Miksei 1500 euroa riitä 4 hengen kuluihin?
Kysyy hän, jolla menee kaikki se mitä tuleekin. Tai siis kai se jotenkin riittää, koska luotolle ei osteta, mutta tuo raha kuluu ruokaan ja laskuihin. Tuo summa jää lainojen jälkeen. Että osaa olla ihan vain eläminenkin kallista!
Kommentit (79)
Koska teille ei tule velkaa, niin asiat ovat hyvin.
Voit myös tehdä laskelman, jossa olisi vuositasolla säästö, mikä tulisi, jos nipistäisitte niistäkin, mistä ette haluaisi, kuten tuo lehti, eväät jne.
Sitten valitsette, että haluatteko pitää tämän tilanteen vai muuttaa sitä.
Voisi sanoa että kun on suuret tulot niin tottakai menotkin sen mukaiset. Kyllä on tiukkaa maksella nyt yhden ihmisen 4000eur bruttotuloilla tätä settiä, johon ennen oli 9000eur brutto.... kuulostaa ehkä hullulta, mutta jos lainanlyhennys on 2000eur, auto 500eur, ruokaan 700eur, pelkät esim. vakuutusmaksut ovat meillä 300eur/kk (talo, sen sisäpuolinen omaisuus, lasten sairasvakuutukset jne) , nyt sitten opetellaan siihen, että lapset jättävät osan harrastuksia pois, kun ei ole rahaa maksaa satojen eurojen välineitä ja lukukausimaksuja, kaikki lehdet on lopetettu jne.
On melko karua myös etsiä lapsille vaatteita tyyliin prismasta, kun on tottunut ostamaan kaiken mitä on halunnut, merkkivaatteita tai ihan mitä eteen on tullut. Lisäksi talossamme on vielä todella iso osa remontoimatta, ja se jää nyt tekemättä tässä tilanteessa kun eletään vain puolikkailla tuloilla.
Tiedän toki, että pihistää voisi vielä esim. niin että maksaa vain korot asuntolainasta ja sitä aiomme pyytääkin nyt, mutta pointtini oli vain se, että isot tulot, niin isot menotkin. Harva asuu vuokralla ja maksaa 500eur vuokraa kuussa jos pitkään on tulot olleet sen 9000eur brutto, niin kyllä sitä isot asunnot ja sen mukaiset lainatkin on otettu.
Meillä suunnilleen sama tilanne, ennen jäi asumiskulujen jälkeen 3400 euroa kulutukseen ja meitä oli neljä henkeä. Nyt jää asumismenojen jälkeen 2000 euroa ja meitä on kuusi henkeä! Jotta päästäisiin samaan elintasoon kuin ennen, pitäis neton olla 5100 euroa... eli tämä on todellista tuskaa ja aivan hirveän vaikeaa nyt kun tulot on niin pienet ja ollaan totuttu normaaliin elintasoon. Nyt syödään sosekeittoja, hernekeittoa ym monta kertaa viikossa. Tosi vaikeaa on, mutta pakko luottaa tulevaisuuteen, toivottavasti pian tulot vähintään tuplaantuu taas!
kerrostalossa. Harvalla on näissä talouskohtaiset vesimittarit!
vesi,sähkö,puhelin,ruoka,lehdet,veikkaus,juhlat,herkuttelu,vapaa-aika ja harrastukset. niistä pystyy jotain pinnaamaan. itse olen peruuttanut turhat lehdet, tulee vain kaksi sanomalehteä ja vauva-lehti, veikattu ei ole piiitkään aikaan,vapaa-aikana joskus jossain,herkuttelut vähemmälle bensakin on dieseli! kyllähän niitä on...ja lapset käyvät seurakunnan kerhoissa mitkä ovat ilmaisia :)
siinäpä on sitten kiva repiä rahaa tyhjistä taskuista... eli velkakierteessä ollaan ja syvällä.
2 aik ja 3 lasta ja tulot nettona yhteensä 5000€ kuussa. Mistään ei tarvitse tinkiä, mutta kyllä mä tarjoukset käytän ja merkkivaatteita en ostele sen paremmin itselle kuin lapsillekaan. Meillä rahaa laitetaan paljon matkusteluun, se on koko perheen lempipuuhaa.
meillä menee pelkkään ruokaan n. 1500e/kk, siihen sitten kaikki laskut ja asumiskulut päälle
Miten ihmeessä saatte menemään noin paljon ruokaan rahaa?
Meillä on 5 alle 10v lasta(yksi KERTISvaipoissa:)
Rahaa menee markettiin n600e-700e/kk ja mielestäni osta kyllä kaikkea sellastakin joka ei ole välttämätöntä. Siinäkin sais säästettyä jos haluaa.
Onks toi joku vitsi?!1500 ruokaan! Me syödään ihan normaalia ruokaa,ei mitään köyhäilyruokaa muttei sisäfilettäkään,ja ruokaan menee 500-600.Siihen sisältyy myös miehen työpaikkaruoat. syöttekö jatkuvasti ulkona tai sisäfilettä?
Meitä on kuusi henkeä. Pelkästään maitoon menee joka kuukausi 140 euroa (juomme luomumaitoa yhteensä kolme litraa päivässä). Ruoka on mielettömän kallista nykyään.
niin vähällä selviätte kyllä. Mutta jos pelkkä ruka, niin paljon menee...
Siis kuinka monta henkilöä?
Meillä 5 henkeä ja kuussa ruokaan saa mennä max 400 euroa. LIsäksi meillä on menoja autoista ja bensoista.
meillä menee pelkkään ruokaan n. 1500e/kk, siihen sitten kaikki laskut ja asumiskulut päälle
Saisitte kyllä muutaman satasen ruokalaskuista pois kun vähän seuraisitte mitä ostatte.
Kukin tyylillään...
Meitä on kuusi henkeä. Pelkästään maitoon menee joka kuukausi 140 euroa (juomme luomumaitoa yhteensä kolme litraa päivässä). Ruoka on mielettömän kallista nykyään.
ovat 800-900€/kk, tuossa on siis kakkapaperit, shampoot ym mukana.
ruokakauppaan. Eli siinä on mukana vessapaperit, talouspaperit, shampoot, kissanruoat ja -hiekat ym. Meitä siis 2 aikuista ja 2 lasta. Ei kyllä koskaan hintoja katsella, ostellaan mitä huvittaa, paljon kevyttuotteita, vihanneksia, hedelmiä, jauheliha aina paistijauhelihaa, aika usein ihan sisäfilettäkin (2-3 krt kuukaudessa) jne... Mutta kevyesti tuo summa meillä menee, eikä olla edes mitään suursyömäreitä, päinvastoin. Tosin, se on kyllä pakko sanoa, että hävettävän paljon menee kyllä ruokaa hukkaan eli kyllä tuosta voisi nipistää, jos tosissaan yrittäisi.
ruokakauppaan. Eli siinä on mukana vessapaperit, talouspaperit, shampoot, kissanruoat ja -hiekat ym. Meitä siis 2 aikuista ja 2 lasta. Ei kyllä koskaan hintoja katsella, ostellaan mitä huvittaa, paljon kevyttuotteita, vihanneksia, hedelmiä, jauheliha aina paistijauhelihaa, aika usein ihan sisäfilettäkin (2-3 krt kuukaudessa) jne... Mutta kevyesti tuo summa meillä menee, eikä olla edes mitään suursyömäreitä, päinvastoin. Tosin, se on kyllä pakko sanoa, että hävettävän paljon menee kyllä ruokaa hukkaan eli kyllä tuosta voisi nipistää, jos tosissaan yrittäisi.
Meitä on tosin yksi vähemmän ja kissan tilalla suurehko koira, mutta emme mitenkään saisi kulumaan 1500 euroa kauppaan. Ihan järkyttävä summa.
Meillä menee 500-600 kuussa, siinä on mukana kaikki mitä nyt marketeista ostetaan (koiranruoka, shampoot, pesuaineet yms). Ja tuntuu että tuostakin voi vielä tiukan paikan tullen nipistää.
Kun mun kk-tulot on 1500€/kk (siis kaikkine etuisuuksineen) ja sillä elää minä ja kolme kouluikästä lasta, maksetaan talolaina, kaikki asumiskulut, elätetään perheen lemmikit (kissoja, koiria, hevosia), maksetaan vakuutukset (talo+irtain), autokulut ja yleensä kuukausittain jää vielä sellanen satasen verran säästöön. Ja olin aatellu et olen parin vuoden päästä rikas ja päästään lasten kans jopa kesäsin reissuun kun on lainat maksettu ja käyttörahaa vapautuu sitä kautta lähes 500€/kk.
Meidän nelihenkinen perhe syö noin 200-250€:llä kuussa, sis. wc-paperit ja pesuaineet. Ostetaan aina kauden kasviksia, muttei juuri koskaan eineksiä. Mä en voi tajuta kuinka joku voi laittaa ruokakauppaan yli tonnin!!?!
kyllä sitä rahaa kulumaan saa, yllättävän helposti... Onneksi en tykkää shoppailla muuten, muuten menisi varmaan kauppoihin tonnikaupalla kuukaudessa rahaa.
Kun mun kk-tulot on 1500€/kk (siis kaikkine etuisuuksineen) ja sillä elää minä ja kolme kouluikästä lasta, maksetaan talolaina, kaikki asumiskulut, elätetään perheen lemmikit (kissoja, koiria, hevosia), maksetaan vakuutukset (talo+irtain), autokulut ja yleensä kuukausittain jää vielä sellanen satasen verran säästöön. Ja olin aatellu et olen parin vuoden päästä rikas ja päästään lasten kans jopa kesäsin reissuun kun on lainat maksettu ja käyttörahaa vapautuu sitä kautta lähes 500€/kk.
Meidän nelihenkinen perhe syö noin 200-250€:llä kuussa, sis. wc-paperit ja pesuaineet. Ostetaan aina kauden kasviksia, muttei juuri koskaan eineksiä. Mä en voi tajuta kuinka joku voi laittaa ruokakauppaan yli tonnin!!?!
Kun mun kk-tulot on 1500€/kk (siis kaikkine etuisuuksineen) ja sillä elää minä ja kolme kouluikästä lasta, maksetaan talolaina, kaikki asumiskulut, elätetään perheen lemmikit (kissoja, koiria, hevosia), maksetaan vakuutukset (talo+irtain), autokulut ja yleensä kuukausittain jää vielä sellanen satasen verran säästöön. Ja olin aatellu et olen parin vuoden päästä rikas ja päästään lasten kans jopa kesäsin reissuun kun on lainat maksettu ja käyttörahaa vapautuu sitä kautta lähes 500€/kk. Meidän nelihenkinen perhe syö noin 200-250€:llä kuussa, sis. wc-paperit ja pesuaineet. Ostetaan aina kauden kasviksia, muttei juuri koskaan eineksiä. Mä en voi tajuta kuinka joku voi laittaa ruokakauppaan yli tonnin!!?!
mutta minä saan kulumaan noin paljon 1½ ihmisen kuluihin kuukaudessa.
310 e riittää meillä pariksi PÄIVÄKSI!!