Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤¤¤ TOUKOKUUN TOUKAT 2010 ¤¤¤¤

Kommentit (189)

Vierailija
41/189 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taallapin ei raskausoireita juuri ole :D Todella harvoin aklottaa. Muuten olo onkin todella hyva. Energiaa rittaa, siis mitaan vasymysta ei ole. Mieskin tuossa ihmetteli miten mina olen muuttunut niin pirteaksi :) Mina tuossa jo ajattelin etta se johtuu siita niinkuin elaimilla, jotka raskaaksi tultuaan alkaa kovalla vauhdilla rakentamaan pesaa. Mieliala on todella hyva talla hetkella :D

Mua ei keskenmeno pelota, koska jos ei ole tuosta elajaksi niin tulkooon pois. Itse yritan pistaa koko jutun suurimmaksi osaksi aikaa sivuun, jotta aika menee nopeammin :)

Tuossa mietiskelin etta milloin sita jaksaisi soittaa takalaiseen neuvolaan. Mulla on laskelmien mukaan menossa viides viikko mutta raskaustetsti naytti etta olis menossa vasta kolmas viime perjantaina. Teen saman testin uudestaan tana perjantaina ja jos testi nayttaa enempi viikoja voisin ehka sinne neuvolaan soittaa.

Pomena 5 raskausviikko

Vierailija
42/189 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeps eli täällä odotellaan myös kolmatta ja laskettu aika olis 6.5.

Tein positiivisen testin viikko sítten Espanjan lämmössä häämatkalla

Minä oon 28- vuotias ja tyttäreni täyttää parin viikon päästä 4 ja 6.

Täällä todellakin on oireet tullut vahvasti esille varsinkin tämän viikon aikana.

Tänään ollut todella rankka päivä töissä kun koko ajan kauhea kuvotus ja yksikin väärä haju niin vessaan sai juosta ja lujaa.

Tsemppiä kaikille ja ihanaa odotusta =)

Jonzuli rv 6+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/189 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...onpas meitä jo monta toukokuista odottajaa.

Mä maalasin eilen siipalle piruja ilmeisesti seinälle kun sanoin että mua pelottaa että torstaina kun olen menossa yksityiselle gynelle niin siellä ei olekaan kaikki hyvin, nimittäin tänä aamuna alkoi niukalla rusehtavalla vuodolla ja iltaa myöden se on lisääntynyt ja menkkamainen kipu on tullut mukaan kuvioihin:(

Soitin mun yhdelle parhaalle ystävälleni joka on paikallisessa ensiavussa töissä ja hän käski mun soittaa huomen aamulla 7.30 naistenpolille tutulle kätilölle joten siihen saakka nyt vaan odotellaan ja toivotaan että kaikki on kuten pitää ja tämä on vaan normaalia vuotoa mitä alkuviikoilla voi tulla!?

Mä ihmettelen vaan että miten ihmeessä mä voin olla viidettä lasta odottaessa näin hysteerinen, tosin mulla ei ole neljästä aiemmasta ollut minkäänlaisia vuotoja joten...

Jaksamista kaikille, kertoilen huomenissa mikä on diagnoosi vai odotellaanko vielä torstain lääkäriin saakka :)

-coil ja "E" 6+1

Vierailija
44/189 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä raskausoireita vielä aika vähän. Alavatsassa paineen tuntua ja rinnat on arat. Siinä se. Mitään pahoinvointia ei ole toistaiseksi ilmaantunut. On sekin outoa, että se huolestuttaa, ettei voi pahoin. Olisin onnellinen, vai mitä?

Jonzuli: Mullakin täyttää tytär 2 viikon päästä 4 vuotta. Nyt odotan siis kakkosta ja la toistaiseksi 5.5. Hassua, että sitä unohtaa tämän raskausajankin tosi nopsaan tai onhan siitä jo aikaakin kulunut yli 4 vuotta, kun viimeksi olin tässä tilassa:) Silloin muuten kahvi teki erityisen pahaa näillä viikoilla. Nyt sitä tekee ihan normaalisti mieli. Kuvotusta ei ole ilmaantunut... Mites muilla? Maistuuko kahvi vielä?

Kiitos vielä lohdutuksen sanoista. Kyllä sieltä jotain kirkasta vuotoa tulee, mutta toivotaan, että kuuluu asiaan... Maanantaina varhaisraskauden ultraan. Sitten selviää varmaan jotain. Neuvolaan vasta 1.10.

Toukkaterveisiä kaikille ja hyvää vointia!

Pansu (rv7 alkaa)

Vierailija
45/189 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Coil75: varmasti pelottava tilanne. Pidän omalta osaltani peukut pystyssä, että pikkutoukallasi on kaikki hyvin ja pysyy kohtusi turvassa! Mulla oli viime raskaudessa kans vuotoja välillä ehkä 1-2kk ajan, se oli kyllä todella ahdistavaa, mutta kaikki meni kuitenkin loppujen lopuksi hyvin.

Vierailija
46/189 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On meitä kyllä jo mahtava joukko kasassa. Ihanaa kun on paikka jossa raskaudesta voi puhua ja lukea samassa tilanteessa olevien ajatuksia. Meilläkin tarkoituksena kertoa raskaudesta läheisille korkeintaan joskus 10vk jälkeen.

Lumine: hassua etten miellä itseäni suurperheen äidiksi, vaikka se hienolta kuulostaakin! Olen aina haaveillut viisilapsisesta perheestä ja kai se on mulle jotenkin alitajunnassa suurperheen vertauskuva. Kai sitä täytyy nyt ruveta totuttelemaan ajatukseen suurperheestä :) Mies on ehdottomasti sitä mieltä, että tämä neljäs on sitten se viimeinen.

Mulla ei oo tänään ollut mitään oireita, vaikka toisaalta en pahoinvointiakaan toivo. Tämä oireettomuus vain saa kuvittelemaan kaikenlaista :(

kuuka rv 4+?

Vierailija
47/189 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin siellä yksityisellä ja keskeytynyt keskenmenohan se oli. Kohdusta löytyi alkio joka vastasi viikkoja 4+ jotain :( Kehitys on pysähtynyt. Vähän epäili kohdunulkoisenkin mahdollisuutta mutta kuitenkin vahvemmin epäili tuota että kohdunsisäinen keskeytynyt keskenmeno. Huomenna keskussairaalaan tyhjennykseen :(

Parempaa onnea muille. Tämä jatkaa kahden pettymyksen jälkeen pikkukakkosesta haaveilua.

T. Juli

Vierailija
48/189 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoitteluni juliaana :( Nämä uutiset saavat aina ajattelemaan kuinka pienestä kaikki on kiinni ja kuinka vähän voimme itse näihin asioihin vaikuttaa. Oikein lämmin rutristus vielä sinulle, toivotaan onnea seuraavaan yritykseen!

Vierailija
49/189 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäinen odotus päättyi keskenmenoon heinäkuussa.

Nyt uus yritys menossa vkolla 5+2 :) jänskää! :)

Vierailija
50/189 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi harmi juttu! Jaksamisia jatkoon...

Miksi ei meillä kaikilla vaan vois mennä hyvin loppuun asti?! Pakko myöntää että itse olen päässyt helpolla kahdessa edellisessä ja nyt en osaa edes jännittää että onko kaikki hyvin.. luulen että on.

Se selviää vasta 2.10 neuvolassa, meillä on onneksi neuvolassa ultra niin sielllä ainakin sitten luulis jotain selviävän.

Nyt tältä erää oikein hyvää yötä kaikille!

Ai niin ja me ollaan miehen kanssa sen verran huonoja pitämään salaisuuksia(omista asioistamme) että ollaan jo kerrottu lähes kaikille lähipiirissä oleville. Ajateltiin niin, että kerrotaan sellaisille ihmisille joille kerrottaisiin vaikka sattuis jotain ikävääkin..

Ihanan iloisia vastaanottoja on ollut =)

Vierailija
51/189 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuret pahoittelut :( Ja jaksamista! Pidetään peukkuja ensi yritystä varten ja halaus vielä kerran!

Coilille on myös peukut pystyssä! Toivottavasti kaikki on hyvin!

Suzie: Helsingissä on np-ultra seuloineen ennen 12+-viikkoa ja rakenneultra rv 18-20. Viime raskaudessa (asuimme eri paikassa siis) neuvolassa oli ultra myös, joten lääkärintarkastuksissa ultrasivat myös.

Lumine: Kyllä mulle saa lempinimiä antaa :)

Tervetuloa myös uusille eli Touko, Jonzuli ja Lapsirakas! Luulis meidän paisuvasta joukosta saavan näkökulmia ja vertaistukea jos jonkinlaiseen tilanteeseen.

Korka 5+

Vierailija
52/189 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juliaanalla olikin todella kurjia uutisia..

Nämä on asioita, joihin emme voi vaikuttaa. Voimia!

Raskausoireet.. Ovat täällä vahvasti päällä.. En tahdo tunnistaa itseäni.. Kiihdyn nollasta sataan sekunnissa, jos jokin asia ei mene toivotusti. Mies tästä huomautti eilen "hyväntahtoisesti".. Toivotaan että tämä vaihe menee pian ohi, kun hormonit tasaantuvat. Tämä alkoi jo viikko ennen plussatestiä. Lisäksi mieleni tekee syödä alati jotain, estääkseni huonoa oloa. Alkuun se sallittakoon, sillä painoindeksini on 20, mutta toivotaan ettei mässäily jää päälle.

Mutta nyt pyykkivuoren kimppuun ennen töihin lähtöä.

Bon Bon 5+3

Vierailija
53/189 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kurjuus, Juliaana! Tsemppiä, voimia ja jaksamista sulle ja perheellesi!

Täällä on aamu alkanut mukavan (?) oireettomasti: pyykit on jo pyykätty, hernesoppa valmista ja tiskit tiskattu. :-) Öisin kyllä nukun tosi huonosti jostain syystä, mikä tietysti mukavasti lisää väsymystä.

Me ollaan ajateltu samoin kuin te, Jonzuli, että kerrotaan sellaisille, joille haluttais mahdolliset keskenmenouutisetkin sitten kertoa. Mä en ole nähnyt mitään pointtia salata raskautta viimeksikään, en mä haluaisin yksin/kaksin kestää ja käsitellä mahdollista surua ja pettymystäkään. En tietenkään raskauttani vielä tässä vaiheessa (rv 5+2) turuilla ja toreilla halua huudella, mutta lähipiirille kyllä on jo kerrottu/kerrotaan lähiaikoina. Mies ei kylläkään halua kertoa vanhemmilleen ennen kuin on ihan pakko, koska heillä on tapana hössöttää tosi paljon. Esikoisenkin kanssa olivat viimeisiä, jotka saivat tietää... :-( Onneksi eivät tiedä sitä itse.

Tsemppiä kaikille päivään!

- Lottis

Vierailija
54/189 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskettu aika huhti-toukokuun vaihteessa, mutta arvelen että toukokuun puolella, joten ajattelin nyt liittyä tähän pinoon.

Neljättä odotan, kolmonen täyttää parin viikon päästä vuoden. Yhdet menkat vaan ehti tässä välissä olla, joten siksikin on vielä vähän epäselvä tuo la. Isommat ovat 3 v. ja 4 v.

Onko teillä muuten jo yahoossa ryhmää? Itse ainakin tulisin mielelläni mukaan, jos joku on sellaisen perustanut tai perustamassa. Yritin katsoa viestejänne läpi niin, että huomaisin, jos on ryhmä perustettu, mutta en ainakaan vielä huomannut.

Marja rv jotain 7+ varmaan

Vierailija
55/189 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon sinulle voimia ja jaksamista, todella kurjaa että kävi noin.

Kiitos Luminelle esittelyn laatimisesta. Ja tervetuloa uudet. Meidänhän pitää alkaa avaamaan joka maanantai uusi viikkopino kun täällä on jo paljon toukokuisia.

Omat kuulumiset ei niin hyviä. Sairastuin flunssaan sunnuntai-iltana, ja koska oireet ovat samat kuin sikainfluenssassa, kävin eilen lääkärissä ja testattavana. Tänään saan kuulla tulokset, kumpa jo lääkäri soittaisi. Pillahdin itkuun siellä lääkärissä.. (nolotti jälkeenpäin). Mutta kun olin niin huolissani kun mistään ei ole oikein saanut tietoa onko tuo sikaflunssa vaarallinen sikiölle. Nyt olen saikulla koko viikon. Ensimmäistä kertaa tuntuu ihan hyvältä olla kotona ja levätä, enkä ajattele työkuvioita. Mulla on ollut muutenkin aika heikko olo, vaikka oksentelua ei nyt olekaan ollut kuten aiemmissa raskauksissa.

Pitäkää peukkuja että ois vaan tavallista flunssaa!!

t. Tillinäiti rv7+2

Vierailija
56/189 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Juliaana miten raskain mielin poistin sun tiedot listalta! Todella surullista, valtavasti jaksamista sinne ja toivon todellakin onnistumista seuraavaan yritykseen. Haleja.

Uusille toukkalaisille jälleen tervetuloa.

Pomena: Mäkin tunnen itseni yllättävän pirteäksi. Ei ällötä ihmeemmin, eikä pahemmin väsytäkään. Rintoja aristaa, alavatsaa nipistelee, ummetusta, hajuaisti supertarkka ja räjähdysaltis näytän kyllä olevan kuten Bonbonkin. Eilenkin ihan häpesin itseäni, kun vimmastuin lapsille aikas pikkujutusta ja just tyyliin sekunnin murto-osassa kauhea purkaus ja sitten meni ohi yhtä nopeasti kuin tulikin ja taas halittiin :o)

Coil: Toivottavasti siellä olis kaikki hyvin! Itsellä ollut myös aiemmin enemmältikin vuotoja yhdessä raskaudessa, vaavilla oli tuolloin kuitenkin kaikki hyvin, mutta äitsykkä huolesta sekaisin kaiken aikaa.

Pansu: Juu eiks olekin hölmöä, että kummeksutaan huonovointisuuden puutetta. Mutta koska sen mielletään niin voimakkaasti raskauteen kuuluvan, sen uupuminen saa hermoilemaan.. Mulla ei kyllä aiemminkaan ole koskaan oksuja tullut, mutta kovaa kuvotusta kylläkin. Vaan ei kaikissa raskauksissa. Niin ja kahvia en voi juoda muutenkaan, mutta nyt sen tuoksu tuntuu järjettömän ihanalta ;o)

Kuuka: Juu jännä tuo suurperheellisyys. Meitä onniteltiin suurperheenä jo kolmosen synnyttyä, vaikka meistä ei kyllä oikein siltä tuntunut. Nelosesta sitten jotkut esittivät suorastaan kummeksuvia kommentteja eli kyllä me nyt suurperhe ollaan ;o) Ja jos vielä tämä viides meille suodaan en edes viitsi arvailla tulevia kommetteja.. Onneksi on paljon läheisiä, jotka eivät kummeksuen suhtaudu.

Tillinaiti: Jaksamista sinne flunssaisen olosi kanssa! Mä luin jostain, että possuflunssa ei olisi sikiölle vaarallinen. Mutta pidetään peukkuja, että olisi tätä tavallista vaan (itselläkin vähän flunssainen olo).

Lumine 5+3

Vierailija
57/189 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa surullista lukea osa kuulumisista :( Jaksamisia!

Oireita olen odotellut, niitä kun ei juurikaan ole ilmaantunut. Ehkäpä siksikin piti eilen hakea toinen testi, jonka tein tänä aamuna. Plussaa näytti sekin =) Uskottava kai se on!

Ainut omituisuus jonka olen itsetutkiskelullani löytänyt, on nyt pari päivää esiintynyt jatkuva (olematon) vessahätä..:/

Mun käsittääkseni possuflunssa ei itsessään ole sikiölle vaarallinen, mutta komplikaatioiden vaara on suurempi. Siksi siis lääkitystä päälle heti 48 tunnin sisällä oireiden ilmaantumisesta. Ne lääkkeet ei ole vaarallisia masuasukille. Tajusin muuten tänä aamuna itsekin kuuluvani riskiryhmään.. Hui!

Justiina

Vierailija
58/189 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juliaanalle paljon voimia!!

Mulla ei sen kummempia oireita ole kuin jatkuva väsymys. Eilen oli hieman etova olo, kun ruoka jäi välistä.

Varasin tänään neuvola-ajan, kun käytin poikaa 5-v neuvolassa. Aika on 15.10 ja niskaturvokeultra luultavasti viikolla 13. Tällä hetkellä neuvolatädin mukaan viikkoja 7+1. Jäi vain vaivaamaan tätin kommentti, et oliko tämä nyt ihan suunniteltu juttu :O. Tuumin vaan et ihan suunniteltu oli. Eikö viides lapsi sit voi olla suunniteltu vai mitälie tarkoitti..

Terkkusin Mama

Vierailija
59/189 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juliaana, olen todella pahoillani puolestanne. Toivon teille sydämeni pohjasta parempaa ja jaksamista arjen keskelle. ?

Muuten täällä onkin tapahtunut paljon sitten viimenäkemän, siis porukka on lisääntynyt hurjasti! Tervetuloa ja onnea kaikille uusille toukkiksille! :)

Oma vointi ja jaksaminen on yllättävän hyvä kaiken sen pahoinvoinnin jälkeen. Ei se yökötys kokonaan poissa ole, mutta nyt sen kanssa pystyy elämään. *kop, kop* Unentarve on selvästi kasvanut. Juuri sopivasti tyttö nukahtikin, joten taidanpa painua unten maille itsekin ;)

Ja Mama: ne neuvolantädit vaan joskus päästää niitä sammakoita suustaan, ei kannata korvaansa lotkauttaa...

iisa 6+4 (niin kai se jo on:)

Vierailija
60/189 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo todellakin juuri heräsin ja vieläkin aivan tokkurainen olo..

Päätin jäädä pois töistä täksi päiväksi oksennettua ensin 2 kertaa. Toivottavasti ei jatku pahaolo kovin kauaa, olkaa te onnellisia jotka ette siitä kärsi =) Todella inhottava päänsärky on vaan tämän huononolon mukana.

Kahvia tekee vieläkin mieli ehkä jopa vähän enemmän kuin ennen, olin kyllä aika varma et loppuu kahvinjuontikin kun lopetin tupakanpolton mutta ei.

Täytyy sanoa että oon kyllä todella ylpeä itestäni tuon tupakan suhteen.

Sellanen kysymys sellaisille joilla jo lapsia, että koska kerrotte lapsille uudesta tulokkaasta?

Joo mut jospa sitä vähän yrittäis mennä tekemään kotihommia ennen kun haen lapset tarhasta.

Jaksamisia

Jonzuli 6+6