Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤¤¤ TOUKOKUUN TOUKAT 2010 ¤¤¤¤

Kommentit (189)

Vierailija
61/189 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä onnellisena myös ollaan saatu plussa testiin.

Tai useaan testiin. Maanantaina sain ekan, sen jälkeen olenkin joka päivä varmistanu etten unta nää. Eilen tilasin jopa halpistestiltä sen clearbluen digitestin, (tuli jo tänään) joka kertoi että RASKAANA 2-3 vkoa hedelmöityksestä!! Tuo oli super myös minun miehelleni, joka aivan innostuneena tutki testiä.

Ekan testin tein tosiaan maanantaina ja silloin oli rv3+5!! Nyt siis rv4 ja paha olo kulkee mukana. Päänsärky on aikamoinen. En muista aiemmista raskauksistä tälläistä, että näin varhain plussaan, että on heti huono-olo ja päänsärky.

Me ollaan nykymitan mukaan myös suurperhe, viides tulossa, kaksi on jo isompaa koululaista, sitten 3 ja 1v't.

Hauskaa kun on näin paljon odottajia tähän toukokuuhun ja myös isoja perheitä.. Niin, laskettuaika erään laskurin mukaan on toukokuun 31 päivä.

sinuvi ja haave rv4

Vierailija
62/189 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans plussattu. LA ois 15.5 ja toinen on tulossa. Esikoinen 7kk :)

Esikoisen raskaus meni ilman minkäänlaista kuvotusta tai muuta ja vielä on ainakin hyvä olo...voipi siis toivoa et tää raskaus ois samanlainen ku edellinen. Viikkoja nyt 5+4...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/189 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tervetuloa marja, sinuvi ja lilpura!

Lilpura: aika sama tilanne meillä :) Sama LA (ainakin vielä, tiedä miten ultra muuttaa näitä) ja tonska tulossa. Meillä esikoinen on tosin vähän vanhempi, jo 11kk :)

Tillinaiti: paranemisia!!

Marja kyseli Yahoo-ryhmästä ja ei meillä sellaista kyllä ole... Enskaryhmän kanssa siirryttiin aikoinaan (vauvapuolelta) facebookiin, mulle on koko Yahoo ihan tuntematon :)

Hei mulla on ollut tänään oireita! Pientä kuvottavaa oloa ja hormonimyrskyä. Mua alkoi juuri itkettää, kun esikon täti ei päässytkään kylään (mitä ihmettä!). Mies sanoi, että on sekin kyllä oire se oireiden kyttääminen, että ei se oo ihan normaalia mulle(kaan), vaikka stressaaja olenkin.

Nyt leikkimään esikon kanssa... Aamulla uitiin niin tehokkaasti kuralätäkössä, että ei ole vaatteita kuivana eikä päästä nauttimaan vesisaatesta uudestaan.

Korka

Vierailija
64/189 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinua kohtasi varmasti meidän kaikkien pahin pelko tässä vaiheessa raskautta. Voimia sinne kovasti, anna itsellesi aikaa surra!

Uskomaton määrä tänne on tullut uusia odottajia, tervetuloa joukkoon! Mä en ole muutamaan päivään jaksanut kirjoitella, kun olen ollut kipeänä ja mulla epäiltiin aika vakavaa flunssan jälkitautia, mutta onneksi tutkimuksissa ei paljastunut mitään ihmeellistä.

Sitten omaa napaa, kävin eilen ultrassa ja vatsassa näkyi pienen pieni vauvanalku, jonka sydän hakkasi oikein terhakasti. Laskettu aikakin tarkentui vähän ja on 1.5.10, eli vappuvauvaa odotellaan! :) Täytyy kyllä sanoa, että yhtä hymyä olin koko illan, tosin pieni rimakauhukin hiipi mieleen, että mitäs tässä on tullutkaan tehtyä, selvitäänkö me kolmen lapsen kanssa.... Odotus siis realisoitui niin hyvässä kuin pahassakin eilen! :)

Varailin sitten np-ultraankin aikaa, se on 15.10. Toivottavasti pikkuinen pysyy kyydissä sinnekin asti!

Helmiäinen toukkineen 7+4 (menkoista 8+2)

Vierailija
65/189 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ilmottautuu myös huonojen uutisten kera.

Kävin tänä aamuna naistenpolilla ja lääkäri vahvisti sen minkä jo eilen illalla tiesin kun tarkkailin vuodon määrää ja laatua, eli täydellinen keskenmeno...

Loppuviikko sairaslomaa, myös miehelle, ja tiistaina pirteänä kohtaamaan työkaverit, hiphei!

Mulla on vielä sellainen työ että työsuojelusyistä mun on kerrottava töissä heti odotuksesta, joten siellä tietää sen noin 30 henekeä että mulle tai siis meille oli tulossa vauva :(

Hyvää vointia kaikille, mä siirryn muille palstoille kunnes toivottavasti olen jossain odottajien pinossa pian taas takaisin :)

-coil ja tyhjä kohtu :(

Vierailija
66/189 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella ikävä kuulla coil, olen niin pahoillani... Voimia ja haleja ? Teille parempaa toivoen

iisa

Vierailija
67/189 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut Coilille ja Juliaanalle...

ON

Käväsin tuossa lääkäriasemalla ilmoittamassa tilastani. Sitä ennen tein digitestin ja se näytti 4-5 viikkoa raskaana. Edellinen testi, jonka tein viime lauantaina näytti 3-4 viikkoa raskaana, eli eteenpäin tässä mennään. Mulla nuo plussat on ollu aika hailakoita, joten varmistin asian ennenkuin juoksen lääkärille. Elikkäs jo puolentoista tunnin päästä näen normaali lääkärin joka sitten lähettää paikalliseen sairaalaan "jatkohoitoon"

Pomena

Vierailija
68/189 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi odottaja lisää ilmoittautuu! Plussasin viime lauantaina, vaikka olin jo kutakuinkin luopunut toivosta, että meille enää tämän vuoden puolella hyviä uutisia olisi tullut. Mutta niin vaan tuli kuitenkin! :)

Eli edellinen kierto venähti ja luulin, ettei ovis ehdi tulla ennen miehen lähtöä työkomennukselle ulkomaille. Mutta sitten lauantaina pari viikkoa sitten tuli limat ja sunnuntaina mies lähti. Eli todellakin viimeisellä mahdollisella hetkellä tärppäsi. :)

Nyt olen sitten esikoispojan kanssa kaksistaan täällä, ihan onneni kukkuloilla. Uskomatonta, että meille tulee vihdoin toinen vauva! Ihana pieni.

Anteeksi omannapainen juttu! Tämä on vaan vielä niin ihmeellistä ja ihanaa ja uskomatonta. :) Mutta niinhän meillä kaikilla.

Laskettu aika lienee 22.5. paikkeilla, mutta saattaa venähtää kesäkuun puolelle, jos menee 2 vko yli niinkuin esikkokin. Saapi nähdä. Rv:t ilmeisesti 4+4. Uskoisin näin. Ovisviikolla ovisliman tyyppistä limaa tuli ma ja la, mutta la on ehkä kuitenkin todennäköisempi päivä.

Ei olla kerrottu vielä kellekään eikä aiota vielä hetkeen kertoakaan, mutta saa nähdä kuinka kauan pysyy salassa, koska myös täällä maha on turvonnut ihan palloksi ja voisi luulla, että olisi jo rv 15. Huh!

Iso voimahali kaikille keskenmenon takia ketjusta poistuneille! :´( Tsemppiä uuteen yritykseen!!!

- Jolanda rv 4+4

Vierailija
69/189 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä skotlannissa ei ole varsinaisia neuvoloita mutta tänään kävin just ilmoittamassa että olen raskaana GP:lleni. Hän laski raskausviikot perin vanhanaikaisesti eli käytti 28 päivää, vaikka mun kierto on 32+. Eli olen kuulemma rv6+0 kun lasketaan edellisten menkkkojen alusta.

Täällä on 12 viikon ultra ja 20 viikon ultra.

Muuten se lääkäri kyseli vihurirokko rokotuksesta ja jostain vahvituksesta teiniässä. mö en muista millään kuuluuko tuo Suomessa normaaliiin rokotusohjelmaan. Tietääkö täällä joku?

Pomena rv5 tai 6

Vierailija
70/189 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani Coli ja Juliaana! Toivon, että olette pian odotuspuolella uudessa pinossa...

Mulla ei vieläkään huomattavia oireita. Hiukan tämä selkäsäky kyllä hermostuttaa. Ihan sellaisia menkkakipujen tapaisia. Maanantaina kaikki sitten selviää ultrassa. Itse en muista olleeni näin hermostunut esikoista odottaessani. Oireet tosin olivat silloin vahvat ja muistuttivat minua raskaudesta lähes 24/7.

Tervetuloa uusille kevään odottajille:)

Jolanda: Meillä ihan sama kuvio, että mies reissaa paljon työkseen. Tämä plussa osui mukavasti juuri ennen mieheni Aasian työreissua:) Hiukan on myös sekavat fiilikset sen suhteen, että miten selviän tästä raskaudesta, kun mies paljon poissa ja mä täällä tyttären kanssa. Puhumattakaan siitä, että miten menee sitten kahden kanssa... Kertokaa te pian viiden lapsen äidit, että miten se sujuu;)

Joku tossa kyselikin, että koska kerrotte muille lapsille? Meillä se tilanne, että tytär odottaa kovasti pikkusiskoa tai -veljeä. Luulen, että menee ihan yli, jos kerromme kamalan aikaisin. Raskaudesta tietää jo molempien vanhemmat ja muutama ystävä. Ollaan kans ajateltu, että kerrottais huonostakin uutisesta heille, jos niin ikävästi käy.

Onnellista odotusta kaikille!

Pansu rv7

Vierailija
71/189 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensimmäisenä pahoittelut Juliaana ja coil, on niin väärin, että ensin annetaan ja sitten otetaan pois! Voimia suruunne.

Voin sanoa, ettei millään ehdi kommentoimaan kaikille, väsy painaa niin aikaisin illasta ja päivisin ei ehdi.

Joku olikin jo ultrassa pienokaisen nähnyt, onnea kovasti!

Mahtavaa, että meitä on paljon...kokeneita konkareita löytyy ;)

->Pomena taisi kirjoitella vihurirokosta ja luin netistä, että on kuulunut Suomessa lasten ja nuorten rokoteohjelmaan vuodesta 1982 alkaen. Hmm...kait sitä oli silloin niitä nuoria rokotettuja, en nimittäin ole itsekään varma, onko vihurilla rokotettu?

Oireista vielä riipustellen. Eilen oli sitten niin etova olo, ettei työpaikan herkut edes maistuneet ja kyllä harmitti. Lisäksi tänään havaitsin, että valkkari olikin vihkäri...siis omituisen väristä?? aavistuksen vihertävää...jos en nyt ihan nähnyt omiani! Toivottavasti ei ole merkki mistään esim. tulehduksesta.

Mulla on nyt parina päivänä menkkamaisesti särkenyt ja toivon, että on sitä alkuraskauteen kuuluvaa. Onko teillä muilla plussauksen jälkeen jomotellut?

--> Pansulla taisi olla samaa oireilua. Muistan, että mulla oli pojan odotuksenkin alkutaipaleella ja tuskin on mitään ihmeellistä. Selässä välillä mullakin jomotus tuntuu, joten don´t worry!

Niin ja poitsulle kerrotaan varmaan ihan loppumetreillä :)

--> Korka, sut muistan enskoista, etkö juuri siellä pinoillut?

Ai nii, neuvola varattu 2.10. ja np-ultra jo 12.10. eli rv 10+2.

nyt tämä poistuu nukkumatin maille! hyvää yötä neitokaiset!

mykis rv 6+4

72/189 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että, kovasti voimia uuteen yritykseen, kun on sen aika! Täällä jännittää kans aika paljon, kun viime raskaus päättyi melkein alkuunsa. Me ei aiottu edes kertoa pitkään aikaan kellekään, jos jotain sattuu, mutta anoppi arvas tänään heti kun oli ollut minuutin kylässä ja täräytti "Ootatko sinä vauvaa?". Meni mulla pasmat hetkeksi ihan sekaisin! Pakkohan se oli myöntää, mutta hullulta tuntuu, kun oikeesti vaan turvottaa niin, että näyttää kuin olis kohta raskauden puoliväli näkyvillä. Ja selitä siinä sitten, että sellaiset 35 viikkoa vielä jäljellä.. :D Työpaikalla en varsinkaan haluais vielä sanoa mitään, mutta en tiedä kauanko menee, kun kaikki huomaa..

Oireista vielä, kauhea nälkä on koko ajan ja se raudan maku suussa. Ja voi kauhea tätä väsymystä! Meinaan nukahtaa töissäkin kesken päivän tuoliin. Ja illalla sohvalle. :) Milloinkas sitä kannattais soittaa neuvolaan? mietin itsekin vähän sitä varhaisraskauden ultraa, ois niin mukava tietää, onko kaikki niinkuin olla pitää.

Tulipa omanapaista tekstiä.. Mutta kaikille uusille tervetuloa ja kivaa kun aktiivinen ryhmä täällä! Tarrasukkia tarrasukkia kaikille!

tuulianna rv 4+5

Vierailija
73/189 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys taas tauon jälkeen. Onpa ihanaa, että meitä on näin iso joukko!

Pomena: minäkin odottelen ulkomailla (Belgiassa). Täällä otettiin heti alkuun verikokeet, ja niiden yhteydessä tsekattiin myös immuniteetti vihurirokolle ym lastentaudeille. Lääkäri sanoi, ettei tällaisissa asioissa kannata luottaa odottavan omaan muistiin :) Voit ehkä kysyä, jos sinultakin voidaan tutkia tämä asia muitten verikokeitten yhteydessä. Luulisi onnistuvan.

Olen todella pahoillani Juliaanan ja Colin puolesta. Voimahalauksia!

Tällä välin oma olo on kehittynyt ympärivuorokautiseksi pahoinvoinniksi, ja kaikki ajatukset on oikeastaan ruoan ympärillä: alituinen nälkä, mutta toisaalta oikeen mikään ei maistu, vaan suurin osa ruoasta aiheuttaa älytöntä kuvotusta. Tuttu lääkäri kehotti kokeilemaan inkivääriteetä, ja tänään olen kitannut sitä. Helpottaa vähän.

Voikaa hyvin siskot!

Meritähti

Vierailija
74/189 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs tytöt? :) Mikä on vointi?

Jonzuli kyseli millon kerrotaan muille lapsille. Me kerrotaan esikoiselle varmaan np-ultran jälkeen, ei ainakaan ennen sitä.

Mullakin on ollut samanmoista "menkkakipuilua" kuin Pansulla ja Mykiksellä. Muistelen, että esikoisestakin tämmöstä oli jossain kohtaa, mutten muistanut, että näin aikaisin. No, siitä onkin jo pari vuotta aikaa ja nää jutut näemmä unohtuu helposti. Eiköhän tämä ole jotain kohdun kasvamista tms. :)

Meritähti: Toi pahoinvointi on niin kurja kierre, varsinkin, jos sen nälän päästää kasvamaan, kun ei tee mieli syödä... Luotetaan vaan siihen, ettei se kauaa kestä! :) Inkivääritee vois olla kokeilemisen arvoinen juttu, jos sitä täältä Suomesta enää saa... Viimesyksynä yritin etsiä inkiväärivalmisteita matkapahoinvointiin, mutta ne oli kaikki vedetty pois markkinoilta. :o

Pomenalle vihurirokosta sen verran, että itse oon saanut rokotukset 2- ja 6-vuotiaana. Rokotuskortissa ei ainakaan ole muuta merkintää aiheesta...

Tuuliannalle vielä, kyllä täällä saa omanapainenkin onnellisuuksissaan olla ;) (nimim.itsekin tulee harrastettua)

Niin ja tervetuloa kaikille uutukaisille ja onnea plussasta! :)

Kaikille hyvää vointia toivottelee

iisa 6+6 (vaikka eilen vielä väitin 6+4;)

Vierailija
75/189 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yk 5 tärppäsi ekalla kierrolla kun käytin ovulaatiotestiä:). Jipii!Ilmoittautuisin mukaan toukokuun toukkiin. La 26.5 (suunnilleen).Kolmas lapsi, isosiskot 5v ja 9v eli aikas iso ikäero tulossa molempiin, varsinkin isompaan. Ehditään kuitenkin vauva-vaihe elämään ennen murrosiän myrskyjä. Uhmaillaan ja murkkuillaan sitten yhtäaikaa.

Vierailija
76/189 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tähän saakka voinut aivan loistavasti! Soittelin viime viikolla neuvolaan ja varasin ajan. Ihmettelinkin samalla että voiko vointi tosiaan olla näin hyvä. Voihan, mutta ei pitkään... Mulla on ollut pari päivää aivan kammottava väsymys. Joka päivä töiden jälkeen olen joutunut nukkumaan pienet päikkärit. Mainittakoon tässä että työni ei ole mistään keveimmästä päästä sillä pääni on työkaluni. Väsyneenä järki ei leikkaa ja työnteosta ei tahdo tulla mitään. Tämäkin vielä jotenkin menisi mutta nyt on alkanut se paljon puhuttu pahoinvointi. Yritän syödä jatkuvasti jotain pientä, juoda teetä tai vettä. Ei vaan auta. Kaikki kuvottaa! Kolmella aikaisemmalla olen oksennellut joten eiköhän sekin ole edessä...

Toinen mikä ärsyttää tässä vaiheessa raskautta on vatsan kasvaminen. Ihan kivaa näyttää viikolla 5 siltä että hädin tuskin pystyy peittämään raskauttaan. Meillä käytetään töissä jakkupukuja joten joudun hyvin pian ostamaan isommat housut. Ärsyttävää! Niinhän se vaan on että mitä useampi raskaus, sitä nopeammin vatsa näkyy mutta tämä on jo liikaa. Toinen kummallisuus on kyllä se että joka kerta plussauksen jälkeen paino on noussut 5kg. Kuntoilen edelleen 5 kertaa viikossa ja syön terveellisesti. Olen pieni ja hoikka joten tuo nousu on aika rasittava! Joka kerta olen saanut aika reilusti painoa, mikä on tippunut heti synntyksen jälkeen. Se lienee edessä tälläkin kertaa...

Ollaan kerrottu raskaudesta molempien äideille, kahdelle kaverille ja esikoiselle. Pienemmille lapsille ei viitsitä vielä kertoa mutta esikoiselle kertominen tuntui järkevältä. Mieheni reissaa työkseen ja on lähes aina viikot poissa. Nyt kun olen ollut väsynyt olen tarvinnut esikoisen apua pikkuveljen vahtimisessa kun olen nukkunut päikkärit. Esikoinen 10v. oli kyllä aivan tärinässä vauvasta, niinkuin kaikki muutkin! Jos vaan maha ei ala hurjasti kasvamaan, yritän salata raskauden ainakin viikolle 12. Saattaa olla että uhkaavasti kasvava maha tai pahoinvointi sotkee suunnitelmat ja joudun kertomaan töissä aikaisemmin. En vaan vielä jaksaisi sitä "haaskojen" spekulointia kuka ottaa paikkani töissä... Muutenkin nyt on työmotivaatio täysin kateissa, onko muilla ollut samaa ilmassa?

Viikonloppuna katselin ensimmäisen kerran vaunuja ja muita vauvatarvikkeita. Tämä on oikeastaan vähän niinkuin esikoista odottaisi, sillä meillä ei ole mitään tallessa. Hirveä määrä tavaraa pitäisi taas hankkia ja koska meille tulee nelonen, menee myös auto vaihtoon. Samalla joudumme luopumaan työhuoneesta joten joudutaan tehdä kotona pieniä uudelleenjärjestelyitä. Olen aivan innoissani, mies käski malttaa vielä muutaman kuukauden:)

Parempaa vointia kaikille toivottaa "vasemmalla jalalla noussut" Marttis

Vierailija
77/189 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mama: kerrassaan erikoinen toi neuvolan tädin tokaisu. Mitä ihmettä!! Kait se sitten on niin että isompi perhe on niin harvinaista nykyään.. Ja musta tosi omituista kun jotkut kaverit ovat ihmetelleet toivettamme kolmannesta. Miehelläni haaveissa kahdeksan (vitsi kait+), minusta neljä olisi sopiva määrä. Siinähän olisi kavereille ihmeteltävää. Olen miettinyt että onko niin että täällä Helsingissä isommat perheet ovat jotenkin harvassa. Maalla serkkujeni perheet ovat suuria eikä sitä mitenkään ihmetellä.

Iisa: Vinkkejä mitä saisi aamulla syötyä? Kahvia olen aina aiemmin juonut raskaanakin, nyt ei maistu. Onneksi tämä tuntuu helpommalta kuin edellisissä raskauksissa, jolloin oksentelin. Nyt ei oikein ole aikaakaan aamuisin kun täytyy viedä lapset hoitoon. Olen yleensä ottanut ompun mukaan bussipysäkille, mutta nyt ei mikään tunnu maistuvan. Minäkin voisin vaan nukkua ja nukkua...

Jonzuli: luulen että kerrotaan lapsille vasta aika myöhään. Meillä esikoinen viisi vuotta on toivonut vauvaa niin pitkään että en halua sitten tuottaa pettymystä jos jotain käy. Täytyykin miettiä kertooko lapsille myöhemmin kuin isovanhemmille, joille tarkoitus kertoa ekan ultran jälkeen. Ehkä kerron joillekin hyville kavereille jo aikaisemmin, siis sellaisille joille kertoisin jos menisi keskenkin. Töissä onkin sitten eri juttu, milloinkas siellä olette ajatelleet kertoa?

Marttis: voisiko olla kuitenkin vaan turvotusta? Itselläkin oli alussa kovin valtava maha, mutta nyt taas on housuissa hyvin tilaa :)

Omaa napaa: vieläkin tosi tosi tukkoinen ja heikko olo. Lääkäri ei soittanut eilen, jos ei tänäänkään niin sitten soitan sinne. Turhaan varmaan huolestuin kuitenkin, kuume on jo laskenut. Toisaalta ei kait sitä raskaana voi olla liian huolissaankaan. Komplikaatioiden ja keskenmenon riski on kuulemma sikainfluenssan vaaroja odottaville. Nyt vaan harmittaa maata kotona kun en oikein jaksa mihinkään keskittyä, pitäisi lukea edes tenttikirjoja mutta ei jaksa... Onko täällä muuten muita opiskelevia äitejä? Itse opiskelen työn ohella ja nyt saakin nähdä miten jaksan, onneksi yliopistolla saa aika joustavasti edetä.

Tervetuloa kaikki uudet!!!

t. Tillinäiti rv 7+3

Vierailija
78/189 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi elämän ihanuus ja kurjuus! Oli tullut sekä ihania että kamalia uutisia teiltä. Coil, olen todella pahoillani puolestasi ja toivon valtavasti voimia jaksaa eteenpäin (ja kohdata ne työporukat ensi viikolla). Toivon totisesti pongaavani sut kohtapuoliin toisesta odotuspinosta!

Ja sitten siihen toiseen puoleen eli iloon: isot onnittelut Helmiäiselle hienoista ultrakuulumisista!

Tervetuloa uudet toukkaporukkaan!

Mama: Aikas typerä kommentti neuvolatädiltä! Pahaa pelkään, että vastaavia saa täälläkin aikanaan kuulla, jos ei neuvolasta niin jostain muualta..

Jonzuli kyseli lapsille kertomisesta. Meillä on kyllä kerrottu niin myöhään kun mahdollista.. siis puolenvälin paikkeilla tai jälkeen, kun viimeistään sitten alkaa ulkomuoto paljastaa asian tilan ainakin isommille. Ja kun lapset saavat tietää, saavat tietää myös kaikki naapurin lapset ja naapurit ja koulukaverit ja ja.. ;o)

Ihan kiva huomata, että täällä on muitakin, joita ei huono olo tai väsymys painaa. Helpottaa vähän hermoilemista.

Pansu & Mykerinos: Mullakin ollut jo plussasta asti jomottelua alavatsalla ja toisinaan selässäkin. Jomotus on kyllä suht kevyttä ja ajoittaista. Aikaisemmissa raskauksissa alussa ollut samaa.

Marttis: Taitaa aikas monella täällä olla tuota masun turvotusta ja pullotusta ;o) Itsekin mietin miten tuota pikkupalloa peittelisi, no ehkäpä turvotus tästä tasoittuu, ei se aiemmin ainakaan vielä näin aikaisin tuollaiseksi ole vielä "pysyvästi" jäänyt.. Meilläkin lienee taas edessä auton vaihto, vaikka "just" vaihdettiin nelosen synnyttyä. Vai alkaiskos joku perheenjäsen himopyöräilijäksi ;o)

Hyviä vointeja systerit,

Lumine 5+4

Vierailija
79/189 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen testi näytti yllättäen plussaa ja nyt on uutista tässä sulateltu... Kaksi lasta meillä jo ennestään on ja kolmatta enempi ja vähempi yritetty vuoden verran. Laskettu aika olisi suurinpiirtein 9.5, luulen sen vähän siitä siirtyvän eteenpäin, kun tuo kierto on mulla ollut vähän mitä sattuu...

Onnea muillekin toukokuista odottaville!

vantti rv 6+4

Vierailija
80/189 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moippa Jolanda!

Vahan samaan malliin meni taallakin. Mie soli matkoilla mun laskeman oviksen aikoihin ja tikutkin naytrti haaleaa ovista silloin ja kylla sita vahan ihmetteli etta miten sita raskautui ?

Pansu76: taalla oireisto on tasi vahaista myos. Jos ei olisi rinnat arat koko ajan en kylla mitenkan voisi sanoa etta olen raskaana. Pienet nippailut ja juilimiset mahassa voisi pistaa vaikkapa ruuansulatusoireiksi.

Meritahti:joo se laakari puhui jostain veritestesteista, jotka ilmeisesti otetaan samaan aikaan kun on 12 viikon ultra.

Dahlia:tervetuloa!

Tillinaiti:Olin ensiksi ajatelluit kertoa toissa raskaudesta kun maha jo nakyy, mutta nyt olen joutunut valiakaisesti hommaan jossa kasitellaan valilla kemikaaleja. Yhden kemikaalihomman teki hyva tuttu, kun keksin tekosyyn, mutta voi olla etta pian joudun tekemaan tuon homman itse. Silloin on pakko kieltaytya ja sanoa syy. Voipi olla etta jo huomenna taytyy kertoa.

ON:me ei olla kerrottu kenellekaan tasta raskaudesta, Yksi syy on se 12 viikon ultra jota odotellaan ja toinen se etta ei olla oikein itse viela tajuttu etta olen raskaana. Miehella oli se vauvakuume ja mina sitten ajattelin etta aletaan tehda vauvaa heinakuussa kun olen jo sen verran vanha (vuosimallia -75). Molemmilla yrityskierroilla oli logistisia ongelmia ja aika ihme etta raskauduin viime kierrosta.