Muumeista - mä oon järkyttynyt
että Tuutikki on naispuolinen.
Olen aina pitänyt sitä miehenä. Oppia ikä kaikki....
Kommentit (92)
äitee anto mulle aikoinaan lempinimeks tuutikin ja just muumien mukaan...
Toivottavasti siis on nainen, ettei mua nyt mieheks olla 24 vuotta kutsuttu :D
tove on ITSE sanonut saaneensa tuutikin hahmon idean tuulikista. tuulikkikin asustellut meren äärellä ja on ollut uimahuone tms ja tehnyt samanmoisia asioita kun tuutikki tekee muumeissa.
Tuutikiksi:) Rauni Mollbergkin oli mies:)
äitee anto mulle aikoinaan lempinimeks tuutikin ja just muumien mukaan...
Toivottavasti siis on nainen, ettei mua nyt mieheks olla 24 vuotta kutsuttu :D
Mä oon AINA ajatellut, että Tuutikki on mies!! Entäs ne muut?
Niiskuneiti ja Muumimamma ovat selvästi naisia. Muumipappa on mies. Entäs itse Muumipeikko? Älkää nyt vain sanoko, että Muumipeikkokin olisi nainen?!?!?!?! Ja mikäs Mörkö sitten on?
Tove Jansson on nainen ja äännetään Tuuve. Olin siihen asti elänyt siinä luulossa että Tove on MIES! ;-)
[ Esikuvana on varmasti ollut Tuulikki, mutta Tuutikki on Fiktiivinen hahmo ei Tuulikin identtinen kuvaus, joten tuo ei riitä sukupuolistamaan Tuutikkia.
i]tove on ITSE sanonut saaneensa tuutikin hahmon idean tuulikista. tuulikkikin asustellut meren äärellä ja on ollut uimahuone tms ja tehnyt samanmoisia asioita kun tuutikki tekee muumeissa.
[/quote]
Jos ette muuten usko, niin kuunnelkaa Muumi-piirreityissä miten Tuutikki puhuu selkeällä naisen äänellä.
Tove kirjoitti ruotsiksi, ja Too-tickiin viitataan sanalla hon.
aika herttaista :)
Kyllä, samoin kuin Mörköön!
että Mörkö on nainen ja vain Toven ekassa sarjakuvassa oli miespuolinen Mörkö.
Entäs ne muut? Niiskuneiti ja Muumimamma ovat selvästi naisia. Muumipappa on mies. Entäs itse Muumipeikko? Älkää nyt vain sanoko, että Muumipeikkokin olisi nainen?!?!?!?! Ja mikäs Mörkö sitten on?
lasteni enää katsovan muumeja. Miksi homoseksuaalisuus pitää nykyisin sotkea joka paikkaan?
lasteni enää katsovan muumeja. Miksi homoseksuaalisuus pitää nykyisin sotkea joka paikkaan?
Missä tynnyrissä sinä olet kasvanut?
Eikös Tove Jansson ollut suomenruotsalainen mies (kuollut nykyään) ja hänen vaimonsa oli Tuulikki Pietilä (elää edelleen)? Ja Toven veli Lars Jansson osallistui myös Muumi-kirjojen tekemiseen.
Tove Jansson on nainen ja äännetään Tuuve. Olin siihen asti elänyt siinä luulossa että Tove on MIES! ;-)
ei muumeihin ole mitään homoseksuaalisuutta sotkettu. ei kukaan homoile (tai lesboile) siellä. ainakaan niin et me nähtäis... jos jotkut hahmot ovat saaneet vaikutteita joistain toven tutuista tai ystävistä ja perheenjäsenistä tai kumppanistakin, niin sehän on kirjailijalle enemmän kuin tyypillistä. harva ihan päästään keksii hahmoja ja kirjoittaa. jostain ne ideat ja inspiraatiot tulevat.
Tän kommentin täytyi olla provo:
Eikös Tove Jansson ollut suomenruotsalainen mies (kuollut nykyään) ja hänen vaimonsa oli Tuulikki Pietilä (elää edelleen)? Ja Toven veli Lars Jansson osallistui myös Muumi-kirjojen tekemiseen.
Missä niissä kirjoissa sanotaan, että on nainen tai mies? Ei missään. Saduissa on se hyvä puoli , että ne jättää tilaa omilla mielikuvilla ja ajatuksille. tuutikki voi olla yhtä hyvin myös mies.