Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muumeista - mä oon järkyttynyt

Vierailija
28.09.2009 |

että Tuutikki on naispuolinen.

Olen aina pitänyt sitä miehenä. Oppia ikä kaikki....

Kommentit (92)

Vierailija
41/92 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä niissä kirjoissa sanotaan, että on nainen tai mies? Ei missään. Saduissa on se hyvä puoli , että ne jättää tilaa omilla mielikuvilla ja ajatuksille. tuutikki voi olla yhtä hyvin myös mies.

Vierailija
42/92 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitee anto mulle aikoinaan lempinimeks tuutikin ja just muumien mukaan...

Toivottavasti siis on nainen, ettei mua nyt mieheks olla 24 vuotta kutsuttu :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/92 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tove on ITSE sanonut saaneensa tuutikin hahmon idean tuulikista. tuulikkikin asustellut meren äärellä ja on ollut uimahuone tms ja tehnyt samanmoisia asioita kun tuutikki tekee muumeissa.

Vierailija
44/92 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuutikiksi:) Rauni Mollbergkin oli mies:)

äitee anto mulle aikoinaan lempinimeks tuutikin ja just muumien mukaan...

Toivottavasti siis on nainen, ettei mua nyt mieheks olla 24 vuotta kutsuttu :D

Vierailija
45/92 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon AINA ajatellut, että Tuutikki on mies!! Entäs ne muut?

Niiskuneiti ja Muumimamma ovat selvästi naisia. Muumipappa on mies. Entäs itse Muumipeikko? Älkää nyt vain sanoko, että Muumipeikkokin olisi nainen?!?!?!?! Ja mikäs Mörkö sitten on?

Vierailija
46/92 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tove Jansson on nainen ja äännetään Tuuve. Olin siihen asti elänyt siinä luulossa että Tove on MIES! ;-)

Vierailija
47/92 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

[ Esikuvana on varmasti ollut Tuulikki, mutta Tuutikki on Fiktiivinen hahmo ei Tuulikin identtinen kuvaus, joten tuo ei riitä sukupuolistamaan Tuutikkia.

i]tove on ITSE sanonut saaneensa tuutikin hahmon idean tuulikista. tuulikkikin asustellut meren äärellä ja on ollut uimahuone tms ja tehnyt samanmoisia asioita kun tuutikki tekee muumeissa.

[/quote]

Vierailija
48/92 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ette muuten usko, niin kuunnelkaa Muumi-piirreityissä miten Tuutikki puhuu selkeällä naisen äänellä.

Vierailija
49/92 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tove kirjoitti ruotsiksi, ja Too-tickiin viitataan sanalla hon.

Vierailija
50/92 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
51/92 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
52/92 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika herttaista :)

Kyllä, samoin kuin Mörköön!

Vierailija
53/92 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että Mörkö on nainen ja vain Toven ekassa sarjakuvassa oli miespuolinen Mörkö.

Entäs ne muut? Niiskuneiti ja Muumimamma ovat selvästi naisia. Muumipappa on mies. Entäs itse Muumipeikko? Älkää nyt vain sanoko, että Muumipeikkokin olisi nainen?!?!?!?! Ja mikäs Mörkö sitten on?

Vierailija
54/92 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasteni enää katsovan muumeja. Miksi homoseksuaalisuus pitää nykyisin sotkea joka paikkaan?

Vierailija
55/92 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasteni enää katsovan muumeja. Miksi homoseksuaalisuus pitää nykyisin sotkea joka paikkaan?

Missä tynnyrissä sinä olet kasvanut?

Vierailija
56/92 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
57/92 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös Tove Jansson ollut suomenruotsalainen mies (kuollut nykyään) ja hänen vaimonsa oli Tuulikki Pietilä (elää edelleen)? Ja Toven veli Lars Jansson osallistui myös Muumi-kirjojen tekemiseen.

Tove Jansson on nainen ja äännetään Tuuve. Olin siihen asti elänyt siinä luulossa että Tove on MIES! ;-)

Vierailija
58/92 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
59/92 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei muumeihin ole mitään homoseksuaalisuutta sotkettu. ei kukaan homoile (tai lesboile) siellä. ainakaan niin et me nähtäis... jos jotkut hahmot ovat saaneet vaikutteita joistain toven tutuista tai ystävistä ja perheenjäsenistä tai kumppanistakin, niin sehän on kirjailijalle enemmän kuin tyypillistä. harva ihan päästään keksii hahmoja ja kirjoittaa. jostain ne ideat ja inspiraatiot tulevat.

Vierailija
60/92 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän kommentin täytyi olla provo:

Eikös Tove Jansson ollut suomenruotsalainen mies (kuollut nykyään) ja hänen vaimonsa oli Tuulikki Pietilä (elää edelleen)? Ja Toven veli Lars Jansson osallistui myös Muumi-kirjojen tekemiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi