Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kysymys teille jotka ette välitä lastenne kenkien laadusta

Vierailija
29.09.2009 |

Hei

Mulla olisi kysymys teille, jotka puette lapsenne halpislenkkareihin, Kuomiin, kumisaappaisiin ja sen sellaisiin ympäri vuoden.

Miten perustelette sen, ettei kasvavaan jalkaan puetun kengän laadulla ole mitään väliä?

Aiheesta kuitenkin on tietoa ja tutkimustuloksia saatavana. Onko ainoa perustelu se, että kun omassa lapsuudessa pärjättiin huopatossuilla ja hyvin jalat toimii tänä päivänä? :D

http://www.ts.fi/teemat/terveys/74144.html

http://yle.fi/akuutti/arkisto2008/290108_d.htm

Mä olen 32-vuotias ja muistan lapsena ja nuorena kävelleeni liian pienissä ja huonoissa kengissä. Minulla ON jalkavaivoja: vaivaisenluuta ym.

Kommentit (135)

Vierailija
81/135 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa tukevat kengät eivät ole hyväksi, koska jalka ei niissä pääse luontaiseen asentoonsa asti. Vaivasenluita ym. tulee kyllä ihan ilman Kuomiakin, btw.

Vierailija
82/135 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljain jaloin kävely on parasta terapiaa.

Liikaa tukevat kengät eivät ole hyväksi, koska jalka ei niissä pääse luontaiseen asentoonsa asti. Vaivasenluita ym. tulee kyllä ihan ilman Kuomiakin, btw.

Suomen olosuhteissa tuo paljain jaloin kävely ei ole mahdollista kovin usein! :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/135 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan kaikille parhaat talvikengät, just ne lähes satasen maksavat eccot tai vastaavat. Mutta elän muutoin varojen mukaan ja säästeliäästi, takeista ym vaatteista en maksa paljon. Halvemmat haalarit käy hyvin. Ihanaa kun samat kengät kestää yli talven ja käy myös kumisaappaista kylmällä. Lapset nauttii kun kengät on hyvät.

Vierailija
84/135 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljain jaloin kävely on parasta terapiaa. Liikaa tukevat kengät eivät ole hyväksi, koska jalka ei niissä pääse luontaiseen asentoonsa asti. Vaivasenluita ym. tulee kyllä ihan ilman Kuomiakin, btw.

Suomen olosuhteissa tuo paljain jaloin kävely ei ole mahdollista kovin usein! :D

Jalkaterän lihaksia kannattaa myös varsinkin aikuisten jumpata. Varpaiden harotuksen ja kipristelyn lisäksi esim. lattialla olevan sanomalehden rypyttäminen varpailla on hyvää jumppaa, lehdestä voi myös varpailla repiä paloja, pyöritellä ne palloiksi (eelleen jaloilla) ja koettaa heitellä niitä vaikkapa johonkin sankoon, koriin yms., siis pelata varvaskorista : )

Vierailija
85/135 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kenkiä sovittaessa. Eräänkin kenkäkaupan valikoima käytiin läpi, eikä mitkään kengät tuntuneet hyvälle.

Sitten käytiin myös marketin kenkäosastolla, sovitettiin taas ja alennuskorin 10 euron lenkkarit lapsi hyväksyi. Eivät purista ja ovat sopivat. Mikäs siinä.

Joskus on joutunut ostamaan kalliimpiakin kenkiä...

Vierailija
86/135 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapset käyttävät niitä huonoja Kuomia, kumppareita ja lenkkareita. Itselläni ei ole hyvää perustelua. Taidampa vain olla laiska tappeleaan lasten kanssa siitä etä laittaisivat "kunnon" kengät jalkaansa. Nuorimmainen kulkisi edelleenkin vain grocseissa jos saisi valita joten riittää etä tappelee yhden kaksi vuotiaan kanssa joka kerta kun lähdetään ulos. Jos pitäisi vielä kolmen muun kanssa tapella ei päästäisi koskaan ulos ovesta.

Meillä siis lapsille ostettu noita ns. hyviäkin kenkiä mutta eipä ne lapsille jalkaan kelpaa. Tuntuvat heistä huonolta. Kesällä heittävät kengät jonnekkin puskaan heti kun silmä välttää jos pitäisi käyttää ns. kunnon kenkiä. Kulkevat mieluummin ilman niin kauan kun säät sen sallivat. Nyt sitten vetäisivät saappaat jalkaan säällä kuin säällä ja jos se että lenkkarit kelpuuttavat on työn takana. Talvella ainut mitkä huolivat on Kuomat. Ja jos joku sanoo että onko niitä Kuomia pakko ostaa niin ne löytyy meilä koska ies niitä saa ilmatteeksi ja ovat kyllä tosi lämpimät kovimmilla pakkasilla verrattuna goretekseihin.

Pitäisi kai vaan olla tiukepi mutta kun ei kykene niin ei kykene.

Vierailija
87/135 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kenkiä sovittaessa. Eräänkin kenkäkaupan valikoima käytiin läpi, eikä mitkään kengät tuntuneet hyvälle.

Sitten käytiin myös marketin kenkäosastolla, sovitettiin taas ja alennuskorin 10 euron lenkkarit lapsi hyväksyi. Eivät purista ja ovat sopivat. Mikäs siinä.

Joskus on joutunut ostamaan kalliimpiakin kenkiä...

kenkäostoksilla ei saisi kuunnella lapsen mielipidettä. se on ykkössääntö kenkäostoksilla. perehdypä vähän asiaan!

Vierailija
88/135 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime talvena ostettiin tytölle vedenpitävät talvilenkkarit. Olivat kuitenkin tosi hiostavat, tai sitten päästivät veden läpi ja tytölle alkoi pukata valtavaa syylää jalkapohjaan.

Heitettiin kengät roskiin ja ostettiin kuomat, mutta kauan meni ennenkuin se patti saatiin pois.

Eli jalkoja kannattaa tarkkailla, varsinkin uusien kenkien oston jälkeen.

Vierailija
89/135 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan kengät sen mukaan, mitä lapsi itse sanoo kenkiä sovittaessa. Eräänkin kenkäkaupan valikoima käytiin läpi, eikä mitkään kengät tuntuneet hyvälle.

Joskus on joutunut ostamaan kalliimpiakin kenkiä...[/i

Ei noin!

"–Kasvavalta lapselta ei saa kysyä kenkiä sovitettaessa, mitä ne tuntuvat, ohjeistaa jalkaterapian lehtori Riitta Saarikoski Helsingin Ammattikorkeakoulu Stadiasta.

Kenkäostoksilla

*

Varaa tarpeeksi aikaa ja kärsivällisyyttä

kenkäostoksille

*

Mene ostoksille iltapäivällä tai illalla,

koska jalkaterät laajenevat päivän

aikana noin 5 prosenttia

*

Pyydä myyjän apua lapsen jalkaterien

mittaamisessa"

Vierailija
90/135 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

superfit --- suosittelen! olen huomannut että reiman kengät on kaikkista huonoimpia, painavia ja joustamattomia, myös ne reimatec kengät. ihan parhaat on superfitin ja eccon kengät. eivät paina ollenkaan ja ovat todella hyviä. ja minkäänlaista käytönjälkeä ei ole saatu aikaiseksi lasten kanssa niihin, ei pitämällä eikä pesemällä. viking goret on aika huonoja, varsinkin ihan pienten lasten jalkaan. ostin viime talveksi sellaiset mut ei niitä saanut millään helvetillä jalkaan, kertaakaan ei saatu käytettyä niitä.

Olen huomannut saman, Reiman kengät on liian jäykkiä ja paksupohjaisia! Vikingit taas on meillä toimineet hyvin, ainakin lenkkareina. Superfitin kengät on tosi hyviä! Niissä on tukeva kantakuppi ja joustava pohja. Sopii meidän pojalle tosi hyvin. Suosittelen tutustumaan Superfitin valikoimiin. Eivät ole edes kovin kalliita laatuun nähden. Juuri löysin Stockalta Superfitin kävelykengät 30 eurolla ja se oli normihinta!

Vierailija
91/135 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenhän sitä nyt perustelisi että lapset käyttävät niitä huonoja Kuomia, kumppareita ja lenkkareita. Itselläni ei ole hyvää perustelua. Taidampa vain olla laiska tappeleaan lasten kanssa siitä etä laittaisivat "kunnon" kengät jalkaansa. Nuorimmainen kulkisi edelleenkin vain grocseissa jos saisi valita joten riittää etä tappelee yhden kaksi vuotiaan kanssa joka kerta kun lähdetään ulos. Jos pitäisi vielä kolmen muun kanssa tapella ei päästäisi koskaan ulos ovesta.

Meillä siis lapsille ostettu noita ns. hyviäkin kenkiä mutta eipä ne lapsille jalkaan kelpaa. Tuntuvat heistä huonolta. Kesällä heittävät kengät jonnekkin puskaan heti kun silmä välttää jos pitäisi käyttää ns. kunnon kenkiä. Kulkevat mieluummin ilman niin kauan kun säät sen sallivat. Nyt sitten vetäisivät saappaat jalkaan säällä kuin säällä ja jos se että lenkkarit kelpuuttavat on työn takana. Talvella ainut mitkä huolivat on Kuomat. Ja jos joku sanoo että onko niitä Kuomia pakko ostaa niin ne löytyy meilä koska ies niitä saa ilmatteeksi ja ovat kyllä tosi lämpimät kovimmilla pakkasilla verrattuna goretekseihin.

Pitäisi kai vaan olla tiukepi mutta kun ei kykene niin ei kykene.

Sinä olet vanhempi ja sinä viime kädessä päätät lastesi pukeutumisesta. Vanhemman tehtävä on olla joskus ei niin kiva. Näin se vaan menee.

Vierailija
92/135 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se teitä haittaa jos minä käytän halpiskenkiä lapsellani jos ne ovat parhaimmat? Ihan samalla tavalla jalkavaivoja tulee niistä paremmista ja kalliimmista kuten joku jo aikuinen kommentoi omista jaloistaan.

Vierailija
93/135 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta maalaisjärjellä ajatellen; kenkä ei saa olla liian pieni, eikä liian tukevakaan. Oikeasti parasta olisi kulkea paljain jaloin, jolloin kaikki jalan pienetkin lihakset toimisivat. Aivan varmasti jalat voi pilata liian pienillä ja kapeilla jalkineilla, mutta ei todellakaan millään Kuomilla tai kumisaappailla tai lenkkareilla. Täyttä paskapuhetta.

Vierailija
94/135 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun maalaisjärjen käyttö on kielletty.

Vierailija
95/135 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on taas niin tätä. Mitä se teitä haittaa jos minä käytän halpiskenkiä lapsellani jos ne ovat parhaimmat? Ihan samalla tavalla jalkavaivoja tulee niistä paremmista ja kalliimmista kuten joku jo aikuinen kommentoi omista jaloistaan.

Miksi ne halvimmat on sun mielestä parhaat? Sen hinnan takiako? Laadukkaita kenkiä saa alesta ja kirppikseltä edullisesti.

Vierailija
96/135 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. juuri Superfitit todellakin on suunniteltu jalan ergonomiaa ajatellen. Kantakappi on istuva, mutta pohja on joustava, jotta jalka saa tarpeellista harjoitusta. Löytyy myös riittävän kapeita malleja kapeajalkaisille lapsille, mitä ns. halpiskengistä ei usein löydy.

Mitä se teitä haittaa jos minä käytän halpiskenkiä lapsellani jos ne ovat parhaimmat? Ihan samalla tavalla jalkavaivoja tulee niistä paremmista ja kalliimmista kuten joku jo aikuinen kommentoi omista jaloistaan.

Vierailija
97/135 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan varmasti jalat voi pilata liian pienillä ja kapeilla jalkineilla, mutta ei todellakaan millään Kuomilla tai kumisaappailla tai lenkkareilla. Täyttä paskapuhetta.

Perusteluja tälle väittämälle? Kuomat, kumisaappaat ja lenkkarit on sun mielestä aina sopivia vai?

Vierailija
98/135 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin voi voi. Meilläkään ei lapsuudessa liikoja rahaa ollut, mutta oli meillä silti oikean kokoiset kengät.

En laita 60-100 euroa lasten kenkiin, en laita sellaista summaa omiinikaan. Lapsia on kolme ja kahden duunarin tulot (tällä hetkellä minä vielä hoitovapaalla joten sanotaan että yhden duunarin tulot), joten kaikkien kaikki kengät eivät vain voi olla 100 euron hintaisia. Ja ei,en suostu siihen ajatukseen, että olis pitänyt tehdä vähemmän lapsia jotta olisi varaa pukea heidät sadan euron kenkiin. Mä luulen että aikuisinakin lapseni kiittävät mua enemmän sisaruksistaan kuin sadan euron kengistä.

Meidän lapsilla on marketlenkkareita 15-30 euroa, kunnon tukevat kävelykengät mutta ei merkkikengät, saappaita, sandaaleita ja talvikenkiä TARPEEKSI ja OIKEASSA KOOSSA. Yhdessä asiassa olen samaa mieltä, itse en ole koskaan pitänyt Kuomia kovinkaan hyvinä kenkinä. Mutta olethan muuten tietoinen uusimmista tiedoista, jonka mukaan kenkä ei saa olla liian tukeva, koska se estää lapsen jalkaa muotoutumasta luonnollisesti (mikä on aina mielestäni ollut järjellä pääteltävissä). Täten esim. monet asiantuntijat eivät pidä kalliita Vikingejä hyvinä, koska ne ovat liian tukevat kengät...

Vierailija
99/135 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

TÄYDELLINEN ja HYVÄ äiti pukee lapsensa Reimaan ja Coretexiin, varustaa kuin vuorikiipeilyyn arktiselle alueelle, kun todellisuudessa kyseinen lapsi ulkoilee 15 minuuttia loskakelissä asfaltilla. Senkin hikoilee ja kiukuttelee.

Vierailija
100/135 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhainta kaikessa on etten edes väittänyt käyttäväni halpiksia vaan lähinnä kysyin että mitä väliä teille JOS käytän. :)

On monta lasta ja voin kertoa että jonkun merkkiset kengät käy yhdelle, toiselle ei taas ollenkaan. Merkistä ja hinnasta viis. Ei se merkki takaa aina paremmuutta, Kiinasta vierekkäisistä tehtaista tulee molemmat ja maalaisjärjen käyttö on sallittu tässäKIN asiassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi