CAPit? Pikkupoikien ökyhintaiset suoralippaiset junttilippikset?
Tokaluokkalaisilla pojilla kaikilla on päässään sellaiset suoralippaiset CAPit, joissa vielä joku hologrammi lipan alapuolella todistamssa "aitoudesta". Mielestäni lippikset näyttävät siis todella jurpoilta pikkupoikien päissä, enkä ole halunnut omalle pojalle sellaista ylihinnalla ostaa.
No, poika sitten sai ystävättäreltäni ilmaisen mainoslippiksen, joka näyttää vähän samalta ja oli innosta soikeena ja heti kouluun vaan päähän. Koulussa sitten muut pojat tarkistivat heti, ettei oo aito - eli pojallani on luuserilippis nyt päässä.
Mitä tästä oikein pitäisi ajatella? Ymmärrän pojan tuskan, joka aiheutuu siitä ettei ole samanlainen kuin muut - mikä tuossa iässä varmasti on merkittävää. Olen yrittänyt häntä tsempata, ettei tarvitse mennä aina muiden mukana ja kyllä hän tämän ymmärtääkin. Toisaalta voisin hänelle lippiksen suodakin - jos sen hinta vain olisi jossain suhteessa itse tuotteeseen; 40-50€ lippiksestä on kohtuuton! Ja siis feikit tarkistetaan heti! Hieman ihmettelen muita vanhempia, jotka ovat lapsilleen nämä "aidot capit" hankkineet - taitaa olla meidän kulmilla äveriäämpää porukkaa kuin olen kuvitellut.
Mitäköhän tässä pitäisi tehdä?
Kommentit (181)
Ompi melkein kaikilla semmonen päässä. Vähän ku ympärilleen kattelee, nii heti näkee pari. Ite en semmosta aattellu hankkia, mutta kyllä sekin päivä sitte tuli. Koulussa ei mitään väliä onko aito vai ei. Kaveri neuvoki että saa cittarista alta 20. Omani ei aito ole, mutta en älyäkään mitä väliä sillä on. Aito, ei, ihan sama.
Jätkä 13v.
Onneksi he maksavat joskus meidän eläkkeet elleivät masennu sitä ennen.
Voinko käydä jostain katsomassa kuvaa? Mikä tämä oikein on? Itselläni vain tyttö. Olen ulkona näistä poikajutuista. Voisi olla kiva lahja kummipojalle. Onko jokin joukkue tsm. joka olisi kovasti "in"?
Isänsä osti jostain 20 eurolla, ja tytön kaverit on tarkistaneet, ja kuulemma aito olisi. Tytöleni ei ole väliä aitoudesta vaan siitä, miltä näyttää. Lippis on vaaleanpunainen, hyvinkin tytölle sopiva.
Minä en suostunut ostamaan lätsää, koska mun mielestä ne on typerän näköisiä. Ja muutenkin tuo "no kun kaikilla muillakin on.." saa minut vastustamaan entistä enemmän näitä villityksiä.
Lisäksi on nämä kuminauha-rannekorut (eivät onneksi kalliita, mutta niitäkin piti saada, joten tyttö osti omilla viikkorahoillaan), nomination-korut (tytöllä on kahden korun verran paloja, mutta yksi niistä taitaa olla vain aito. Tyttö on useasti harmitellut, kun ei ole aitoa, mutta en suostu ostamaan pelkän villityksen takia.
Eräässä koulussa piti viime talvena ola UGI:t (vai mikä se kenkämerkki nyt olikaan..) Jos ei omistanut ugeja, niin pidettiin alempiarvoisena. Järkkyä, ja tämä ala-asteella. En ymmärrä niitä vanhempia, jotka ostavat lapsilleen aitoja ugeja, nehän maksaa jotain 200 euroa!!
40 euron lippis on vielä pientä...
Joskus tyttö sanoo, että kaverit kiusaa, kun tytöllä ei ole jotain muotivillitystä (leluista puhumattakaan!! ) Olen aina epäillyt, että tyttö liioittelee, mutta en olekaan enää niin varma.
ihan vaan tiedoks niit saa halvemmalla kuten 28e-40e ja sit kun ne kestää viel kauankin nii se on ihan hyvä hinta :)
koska noita lippiksiä alkoi näkyä täällä meidän asuinalueellamme Helsingissä, mutta vissiin viime kesänä. Nyt niitä on jo melkein kaikilla, myös alle kouluikäisillä. Ja ovat mun mielestä ihan älyttömän typeän näköisiä pikkupojilla ja -tytöillä =( Oma 8-v poikani ei ole koskaan välittänyt mistään muotivaatteista tms. ja hänen mielestään noi suoralippaiset lippikset on rumia. Mä en ole niistä hänelle koskaan mitään edes maininnut, mutta viimeksi kun oltiin vaatekaupoissa, kysyin, mitä tykkää sellaisesta lippiksestä. Ei todellakaan tykännyt.
Olen miettinyt, mitä tekisin, jos poika olisi tuollaisen halunnut. Mä en pystyis noin rumaa lippistä oman poikani päässä edes katsomaan, mutta ostaisin varmaan jonkun halvan feikki-lippiksen, jota poika sais pitää lähinnä koulussa ja jossain muualla, missä mä en häntä näkisi. Hän ei ole onneksi tähän mennessä koskaan aiemminkaan halunnut päälleen mitään rumia vaatteita, esim. pikkupoikana jotain pääkalloaiheisia. Toivottavasti on jatkossakin yhtä fiksu ja osaa ajatella omilla aivoillaan, eikä mene massan mukana.
Cappi on nuorten suosikki eli muotia ja ne ovat hienoja itselläni on aito ja hieno ja halpa Cappi
Ostin 7-vuotiaalle (kovan pyytämisen jälkeen) sellaisen kai sitten epäaidon, maksoi 25 €. Oli tarrat ja muodot, mutta ei ollut tekstejä niissä sisäpuolen tikkauksissa! Hänhän sitten ilmoitti ettei voi käyttää kun ei ole "aito", tekstit puuttuu ja sisäpuolen tarra.
No nyt on sitten "aito", kun siellä on ne tekstitkin :D
Pieni poika on tyytyväinen.
oon 11v mul on 8 aitoo 1 suomesta ja loput amerikasta suomes maksaa 60e amerikas 45e
mutta ei aidot kyllä siellä 45 euroa maksa vaan vähemmän
ei mielestäni se nyt niin paha asia ole
mielestäni ei ole väliä onko cappi tai ei jokainen voi päättää pitääkö capeista tai kummaksuuko niitä ei ole kuitenkaan vielä 2-3 luokkalaisilla väliä onko se ns. aito
[quote author="Vierailija" time="24.08.2009 klo 13:24"]
[/quote]
feikkejä saat halppiksesta ja aitofeikkeja ulkomailta katukaupoista
en jaksanut lukea koko ketjua. vastaan silti. synnyittekö te ehkä keski-ikäisinä? nuorten pitääkin tehdä sellaista mistä vanhemmat eivät pidä. ostakaa nyt lapsillenne lippikset jos sellaisia tahtoo. jos kapinaksi riittää ettei taivuta lippiksensä lippaa, niin helpollahan siinä vanhemmat pääsevät. joku jo valitti että inhoaa lippiksiä - no älä sitten pidä lippiksiä. minäkin inhoan ajattelemattomia, itsekkäitä mammoja, en silti voi niitä maailmasta poistaakaan, pidän vain huolen etten ole sellainen. oletteko tulleet ajatelleeksi että ne lapsetkin on ihmisiä, ei mitään koristeita. en nyt jaksa vuodattaa enempää, mutta ajatelkaa nyt edes joskus muutakin kuin itseänne.
mutta en suostu poijilleni moista kauhistusta hommaamaan halusivat tollaista hattua kuin kovasti vaan. Ikimaailmassa en mene rahojani moiseen tuhlaamaan. Ihan mitä muuta vain, mutta ei niin naurettavan näköistä hattua anna poikieni käyttää. Joku raja mulla sentään on. Ajattelen nyt itsäni, tai en ajattelen myös poikiani.
Kaikkea ei ensinnäkään tartte saada mitä muilla on (se pitää oppia) ja oikeasti pitää tajuta se miltä joku asia näyttää.
Täältä tämä villitys kai on kuitenkin lähtöisin? Asutaan ihan tavallisella keskiluokkaisella alueella ja en ole vielä kenenkään päässä tätä lakkia nähnyt. Lippiksiä kylläkin.
Ehkä kerran pari on silmään sattunut, mutta sellaisen teini-ikäisen/nuoren aikuisen päässä. Ovat enemmän tätä alempaa sosiaaliluokkaa, vähän jo elämästä syrjäytyneitä.
On käyrälippaista ja suoralippaista mallia. Eikä se ole pelkästään poikien juttu, vaan kaikenikäisen ja myös tyttöjen.
näköjään mahtuu pieneen lippikseen, ei voi muuta sanoa. Ja hinta näyttää tuplaantuvan matkalla Atlantin yli!
Ompi melkein kaikilla semmonen päässä. Vähän ku ympärilleen kattelee, nii heti näkee pari. Ite en semmosta aattellu hankkia, mutta kyllä sekin päivä sitte tuli. Koulussa ei mitään väliä onko aito vai ei. Kaveri neuvoki että saa cittarista alta 20. Omani ei aito ole, mutta en älyäkään mitä väliä sillä on. Aito, ei, ihan sama.
Jätkä 13v.