Vituttaa, kun lapsi on seurakunnan ip-kerhossa
ja lapsi valittaa joka pirun päivä, että siellä vaan lauletaan tyhmiä jeesuslauluja...Ei kuuluta kirkkoonkaan, mutta alueella mikään muu toimija ei JÄRJESTÄ iltapäivähoitoa. Ja töissäkin on käytävä ja rahaa tienattava.
Ei niitä toki voi vaatia sitä lopettamaankaan, onhan se nyt selvä että ovat asenteellinen yhteisö eivätkä yritä peitellä. Mutta oksettaa.
Kommentit (147)
Uskoisin ap:n maksavan ihan normaalit verot, että kyllä hänellä niitä oikeuksia on.
On uskomatonta miten vielä 2009 asiat on näin huonolla tolalla, että kirkko järjestää pääasiallisesti ip-toimintaa.
Kaikkien edun mukaista olisi, että hoito olisi asianmukaisen ja koulutetun henkilöiden hallinassa. Eli koulusta löytyisi tilat toimintaan, virikkeet, ulkoilu, liikunta välipalat...Lasta ei kuskailla paikasta toiseen,
vaan henkilökunta pitää huolen lapsen hyvinvoinnista ilman aatekäsityksiä. Näin sen pitäisi oikeasti mennä...
Ja jos kirkko haluaa järjestää omaa ip-toimintaa sen hän voi tehdä omilla varoillaan.
Näkee myös millaista on kristinusko ja sen harjoittaminen.
Ole huoleti, hän osaa varmasti isona ratkaista eettisen maailmankuvansa ihan itse. On vain hyvä, että saa erilaisia virikkeitä.
Varmaan seurakunnan kerhossa on turvallista ja lapsista pidetään huolta.
Jeesuskin kuuluu ainakin eurooppalaisen yleissivistykseen.
Näkee myös millaista on kristinusko ja sen harjoittaminen. Ole huoleti, hän osaa varmasti isona ratkaista eettisen maailmankuvansa ihan itse. On vain hyvä, että saa erilaisia virikkeitä. Varmaan seurakunnan kerhossa on turvallista ja lapsista pidetään huolta. Jeesuskin kuuluu ainakin eurooppalaisen yleissivistykseen.
Ketään ei saa pakottaa on oltava vaihtoehto ja sitä ei ole.
Kristillinen ip-hoito on vaihtoehto kaksi jonka seurakunta rahoitaa.
Vaihtoehto 1 on kaikille puolueeton, jossa ei tarvita massiivista käännytystä. Lapsi altistetaan johonkin mihin hän ei itse voi vaikuttaa. Tämä koskee siis kaikkia
uskontokuntia. Lapsella on oikeus tasapainoiseen kasvuun kodin ulkopuolella. Kirkko ei pysty sitä tarjoamaan se on fakta.
Ei sinun nimesi tarvitse tulla esiin siinä yhteydessä, että joku vapaa-ajattelija tms soittaa kunnalle ja tiedustelee tilannetta.
En kerro kuntaa tunnistuksen pelossa.
Tästä kannattaisi nyt valittaa jonnekin ylemmille tahoille. Jos jossain kunnassa todellakin on tällainen tilanne, vinkkaapa siitä osoitteeseen val(at)vapaa-ajattelijat.fi
En tahdo, että lapseni saa jeesusaivopesun lisäksi vielä huonoa kohteluakin... mutta kiitos vinkistä!ap
jos suhtautuisit hieman myönteisemmin.
Ei sinun nimesi tarvitse tulla esiin siinä yhteydessä, että joku vapaa-ajattelija tms soittaa kunnalle ja tiedustelee tilannetta.
Tästä kannattaisi nyt valittaa jonnekin ylemmille tahoille. Jos jossain kunnassa todellakin on tällainen tilanne, vinkkaapa siitä osoitteeseen val(at)vapaa-ajattelijat.fi
En tahdo, että lapseni saa jeesusaivopesun lisäksi vielä huonoa kohteluakin... mutta kiitos vinkistä! ap
Kyllä kristityissäkin on paljon niitä jotka ovat neutraalisuuden linjalla.
Mieti kenellä on oikeus käännyttää pientä lasta oman aatteen mukaisesti. Itse en uskaltaisi "eksyttää" yhtään lasta.
Uskonto ja politiikka pois, lasten koulumaailmasta.Se ei koskaan saa olla kasvatuksellista koulussa.
Heillä on mahdollisuus kotona tutustua perheen ideologiaan.
Aloituspiiri-jeesuslaulu-lopetuspiiri-jeesuslaulu-rukous-välissä kauden teeman mukaista jeesus ristillä-jeesuslapsi kaukalossa ohjattua piirustelua ja askartelua.
Että minä inhosin siellä käyntiä...
Oma muksu on Nuorten kotkien ip:ssä. Tilat pienet, joten mitään siellä ei voi tehdä juuri mitään. SRK-talossa oli sentään leluja ja tilaa temmeltää jeesustelun välissä.
Lisäksi jotkut ohjaajista ovat jotain kaupungin pakkotyöllistettyjä, joilta omatin lapset huostaanotettu..ja ihan kaikilla ei taida edes pulssi tuntua...
Ole vain tyytyväinen SRK:n toimintaan.
Minustakin väkivaltaisia televisio-ohjelmia pitäisi olla paljon vähemmän tai ei ollenkaan. Mielelläni olen mukana siinä "taistelussa".
Siitä huolimatta olen myös sitä mieltä, että on erittäin tärkeää vaikuttaa siihen, että todellinen uskonnonvapaus toteutuu ja kirkon erityisasema saadaan poistettua.
tappamista sotaa ampumista murhia sekoilua
Miski kukaan ei valita näistä missään. Julkisilla verovaroilla maksettua.
Mitä vastaan oikeastaan kannattaisi taistella ?
Et kuulu kirkkoon, et maksa kirkollisveroja, mutta silti olet käsi ojossa vaatimassa palvelua perheellesi!
Hänhän maksaa kunnan järjestämästä palvelusta 100 euroa/kk, kunta vain on ulkoistanut palvelun seurakunnalle. Srk ei menetä tässä touhussa yhtään mitään ,ei varmasti käytä siihen kirkollisveroja vaan paremminkin tienaa lisää rahaa srk:lle.
Omat lapset eivät ole vielä tuossa iässä, mutta toivottavasti ainoa vaihtoehto ei todellakaan ole joku kristillinen kerho. Emme kuulu kirkkoon, lapsiamme ei ole kastettu ja haluan opettaa uskonasiat lapsillemme juuri niin kuin itse haluan. Täysi-ikäisinä tehköön ja uskokoon niinkuin haluavat.
Onkohan tuo edes laillista srk:n ip-kerholta laulattaa Jeesus-lauluja ja tuputtaa uskontoa. Kuntahan on palvelun ostanut, srk on varmaan voittanut tarjouskilpailun, mutta enpä usko että uskonnonopetus kuuluu tuoho pakettiin. Heidän tulisi tarjota vain ihan tavallista perushoitoa iltapäivän ajan, ei tuputtaa omaa uskomustaan. Itse tekisin asiasta kunnalle valituksen.
Mikseivät vapaa-ajattelijat perusta iltapäiväkerhoa?
Vierailija - 08.09.09 02:59 (ID 9188700)
Lapsi voidaan viedä hoitoon 06:15 ja hakea 18:15.
Kattaa kohtalaisen hyvin vanhempien työajan.
Kunnan tehtävä ei ole niputtaa ihmisä ja eristää toisistaan.Kunnan tehtävä on järjestää lapsille puolueeton ip-hoito. Järjestöiltä ei osteta palveluita, vaan kunta vastaa itse palvelusta.
Yksinkertaista eikä kenelläkää ole paha mieli.
Lapsi voidaan viedä hoitoon 06:15 ja hakea 18:15.
Kattaa kohtalaisen hyvin vanhempien työajan.
Aloituspiiri-jeesuslaulu-lopetuspiiri-jeesuslaulu-rukous-välissä kauden teeman mukaista jeesus ristillä-jeesuslapsi kaukalossa ohjattua piirustelua ja askartelua. Että minä inhosin siellä käyntiä... Oma muksu on Nuorten kotkien ip:ssä. Tilat pienet, joten mitään siellä ei voi tehdä juuri mitään. SRK-talossa oli sentään leluja ja tilaa temmeltää jeesustelun välissä. Lisäksi jotkut ohjaajista ovat jotain kaupungin pakkotyöllistettyjä, joilta omatin lapset huostaanotettu..ja ihan kaikilla ei taida edes pulssi tuntua... Ole vain tyytyväinen SRK:n toimintaan.
ollaan aktiivisia! Toivottavasti asiat muuttuvat pian! Jokainenhan saa harjoittaa uskontoa esimerkiksi kotona, seurakunnan tilaisuuksissa tai yksikseen myös koulussa, mutta kouluissa tai kaikille tarkoitetuissa iltapäiväkerhoissa ei tule suosia jotakin tiettyä uskontoa ja tuputtaa sitä lapsille.
kun ei oo vaihtoehtoja.
Itseäkin jo mietityttää että millaistakohan se touhu on sitten kun oma lapsi menee päiväkotiin ja kouluun. Niissäkin kumminkin usein uskonto on esillä kirkkoretkien ym myötä.
Voi kun siihen mennessä saataisiin kirkko irti valtiosta...
SDP:n lapsijärjestö... ei mikään kommunistipioneereja matkiva järjestö...
miten itse suhtautuisitte, jos asuinseudullanne toimisi tasan yksi ip-kerho, vaikkapa nyt joku Nuorten Kotkien kerho (mahtaako sellaista vasemmistolaisnuorten järjestöä enää ollakaan, oli siis kommunistipioneereja matkiva järjestö). Kuvitelkaa tilannetta: siellä lapset laulaisivat joka kerhokerralla Kansainvälistä ja perehtyisivät marksismileninismiin.
Tuskin tykkäisitte, vaan nostaisitte ison älämölön - ja syystäkin.
Mutta miksi sitten uskonto on aatesuunta, jota mielestänne saa tuputtaa kaikille, kunkin omasta uskonvakaumuksesta piittaamatta.
Ottakaa huomioon, että lapsissa on monia eri uskontokuntia ja voi olla, että koti on hyvinkin uskonnollinen, mutta eri uskonsuuntausta edustava. Heillekin pitäisi olla tarjolla ip-kerho.
Vähän tajutonta patistaa ap:tä kustantamaan itse ip-hoito. Iltapäiväkerhoja tuetaan kunnan verovaroista, eikä jollain satasella mitenkään itse saa iltapäivähoitoa kuukaudeksi.
Toisin sanoen asettaisitte perheet eriarvoiseen asemaan: omat lapsenne saavat ip-kerhon kunnan tuella kuin Manu illallisensa, mutta kirkkoon kuulumattomat/muihin uskontokuntiin kuuluvat jääkööt ilman.
En tahdo, että lapseni saa jeesusaivopesun lisäksi vielä huonoa kohteluakin... mutta kiitos vinkistä!ap
Kiesus, että saa olla tarkkana, ettei sanoja vääristellä. =P
ap
Mihin iltapäivähoitoon voi viedä kuudelta aamulla?
Vierailija - 08.09.09 03:09 (ID 9188768)
Laki turvaa hoidon 12:sta ikävuoteen asti.
Lasta ei saa jättää esim. tuntikausiksi yksin kotiin.
hoito n.60 euroa kuukausi.
Eikö palstalaiset muista Jeesuksen sanoja"Antakaa lasten tulla tyköni". Maksu on aivan sama kaikilta, kirkkoon kuulumattomat usein joutuvat ottamaan vakuutuksen itse.
joten kunta huolehtii myös vakuutuksista. Kaikki maksavat 100 euroa/kk, mitään ylimääräisiä vakuutusmaksuja ei srk voi periä kirkkoon kuulumattomilta.
Toisekseen on olemassa paljon fiktiivisten ihmisten sanontoja, joita av-laiset eivät tiedä tai muista, joten miten Jeesuksen sanat tähän kuuluvat.
Jokainen uskokoon niinkuin haluaa, mutta en ole ikinä tajunnut, miten uskonta ja vieläpä yksi evankelis-luterilainen uskonto saa Suomessa tämmöisen erikoisaseman valtionkirkkona.
Sitten kauhistellaan arabimaita, kun siellä kaikkien on pakko olla islamilaisia. Tokihan meillä ei ole pakkoa kuulua kirkkoon, mutta siltikin itsellä tympäisee, kun valtiolliset menot aloitetaan usein kirkkoon kuuluvilla lauseilla.
Mihin iltapäivähoitoon voi viedä kuudelta aamulla? Vierailija - 08.09.09 03:09 (ID 9188768) ____________________________________________ Tähän on mahdolliisuus, kun lakia muutetaan. Kuntia velvoitetaan tähän lain nojalla. Tämä on täysin mahdollista myös Suomessa. Laki turvaa hoidon 12:sta ikävuoteen asti. Lasta ei saa jättää esim. tuntikausiksi yksin kotiin. hoito n.60 euroa kuukausi.
Mä olen yrittänyt välttää Jopen kuuntelua ettei käy kuin kummitytön perheessä... Naapurin tädiltä meni kahvin väärään kurkkuun kun 5-vuotias tytöntyllerö veisusi että "Puhelinkin lakkasi soimasta, kun herra oli pesemässä kulukusia, älä itke Ritke Vorresteri..." :D :D :D