Anna esimerkkejä curling-vanhemmasta
koska mietin, olenko sellainen itse. Mistä sen tietää?
Kommentit (195)
Menee reissu kaikilla paremmin. Kauppareissu kahden pienen lapsen kanssa on tarpeeksi rasittava muutenkin
Terveisia jenkeista, taalla lapsia kohdellaan paljon kauniimmin kuin Suomessa. Tosin lapsetkin ovat (ainakin taalla meilla pain) kohteliaita, rohkeita, hyvantuulisia. En ole kertaakaan esim. puistossa kuullut aikuisen huutavan lapselle. Toisin kuin suomessa, jossa moista pidetaan melkein kunnia-asiana.
Sinä jonka tyttären balettiryhmässä joku lapsista puetaan ja riisutaan äidin toimesta. Oletko tullut ajatelleeksi että se on lähinnä äidin osoittama rakkaudenosoitus lapselleen kun näkee vaivaa riisuakseen ja pukeakseen hänet. Tuskin äiti sitä samaa kotona tekee.
olen seurannut yhden äidin touhuja nyt viidettä kautta. Tämä äiti kantaa lapsen autosta pukuhuoneeseen ja riisuu lapselta vaatteet ja pukee harjoitusasun ja tossut lapselle. Ja lähtiessä toisin päin. Lapsi on nyt n. 8v Olen ajatellut että tässä vähän haiskahtaa curling..
Terveisia jenkeista, taalla lapsia kohdellaan paljon kauniimmin kuin Suomessa. Tosin lapsetkin ovat (ainakin taalla meilla pain) kohteliaita, rohkeita, hyvantuulisia. En ole kertaakaan esim. puistossa kuullut aikuisen huutavan lapselle. Toisin kuin suomessa, jossa moista pidetaan melkein kunnia-asiana.
tulee sitten niitä nuorisorikollisia joita vankilat siellä pursuavat...
lapset kinusivat kuka mitäkin - pleikkapeliä, vaatteita, leffarahaa yms. Iskin heille laskupinon ja pankkiavaimen eteen ja sanoin että saatte kaiken mitä laskuista jää yli.
Eivät sen jälkeen juurikaan turhia kinuneet, 15-16 vuotiaista kävivät koulun ohella tienaamassa taskurahaa. Nyt 2 jo vakituisissa hyvissä töissä ja omaisuuttakin kertynyt kivasti vähän yli parikymppisillä.
Curling vanhempi olisi jättänyt vaikka laskun maksamatta ettei lapsen tarvitse kokea tiukkuutta kotona vaan voi tehdä samoja kivoja asioita kuin varakkaammat kaveritkin. Tulos on se etteivät koskaan opi hoitamaan raha-asioitaan kunnolla.
äiti joka syötti lapselleen maitoa yöllä vielä tämän ollessa 2 vuotias. Ei se varsinaisesti kerro että hän on curlingvanhempi, mutta kun yöllä oli mentävä juoksulla lämmittämääm maito ettei lapsi kerkeä lähteä perään ja huomata satukirjat hyllyssä,jolloin äiti joutui lukemaan vielä sadun keskellä yötä ettei lapsi pahoita mieltä..kyläpaikoissa hän myös lopetti lapsen kanssa käynnin, kun tämä ei kuulemma halua lähteä pois ja oli jossain joutunut istumaan iltamyöhään ja maanitellut lastaan lähtemään turhaan.
Mummi ajaa joka ikinen aamu toiselta puolelta kaupunkia viemään 11-vuotiaan pojan kouluun autolla. Poika EI VOI kävellä sitä matkaa. Ei olisi edes yhtään tienylitystä. Sama juttu kun koulu loppuu. Mummi hakee. Ja tämä vanhempien vaatimuksesta, pojan äiti on vanhempiensa ainoa lapsi.
Toinen esimerkki toisen tuttavani poika, nyt 8-v. Esim. ravintolassa saa tehdä ihan mitä lystää, saattaa kiivetä pöydälle missä muut ruokailevat ja äiti ei sano mitään, katsoo vaan hymyillen. Sama poika ei anna äitinsä jutella koskaan rauhassa kenenkään kanssa, jos huomaa että äidin huomio keskittyy muihin, saattaa vaikka kiivetä äidin päälle. Oli aika koomisen näköistä kerrankin, kun äiti istui sohvalla ja poika kiipeili hänen ylitseen ja äiti vaan yritti jatkaa juttelemista. Kerran poika oli juosta auton alle, äiti tempaisi kädestä ja pyyteli vielä seuraavana päivänäkin pojalta anteeksi kun otti hieman kovakouraisesti kiinni.
tai tarkkaan ottaen kai termiltään "näpistys" jos lain mukaan mennään. Lain vastaista kuitenkin.
Kauppiaat ja vartijat katsovat asia läpi sormien, mutta eivät he siitä pidä.
Ja paketin avaaminen ja siitä syöminen on peruste sille, että vartija voi johdatella asiakkaan takahuoneeseen. He voisivat tehdä näin ja toimisivat täysin oikein.
Lapset käyttäytyvät siten kuten heidät on kasvatettu - tai jätetty kasvattamatta.
tervejärkinen äiti tulee lapsensa kanssa näytteenottoon. On selittänyt jo aiemmin lapselle, että kokeet tarvitaan, koska lääkäri tarvitsee tuloksia. Vähän nipistää ja sitten ohi. Usein lapsi ojentaa kätensä kiltisti, joskus itkevät. Äiti pysyy rauhallisena ja sanoo, kohta ohi, auttaa kiinnipitämisessä, jos tarvis.
Mutta kun curling-äiti saapuu: On hysteerinen, kimittää, että mun Sarah Bettinalle ette aiheuta kipua! Tämä näytteenotto on niiiiiiiiin kauheeta. Lapsikin on jo hysteerinen. Näytteenotto ei onnistu, koskee kahta kauheammin, koska rimpuilee. Äiti on sekaisin. Kaikki itkevät, koska Sarahilla niin kamalaa. Jotkut äidit ovat tullessaan jopa sanoneet, että kohta tuhma täti ottaa näytteen ja tekee sulle kipeää!
Jättäkää ihmeessä tulematta näytteenottoon, jos se teistä on niin kamalaa! Minun lapsia on pistelty ja se ei traumoja heille ole aiheuttanut.
7-vuotiaalta tytöltä piti poistaa kai nielurisat. Leikkaus oli aamulla, ja jostain syystä tyttö ja äitinsä olivat edellisen yön sairaalassa yötä. Aamulla tyttö sanoikin, ettei halua leikkausta. Äiti sanoo fine, mennään kotiin. Vaikka leikkaus olisi ollut todella tarpeen!
Eino-Esterin äiti soitti ja kysyi pääsiskö hänen kullannuppunsa meidän firmaan TET:iin. Jostain kumman syystä paikkaa ei löytyny.
ja pyydellä erikoiskohtelua nuppusilleen. Hirveä huoli siitä, että pärjääkö se Madeleine, kun pitää ihan itse muistaa läksyt ja mietitään ihan tosissaan sitä, että pettyykö se Alexander jos pitää noudattaa koulun sääntöjä....
Huoh.
lapsen reseptilääkkeet kun ne olivat niin kalliita.ettei raskinut hävittää niitä, kun eihän heidän ikioma höpösöpö kullnanuppu suostunut syömään niin pahan makuista lääkettä...viis siitä että lääkäri oli määrännyt.
lapsen reseptilääkkeet kun ne olivat niin kalliita.ettei raskinut hävittää niitä, kun eihän heidän ikioma höpösöpö kullnanuppu suostunut syömään niin pahan makuista lääkettä...viis siitä että lääkäri oli määrännyt.
antaa lapsensa avata kaupassa legopaketteja ym. jotta lapsi voi leikkiä niillä ennen kassalle menoa?
Oli kyseessä sitten ruoka tai lelu, pakettia ei saa avata ennen kuin sen on maksanut. Maksamiseen asti paketti on kaupan omaisuutta ja sen avaaminen (ja siitä syöminen) ennen kassaa on rikoslain mukaan rikos.
kun puen vielä 5-vuotiasta. Juurikin koen sen rakkauden osoitukseksi tai ei oikeastaan niinkään, vaan se pukeminen on pieni hetki läheisyyttä arjen keskellä. Lapsi osaa itse pukea kyllä ja pukee tarvittaessa, mutta tavallisesti minä vetelen sille kuteet päälle.
Lapsi osaa itse pukea kyllä ja pukee tarvittaessa
jos et pue aina, eikä lapsi ala kiukutella silloin kun et pue.
Kyseinen mamma tekee muutenkin kaiken miten lapset haluaa, mutta tämä vain yksi esimerkki.
Edellisistä viesteistä curling esimerkkejä bongasin, joita olen tehnyt:
- Poistan leivästä reunat jos 4v pyytää
- Pilkon välillä ruoat vielä 10v:llekin
- Kerroin tokaluokkalaisen opettajalle kiltin tyttölapsemme (siis meillä melkein ylitunnollinen lapsi) ongelmista pari/ryhmätyöskentelyssä erään railakkaan pojan kanssa
- Pyysin tokaluokkalaisen opettajalta tietoja kotiin etukäteen kun tavallisesta lukujärjestyksestä poikkeavia toimintoja
- Olen ottanut eskariin aikoinaan esikoisen kohdalla yhteyttä kun leikeissä oli ongelmia ja pyysine että katsoisivat hieman tilanteita ja neuvoisivat poikaamme
- Lapsemme on nukkuneet meidän makuuhuoneessamme lapsesta riippuen 3-4v:ksi ja ensimmäisen vuoden perhepedeissä
- Yritän toimia jotensakin tasapuolisesti lasten kesken, ettei yksi saa aina toisten kustannuksella
Lähes nämä kaikki voitaisiin jonkun vastaajan mielestä aina kokea curling vanhemmuudeksi
- Mutta oikeasti en aina jaksa kieltää, jos lapsi osaa pyytää ja tarvittaessa perustella. Esim. tämä nähtävissä herkkujen syönnissä, joita jäänyt kotiin tai pelaamisessa, jos oikeasti ei ole pelannut liikaa ja tehnyt muut tarvittavat hommat. Eli kyllä meillä lapset välillä sinnikkyydellä saa tahtonsa läpi.
ostosten (hedelmät, karkit, mikä vaan) syöminen kaupassa ennen maksamista. Koska eihän se meidän Jenna-Jannica MILLÄÄN pysty odottamaan kassan toiselle puolelle, sille tulee NIIIIIN paha mieli jos se ei saa...
kun minun miehelläni on heidän mielestään "jo kaikki" eli vaimo ja lapset, mutta mieheni veljellä ei, niin ovat tukeneet rahallisesti tätä veljeä (vaikkei todellakaan ole tarvis, on hyväpalkkaisessa työssä) mm. asunnon hankinnassa. Syynä se, ettei tällä olisi niin paha mieli, kun ei ole omaa perhettä kuten pikkuveljellä.
Mielestäni tämä on aika outoa ja herättänyt pahaa verta veljesten välille. Kyllä kait sen aikuinen kestää, jos ei elämässään saa kaikkea (ja ehtiihän tuo vieläkin saada) ja elämä on.
Me taas tarvitsisimme pikkusummaa, jotta voisimme hankkia isomman asunnon (meitä on 5 henkeä 55 neliössä!) mutta eipä irtoa, kun on niin tiukkaa rahasta kuulemma....