Mitähän sen 5-viikkoisen vauvan äidille kuuluu tänään?
Onko saanut nukuttua ja veikö 3-vuotiaan hoitoon?
Kommentit (120)
jos se sun vauva ei nuku omassa pinnasängyssän, ota se viereen nukkumaan! mun kumpikaan kersa ei suostunut nukkumaan, heräilivät 10 minsan välein karjumaan pää punaisena. sitten luovutin ja otin tenavat viereeni sänkyyn. ja nukuimme heti ekana yönä 7 tuntia putkeen! koita ihan oikeesti, sun vauvas vain voi olla semmonen et sille tule ikävä ilman sua.
nukkuu ihan kiinni minussa ja voi yöllä tukahduttaa vauva. Suihkuun pääsin ja ehdin lattiaakin mopata ennenkuin kaveri tuli kylään. Onneksi perhetyöntekijä tulee tunnin päästä ja pääsen nukkumaan.
eli olisit sinä välissä? voisi oikeasti teitä auttaa tuo. tai sitten jos esikoinen siirtyisi omaan sänkyynsä.
tosi hyvä juttu että perhetyöntekijä tulee. voisit sille vaikka kertoa näistä asioista mitä oelt täällä kirjoitellut. mulla ainakin auttoi kun juttelin perhetyöntekijän kanssa :)
minä nukun keskellä. Lisäksi joudun yöllä hyppäämään vähintäänkin 5krt maitopullon hakuun ja se olisi liian hankalaa jos nukkuisin keskellä.
Aion kyllä perhetyöntekijälle kertoa että harkitsen etävanhemmaksi ryhtymistä, ei se mikään salaisuus ole.
Hän varmaan keksii ratkaisun siihen mihin isä voi vauvan laittaa hoitoon jos me sovitaan viikko-viikko-luonapidot.
Tai mee ite vaikka lattialle nukkumaan, ei elämä VOI olla noin vaikeeta...
puhtaita pyykkejä joita en ole jaksanut laittaa kaappeihin ja leluja. Patjakin on ollut jo vuoden lattialla, mutta lähinnä esikoisen leikkipatjana. Patja on kylläkin liian ohut ja siinä nukkuessa saa vaan selkänsä kipeäksi.
Olohuoneessa olis kyllä 160cm leveä vuodesohva, mutta sitten meillä olis aina peti levällään ja kämppä entistä sotkuisemman näköinen.
On se elämä vaikeeta.
Elämää varmaan helpottaisi kummasti, jos muuttaisit niiden lasten isän kanssa yhteen. Ymmärsin, että teillä on kuitenkin jonkinlainen parisuhde. Eläisitte perheenä yhdessä, rahat olisivat yhteisiä jne. Ihme tilanne, kun suhataan kahden asunnon väliä ja maksellaan elareita. Onko sulla esikoinenkin tän saman miehen kanssa?
että ap on joku kyllästynyt lukiolainen, tyttö tai poika, ei äiti ollenkaan. Hän on lueskellut tätä palstaa, plokannut joitakin yksityiskohtia, joita sitten ripottelee teksteihinsä (mies istuu omassa sohcvassaan tuijottamassa tv:tä, äiti on hirviö, anoppi tumpelo jne jne).
se lupaa mulle omaa käyttööni vähintäänkin sossun normin eli 418€/kk. En ala ukolta anelemaan rahaa terveyssiteisiin ja tamponeihin jos työttömänä olen.
Molemmat lapset on samalle isälle ja lisääkin varmaan tulee kun kumpaakaan ei kiinnosta ehkäisy. Vaikka ei kyllä kiinnosta vauvanhoitokaan eikä abortti.
puhtaita pyykkejä joita en ole jaksanut laittaa kaappeihin ja leluja. Patjakin on ollut jo vuoden lattialla, mutta lähinnä esikoisen leikkipatjana. Patja on kylläkin liian ohut ja siinä nukkuessa saa vaan selkänsä kipeäksi.
Olohuoneessa olis kyllä 160cm leveä vuodesohva, mutta sitten meillä olis aina peti levällään ja kämppä entistä sotkuisemman näköinen.
On se elämä vaikeeta.
esikoinen omaan sänkyynsä ja ne pyykit vaikka lattialle.. tai sitten sen kaverisi kanssa viikkaatte kaappiin. tai sen perhetyöntekijän.
tai sitten muutatte sille vuodesohvalle. mitä se sotkuisuus haittaa kunhan vain saisitte nukkua?
sä olet aivan selvästi masentunut, koska olet aivan lamaantunut aivan yksinkertaisten asioiden edessä. meme hyvä ihminen lääkäriin! sano sille perhetyöntekijälle että oot masentunut! Sua auttaisi lääkkeet.
se lupaa mulle omaa käyttööni vähintäänkin sossun normin eli 418€/kk. En ala ukolta anelemaan rahaa terveyssiteisiin ja tamponeihin jos työttömänä olen.
Molemmat lapset on samalle isälle ja lisääkin varmaan tulee kun kumpaakaan ei kiinnosta ehkäisy. Vaikka ei kyllä kiinnosta vauvanhoitokaan eikä abortti.
miksi sulle on raha tärkeämpää kuin oma ja lastesi hyvinvointi?
Ette ole koskaan kuulleet yhteisestä käyttötilistä? Ehkäisy ei kiinnosta?
jos miehen kanssa asuisin. Ja vanhempainraha loppuu toukokuussa ja sit ilmoittaudun työttömäksi jo entinen työpaikka ei ole enää tallessa ja en saisi työttömyyskorvausta miehen muka isojen tulojen takia.
Eli pitäiskö muuttaa nyt yhteen ja erota taas toukokuussa kun minä en saa enää rahaa mistään? Mua ei pätkääkään kiinnosta alkaa kotiäidiksi ja menen vaikka jollekin työttömien aktivointikurssille, jotta saan vauvankin päiväkotiin ja pääsen itse pois kotoa.
Jos en saisi mistään omaa rahaa, meille tulis miehen kanssa avoero viikossa veristen tappelujen jälkeen. Parempi asua erillään ja kummallakin omat rahat ja omat menot.
sossun normi on 418€kk ja pienemmällä rahalla en pärjää, koska tykkään ostella itselle kaikkea kivaa ja paljon lastenvaatteita. En todellakaan rupea ukoltani joka ostokseen rahoja pyytämään. Se maksaa mulle tietyt elarit ja minä käytän ne niinkuin parhaaksi näen.
sossun normi on 418€kk ja pienemmällä rahalla en pärjää, koska tykkään ostella itselle kaikkea kivaa ja paljon lastenvaatteita. En todellakaan rupea ukoltani joka ostokseen rahoja pyytämään. Se maksaa mulle tietyt elarit ja minä käytän ne niinkuin parhaaksi näen.
etkä sä mikään yksinäinen ole vaan ÄITI!
Onko mies kieltäytynyt yhteisestä tilistä? Onko keltäytynyt, että esim. pakollisten menojen jälkeen perheen tulot jaetaan puoliksi ja laitetaan molempien omille tileille?
Onko mies ihan yhtä lapsellinen ja itsekäs kuin sinäkin?
Säälin äitiäsi ja anoppiasi - omalla lapsella tuollaista sekoilua olisi kyllä raskas katsella. Toisaalta sinä ja miehesi ollette myös omien vanhempienne kasvatustyön tuloksia :(
sossun normi on 418€ ja ikää mulla on jo onneksi kohta liikaa lapsentekoon. Täytän pian 36v.
sillä on rahaa tilillä tasan viikon palkkapäivästä. Loppukuun se elää siinä toivossa että saa rahaa yökeikoista tai sitten se elää velaksi jos ei syö pelkkää tonnikalaa ja makaronia. Mies haluaisi muuttaa mun kanssa vain siksi että se pääsisi elareiden maksamisesta. Ja jos me muutettaisiin yhteen ei meidän lapsilla olis koskaan muuta ruokaa kuin lenkkimakkaraa ja tonnikalaa. Paitsi miehen palkkapäivänä voisi olla muutakin.
Ja mies on sentään jo 44v ja elää kuin 20-kymppinen sinkku.
ihan hädässä viikonloppuna kun piti vauvaa sylissä kun kylässä käytiin, ei se suostu koko yöksi hoitamaan jos tietää sen etukäteen. Isä otti työvuoron vaikka oli luvannut minulle vapaaillan ja isän vastuulla on nyt se miten lapset viikonloppuna hoidetaan. Minä en omaa vapaailtaani peru vaikka nukkuisin sen Esson vessassa.
Ja nyt menen suihkuun kun vauva nukkuu toivottavasti 5min.