Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vituttaa, kun lapsi on seurakunnan ip-kerhossa

Vierailija
08.09.2009 |

ja lapsi valittaa joka pirun päivä, että siellä vaan lauletaan tyhmiä jeesuslauluja...Ei kuuluta kirkkoonkaan, mutta alueella mikään muu toimija ei JÄRJESTÄ iltapäivähoitoa. Ja töissäkin on käytävä ja rahaa tienattava.

Ei niitä toki voi vaatia sitä lopettamaankaan, onhan se nyt selvä että ovat asenteellinen yhteisö eivätkä yritä peitellä. Mutta oksettaa.

Kommentit (147)

Vierailija
41/147 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka et itse ole uskovainen ja inhoat sitä, ei lapsestasi tarvitse tulla samanlainen. Hän saa myöhemmin itse päättää omasta vakaumuksestaan. Tottakai uskontovastaisista kodeista tulevat lapset ovat kuin vanhempansa, mutta mielestäni teette väärin.

Vierailija
42/147 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonnon tuputtajille vastakysymys miten itse suhtautuisitte, jos asuinseudullanne toimisi tasan yksi ip-kerho, vaikkapa nyt joku Nuorten Kotkien kerho (mahtaako sellaista vasemmistolaisnuorten järjestöä enää ollakaan, oli siis kommunistipioneereja matkiva järjestö). Kuvitelkaa tilannetta: siellä lapset laulaisivat joka kerhokerralla Kansainvälistä ja perehtyisivät marksismileninismiin. Tuskin tykkäisitte, vaan nostaisitte ison älämölön - ja syystäkin. Mutta miksi sitten uskonto on aatesuunta, jota mielestänne saa tuputtaa kaikille, kunkin omasta uskonvakaumuksesta piittaamatta. Ottakaa huomioon, että lapsissa on monia eri uskontokuntia ja voi olla, että koti on hyvinkin uskonnollinen, mutta eri uskonsuuntausta edustava. Heillekin pitäisi olla tarjolla ip-kerho. Vähän tajutonta patistaa ap:tä kustantamaan itse ip-hoito. Iltapäiväkerhoja tuetaan kunnan verovaroista, eikä jollain satasella mitenkään itse saa iltapäivähoitoa kuukaudeksi. Toisin sanoen asettaisitte perheet eriarvoiseen asemaan: omat lapsenne saavat ip-kerhon kunnan tuella kuin Manu illallisensa, mutta kirkkoon kuulumattomat/muihin uskontokuntiin kuuluvat jääkööt ilman.

JOS seurakunnan kerhot OLISIVAT PAKOLLISIA. Mutta kun ne eivät sitä ole niin miten sitä uskontoa oikein tuputetaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/147 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka et itse ole uskovainen ja inhoat sitä, ei lapsestasi tarvitse tulla samanlainen. Hän saa myöhemmin itse päättää omasta vakaumuksestaan. Tottakai uskontovastaisista kodeista tulevat lapset ovat kuin vanhempansa, mutta mielestäni teette väärin.

joku ulkopuolinen taho yrittää kännyttää lastani kristityksi... samana päivänä kun sinä annat lapsesi moskeijaan kuuntelemaan muslimirukouksia, lauluja ja Muhammedin ylistystä.

Käykö?

ap

Vierailija
44/147 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan hommaa itse parempi.

Vaikka lastenhoita iltapäiviksi. Keräät tarpeeksi lapsia jotka jokainen maksavat 100€/kk.

Vierailija
45/147 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurakunta on seurakunta, sori nyt vaan. Kaikkea ei nyt vaan voi saada. Joten kullannuppusi joutuu sitten olemana ilman kerhoa.

Vierailija
46/147 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokihan voisin ottaa lapseni pois iltapäiväkerhosta, mutta kuka hänet silloin hoitaisi? Lapsi on liian pieni olemaan iltapäiviä yksin kotona... aikaa koulun loppumisesta siihen kun olen kotona menee viisi tuntia.

Pitäisikö siis jäädä pois työelämästä ja jäädä vaille palkkaa vain miten tuo nyt on "vapaaehtoista"?

Vierailija
47/147 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku ulkopuolinen taho yrittää kännyttää lastani kristityksi... samana päivänä kun sinä annat lapsesi moskeijaan kuuntelemaan muslimirukouksia, lauluja ja Muhammedin ylistystä. Käykö? ap

Että sä olet... Itsehän sä sen lapsesi sinne käännytettäväski viet.

Vierailija
48/147 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan hommaa itse parempi.

Vaikka lastenhoita iltapäiviksi. Keräät tarpeeksi lapsia jotka jokainen maksavat 100€/kk.

ja minulla on oikeus valittaa, koska kunnan palvelu on epoäoikeudenmukaista ja asenteellista.

Te uskikset tahdotte pitää itsellänne kaikki erityisoikeudet... todella ärsyttävää.

Vierailija
49/147 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulevat lapset ovat kuin vanhempansa, mutta mielestäni teette väärin.

Minun mielestäni on väärin tuputtaa pikkulapsille uskontoa. Mitäpä jos perustaisin iltapäiväkerhon ja se olisi alueen ainut kerho. Joka päivä siellä kertoisin lapsille miten jumalia ei ole, Raamattu ja muut kirjat ovat vain satua eikä mihinkään pidä uskoa.

Aika kova älämölö siitä nousisi, joten miksikä toiste päin saa vapaasti tehdä?

Vierailija
50/147 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokihan voisin ottaa lapseni pois iltapäiväkerhosta, mutta kuka hänet silloin hoitaisi? Lapsi on liian pieni olemaan iltapäiviä yksin kotona... aikaa koulun loppumisesta siihen kun olen kotona menee viisi tuntia. Pitäisikö siis jäädä pois työelämästä ja jäädä vaille palkkaa vain miten tuo nyt on "vapaaehtoista"?

ei seurakunnan päiväkerhon.

Vierailija
51/147 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä nyt kommentoi joku jolla ei ole mitään hajua miten ip-hoito järjestetään, kuka sen maksaa ja että se on oikeus.

Jos et tiedä, voisitko olla hiljaa?

Vierailija
52/147 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

iltapäiväkerhoissa aivopestä lapsia vasemmistolaisuuteen, mutta seurakunnan kerhossa lapsia saa aivopestä luterilaisuuteen?

Olipa kerhon järjestäjä mikä taho tahansa, se ei saisi näkyä millään lailla iltapäiväkerhon toiminnassa.

Vierailija
53/147 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokihan voisin ottaa lapseni pois iltapäiväkerhosta, mutta kuka hänet silloin hoitaisi? Lapsi on liian pieni olemaan iltapäiviä yksin kotona... aikaa koulun loppumisesta siihen kun olen kotona menee viisi tuntia. Pitäisikö siis jäädä pois työelämästä ja jäädä vaille palkkaa vain miten tuo nyt on "vapaaehtoista"?

ei seurakunnan päiväkerhon.

Oletko oikeasti sitä mieltä?

Vierailija
54/147 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ottaisin yhteyttä kunnan valtuustoon yms. ja yrittäisin saada asiaan muita ratkaisuja.

Miksi kunnassa ei voisi olla myös toinen ei-aatteellinen vaihtoehto, vai onko paikka niin pieni, ettei lapsia riitä?

Itse olen käynyt lapseni kanssa perhekerhossa, ja siellä lauletaan alussa yhteinen laulu 1-2 kpl ja lopussa vielä yhdessä 1-2 laulua. Ei ole minua haitannut, vaikka en mikään kovin uskovainen olekaan (kuulun kyllä kirkkoon). Joskus lapsena kävin seurakunnan tyttökerhoa, kokkikerhoa ja pyhäkoulua, eikä niistä mitään traumoja ole jäänyt. Tyttökerhossa ei ollut mitään uskonnollista tai en ainakaan muista. Kokkikerhossa sanottiin vissiin ruokarukous (ehkä).

Jos oikein risoo, niin kerätkää porukka ja palkatkaa kimpassa hoitaja lapsillenne iltapäiviksi.

Toisaalta kannattaa varmaan kysyä, mitä siellä ip-kerhossa oikeasti tehdään? Onko uskonnollista toimintaa? Paljonko niitä lauluja loppujen lopuksi on? Kyllä mielestäni yhden tai kahden laulun voi päivässä laulaa, vaikkei uskovainen olekaan. Ei siihen lauluun tarvitse niin syvällisesti asennoitua -> ottaa asian yleissivistyksenä.

Vierailija
55/147 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tappamista sotaa ampumista murhia sekoilua

Miski kukaan ei valita näistä missään. Julkisilla verovaroilla maksettua.

Mitä vastaan oikeastaan kannattaisi taistella ?

Vierailija
56/147 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Suomi on vielä kaukana jäljessä muista pohjoismaista, kun katsotaan koululaisten

ip-hoitoon kuuluvia järjestelyjä.

Tällainen syysteemi ei menisi läpi esim. Ruotsissa.

Muutos tapahtuu kun vanhemmat alkavat vaatia oikeuksia.

Lapsella on oikeus neutraaliin ympäristöön, missä uskonto ja politiikka ei vaikuta hallitsevasti. Lapsi saa olla lapsi.

Otan osaa ap. Ehkä lapsesi lapset saavat asianmukaista hoitoa tulevaisuudessa.

Vierailija
57/147 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapsi puhuu noin vaikuttaa että teillä himassa jo kirkosta kuulumattomuuden lisäksi puhutaan negatiivistä uskon asioista, eli onkohan saanut vaikutteita kotoa.

On se myös tosi oksettavaa että paikka on noin vastenmielinen. Herää kysymys minkälainen äiti olet.

Pidät lastasi tarhassa jossa lauletaan vain tyhmiä jeesuslauluja ja se oksettaa.

Mietipä sitä.

Hanki auto ja kunnon ruokatunti ja vie lapsesi jonnekin muualle. Kyllä niitä alueita maassa riittää. Asenneongelma on teillä kummallakin.

Vierailija
58/147 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa ap. Ehkä lapsesi lapset saavat asianmukaista hoitoa tulevaisuudessa.

[/quote]

asianmukaista. Lapsi saa siellä taatusti sen mitä seurakunta tarjoaa. Jos kerran tekee päätöksen että vie seurannun ip kerhoon, mitä silloin voi vaatia.

Kyllä siellä turvassa ovat.

Vierailija
59/147 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en laittaisi lastani sellaiseen, yksinkertaista.

miten itse suhtautuisitte, jos asuinseudullanne toimisi tasan yksi ip-kerho, vaikkapa nyt joku Nuorten Kotkien kerho (mahtaako sellaista vasemmistolaisnuorten järjestöä enää ollakaan, oli siis kommunistipioneereja matkiva järjestö). Kuvitelkaa tilannetta: siellä lapset laulaisivat joka kerhokerralla Kansainvälistä ja perehtyisivät marksismileninismiin.

Tuskin tykkäisitte, vaan nostaisitte ison älämölön - ja syystäkin.

Mutta miksi sitten uskonto on aatesuunta, jota mielestänne saa tuputtaa kaikille, kunkin omasta uskonvakaumuksesta piittaamatta.

Ottakaa huomioon, että lapsissa on monia eri uskontokuntia ja voi olla, että koti on hyvinkin uskonnollinen, mutta eri uskonsuuntausta edustava. Heillekin pitäisi olla tarjolla ip-kerho.

Vähän tajutonta patistaa ap:tä kustantamaan itse ip-hoito. Iltapäiväkerhoja tuetaan kunnan verovaroista, eikä jollain satasella mitenkään itse saa iltapäivähoitoa kuukaudeksi.

Toisin sanoen asettaisitte perheet eriarvoiseen asemaan: omat lapsenne saavat ip-kerhon kunnan tuella kuin Manu illallisensa, mutta kirkkoon kuulumattomat/muihin uskontokuntiin kuuluvat jääkööt ilman.

Vierailija
60/147 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en laittaisi lastani sellaiseen, yksinkertaista.

miten itse suhtautuisitte, jos asuinseudullanne toimisi tasan yksi ip-kerho, vaikkapa nyt joku Nuorten Kotkien kerho (mahtaako sellaista vasemmistolaisnuorten järjestöä enää ollakaan, oli siis kommunistipioneereja matkiva järjestö). Kuvitelkaa tilannetta: siellä lapset laulaisivat joka kerhokerralla Kansainvälistä ja perehtyisivät marksismileninismiin.

Tuskin tykkäisitte, vaan nostaisitte ison älämölön - ja syystäkin.

Mutta miksi sitten uskonto on aatesuunta, jota mielestänne saa tuputtaa kaikille, kunkin omasta uskonvakaumuksesta piittaamatta.

Ottakaa huomioon, että lapsissa on monia eri uskontokuntia ja voi olla, että koti on hyvinkin uskonnollinen, mutta eri uskonsuuntausta edustava. Heillekin pitäisi olla tarjolla ip-kerho.

Vähän tajutonta patistaa ap:tä kustantamaan itse ip-hoito. Iltapäiväkerhoja tuetaan kunnan verovaroista, eikä jollain satasella mitenkään itse saa iltapäivähoitoa kuukaudeksi.

Toisin sanoen asettaisitte perheet eriarvoiseen asemaan: omat lapsenne saavat ip-kerhon kunnan tuella kuin Manu illallisensa, mutta kirkkoon kuulumattomat/muihin uskontokuntiin kuuluvat jääkööt ilman.