Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käynnitsetäänkö Kättärillä synnytys jso on epäilys isosta vauvasta - kokemuksia ?

17.09.2006 |

Hei !

Odotan kolmatta lastani, edelliset olleet rv 39+4, 48 cm 2820 g, rv 40+6, 49 cm 3600 g.

Nyt viimeisessä lääkärintarkastuksessa rv 36 yllätti selvästi suurempi vauva ja runsas lapsiveden määrä, kokoarvio silloin 3.6-4,0 kg. Sokerirasitus tehtiin ja sieltähän se syykin löytyi eli yksi poikkeava arvo ja dieetille viimeisiksi viikoiksi.

Rv 38+1 vauvan kokoarvio oli 3.9 kg-4.2 kg.

Ensi viikon ke on la ja silloin olen menossa uuteen kontrolliin ja koko arvioidaan uudelleen. Vaihtoehtoina ovat kuulemma käynnistys ( ei kuulemma suositella uusien tutkimusten valossa, voi olla epäkiitollista hommaa ), odottelu että syntyy itsestään ( pelottaa ! ) tai sitten sektio.

Toivoisin tietysti kovasti että vauva nyt ymmärtäisi lähteä syntymään jo ennen tuota keskiviikkoa ja mielellään kyllä synnyttäisin alateitse jollei tuo nyt yli 4.5 kiloinen olisi. Itse olen pienikokoinen eli 155 cm ja lähtöpainoni oli normaali, kiloja tosin tullut nyt 16.

Jos taas vauva ei ole vielä keksiviikkoon mennessä syntynyt niin toivoisin käynnistystä mutta otetaankohan toivettani lainkaan huomioon ??

Jos jollain on kokemusta Kättärin käytännöstä vastaavassa tilanteessa niin kuulisin mielelläni.

t. makkonen rv 39+4

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla