Kivulias lonkkavika
onko sinulla antaa neuvoa joka helpottaisi minun kipua joka on sietämätöntä, en pääse vielä leikkaukseen pitkään aikaan.
Kommentit (25)
Minulle ei lääkäri määrännyt mitään vahvaa, buranaa ja panadolia vain.
Oletko kokeillut laittaa nukkuessa tyynyn reisien ja polvien väliin? Minulla auttaa. Tyyny ei saa olla liian korkea.
En ole toki lihava ollenkaan mutta toinen jalka on 3 senttiä lyhyempi ja se on suurin syntipukki, tyyny on yöisin jalkojen välissä mutta nämä hereillä olot ovat kidutusta.
Vierailija kirjoitti:
Oletko kokeillut laittaa nukkuessa tyynyn reisien ja polvien väliin? Minulla auttaa. Tyyny ei saa olla liian korkea.
Kestääkö se tyyny siellä myös kävellessä? Oletko itse kokeillut kävellä tyyny reisien välissä? Ei se ainakaan kipuun helpota millään tavalla.
Samat Buranat ja Panadolit sain itsekin ja Voltaren Forte oliko geelin nimi? Kyllä ne vähän auttoi onneksi mutta kivulias vaiva.
Juu, Voltareniahan myös suositteli fyssari mutten ole hakenut kun en pääse kunnolla kävelemään.
Vierailija kirjoitti:
En ole toki lihava ollenkaan mutta toinen jalka on 3 senttiä lyhyempi ja se on suurin syntipukki, tyyny on yöisin jalkojen välissä mutta nämä hereillä olot ovat kidutusta.
Kai sinulla on sitten kengät joissa toisen pohja on 3cm korkeampi kuin toisessa?
Vierailija kirjoitti:
laihdutus
Ole hiljaa! Lonkkavika voi olla laihallakin!
PS karma kostaa!
Vierailija kirjoitti:
laihdutus
Minulla todettiin artroosi molemmissa lonkissa, vaikka painoin 47 kg. Paljonko siitä olisi pitänyt laihduttaa?
Laita sen lyhyemmän jalan alle korotus. Tasoittaa puolieroa.
Tee varovaisia jalkojen pyöritysliikkeitä, vaikka makuulla.
Vierailija kirjoitti:
Juu, Voltareniahan myös suositteli fyssari mutten ole hakenut kun en pääse kunnolla kävelemään.
Harmi. Jospa se nyt menisi ohi pian. Mulla oli reilun viikon kipeä ja sitten helpotti.
Kiitokset kaikille hyvistä neuvoista, itku tulee nyt usein kun olen tottunut kävelemään ja luonnossa liikkumaan, kamalaa yksin kärsiä ja koetan noita karatepotkuja jos uskallan myös kipeällä jalalla, koko jalka on kipeä vaikka lonkkavika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
laihdutus
Ole hiljaa! Lonkkavika voi olla laihallakin!
PS karma kostaa!
Kuinka lihava olet? Paljonko painat? BMI? Kysyn ihan siksi koska monesti juuri lihavilla lonkkavikaisilla menee helposti hermot tuolla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kestääkö se tyyny siellä myös kävellessä? Oletko itse kokeillut kävellä tyyny reisien välissä? Ei se ainakaan kipuun helpota millään tavalla.
Oletpas huonolla tuulella. Luetun ymmärtäminen. Aloittaja kysyy olisiko vinkkiä joka voisi kipua helpottaa. Ja kokemukseni mukaan tyyny jalkojen välissä välissä toimii: kipu on nukkumaan mennessä vähäisempää.
Aloittaja eli minä olen 172 cm ja painan 56 kiloa, pituus voi olla myöskin 175 cm kun toinen jalka lyhyempi.
Kokeile vesijuoksua. Voit aloittaa rauhallista tahtia ja katsoa sopiiko se lonkallesi.
Vedessä liikkuessa nivelet eivät rasitu mutta saavat lempeää liikuntaa. Itselläni kivut lievittyvät vedessä liikkuessa ainakin koko loppupäivän ajaksi.
Täällä ainakin näkee uimahallissa vaikka mitä raajarikkoa jotka hädin tuskin pystyvät liikkumaan maalla, mutta veteen niiden on silti pakko päästä jopa joka päivä.
vain rosentilla on toinen jalka lyhyempi podologin mukaan kaikki muu johtuu lantion virheasennosta kertoo taas fysiatri joka on erikoistunut lantion virheasentoihin
oletkä käynyt tarkistuttamassa si nivelien asennon?
mikäli lonkka on tosiaan kulunut ultraääniohjauksella laitettava piikki lonkkaan pitää sen oireettomana 6kk ja sen voi uusia vaikka kuinka monta kertaa tahansa
terv valelekurix
Vahvat kipulääkkeet. Terveisin: Saman kokenut ja nyt jo leikattu ja parantunut lonkka.