Oon tuleva yh, tulot n. 2000-2500€/kk, pärjääkö
tuolla viiden lapsen kanssa? Vuokra ja muut pakolliset laskut vie arviolta 1500€. Ja riippuen todellisesta palkasta jää 500-1000€ ruokaan, lääkkeisiin ym. pakollisiin menoihin
Kommentit (25)
Mulla sama tilanne edessä, mutta kahden lapsen kanssa..pelottaa hvetisti, kun ei ole todellista kuvaa, kuinka selvitä taloudellisesti.
Duuni alkaa vasta marraskuussa ja jään kaiken lisäks omistusasuntoon josta kuukaausimenot 1000e luokkaa..kyllä mä tän myyn, mutta vaikeata tässä myllerryksessä
tosin saat tuon verran jos saa asumistukea, elatustukea, korotettua yh elatustukea ja korotettu lapsilisää. ilmaisen päivähoitomaksun
Jos sinulla on 5 lasta, saat jo korotettuina lapsilisinä ja elareina (kunta maksaa muistaakseni 129 euroa/lapsi elatustukea, jos isä ei pysty tai suostu maksamaan)aika hemmetisti. Jos siihen tulee vielä joku palkka päälle (eikö mistä tahansa kokopäivätyöstä jää yli tonni lapaseen) ja pakolliset menot teillä on vain 1500/kk, niin etköhän pärjää...
Pitää sisällään minun palkan ja elarit. Mies ei tule mitenkään osallistumaan lasten elämään (näin sanoi itse) ei rahallisesti tai muutenkaan. Hän löysi nuoremman...
Lapsilisät siis on vielä tuohon päälle, mutta jos vaan pystyn niin ne säästän lapsille tulevaisuuteen tai sitten niistä ostan heille vaatteita ym. ja tietty jos on tiukka paikka niin sit otan sieltä.
Ruoka ym. menoihin laskin kuopuksen erityiskorvikkeen, joka on aika hintavaa, mutta silti taidan pärjätä, jos en muuten niin lapsilisien avulla.
Kelan laskurin mukaan, jos tiedot sinne syötin oikeen niin asumistukea en saa.
ap
kun vaan saavat siihen tilaisuuden..
Ihmettelen kyllä, jos et asumistukea saisi. Veikkaan, että laitoit väärin tietoja sinne laskuriin, koetapas uudelleen tai käy Kelan toimistossa.
Minä sain 1400 € palkkatuloilla asumistukea kahden lapsen kanssa... elarit ja muut siihen päälle siis.
sekä elarit, eli kyllä todellakin pärjää