Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muumeista - mä oon järkyttynyt

Vierailija
28.09.2009 |

että Tuutikki on naispuolinen.

Olen aina pitänyt sitä miehenä. Oppia ikä kaikki....

Kommentit (92)

Vierailija
1/92 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että myyhän aikoi suhteisiin Nuuskamuikkusen kanssa, vaikka ovat kumpikin Mymmelin lapsia.

Analysoikaa tämä.

Vierailija
2/92 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillähän on iso ikäero ja eri isät.

Nuuskamuikkunen myös torjuu hyvin päättäväisesti Myyn eli hän varmaankin on tietoinen sukulaisuudesta.

myyhän aikoi suhteisiin Nuuskamuikkusen kanssa, vaikka ovat kumpikin Mymmelin lapsia. Analysoikaa tämä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/92 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muumimaailmassa aina tyttö/nainen. Siis näyttelijä.

Vierailija
4/92 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että Tiuhti ja Viuhti ovat "alunperin" Tove itse ja rakastajattarensa Vivica Bandler. Juttu löytyy esim. Boel Westinin Jansson-elämäkerrasta. Pidän kovasti muumeista, tämä ei ollut herjaus.

Vierailija
5/92 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillähän on iso ikäero ja eri isät. Nuuskamuikkunen myös torjuu hyvin päättäväisesti Myyn eli hän varmaankin on tietoinen sukulaisuudesta.

myyhän aikoi suhteisiin Nuuskamuikkusen kanssa, vaikka ovat kumpikin Mymmelin lapsia. Analysoikaa tämä.

Vierailija
6/92 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sitähän AV-mammat ei tajua kun eivät ole lukeneet muumeja vaan ainoastaan telkasta kattoneet.

Vierailija
7/92 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mymmeli-äiti ja Mymmeli-tytär.

Vierailija
8/92 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mymmelin tyttäret ovat mymmeleitä, paitsi Myy, joka on niin pieni (kooltaan). On siis laji mymmelit ja nimi Mymmeli

Vierailija
9/92 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
10/92 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne on vaan muumeja ja mun lapset kyllä niitä kattoo, kohta varmaan ainoa turvallinen piirretty, vaikka jotkut idiootit pitääkin niitä homoina jne. ja ihmettelee "miksei niillä o pyllynreikää?" Mitä idiootteja maa päällään kantaa... =D

Jokainen luokoon muumeista sellaisen kuvan kuin haluaa, en ole lukenut kirjoja,en, tiedän vain sen mitä telkassa sanotaan ja olen suuri muumifani.. Muumit Rules!!

Vierailija
11/92 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muumipeikon ystävyys Nuuskamuikkusen kanssa on sävyltään homoseksuaalista; esimerkiksi Muumipeikko ikävöi Nuustamuikkusta keväisin ja haluaa retkeillä hänen kanssaan myös kahdestaan.

Tuli jotenkin surullinen olo: miksei lapsi saa rakastaa ystäväänsä ja kaivata häntä ihan riippumatta sukupuolesta? Miksi se pitää selittää seksuaalisuudella? En tahtoisi ajatella - enkä ajattelekaan - että Tove olisi "ovelasti" ilmentänyt homoseksuaalien maailmaa kirjoissaan.

Muuten, myös Nalle Puh monine tovereineen on melko sukupuoleton.

Vierailija
12/92 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitänyt sitä körilästä ilman muuta miehenä.

Miksi ihmeessä Tove Jansson olisi kuvannut Mörkön naiseksi, sillä hahmo liittyy nimenomaan miehisiin ominaisuuksiin: ei puhu vaan korkeinta örähtelee ja ulisee, on jykevä ja painava, listii kaiken elollisen kylmyydellään mutta kätkee ehkä jotain läheisyydenkaipuuta sisälleen.

Vierailija
13/92 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi se jättää jälkeensä hyvin pieniä ja hentoisia jalanjälkiä.

Vierailija
14/92 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen opetan lapsillenikin.. =)

Vierailija
15/92 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan esimerkiksi Taikatalvi hyvin selvä allegoria kaapista ulos tulemisesta - Muumipeikko herää löytämään oman "erilaisuutensa".

Toki kirjaa voi silti lukea ihan normaalina seikkailuna, ei ole pakko näitä toisia tasoja ottaa huomioon, jos ei halua.

Vierailija
16/92 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös Tove Jansson ollut suomenruotsalainen mies (kuollut nykyään) ja hänen vaimonsa oli Tuulikki Pietilä (elää edelleen)? Ja Toven veli Lars Jansson osallistui myös Muumi-kirjojen tekemiseen.

Tove Jansson on nainen ja äännetään Tuuve. Olin siihen asti elänyt siinä luulossa että Tove on MIES! ;-)

Oikeestiko luulet, että Tove oli mies? Kai sä valokuvia oot nähnyt kyseisestä ihmisestä?!

Vierailija
17/92 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuisille. Ja jossain vaiheessa ne sitten tehtiin "lapsiystävällisimmiksi". Mutta tosiaan aluksi Tove kirjoitti ne aikuislle saduksi.

Vierailija
18/92 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Möröllähän on hame. Lisäksi se jättää jälkeensä hyvin pieniä ja hentoisia jalanjälkiä.

Jos on nyt noin niin aletaan miettimään kaikkia haamuja ja aaveitakin...niilläkin on hameet tai mekot niin nekin on sit varmaan naisia!!

EI jee :D

ihan ite ku pikkunen olin niin kuuntelin mörön ääntä ja olin sillon sitä mieltä että tuo on pelottava MIES!

mitäs tuota lapsille kertomaan, jos saaneet sen kuvan et mies on niin sit se on mies :D

Vierailija
19/92 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistäkää nyt vielä jonon jatkoksi kaikki kauhistelut Teletapeista. Herraisä. Tiivitaavi on selvästi poika ja sil on punainen käsilaukku!!

Vierailija
20/92 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ihmetyttää se, että kirjassa Muumipapan muistelmat selviää, että Myy on Nuuskamuikkusen ISOsisko:D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi