Kesävauvat 2010
Avasin uuden pinon kesäkuulle omaa nyyttiä toivoville. Toivottavasti saataisiin oikein paljon plussia tähän pinoon. :)
Mansikkainen kp 1 ja yk 6
Kommentit (203)
Paljon onnea Bleederille! Täällä onkin muutamalla jännät päivät käsillä! Toivotaan parasta :)
yrittäjä: Mulla kanssa joskus (oletetun) ovulaation aikana maha todella kipeä, tosiaan menkkakipuihin verrattavissa. Mutta sitä kestää kyllä yleensä vaan päivän pari, joten en sitten tuosta pidemmästä kivusta osaa sanoa. Yhden kerran (näin jälkeen päin musta tuntuu että kyseessä oli eka ovulaatio pillereiden lopettamisen jälkeen) olin kyllä niin kipeä, etten meinannut töihin päästä, ja oksettikin. Toivottavasti sun kivut hellittää, vaikka eihän siitä haittaakaan olis jos käyt lääkärissä kyselemässä.
AIE: Mua kanssa hämmentää välillä noi oirekuvailut, sillä ihan yhtä hyvin ne voi meinata menkkoja tai raskautta. Kohta jo synnytystä lähellä oleva ystäväni oli raskautumiskierrossaan aivan satavarma menkkojen alkamisesta, mutta plussa sieltä kumminkin tuli. Joten ota tästä nyt selvää :)
Omaa napaa: Ovisajat on käsillä, nyt kp 17 ja jonkin verran jomottaa. Eilen otin taas ensimmäisen terolutin, nyt on siis toinen terokierto. Ovisaikaa on kyllä hyödynnetty kovasti, vois vielä tänään tai huomenna varmuuden vuoks sinetöidä.. Sitten vaan kamalasti hermoja loppukiertoon. Jotenkin nyt on odotukset pitkästä aikaa korkealla, koska teroilla ainakin viime kierto oli järkevän pituinen.
Plussia kaikille!
pienimyy kp 17/30-49
Nyt vaan tärppipäiviä odottelen. Kierto kun on sekaisin kemiallisen raskauden jälkeen ettei voi olla varma milloin sitä vauvaa kannattaa oikein urakalla tekemään. Ilmoitin sitten miehelle että nyt heilutellaan peittoja sitten urakalla=)Kuinka jaksatte pitää vireyttä yllä tuon seksin suhteen? Muutenkin lapsiperheessä ollaan usein väsyneitä ja kiire painaa. Ja sitten pitäisi olla aktiivinen kun haluaa saada sen vauvan oikeesti. Ja nyt jo stressaa odotella muutamia viikkoja et tuleeko täti vai ei. Mun pitäisi laittaa nämä palstat jäähylle...
Onko kenelläkään samanlaisia mietteitä?
Onnea Bleederille! Seuraavia odotellessa... :)
Mulla taiskin ovis jo olla kp12/27-30 ja sopivasti tuli harrasteltuakin, että nyt jännäillään pari viikkoa... Nyt kp14.
Ja tarrasukkia sinnepäin että pieni pysyy matkassa!
Itsellä on menossa kp 13/25, eli ei vielä mitään kerrottavaa. Ovista en oo tikutellu, mutta luulen että se oli maanantaina tai tiistaina ja peittoja on heiluteltukin kyllä ahkerasti viime päivinä. :P
Nyt en jaksais millään odottaa että pääsee jännittämään mahdollista testausta. Testi odottaa jo kaapissa, voi kun pääsisi käyttämään! Toinen yrityskierto siis meillä vasta menossa, mutta nyt jo tuntuu että lasta on yritetty vaikka kuinka pitkään. En voi edes ymmärtää miltä sitten tuntuu jos vauva antaa odottaa itseään puoli vuotta tai pidempäänkin...
No, toivottavasti saadaan tähän pinoon nyt iso liuta plussia kun ensimmäinen tuli jo! :)
Kerrankin hyviä omanapaisia uutisia. Kävin lääkärissä ja en ole ovuloinut. Lääkärikään ei osannut sanoa mistä johtuu kun aiemmat kolme raskautta ovat alkaneet helposti ja nyt ei edes kroppa toimi. No nyt määrättiin clomifenit 2tabl päivässa annoksella neljäksi kuukaudeksi, nyt sentäs on toivoa kuuden tuloksettoman kierron jälkeen. Terolutit aloitin että saan vuodon nopeasti aikaseksi ja sen jälkeen pääsee aloittelemaan clomit. :)
mansikkainen kp 25 yk 6 ja toiveet korkealla yk 7 kanssa :)
Tulin vaan ilmottautuun ja plussatuulia puhalteleen, toivottavasti nyt monella mato nappaa ja eiköhän me kohta lisää uutisia saada, ainakin sit lauantaina ku se AIE sit vihdoin ja viimein testaa! Hieno homma, ku jollakin on päättäväisyyttä.
Hyvä juttu myös et mansikkaisella asiat selkiää, nyt sit tosiaan kovat piippuun seuraavalle kierrolle;)
edelleen kiitos kaikille onnittelijoille, mukavasti lämmittä ku kaikki on niin innostuneita. tiedän et sit ku oma isäni saa tietää niin se ei ainakaan ilostu ekana, oli jo kolmannesta sitä mieltä että ittekö meinaatte tän pallon kansoittaa ku koko ajan niitä kakaroita pitää tehtailla...
tänään soitin neuvolaan ja halus nähdä mut jo sit 5.10 et keritään keskustelee kaikista uusista kuvioista mitä nyt on tullu sit neuvolajuttuihin. samallla sit sain tietää et täällä meillä on np-ultra kuitenkin vasta viikolla 11-12 joten varasin sit ajan varhaisultraan 22.10 eli tasan neljän viikon päähän. se onkin sit seuraava etappi minne tähdätään.
nyt alkaa illan ohjelmat, pakko siirtyä telkun eteen.
hyviä vointeja kaikille!!!
bleeder rv4
Onnea Bleeder, ihanaa että saatiin eka plussa tähän pinoon. :)
Onneks tää viikko on mennyt nopeesti, nyt on jo torstai-ilta. Enää huominen ja sitten onkin jo lauantaiaamu, jolloin aattelin testailla. Mahaa on nippaillu tänään milloin mistäkin, mutta eihän niistä tiedä, liittyvätkö mahdolliseen raskauteen vai eivätkö.
Ihanaa Bleeder, kun sää jaksat uskoa ;-) Katotaan nyt miten käy, kovasti tietty toivon itsekin sitä plussaa.
Merihelmen kanssa mennään siis samoissa, eli lauantaiaamuna ois testin paikka. Jos menkat ei ala tänään. Eilen ne ei alkaneet, vaikka luulin. Eikä tänäkään aamuna ole vielä alkaneet, päivähän tässä tosin on aikaa. Pitää se täti kuitenkin hullua jännityksessä ja ilmestyy vasta ens yönä tai lauantaiaamuna :P
Nyt on siis jännät paikat ja lupaan tulla ilmoittaan itsestäni sitten huomenna aamulla. Jos kykenen iloltani / surultani. :D
Plussatuulia vaan kaikille!!!!!!!
Hei
Bleeder: Joo ilman muuta pysyt tässä pinossa meidän kanssa ja infoilet että miten etenee.
AIE ja Merihelmi: Jännää! Ilmoittakaa sitten miten kävi. Mä laitan peukut pystyyn:-)
Itselläni ovulaatio tulee jossakin vaiheessa alkaen huomisesta ensi viikolle. Niitä ovistikkuja en nyt käytä joten ihan vaan perinteisin menetelmin;-) Toivon mukaan kävis hyvin jotta vois parin viikon päästä iloita plussasta.
Miten muilla menee?
Palataan.
Mahtavaa weekendiä.
lukaisin kuulumiset, mukamas niin kiire, ettei kunnolla ehdi.
Bleederille onnea! Olikos muita plussia.
Meillä tehdään viikonloppuna vauvaa! Toivottavasti sitten parin viikon päästä sain olussan
eli susamaria täällä kuumeilee neljättä. Muut lapset 07/01, 07/03 ja 07/08.
Menossa nyt kp 8 ja yk 1. Just kai kesäkuulle osuis jos heti tärppäis, mutta en usko että niin onnekkaasti käy.
rohkaistuin viimein testaamaan, kun ei tätiä tullut. Plussahan sieltä tuli!!!!
la olis kai 3.6, viimeksi oli edellispäivä :) toivottavasti saisivat kuitenkin eri synttäripäivät.
Ratkaisi ensi vuoden tekemiset aika hyvin, kunhan nyt pysyis mukana menossa.
Nirppa rv 4+2
Hienoo, että plussia tulee lisää. kovasti ootan innolla joko aie on testannu?!? onnea matkaan kaikille.
täällä ite on oon hiemsan kärsiny aamupahoinvoinnista, mutta ei mitään ylitsepääsemätöntä. odotuspuolella ollaan saatu jo muutama kesäkuinen pinon, ei muuta ku kaikki sit sinne perästä;)
bleeder rv4+2
Onnea ensin taas plussanneille... kaksi jo kasassa... Oottakaa vaan mä tuun perässä ;)
Niin siis eilinen oli sitten ihan järkky päivä ihmisen elämässä. Aamulla herään aivan järkyttävään pissatautiin ja melkeen itkua väänsin kivusta ja kirvelystä. Tajusin sentään pissiä aamupissan purkkiin ja painuin terveyskeskukseen. Siellä tuli heiluteltua jalkoja ja naputettua tuoleja tunnin verran tuskissa jonka jälkeen resepti ja apteekkiin. Kolmetuntia kesti kunnes helpotti ja onnek helpotti koska olin menossa hammaslääkäriin. Kunnon hermoratapuudutukset, paniikkikohtaukset ja paikkaukset siihen perään ja johan oli hyvä olo.
Eilen illalla tuli vasta mieleeni että antibiootit ja paksuuntumimen ei ole hyvä yhdistelmä... Nyt sitten tietysti heti seuraavana aamuna tissit kihelmöi ihan järkysti. Voipi hyvin olla että johtuu vaan noista lääkkeistä koska nekin saa hauskoja juttuja aikaan, mutta todella kihelmöi... Oikeestaan polttelee...
Nyt sitten pähkäilenkin mitä mahtaa vaikuttaa lääkeaineet Trimetopriimi ja sulfadiatsiini. Ainakin lapussa lukee "sitä ei saa käyttää raskauden tai imetyksen aikana" Hmmm... nou kiva...
Muoks* Hmmm... tuo sulfadiatsiini ei oo kiva kaveri... Se saattaa aiheuttaa aikaste pelottavia juttuja aivoihin... Toisaalta se lääkeaine pääsee varmaan jo pois elimistöstä ennen kun mato ehtis poraamaan itsensä veriyhteyteen.... Olis kp 28 siinä vaiheessa kun popsin viimisen lääkkeen....
Eli omaa napaa sen verran, että jotain outoa on menoillaan mun kropassa. KP 27 ja tuhrua ( no hyvin heikkoa, mustaa jälleen ) sellaista tuli äsken vessassa käydessä. Sinällänsä outoa, koska yökkinyt viimeiset 3 pvää, mutta kai ne menkatkin siis tuollasta saa aikaan.. Ja eipä tässä kuussa se raskautuminenkaan kovin todennäköistä ollut..
Kp 27/28-30
useammassa kuukausipinossa olenkin jo ollut mukana, meillä siis yritystä takana todella kauan. Kaksi vuotta sitten on pillerit lopetettu ja siitä saakka vauvaa kovasti toivottu. Kaksi varhaista keskenmenoa on kahden vuoden aikana meidän saldona.
Nyt on vihdoin kaikki mahdollinen tutkittu ja mitään estettä raskaudelle ei pitäisi olla. Tässä kierrossa ollut jälleen clomit mukana ja keskiviikkona olin munanjohdinten aukiolotutkimuksessa ja samalla ultrattiin. Yksi munarakkula näkyi molemmin puolin ja perjantaina pistin Pregnyl-injektion (pitäis auttaa munasolua irtoamaan). Lääkärin määräyksestä yhdyntää nyt perjantaina ja lauantaina ja sitten kaksi viikkoa piinaa. Nyt itellä taas mieli korkeella, onhan meillä tuplamahdollisuus, kun kerta kaks munasolua irtoaa. Eilen oli aika hurjat kivut molemmilla puolilla, helpotti sit iltaa kohden. Yleensä en tunne irtoamista, oisko sitten niin, että se oiskin ollut se ongelma. Oviksen oon kyllä tikuttanut joka kierrosta.
Nyt siis kp 14 ja varma ovulaatio, oikein ajoitettu yhdyntä, plussa toivon mukaan kahden viikon kuluttua. La ois 20.6
ONNEA tuhannesti jo plussanneille, vauvaliimaa matkaan pikkuisille aarteille :D
Pahoittelut Helinäkeijulle ja muille tädin kohdanneille! Tsemppiä seuraavaan kiertoon!
Emma
Moi!
Vihdoin koitti kauanodotettu lauantaiaamu. Tein testin yhdessä mieheni kanssa. Ensin testiin ilmestyi vain kontrolliviiva, mutta pian siihen alkoi tulla esiin haalea vaaleanpunainen viiva!!! :) Testiviiva ilmestyi testiajan sisäpuolella. Raskaana ollaan, JEEEE!!!
Viiva on vaalea, mutta sen näkee selvästi. Nyt on oviksesta vasta 12-13 päivää eikä täti oo ees vielä myöhässä. Raskaushormonia on vasta vähän, mutta eiköhän se viiva siitä vahvistu. Toivotaan, että vaavi pysyy matkassa mukana!!!
Oli upeaa huomata olevansa raskaana! Tää on meidän eka lapsi. Tuntuu hassulta ja hienolta ite plussata, kun oon lukenut netistä muiden plussauksista.
Raskausoireita on:
- rinnat vähän arat, kun niitä painaa
- mahaa on nippaillut muutaman päivän
- mahassa sellainen olo, että täti tulis
- kp 25 oli paha maku ja haju suussa
Onnea Nirppa sulle plussasta!!! Toivottavasti tulee lisää plussia tähän ketjuun!
Merihelmi rv 4+0
Onnea bleeder, nirppa ja merihelmi!!! Mahtavaa!! Tarrasukkia kaikkien teidän pikkuisille =) .
Emma: Sullahan tilanne kuulostaa nyt tosi lupaavalta! Peukut pystyyn vaan ja toivotaan että pitkä odotus vihdoin palkittaisiin.
Mulla lähinnä ovulaation odottelua, viikko varmaan vielä menee siihenkin. Mies vielä lähdössä viikonlopuks pois ja mun laskujen mukaan ovis tulossa just silloin.. Onneks nyt tulevalla viikolla niin paljon ohjelmaa, ettei kerkee kauheen paljon varmaan ees ajatella koko vauva-projektia ja laskee päiviä, hyvä niin.
Plussatuulia puhaltelen ihan jokaiselle!!
vanilja kp8 /yk2
Täälläkin on jännitystä ilmassa. Tänään 25/28. Olen miettinyt pääni puhki, olenko todella keksinyt omia oireita. kolmena päivänä olen tuntenut äklöä oloa, ja tänään on rinnat arkana, ei kuitenkaan menkka-tavalla, ja kohdussa on tuntunut nippailua useana päivänä.
Silloin kun etominen on päällä , olen varma että en keksi tätä, mutta sitten kun ei ole äklö olo, kyseenalaistan kaikki oireet. Aargh!
En bongannut ovista tässä kierrossa, joten ajattelin jo keskittyä seuraavaan kiertoon, mutta sitten tuli nämä "oireet".
Onpas taas piinaavaa!
Kiva että on saatu plussa-tili jo hienosti avatuksi. On oikeasti kannustavaa lukea muiden plussautumisia!
Tsemppiä kaikille jännityksiin,
tätiä pakoillen, Ma-rikki
Oijoi, tuhannesti onnea Bleederille, ja tarrasukkia kans! Ihanaa, että saatiin eka plussa! :-)
Yrittäjä: olisiko kuitenkin hyvä mennä käymään siellä lekurissa, ettei vaan olis mitään vialla? Kun mun ymmärtääkseni ei niitä kipuja ihan noin paljon pitäs olla. Olis varmaan helmpompaa yrittääkin, kun tietää, että on ite ok ja kunnossa. Voimia kipuiluun!
Nirppa: aika samoissa mennään. Mulla tänään / huomenna pitäs tätin tulla vierailulle, joten pidetään peukut pystyssä, jotta ollaan molemmat karkotettu se nainen! :D
ON: tänään siis kp30 ja dpo11. Viime kierrosta menkat alkoi juuri samaisena päivänä, ja jos se luteaalivaihe on aika muuttumaton, pitäs tänään menkat alkaa. Tai ihan viimeistään huomenna. Lauantaina edelleen testipäivä, mutta nyt olen melkoisen varma, että tulee se täti tänään. Tosin silloin tipahdan lujaa, koska olen sallinut itselleni jo haaveilun plussasta :-(
Vaikeeta tämä oireiden bongailu, koska ei tiedä mikä on menkkamaista kipua ja mikä ei. Ja missä kohti sen kohdun pitäs olla. Kun mulla on dpo4:sta lähtien vihlonut ja nippailut oikeaa puolta (munasarjan kohdalta?), mitä ei muistaakseni ikinä ole menkkojen aikaan. Sitten pari iltaa sitten tissit oli tosi kipeet, mitä ei myöskään ikinä tapahdu, ainakaan noin voimakkaasti. Lisäksi tissejä on kutittanut, mikä taas voi johtua ihan mistä vaan. Edelleen se vatsan nippailu jatkuu, mutta en tiedä voiko se olla vaikka ihan normaalia vatsakipua - kaikesta tästä jännäämisestä johtuvaa. Mistä näistä oikein erottaa??? Se ainakin on ihan normaalia mulla, että ennen menkkoja vatsa menee kovalle ja nyt se on sitä. Että pelkäänpä todella sen tädin tuloa. Pah, tais mennä harakoille tämä kierto....taas... Juuri siksi en tahdokaan testata ennen lauantaiaamua, että pettymys ei ois niin suuri, jos se täti tulee.
Masentaa, ärsyttää ja hämmentää...eikö tähän vois jotain selkeyttä tulla???? Jotenkin tuntuu, että kaikilla on aina niin selkeät oireet ennen plussaa, että itsekin odottaa jotain "merkkiä" siitä. Siis muutakin kuin sitä plussaa :D Mutta nyt loppuu tämä oma napainen hölötys ja toivotan plussatuulia meille muillekin. Otetaan Bleeder kii ja perustetaan se kesäkuisten pino tuonne O-puolelle....