Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vituttaa, kun lapsi on seurakunnan ip-kerhossa

Vierailija
08.09.2009 |

ja lapsi valittaa joka pirun päivä, että siellä vaan lauletaan tyhmiä jeesuslauluja...Ei kuuluta kirkkoonkaan, mutta alueella mikään muu toimija ei JÄRJESTÄ iltapäivähoitoa. Ja töissäkin on käytävä ja rahaa tienattava.

Ei niitä toki voi vaatia sitä lopettamaankaan, onhan se nyt selvä että ovat asenteellinen yhteisö eivätkä yritä peitellä. Mutta oksettaa.

Kommentit (147)

Vierailija
81/147 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan täällä on huolestuttavan paljon muita, jotka eivät ymmärrä eroa seurakunnan kerhon ja kunnan järjestämän ip-toiminnan välillä. Kunta on hankkinut tämän palvelun seurakunnalta, joten kyse ei ole mistään kirkollisveroista tms.

että "Kunta on hankkinut tämän palvelun seurakunnalta".

Vierailija
82/147 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

seurakunnan kerhoihin??? ei helvetti. kyllä on NIIIIN väärin että ainut mahdollisuus on srk:n kerho, ja noin kallis vieläpä. onko jossain muualla noin kallista? listataampa hintoja ja kerrotaan onko kunnan vai srk:n vai jonkin muun järjestämä?

meillä kunnan ja maksaa 60 e.

Tässä kerhossa on myös esim. kaksi somalilasta ja veisaavat ringissä...

ap

aamuhoitoa ei ole. =(

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/147 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin, että minua vituttaa. Ja niin vituttaakin. Seurakunnalla saa kaikin mokomin olla jeesuskerho, ei siinä mitään, olisi vain jokin vaihtoehto.

Vierailija
84/147 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

laita lapselle mp3 soitin korvaan ja metallicaa siihen sitten soimaan kerhon ajaks.

Vierailija
85/147 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

laita lapselle mp3 soitin korvaan ja metallicaa siihen sitten soimaan kerhon ajaks.

ap

Vierailija
86/147 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei kantti antaisi periksi hoitaisin lapseni kotona tai palaisin takaisin töihin. Tosin ei se meidän maailmaa kaataisi, kun ollaan muutenkin kaksi kulttuurinen perhe. Mutta mitäs minulla on valittamista. Meidän paikkakunnan seurakunnan kerho on ilmainen. Siitä hyvästä tänäänkin esikoinen saa hoilata sielunsa kyllyydestä kerhossa...

lapsesi sitten kotona jos ei srk:n kerhot kelpaa. Minulla ei ainakaan ole vastaan mitään jos lauletaan "Jeesus-lauluja". Kyllähän seurakunnan kerho jo kertoo mistä siellä osittain on kysymys.

jossakin vaiheessa omalla asuinalueellasi on vain muslimi-ipkerho...

Vierailija
87/147 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kuin veisi lapsen kuvataidekouluun ja valittaisi että siellä ei opeteta laulamaan.

Vierailija
88/147 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnalla on velvollisuus järjestää ip-kerho. Osassa kunnissa homma on ulkoistettu kolmannelle sektorille, mutta siitä seuraa juuri tällaisia ongelmia. Omassa kotikunnassani esim. asuinalueella, jossa asuu runsaasti maahanmuuttajia, on vain kristillinen ip-kerho. Samoin joissain paikoissa on poliittisten nuorisojärjestöjen järjestämää ip-toimintaa. En tiedä kuinka uskonnollista/poliittista toimintaa näissä on, mutta lähtökohtaisesti tämä on vähän arvelluttavaa. Ekaluokkalaisen ip-toiminta tarkoittaa juuri sitä, että hän voi olla omalla alueellaan iltapäivät. Menee hankalaksi, jos hänen pitää siirtyä toiselle puolelle kaupunkia johonkin aatteettomaan kerhoon. Ratkaisu olisi, jos kunta järjestäisi itse tämän palvelun, mutta se taas on paljon kalliimpaa. Ehkä jotkut kriteerit pitäisi kuitenkin asettaa sille, keneltä kunta palvelun ostaa.

Vierailija
89/147 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kuin veisi lapsen kuvataidekouluun ja valittaisi että siellä ei opeteta laulamaan.

ja seurakunnan järjestämä mutta kunnan tilaama iltapäivähoito sekaisin.

Vierailija
90/147 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ip-hoito jossa kaikki lapset ovat tasa-arvoisia uskontoon, kulttuuriin, ihoväriin, katsomatta etc...

Siellä ei lauleta aatteelisia virsiä eikä lauluja...jokainen lapsi tuntisi turvallisuutta "me henkeä"

Tätä ei ole saavutettu, eikä laki sitä velvoita. Kuntaa lukee omaa lakiaan.

Vierailija
91/147 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kotona kun lapset ovat aloittaneet koulutien,ei ole ollut ogngelmia hoitojen kanssa,eikä rahan. Olemme lasten syntymästä lähtien tienneet minä vuonna he koulunsa aloittavat ja varautuneet siihen :D Kun elää sen mukaan minkä verran on rahaa, on myös varaa jäädä kotia. Oikein naurattaa nämä yhden/kahden lasten vanhemmat kun on ihan pakko käydä töissä kun muuten ei pärjätä. :)

Vierailija
92/147 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kotona kun lapset ovat aloittaneet koulutien,ei ole ollut ogngelmia hoitojen kanssa,eikä rahan. Olemme lasten syntymästä lähtien tienneet minä vuonna he koulunsa aloittavat ja varautuneet siihen :D Kun elää sen mukaan minkä verran on rahaa, on myös varaa jäädä kotia. Oikein naurattaa nämä yhden/kahden lasten vanhemmat kun on ihan pakko käydä töissä kun muuten ei pärjätä. :)

Mitä enemmän lapsia sitä isommat lapsilisät enemmän liikkumisvaraa. Nainen hellan ja nyrkin välissä ei koulutusta.

Mutta asiaan, kunnan velvollisuus on vastata ihmisten tarpeisiin. Ketään ei saa kyykytää "jää kotiin tee lisää lapsia". Meillä ei ole mahdollista järjestää hoitoa.

Vierailija
93/147 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

harmittaa silti. Me ollaan kyllä lapselle kerrottu, että jeesus on satua ja yritetään saada ne henkiviisut päästä esim. kuuntelemalla acdc:tä ja Metallicaa. ap

Nyt mä nauran täällä niin että ratkean. :D Ensinnäkin: Metallica on kyllä ihan lastenmusaa muutamaa ekaa levyä lukuunottamatta.

Toiseksi: Mä olen ns. uskovainen ollut teinistä asti ja armoton hevari. :D Mitenkäs tää nyt istuu sun ahtaaseen kalloosi? Meidän lapset laulaa yhtä lailla "Jumalan kämmenellä" kuin "Run to the hills"... :D

Vierailija
94/147 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

harmittaa silti. Me ollaan kyllä lapselle kerrottu, että jeesus on satua ja yritetään saada ne henkiviisut päästä esim. kuuntelemalla acdc:tä ja Metallicaa. ap

Nyt mä nauran täällä niin että ratkean. :D Ensinnäkin: Metallica on kyllä ihan lastenmusaa muutamaa ekaa levyä lukuunottamatta.

Toiseksi: Mä olen ns. uskovainen ollut teinistä asti ja armoton hevari. :D Mitenkäs tää nyt istuu sun ahtaaseen kalloosi? Meidän lapset laulaa yhtä lailla "Jumalan kämmenellä" kuin "Run to the hills"... :D

Meillä 2v laulaa "Tättäddää... smoke on the water..." =) Mutta jeesuslauluja ei laula.

ap

Vierailija
95/147 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä kannattaisi nyt valittaa jonnekin ylemmille tahoille. Jos jossain kunnassa todellakin on tällainen tilanne, vinkkaapa siitä osoitteeseen val(at)vapaa-ajattelijat.fi

Vierailija
96/147 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä kannattaisi nyt valittaa jonnekin ylemmille tahoille. Jos jossain kunnassa todellakin on tällainen tilanne, vinkkaapa siitä osoitteeseen val(at)vapaa-ajattelijat.fi

En tahdo, että lapseni saa jeesusaivopesun lisäksi vielä huonoa kohteluakin... mutta kiitos vinkistä!

ap

Vierailija
97/147 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerhossa,jos ette kuulu kirkkoon?! alappas kuule itse maksamaan niitä kirkkoveroja tai vie lapsesi muualle hoitoon

Vierailija
98/147 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerhossa,jos ette kuulu kirkkoon?! alappas kuule itse maksamaan niitä kirkkoveroja tai vie lapsesi muualle hoitoon

lukisit vaikka kaikki viestit ja antaisit aivopierujesi kaikua vasta sen jälkeen.

ap

Vierailija
99/147 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunta on ostanut iltapäiväkerhotoimminnan kirkolta. Kannattaisi lukea koko ketju tai voihan se olla niin että vaikka luetkin niin et tajua seurakunnan kerhon ja kunnan ostaman palvelun välillä.

Vierailija
100/147 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä on vaan av, jossa vakiovastaus uskontokuntaan katsomatta "hoida sitte itse jos ei kelpaa". Olipa kyseessä mikä tahansa.

Ehkä kannattais silti ennen pelihousujen repimistä mennä katsoon, kuinka paljon "ringissä veisaamista" oikeestaan on..mutta kai se lähtökohta on että srk kerho on srk kerho, ja jos ei ole muuuta tarjolla niin ei sit ole. Se on kunnan valinta ja ratkaisu myös.