttis kalliita mutta jotain kivaa. Esim. viime jouluna sain mieheltä ainakin korvikset, villasukat, hiustenhoitotuotteita, hieromalaitteen, jalkarasvaa, teemukin ja paidan. Minä annoin miehelle dvd:n, boxerit, pipon, powerballin, collegehousut ja uuden laukun kannettavalle. Ihan perusjuttuja, multa tais mennä 150e miehen lahjoihin. Tosi tylsää olis minustakin jos ei lahjoja ostettais.

Vierailija
45/105 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi paljon parempi kuin "väärä2 lahja, joita aina itse saan jouluna. Väärän kokoinen vaate, väärän tyylinen koriste-esine, jota inhoan jo valmiiksi, kirja jonka olen ehtinyt jo lukea, elokuva josta en pidä tms. Ja vielä hirveämpää on itse antaa väärä lahja, joka ei ilahduta vastaanottajaa vaan muuttuu taakaksi. ehkä ole tylsä, mutta ostan vain yhden lahjan miehelle, lapsille, mummoille ym. Ja niistäkin tulee aina hirveä stressi :(

Vierailija
46/105 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole varaa ostaa jokaiselle kymmeniä lahjoja.

Vierailija
47/105 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkään ei ole rahaa pistää jotain 500 euroa lahjoihin (yhteensäkään), toiseksi yritämme vähentää kulutusta ihan ympäristösyistäkin. Lahjoina meilläkin usein kirja tai levy (jotka siis tosi mieluisia lahjoja), mutta lahjoina on ollut myös mm. itse painettu t-paita (ei siis misään painattamossa vaan ihan todellakin omin kätösin painettu), erikoisia uniikkikoruja, konserttilippuja yms yms.

Vierailija
48/105 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä turhia.

Vierailija
49/105 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahvi. Voi ostaa, jos toinen tarvii jotain, mitä ei vielä ole ehtinyt hankkia. Esim. mä hankin viimeksi miehelle uuden kylpytakin kun vanha oli niin kulahtanut. Mutta että pakolla alettaisiin hankkia jotain turhaa tavaraa. Ei ikinä - mä kyllä suuttuisin, jos mies hankkisi mulle jotain turhia kapinetia. Kaikenlaisia sitä onkin...

Vierailija
50/105 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihan mukavasti menee. Sen sijaan hankimmme joka vuosi itsellemme mieleisiä leluja pitkin vuotta (esim. kamera, matka jne) ja ne ihan riittävät. Kirjastokin kasvaa vuoden mittaan sen verran, että hyvin kestää, vaikka jouluna ei tule jotain yllärikirjaa paketista. Yöpaidankaan saamattomuus ei ahdista.

Onhan lahjat ihan kivoja, jos ne ovat jotenkin spesiaaleja, kuten vaikka valokuvia, jotain itse tehtyä mitä ei saa kaupoista, videotallenteita lapsista tms.

Vierailija
51/105 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä 150 euron korvilla. Lastemme joululahjoihin menee sitten useampi sata euroa, puhumattakaan monista kummilapsista, lastemme serkuista jne.

Vierailija
52/105 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut kymmenen paria sukkia ja tehnyt niistä joulukuusenkoristeköynnöksen. Eräänä vuonna ostin paketin Panssarivanikkaa, kun ukko on melko isänmaallinen. Mies antaa mulle yleensä töistä joka jouluksi saamansa seuraavan vuoden kalenterin.

Vaikea sanoa, ostaisinko enemmän, jos olisi enemmän varaa. En erikoisemmin piittaa tavarasta, mutta esim erkiksi lomamatkat olisivat ihana lahja, jos olisi varaa.

Vierailija
53/105 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

suuttuisin jos mies menis tuhlaamaan 500 euroa johonkin krääsään esim. teemukiin, tohveleihin, dödöihin, tai muihin arkitavaroihin.

En todellakaan halua lahjaksi mitään turhanpäivästä krääsää mitä tarttuu käteen ihan perjantai ostoksilla oltaessa Prismasta.

Ostamme 1-2 vähän kalliimpaa lahjaa tai jos kummalaakaan ei ole mitään tarpeellista mielessä, saatamme varata loman tammikuulle esim. kylpylässä.

Juu ja kyllä ostamme lapsille lahjoja, syy: lapsille tärkeintä joulussa on lahjat, meille aikuisille tärkeintä joulussa on yhteinen aika rauhallisissa merkeissä perheen kesken, hyvä ruoka, tunne että ei ole kiire minnekkään.

Minusta taas tuntuu että te jotka odotatte kieli pitkällä viittätoista lahjaanne ja revitte niitä sitten lapsen vimmalla paketeista niin te ette joulun oikeaa merkitytstä ole vielä tajuunneetkaan:)

Vierailija
54/105 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli me kun rakastamme molemmat hyvää ruokaa niin panostamme siihen satoja euroja jouluna. Lahjat ovat sitten alle 100e luokkaa puolisolle. Ja ruoka ei todella ole mitään peruskinkkua mistään halvalla vaan esim hirveä, poroa tms, mädit, savukalat, juustot kauppahallista, hyvät viinit, suklaat.

Jos pitää valita niin otan ehdottomasti tasokkaat ruuat ja halvan joulupaketin.

Hyvä ruoka=parempi mieli

Vierailija
55/105 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nää lahjajutut on vähän sivuseikka yleensä. Kyllä me aina jotain toisillemme keksitään, mutta ei kyllä mitään satojen eurojen juttuja. Lahjat on yleensä jotain pyjamaa, kirjaa, cd-levyä jne. Tosin kerran olen saanut timanttisormuksen :) Se kyllä yllätti ja lämmittään sydäntä vieläkin. Mutta ei varmasti tuntuisi yhtä kivalta jutulta edelleen, jos saisin joka joulu uuden timanttisormuksen tai muuten jotain tosi isoa.

Mulla on ihana ja rakas mies (silmät kostuu taas kun ajattelen häntä), lahjoilla tai ilman :) Joulussa meillä on tärkeintä yhdessäolo ja yhdessä tekeminen, hyvä ruoka, joulurauha ja joulun sanoma, kynttilän valo ja se ihana ja rauhaisa joulun tunnelma.

Yhdessä ollaan oltu 13 vuotta. Ollaan siis jo kai tylsä vanha pariskunta, kun tuollaista arvostetaan.

Vierailija
56/105 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joululahjoja ei ole osteltu. Matkoja on tehty kauaskin. Enkä ole ottanut hernettä nenääni asian vuoksi - eikä toisinpäinkään. Tavara ei tuo onnea!

Vierailija
57/105 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä onneksi kumpikin arvostaa toista sen verran, että ei sorru jotain tuollaista krääsää ostamaan. Mies osaa ostaa itse sukkansa ja mitä minä tekisin paripuolimotilla.

Ostamme pari lahjaa. Mies minulle kirjoja, koska kirjat ovat intohimoni. Miehelle ostan elokuvia, koska tiedän tarkkaan, mistä uutuuksista hän pitää.

Suklaat ostetaan ihan muuten, ei tarvitse paketoida niitä siksi, että saisi paljon lahjoja.

Vierailija
58/105 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään kallista.

Ei me edes haluta lapsille sitä mallia näyttää, että joulu on vaan sitä lahjaa, lahjaa ja vielä kerran lahjaa.

Ja mulla ainakin tulee jo ekologisuus vastaa ostella kaikenmaailman hirpakkeita ja härpäkkeitä!

Vierailija
59/105 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan lahjoja viidelle kummilapselleni, siskolleni, serkkujeni lapsille (kolmelle, joista yksi on kummilapsi), vanhemmilleni, ex-liittoni anopille, mummilleni, nykyisen mieheni perheelle ja sisaruksille, lasteni kummeille ja yhdelle muuten läheiselle ystävälleni. Ja miehelleni tietysti myös. Viime vuonna ostin miehelleni navigaattorin, koska hän muutti juuri ennen joulua kotipaikkakunnalleni ja ei oikein osannut minnekään. Ostin myös pipon, suklaata ja jotain muuta pientä. Itse sain häneltä kylpytakin, korvikset, cd:n, pari amulettia kaulakoruun ja suklaata. Kaikki oli tarpeellisia ja toivottuja lahjoja.

Vierailija
60/105 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla todellista, miehelle 15 lahjaa.....öööö, en tiedä edes mitä sanoa, niin sairasta on. Meillä muistetaan kyllä puolisoakin, mutta se on yleensä jotain todella spesiaalia , mitä itse ei raaskisi ostaa, tai on pitkään haaveillut, tai muulla tavalla vain jotain erityistä. Itse kyllä ajattelen, että jos aikuinen ihminen tarvitsee PUOLISOLTAAN useita lahjoja jouluna, niin tarvii olla pahasti päässä vikaa. Jos itsetuntoa ja rakkautta ostetaan jollain joulukrääsällä niin huh huh, jo te mallin näytätte lapsillenne. Vai saako ne sitten jonkun 40 pakettia..... varmaan tosi kiva joulu teillä. Meillä lapset saavat meiltä yhdet lahjat, muilta tulee niin paljon että esim. viime jouluna totesin, että järkyttävää sitä roinan määrää. Oksetti oikein kun väsynyt 6v aukoi jonkun 20 pakettia tyyliin repi auki, vilkaisi, heitti sivuun ja repi seuraavaa..... ensimmäinen lahja jonka avasi, oli meiltä vanhemmilta ja se oli hänen suuresti toivomansa Lego lentokone, ja sillä alkoi heti leikkimään kunnes muut patistivat avaamaan muutkin lahjat. Lapselle kun olisi oikeasti riittänyt se yksi paras , mitä oli pitkään toivonut...

Tänä vuonna en tiedä vielä mitä pojalle hommataa, mikä se spesiaalilahja sitten on, mutta tyttö saa ihanan pinkin puisen nukkekodin, se on ainoa lahjamme ja maksaakin yli 200euroa joten saa riittää. muilta toivotaan sitten kalusteita yms sinne :-)