CAPit? Pikkupoikien ökyhintaiset suoralippaiset junttilippikset?
Tokaluokkalaisilla pojilla kaikilla on päässään sellaiset suoralippaiset CAPit, joissa vielä joku hologrammi lipan alapuolella todistamssa "aitoudesta". Mielestäni lippikset näyttävät siis todella jurpoilta pikkupoikien päissä, enkä ole halunnut omalle pojalle sellaista ylihinnalla ostaa.
No, poika sitten sai ystävättäreltäni ilmaisen mainoslippiksen, joka näyttää vähän samalta ja oli innosta soikeena ja heti kouluun vaan päähän. Koulussa sitten muut pojat tarkistivat heti, ettei oo aito - eli pojallani on luuserilippis nyt päässä.
Mitä tästä oikein pitäisi ajatella? Ymmärrän pojan tuskan, joka aiheutuu siitä ettei ole samanlainen kuin muut - mikä tuossa iässä varmasti on merkittävää. Olen yrittänyt häntä tsempata, ettei tarvitse mennä aina muiden mukana ja kyllä hän tämän ymmärtääkin. Toisaalta voisin hänelle lippiksen suodakin - jos sen hinta vain olisi jossain suhteessa itse tuotteeseen; 40-50€ lippiksestä on kohtuuton! Ja siis feikit tarkistetaan heti! Hieman ihmettelen muita vanhempia, jotka ovat lapsilleen nämä "aidot capit" hankkineet - taitaa olla meidän kulmilla äveriäämpää porukkaa kuin olen kuvitellut.
Mitäköhän tässä pitäisi tehdä?
Kommentit (181)
mun mielestä se on ruma, enkä olisi varmaan itse ostanut... mutta pojalle tärkeä
cappivillitys näyttää laantuneen. Osin ehkä johtuu siitä, että koulussa puututtiin kiusaamisvyyhtiin ja siihen loppui poikien kiinnostus "vaatia" muilta merkkivaatteita ja -lippiksia. Hyvä niin.
...itse kärsin AINA nuoruudessani siitä että toisilla oli kalliita merkkijuttuja ja minulla ei koskaan. En koskaan laita lastani kokemaan sitä samaa, sen olen päättänyt.
Tingin sitten omista menoista/kuluista vaikka ennemmin.
tykkkää pitää sedältään saamaa rakennuskonefirman lippistä tai Kalevan PeTo-lippistä:-). Joku keski-ikäinen mies yritti ostaa siltä sen rakennuskonelippiksen kerran Litsillä, joten sen täytyy olla hieno:-)
Onko teidän lapsillanne aidot capit ja miksi olette sellaisen ostaneet?
Tai miksi ette ole ostaneet?
Onko muilla seuduilla samanlaista villitystä?
Ap
tärkeä juttu, joten maksan ylikalliin hinnan.
Sinun ei tarvitse edes valehdella, sillä esim. Tukholmassa ainoastaan suomalaisilla näkyi näitä lippiksiä. Naureskeltiinkin miehen kanssa, että suomalaiset erottaa jo kaukaa tuon junttilippiksen takia. Ymmärrän kyllä sinua, sillä meilläkin poika olisi halunut kyseisen lippiksen.
sulle viestiä. Meillä on aitoja (se tarra ei tarkota aitoa mutta löytyy) lippiksiä komero pullollaan (käyttämättömiä). Saat ihan ilmaiseksi.
Omakohtaisesti olen törmännyt samaan ongelmaan ja hermo meinasi mennä!
Mitä kummallista siinä on? On nyt pitänyt sitä yli vuoden, melkein joka päivä (on pitänyt pestä monta kertaa, ainakin laadukas on, kun ei ole hajonnut). Ei ole edes ylihintainen käyttöön nähden. Esim. itselläni on kaapissa paljon kalliimpia asusteita, joita olen käyttänyt alle 10 kertaa.
esim. omalla pojallani on todella paksu tukka, eikä tosiaankaan tarvitsisi mitään päähinettä kesän ja nyt alkusyksynkään aikaan, sillä mitä sitä päätä lippiksessä lämpimillä ilmoilla hautomaan? Poika ei todellakaan ole enää niin pienikään, että pitäisi auringolta suojata, minkä lisäksi on muutenkin helposti ruskettuvaa - ei palavaa sorttia. Talven saa muutenkin kulkea aina hattu päässä.
Argh - cap:ithän ovat juuri niitä juttuja, joissa järki ei olekaan millään lailla mukana.
Ja kiitos vain tarjouksesta (olikohan se 6?), mutta ei asuta pääkaupunkiseudulla, joten en varmaan pääse cap-komerollesi ;o)
Ap
meilläkin on tietty cap eikä se mielestäni niin kallis ole ? noin 40 euroa
tulee vielä monia sinun mielestä turhia vaatekappaleita ja esineitä.
- mutta ne eivät maksa niin paljon kuin Suomessa. Kaikenikäiset pitävät niitä. Räppärien versiot on tietysti huippumuotia.
svea pipo. tai se kun pari vuotta sitten porukka tunki lahkeet sukkiin. siitä kyllä irtosi mulle ja miehelle aika hyvät naurut kun oli niin juntin näköistä.
pojalle tota lippistä ja luokalla noin puolella on tollainen ja toisella puolella ei ole. Ettei ole niin iso juttu, eikä kaikilla ole.
Vanhemman pojan mielestä on aika huvittavan näköinen kovis-lippis...
...joten minun kukkarolleni 40€ lippiksestä on paljon. Usein ostan pojalle vaatteet esim. seuraavaksi kesäksi edellisen kesän alennusmyynneistä, ja olen saanut aina todella kivat ja laadukkaat vaatteet vähän edullisemmalla. Uskallan jopa sanoa, että ihan ajanmukaisia ja pojalle mieleisiä ovat olleet. 40 €:lla saa jo farkut, pari paitaa ja sukat - ainakin!
Ei minulla mitään trendejä vastaan ole ja ymmärrän sen, kun "pitää jotain olla". Tuon lippiksen kohdalla vain se ARMOTTOMUUS toisten syynäämisessä - onko varmasti aito - hinnan lisäksi. Kovaksi menee markkinamiesten meininki! Ja vanhemmat ovat rähmällään jälkikasvunsa edessä (ettei vaan lapsesta tule sosiaalista hylkiötä) - kohta varmaan minäkin ;o(
Täällä päin ei vissiin olla niin turhantarkkoja kunhan vaan on suoralippanen. Meillä tytötkin halusi sellaset vaan eipä nuo ole niitä juuri käyttäneet.
sitä paitsi , niitä cappeja saa ihan 25 eurookin, mm. stadiumista ja helsingin itäkeskuksen soulista .